Sosku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24378518:
Jotenkin tuntuu, että AP:llä on oikeasti jotain vialla, ihmiset kysyvät alkoholinkäytöstä, lastensuojeluilmoitustén määrästä sekä huumeiden käytöstä... Niihin ei vastaa ollenkaan... Eli kieltää ongelman itse. :/

alkoholinkäyttöön ei tosiaan vastaa (paitsi ettei muut tiedä koko tarinaa..), ja viittasi yhden ilmoituksen olevan 'ryyppäämään lähtemisestä', huumeidenkäytöstä mainitsi vain ettei kovia huumeita (käsittääkseni). eli voi olla :(

[QUOTE="vieras";24378507]että subutexiä käytetään muussakin kuin vierotus hoidossa?vahvatehoinen lääke, jota käytetään leikkausten jälkeen ja sydäninfarktin tai syövän kipujen lievityksessä[/QUOTE] Niin ja tämä liittyy mielestäsi nyt kyseiseen keissiin miten? Kai tiesit, että banaania käytetään myös soseutettuna esimerkiksi kakkujen täytteenä tai rahkan seassa, eikä ainoastaan työnnetä pilluun?

Alkuperäinen kirjoittaja jösses sentään;24378535:
Niin ja tämä liittyy mielestäsi nyt kyseiseen keissiin miten? Kai tiesit, että banaania käytetään myös soseutettuna esimerkiksi kakkujen täytteenä tai rahkan seassa, eikä ainoastaan työnnetä pilluun?

ihan täysin oot oikeessa, se on ihan hyvä kun kerroit minullekin pitää kokeilla

[QUOTE="vieras";24378728]mutta kun tiedät miten voi reagoida elimistössä, niin jätän väliin ja tiedän miten huumeet vaikuttaa. Siksi en käytä. Saa aina huumeita mene lääkäriin ja sano että oot masentunut.[/QUOTE]

masennuslääkitys on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin subutex. subukoukusta voi päästä irti! sinun on vain myönnettävä että käytät. ja otettava vastaan apu, jota sinulle tarjotaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24378740:
Eli mikä sulla on pointti? Opiskelupaikkako on tärkeämpi kuin lapsesi?

Ymmärköthän sinä ees sitä mikä on pointti. Se on pointti että haluan ammatin! normaalisti minulle annetas hoitopaikka lapselle avohuollontuki toimena ja vanhemmalle lapselle päivähoitokerho ettei joudu olemaan yksin kotona ilta kuuteen. Yritin siitä sanoa mutta soskun henkilöt nyt päätti että tuki toimia järjestetään ainoastaan kuntoutus 3 kk "honolulussa". En suostu joten toinen vaihto ehto huostaanotto.

Menee kyllä vähän ohi.

Kannattaisiko sun ap kirjoittaa nyt ihan paperille nuo ongelmasi. Voisi auttaa hahmottamaan paremmin ihan omalta kannaltasikin.

Ei sulle kukaan viranomainen pahaa tahdo ja varmasti pitkällä aikavälillä nuo päätökset on perusteltuja ja oikeita. Ehkä sossut katsoo, että et ole tällä hetkellä kykenevä opiskelemaan ennen kuntoutusta?

Luin sun alkuperäisen tekstin ja niitä masentavia sairaiden ihmisten kirjoittamia vastauksia.. Mutta tässä asiaa: Sulta ei voida lapsia huostaanottaa, jos olet huolehtinut heistä. Jos taas et ole, niin huonompi juttu. Mutta: Sun lapset on sinun! Älä siis koskaan myönnä minkäänlaista aineiden väärinkäyttöä tai omia heikkouksia. Ja muista: tällä palstalla olevat ovat 90 % menettäneet (omasta tahdostaan) lapsensa - ei niiden mielipiteistä mitään väliä! Tsemppiä!

[QUOTE="niin";24378761]masennuslääkitys on kuitenkin huomattavasti parempi vaihtoehto kuin subutex. subukoukusta voi päästä irti! sinun on vain myönnettävä että käytät. ja otettava vastaan apu, jota sinulle tarjotaan.[/QUOTE]

luonnotuotteitta? Itse käytän ja haluan löytää niille luonnontuotteille lääketielteellisen selityksen. En käytä huumeita. Oon niin sanotusti ihminen joka kokenut kaiken ja osaa ottaa niistä oppia. Ei muuten opi. jos ei omaa kokemusta.

