[QUOTE="vieras";27159698]Minä ainakin ihan oikeasti yritän ymmärtää, mutta en saa vastauksia kysymyksiini. Siis rehellisesti sanoen en ole yhtään viestiä kirjoittanut siksi, että haluaisin ilkeillä. Kriittinen asian suhteen olen ja siksi kyselen.
Ehkä elän jotenkin liian hyvätuloisten keskellä, kun ympärilläni yksikään työssäkäyvä ei saa toimeentulotukea. Lisäksi yhtä maahanmuuttajaa lukuunottamatta kaikki ovat töissä. Kaikki eivät ole suuripalkkaisia, mutta elävät sen mukaisesti ja pärjäävät. Tämä siis varmaan vääristää maailmankuvaani. Laajentakaa sitä. Minkä ammattien edustajat eivät pärjää palkallaan, vaan tarvitsevat toimeentulotukea palkkansa lisäksi? Ja paljonki näissä ammateissa tienaa?
Ja kyllä minäkin soisin, että jokaisella on sänky, pöytä, verhot ja jotain muutakin, ettei tarvitse ihan alkeellisesti elää. Hyvä asia se on, että autetaan niitä, jotka apua tarvitsevat. Paljonko kuitenkin on niitä, jotka elävät tukien varassa, vaikka pakko ei olisi?
Myös tähän aiempaan viestiini haluaisin kuulla mielipiteitä:
"Ja sikäli on merkitystä, onko työtön, pitkäaikaistyötön vai työssä käyvä, että todennäköisesti työssä käyvällä olisi siellä entisessä kodissa jotakin omaa, joka erossa kuuluisi hänelle (joku huonekalu, pyyhkeitä, astioita jne.). Tosin luulisi, että työttömälläkin, siis edes jotakin."
Kiitos vastauksista ja anteeksi, jos jotenkin loukkaan jotakin. Haluan ihan oikeasti ymmärtää ja en näe syytä, miksi aiheesta ei saisi keskustella kriittisiäkin kannanottoja esittäen. Ne voivat olla vääriä, sen myönnän.[/QUOTE]
Pääasiassa mun silmään pisti paljon siivoojia yms keikkatyöläisiä, jotka saivat toimeentulotukea palkan lisäksi. Pääasiassa työssäkäyvät toimeentulotukea saavat olivat mun mielestä osa-aikatyöläisiä ja näitä oli ihan joka alalla.
jonkin verran tietty myös yrittäjiä mutta kannattamatonta yritystoimintaahan ei voi mahdottomia aikoja sossun rahoilla tukea, joten yleensä toimeentulotukea saavat yrittäjät ovat aloittaneet yritystoiminnan ihan äskettäin.