Sosku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mites alottas no sillä että sain lastensuojelu ilmotuksen huumeitten käytöstä. Heti menin terkkarille ja veri testeihin ja mitä näytti negatiivista. No sitten tuli jo valitusta että kämppä "ankea ja kolkko" lapsilla ei virikkeitä. No suostuin siihen että käyvät täällä ja katsovat. mikä tulos . Kun ei ollut muuta niin ruvettiin pilkkua nussimaan. Esim. Matot pihalla, ei tyynytellyt lasta kaupassa kun halusi sitä mitä ei saanut. Loppu palaveri kaikkein paras: Hirmulista siitä mitä en nyt tehnyt niin kuin oppikirjassa sanotaan, neuvolan täti ehdotti puheterauptia ja päivähoidon henkilö sano että mitään muuta kuin hyvää, perhetyöntekijä käski kolmi vuotiaan neurologisiin tutkimuksiin ja muut sano että oot masentunut ja sinut pitää laittaa kuntoukseen.
No en todellakaan suostu siihen ja lähdin pois lasten kanssa kun tuli asiaa mitkä ei ole lasten kuultavaa. Seuraava tapaaminen: sain kirjeen jossa minun piti pohtia asioita joita oli kirjoitettu ja olin pohtinut mutta kuuloille korville meni. Loppu tulos että avohuollon toiminat lopetaan koska en suostunut siihen että en lähde kuntoutukseen 3 kk. Kysyin miksi minut pitää kuntouttaa ? vastaus yym no voitko poistua. Ottaa toinen meistä yhteyttä. Ja miksi en suostu koska minulla alkaa koulu että saan ammatin. Minulta evättiin noitten keskustelujen kautta avohuolto sekä lapselle tarkoitettu päivähoito sekä vanhemmalle olisin saanut päiväkerhon. Avohuollontuki toimet lopetetaan koska en suostunut menemään 3kk kuntoutukseen kun minulla alkaa koulu joka vie minut ammattiin. Vaihto ehdot kuntoutus tai huostaanotto.

drugs_are_bad_mmkay.jpg

Kannattaisi varmaan mennä 3 kk kuntoutukseen ja ottaa se aika sairaslomaa saikkutodistuksen kera koulusta. Ei se 3kk ole paha aika olla koulusta pois, jos vaihtoehtona on menettää lapset.

[QUOTE="vierailija";24377154]Kauanko luulet jaksavasi käydä koulua ilman kuntoutusta? Onneksi joku on puuttunut tilanteeseen![/QUOTE]

miks? Olenko masentunut voitko sanoa että olen masentunut tai käytän huumeita? No ehkä osaat sanoa näin netti kirjotusten välityksellä ihan oon masentunut ja käytän varmaan niitä kovia huumeita en tiiä oisko joku laittanu maitoon Hei halooo

suostu siihen kuntoutukseen, parempi se kuin huostaanotto. vaikket tuntisi itseäsi sairaaksi. soita niille sos.työntekijöille ja sano että menet siihen kuntoutukseen. koulun aloituksen voit siirtää vaikka lukukaudella, saat sairaslomatodistuksen. tekstisäsi huomaa kyllä, ettei kaikki ole hyvin.
t.itse ex-huumeidenkäyttäjä, nykyään täysin raitis, kuntoutettu äiti

Kyllä siinä nyt joku täytyy olla, että sinulle kuntoutusta suositellaan. Ei kai asiantuntijat nyt hatusta noita vedä?

No se menee oikeuteen katotaan kuinka moni paperi on hävinnyt. Ja nyt on kyse lapsista! Montako päätöstä sain en yhtään. Kaikki nyt vaan sanoo että sosku oikeessa ja minun pitää luopua koulu pikasta sen takia että sosku nyt avohuolto toimen piteellä evää koulupaikan. Soitin eilen kouluun ja sanoin että en voi tulla kouluun huomenna jos mitenkään mahdollista tulen maanantaina jos saan hoitopaikan lapsille. Vastaus sinun kyllä pitäs olla jo täällä huomenna mutta jos se ei sinulle käy voit tulla maanantaina.

