Sosiaalitoimistoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sossuun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sossuun

Vieras
Saisikohan sossusta avustusta parisängyn ostamiseen ?
Jotkut ovat saaneet esim polkupyöriä, harrastukset on maksettu, hautajais tai rippivaatteita, matkoja, leirejä maksettu lapsille , silmälasit, pyykkikonetta, astioita jne.....

Voiko sieltä siis saada uuden sängy ostoon rahaa/ maksusitoumuksen jos vanha sänky on rikkinäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja bells:
me ei ainakaan saatu :( mutta toivottavasti teillä on kivemmat sossut :)

oletteko pitkäaikaisia toimeentulotukiasiakkaita, se on yleensä ehto edes saada harkinanvaraista avustusta, katsovat ettei ole oikeasti ollut varaa ostaa niillä toimeentulotukiraholla.

Minä sain kyllä maaliskuulta takautuvasti työkengät kun piti kurssia varten hankkia ne. Kuitti oli tallessa vaan ja hyvä selitys, että miksi vasta nyt niitä anon.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Et saa, jos ei lääkäriltä ole lausuntoa uuden sängyn tarpeesta esim. terveydellisin perustein

Kuinka helposti lääkäriltä saa tällaisen todistuksen.
Meillä kummallakin on aamuisin aina selkä kipeänä. Riitääkö se?

Voi kun osaisikin keksiä mitä kaikkea arvitaan. Olen kuullut että pitkäaikaisasiakkaat saavat " melkein mitä vain kehtaavat pyytää"
Harrastuksiinkin joka vuosi 100e/v/ lapsi, voi vaikka joka vuosi harrastaa uutta lajia *ihmetyshymiö*. Hautajaiskulujakin olen kuullut sosiaalitoimiston maksavan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Et saa, jos ei lääkäriltä ole lausuntoa uuden sängyn tarpeesta esim. terveydellisin perustein

Kuinka helposti lääkäriltä saa tällaisen todistuksen.
Meillä kummallakin on aamuisin aina selkä kipeänä. Riitääkö se?

Riippuu täysin lääkärin arviosta

Voisinko kysyä , että maksaisivatko matkan meidän perheelle siskoni tytön rippijuhliin. Matkaa on noin 300km ja meillä ei oliis varaa sinna matkustaa, samalla voisimme pitää vaikka viikonloppuloman ja käydä vaikka kylpylässä. Onnistuisiko tällainen? Jos saisimme yöpyäkin siskon luona, vain matkat ja esim se kylpylä pitäisi sossun maksaa.

yksinpuheluksiko tämä meni?
kertokaa ihmeessä mitä kaikkea sosiaalitoimisto on teille maksanut tai mihin olette saaneet edes vähän rahallista avustusta, jos ei ole maksettu kokonaan.

Perustoimentulotukeen kuuluu automaattisesti sairaalalaskut lääkekulut, sähkö ja vesimaksut ( lämmitys)
Muut ovat sitten herkinnanvaraista tai täydentävää tukea.
Me saamme siis toimeentulotukea, mutta mitä kaikkea "ylimääräistä" sitä voi saada.

ööh,no aika ihme juttuihin ap tahtois rahaa kyllä. Itse en mihkään matkoihin kehtais pyytää edes..
Sain joskus aikaa sitten 50e avustuksen turvaistuimeen ja kerran tuetun loman omavastuu sossusta maksettu. Siinäpä ne.
Nyt kysyin vyöistuimeen kun oli pakko isommalle hankkia niin ehdottelivat vaan kaukalon myymistä (ostin 7e kirpparilla,tosi arvokas!) ja käytetyn ostoa. Eli ei saanut siihen edes apua.

Kyllä ne melkeen kaiken muun laskee että pitäis saada sillä perusosalla maksettua. Kaverilla hajos pesukone niin siihenkään ei saanut,kuulemma ihan hyvin voi lapsen kanssa lähteä eri talossa olevalle pesutuvalle pesemään pyykkiä..
Enkä sen puoleen ikinä ole kuullut että kukaan olis mihkään 2ylimääräiseen" saanutkaan.