[QUOTE="vieras";24378795]Ymmärköthän sinä ees sitä mikä on pointti. Se on pointti että haluan ammatin! normaalisti minulle annetas hoitopaikka lapselle avohuollontuki toimena ja vanhemmalle lapselle päivähoitokerho ettei joudu olemaan yksin kotona ilta kuuteen. Yritin siitä sanoa mutta soskun henkilöt nyt päätti että tuki toimia järjestetään ainoastaan kuntoutus 3 kk "honolulussa". En suostu joten toinen vaihto ehto huostaanotto.[/QUOTE]

jos asia on nyt niin, että käytät huumeita/alkoholia liiallisesti, niin silloinhan sanot että ennemmin menetät lapsesi kuin lopetat nyt aluksi kolmeksi kuukaudeksi huumeiden/alkoholinkäytön. niinkö asia on? haluaisit pärjätä itse, käyttäen 'vähän'? kukaan ei siihen ole pystynyt, se on joko lapsesi tai ne päihteet. nyt on sinun tilaisuutesi! valitse lapsesi, ajattele vain ekaa kolmea kuukautta, tai edes yhtä päivää nyt ensiksi. huumeistakin pääsee irti jos haluaa ja ottaa vastaan apua, psykoosista voi parantua ja sinun on mahdollista vielä pitää perheesi kasassa! ilmeisesti olet saanut jo pidemmän aikaa apua lastensuojelusta ja nyt he katsovat tiiviimmän avun tarpeelliseksi. miksi? onko jotain erikoista sattunut? kuinka kauan olette olleet lastensuojelun kanssa tekemisissä? onko lapstesi isä mukana lasten elämässä? käyttääkö hän huumeita?

[QUOTE="vieras";24378851]luonnotuotteitta? Itse käytän ja haluan löytää niille luonnontuotteille lääketielteellisen selityksen. En käytä huumeita. Oon niin sanotusti ihminen joka kokenut kaiken ja osaa ottaa niistä oppia. Ei muuten opi. jos ei omaa kokemusta.[/QUOTE]

mitä luonnontuotteita käytät? olen kokeillut valeriaanaa joskus, mutta se ei sopinut. oletko kokeillut psykedeelejä joskus? onko sinulla rankka menneisyys?

Alkuperäinen kirjoittaja Isä;24378808:
No kumpi on parempi, huostaanotto vai kuntoutus?
Kuntoutukseen minä ainakin menisin, kun se, että antaisin kokonaan lapseni pois. ;)

Hei miks en ole saanut päätöksiä?No pyysin, toivottavasti tulee kaikki mistä on tehty. Sano miks eri tahot sanoo toista toiset sitten toista?Kumpaan itse luottasit:neuvolan sanaan tai päivähoito missä päivittäin? vai perhetyöntekijään joka kumoaa neuvolan tädin sanomalla että neurologille.

[QUOTE="vieras";24378893]Hei miks en ole saanut päätöksiä?No pyysin, toivottavasti tulee kaikki mistä on tehty. Sano miks eri tahot sanoo toista toiset sitten toista?Kumpaan itse luottasit:neuvolan sanaan tai päivähoito missä päivittäin? vai perhetyöntekijään joka kumoaa neuvolan tädin sanomalla että neurologille.[/QUOTE]

Mitä päätöksiä? Neuvolan täti tai päivähoito tai perhetyöntekijä eivät voi antaa asiastasi mitään päätöksiä. Se mitä he sinulle puhuvat on ihan yhdentekevää.