Mene kuntoutukseen. Jos on syytä epäillä huumeidenkäyttöä, niin ei ole kaikki kyllä kunnossa. Tekstisi perusteella tuntuu kyllä pelottavalta, että kolmivuotias lapsi on sinun hoivissasi.

[QUOTE="vieras";24377203]miks? Olenko masentunut voitko sanoa että olen masentunut tai käytän huumeita? No ehkä osaat sanoa näin netti kirjotusten välityksellä ihan oon masentunut ja käytän varmaan niitä kovia huumeita en tiiä oisko joku laittanu maitoon Hei halooo[/QUOTE]

Osaan sanoa että tollanen vastaanpaneminen ja asioiden hankaloittaminen kielii jotain. Itse sanoit masennuksen, en minä.
Jotain on pielessä!

Yhdyn edellisiin, mene kuntoutukseen. Ja jos sanotaan vielä että kolmevuotiaasi tarvitsee puheterapiaa ja muita tukitoimia niin ole ystävällinen ja ne hänelle suo. Ne ovat vain ja ainoastaan hänen hyväkseen jotta tulevaisuudessa hänen elämänsä olisi helpompaa ja hänellä olisi hyvät mahdollisuudet tulla taitavaksi aikuiseksi eikä syrjäytyä sen takia että hän ei saanut apua silloin kun sitä tarvitsi.

[QUOTE="vierailija";24377357]Osaan sanoa että tollanen vastaanpaneminen ja asioiden hankaloittaminen kielii jotain. Itse sanoit masennuksen, en minä.
Jotain on pielessä![/QUOTE]

Lisäksi teksti on niin vaikeaselkoista, hyppivää ja epäselvää että siitäkin pystyy jo jotain johtopäätöksiä vetämään.

Ne ihmiset tietää kyllä mitä tekee, eivätkä todellakaan kiusallaan sinulta lapsia ole viemässä (vai olivatko edes, en oikein ottanut tekstistäsi selvää..). Sinuna tekisin niinkuin sanotaan.

Yhdyn edellisiin, mene kuntoutukseen. Ja jos sanotaan vielä että kolmevuotiaasi tarvitsee puheterapiaa ja muita tukitoimia niin ole ystävällinen ja ne hänelle suo. Ne ovat vain ja ainoastaan hänen hyväkseen jotta tulevaisuudessa hänen elämänsä olisi helpompaa ja hänellä olisi hyvät mahdollisuudet tulla taitavaksi aikuiseksi eikä syrjäytyä sen takia että hän ei saanut apua silloin kun sitä tarvitsi.

Kuka sanoi että jos en osaa kirjoittaa tai puhua se olisi huostaan oton syy?
Minulla on vaikeuksia puheen kanssa mutta en kyllä usko että se huostaan oton syy. Olen pyytänyt että puheterapeutti opettaa lastani mutta se evätään jos huostaanotto totetutuu.

[QUOTE="vieras";24377463]Kuka sanoi että jos en osaa kirjoittaa tai puhua se olisi huostaan oton syy?
Minulla on vaikeuksia puheen kanssa mutta en kyllä usko että se huostaan oton syy. Olen pyytänyt että puheterapeutti opettaa lastani mutta se evätään jos huostaanotto totetutuu.[/QUOTE]

Vaikka lapsesi huostaanotettaisiinkin niin hän saa tarvittavat tukitoimenpiteet. Tottakai, ei se huostaanotto poista sitä että lapsesi tarvitsee tukea. Älä koita johtaa harhaan vaan keskity siihen mitä jokainen tässä ketjussa sinulle yrittää sanoa. Anna ammatti-ihmisten auttaa sinun perhettäsi. Se tehdään vain siksi että perheelläsi olisi tulevaisuus. Kenenkään lapsia ei huostaanoteta kuin pakon edessä. Sinullakin on mahdollisuus. Hyväksy tarjottu apu niin saat pitää lapsesi.