[QUOTE="vieras";24378893]Hei miks en ole saanut päätöksiä?No pyysin, toivottavasti tulee kaikki mistä on tehty. Sano miks eri tahot sanoo toista toiset sitten toista?Kumpaan itse luottasit:neuvolan sanaan tai päivähoito missä päivittäin? vai perhetyöntekijään joka kumoaa neuvolan tädin sanomalla että neurologille.[/QUOTE]

niin no, hoitojakso ei välttämättä lopu tuohon 3kk:een, se voi jatkua esim. kotoa käsin tai muuten. mutta huostaanotto tapahtuu heti, ja muuttuu pysyväksi ellet ota sitä hoitoa vastaan. no anna heidän lähettää lapsi neurologille, ei se tutkimus pahaa tee. jos ja kun mitään ei löydy, siinä on yksi todiste jota voit halutessasi myöhemmin käyttää todisteena esim oikeudessa. neuvola ja päivähoito varmasti tuntevat lapsesi, mutta perhetyöntekijä saattaa olla enemmän perillä sinun tilanteestasi. ja he ovat huolissaan, ja ihan todella paras mitä voit tehdä on suostua hoitojaksoon ja vaatia se avohoitona, tai perhehoitona. kun suomessa valitettavasti lastensuojelulla on valta yli kaikkien lakien, maailmanlaajuisesti. yhdessä esimerkkitapauksessa psykoosia saiarastaneelta äidiltä huostaanotettiin lapset, toinen suoraan lapsivuodeosastolta. päätöksestä valitettiin ihmisoikeustuomioistuimeen asti, eikä sitä saatu kumottua vaikka päätös todettiin vääräksi. nämä on ne faktat. suostu hoitoon, mutta älä koskaan myönnä tehneesi jotain mitä et ole tehnyt. älä saa hoitovastaisuus leimaa otsaasi, syö lääkkeet joita saat ja hankkiudu mahd. pian terveeksi. jos käytät aineita, lopeta ne hoitojaksolla. älä päästä irti lapsistasi.

Mitä päätöksiä? Neuvolan täti tai päivähoito tai perhetyöntekijä eivät voi antaa asiastasi mitään päätöksiä. Se mitä he sinulle puhuvat on ihan yhdentekevää.

lastensuojelun perhetyöntekijä voi olla myös sosiaalityöntekijä, joka voi tehdä selvityspyyntöjä lapselle tai vanhemmalla. hoitoon ei voi määrätä ilman erikoislääkärin tapaamista. huostaanoton voi tehdä. onko ap tavannut psykiatrin? tee se nyt ainakin.

jos asia on nyt niin, että käytät huumeita/alkoholia liiallisesti, niin silloinhan sanot että ennemmin menetät lapsesi kuin lopetat nyt aluksi kolmeksi kuukaudeksi huumeiden/alkoholinkäytön. niinkö asia on? haluaisit pärjätä itse, käyttäen 'vähän'? kukaan ei siihen ole pystynyt, se on joko lapsesi tai ne päihteet. nyt on sinun tilaisuutesi! valitse lapsesi, ajattele vain ekaa kolmea kuukautta, tai edes yhtä päivää nyt ensiksi. huumeistakin pääsee irti jos haluaa ja ottaa vastaan apua, psykoosista voi parantua ja sinun on mahdollista vielä pitää perheesi kasassa! ilmeisesti olet saanut jo pidemmän aikaa apua lastensuojelusta ja nyt he katsovat tiiviimmän avun tarpeelliseksi. miksi? onko jotain erikoista sattunut? kuinka kauan olette olleet lastensuojelun kanssa tekemisissä? onko lapstesi isä mukana lasten elämässä? käyttääkö hän huumeita?

jos ei muualta saa niin tehdään sokerista. Voi hyvä päivä. Rautalankaa ois niin vääntäsin että joku vaan haluaa että en lähde kouluun ja kiristää vittu sillä että vie lapset. Koulu tai lapset mieti itse. Voin lähettää kaikki minun lastensuojeluilmotukset sinulle kunhan saan ne. Et uskos jos lukisit. Elämää tohmajärvellä.

[QUOTE="vieras";24379002]jos ei muualta saa niin tehdään sokerista. Voi hyvä päivä. Rautalankaa ois niin vääntäsin että joku vaan haluaa että en lähde kouluun ja kiristää vittu sillä että vie lapset. Koulu tai lapset mieti itse. Voin lähettää kaikki minun lastensuojeluilmotukset sinulle kunhan saan ne. Et uskos jos lukisit. Elämää tohmajärvellä.[/QUOTE]

Oletko itse ihan syytön tilanteeseesi?

Yhteistyössä