niin miksi tekstisi on niin pirun vaikealukuista? Ei kukaan selvinpäin VOI kirjoittaa noin epäselvästi? Vai onko asiaan jokin muu selitys kuin huumeet? Lisäksi, älä nyt itsepäisyytesi vuoksi evää lapsilta hoitoa jota he tarvitsevat! Se on jo silkkaa itsekyyttä! Sääliksi käy lapsia :(

[QUOTE="vieras";24377518]niin miksi tekstisi on niin pirun vaikealukuista? Ei kukaan selvinpäin VOI kirjoittaa noin epäselvästi? Vai onko asiaan jokin muu selitys kuin huumeet? Lisäksi, älä nyt itsepäisyytesi vuoksi evää lapsilta hoitoa jota he tarvitsevat! Se on jo silkkaa itsekyyttä! Sääliksi käy lapsia :([/QUOTE]

lukekaa nörtin kirjotuksia pää sekoaa ennen kuin saat mitään selvää. Ihan tällä apina kielellä: minä saanut lastensuojelu ilmoituksen ja kiristys on nyt tämän takana: Ei päätöksiä joita olisin nähnyt, minua ei kuunnella ja päätökset joita laki velvoittaa en ole nähnyt!

Lisäksi teksti on niin vaikeaselkoista, hyppivää ja epäselvää että siitäkin pystyy jo jotain johtopäätöksiä vetämään.

tästä ei voi tehdä johtopäätöstä mihinkään. kyseessä voi yhtähyvin olla lukihäiriö/hahmotusongelma tms. tai vaikka vuosia sitten tapahtuneen huumeidenkäytön seuraus, joka ei poistu vaikka huumeidenkäyttö olisi loppunut.

ap, olenko oikeassa jos arvaan, että sinulla on ollut huumeidenkäyttöä joskus? ja tästä syystä sinua epäillään nyt huumeidenkäytöstä? onko h-käyttöä ollut milloin viimeksi ja minkä huumeen (opiaatit?)? täällä voit kertoa. minä en ainakaan tuomitse. mistä muuten tuli johtopäätös masennuksesta? minusta et kuulosta masentuneelta, mutta jonkinlaista esim. stressin seurauksena olevaa käytöksen hajanaisuutta sinulla vaikuttaisi olevan. oikeasti, suostu siihen kuntoutusjaksoon, näit syytä siihen tai et. vaikka vain todistaaksesi olevasi kunnossa, ja ettet käytä huumeita. se vain on niin, että kun joskus töppäilee, se saattaa aiheuttaa ongelmia tulevaisuudessa. siihen pitää vain sopeutua, ja paras keino siihen on todistaa olevasi ok, menemällä siihen kuntoutukseen (se voi myös olla avokuntoutusta). kyllä ne psykiatritkin huomaavat aika pian jos masennusta ei olekaan. kuka muuten teki ls-ilmoituksen, tiedätkö? jos se oli exäsi/lasten isä tm, käyttääkö hän edelleen? valitettavasti useat sos-työntekijät eivät usko että entinen huumeidenkäyttäjäkin voi parantaa tapansa pysyvästi. useat sortuvatkin uudelleen, mutteivät kaikki. silti, etukäteen tuomitseminen on yleistä.

[QUOTE="vieras";24377203]miks? Olenko masentunut voitko sanoa että olen masentunut tai käytän huumeita? No ehkä osaat sanoa näin netti kirjotusten välityksellä ihan oon masentunut ja käytän varmaan niitä kovia huumeita en tiiä oisko joku laittanu maitoon Hei halooo[/QUOTE]

poltatko kannabista?

Yhteistyössä