Voi kun osaisikin keksiä mitä kaikkea arvitaan. Olen kuullut että pitkäaikaisasiakkaat saavat " melkein mitä vain kehtaavat pyytää"
Harrastuksiinkin joka vuosi 100e/v/ lapsi, voi vaikka joka vuosi harrastaa uutta lajia *ihmetyshymiö*. Hautajaiskulujakin olen kuullut sosiaalitoimiston maksavan.

No ei se kyllä ihan noin mene.
Pesukoneeseen saa yleensä käsirahan ei muuta. Hautajaiskulut saa jos on varaton.

Voisinko kysyä , että maksaisivatko matkan meidän perheelle siskoni tytön rippijuhliin. Matkaa on noin 300km ja meillä ei oliis varaa sinna matkustaa, samalla voisimme pitää vaikka viikonloppuloman ja käydä vaikka kylpylässä. Onnistuisiko tällainen? Jos saisimme yöpyäkin siskon luona, vain matkat ja esim se kylpylä pitäisi sossun maksaa.

tän n pakko olla provo :D

sit mä ja monet muut alotetaan älämölö jos meidän palkasta viedyistä veroista aletaan maksaa sosiaalitapausten kylpylälomia!

Kyllä muuten tuo harrastusjuttu pitää paikkansa, olen erään tuttavan päätöksestä tämän lukenut, joten heidän lasten kalliit harrastukset maksettiin.
Näissä pitää siis olla pitkäaikainen toimeentulotuen asiakas, että voi saada.Asiakkuus kestänyt noin vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
ööh,no aika ihme juttuihin ap tahtois rahaa kyllä. Itse en mihkään matkoihin kehtais pyytää edes..
Sain joskus aikaa sitten 50e avustuksen turvaistuimeen ja kerran tuetun loman omavastuu sossusta maksettu. Siinäpä ne.
Nyt kysyin vyöistuimeen kun oli pakko isommalle hankkia niin ehdottelivat vaan kaukalon myymistä (ostin 7e kirpparilla,tosi arvokas!) ja käytetyn ostoa. Eli ei saanut siihen edes apua.

Oliko se tuettu loma arvokaskin?
Sellaisen luultavasti minäkin saisin, joten koetan saada sosiaalitoimiston sen maksamaan.
Pitää osata selittää asiat hyvin ja perustella niin saa helpommin.

Kyllä muuten tuo harrastusjuttu pitää paikkansa, olen erään tuttavan päätöksestä tämän lukenut, joten heidän lasten kalliit harrastukset maksettiin.
Näissä pitää siis olla pitkäaikainen toimeentulotuen asiakas, että voi saada.Asiakkuus kestänyt noin vuoden.

ok,tuli muuten just mieleen että kyllä sittenkin mun siskolle pienempänä kustannettiin ratsastustunteja sossusta. Kai se oli kun oli ls ja sossun asiakas,niin ajattelivat hieman syrjäytymisriskiä pienentää. tai jotain,en tiedä.
Mutta eikai ne tosissaan kenenkään kylpyläreissuja maksele??

Alkuperäinen kirjoittaja sari:

tän n pakko olla provo :D

sit mä ja monet muut alotetaan älämölö jos meidän palkasta viedyistä veroista aletaan maksaa sosiaalitapausten kylpylälomia!

kyllä niistä muuten maksetaan pakolaistenkin oleskelu, joten nosta vaan se älämölö.

Paitsi noita tuettuja,siis. Siinä reissussa oli omavastuu muistaakseni 100e ja sen maksoivat. Matkoistakin taisin kysyä kun oli kaukana eikä meillä autoa. Mutta siihen sanoivat vaan että "hommaa kimppakyyti tms"

Mie erosin ja suurin osa kamasta jäi ex:lle syystä että ei antanu kun vaatteet ja lasten kamat viedä. sossusta sain harkinnan varasta toimeentulotukea mm. sängyn ostoon muutaman roposen, taisi olla vielä maininta että käytetyn sängyn ostoon :D

Alkuperäinen kirjoittaja joku:

ok,tuli muuten just mieleen että kyllä sittenkin mun siskolle pienempänä kustannettiin ratsastustunteja sossusta. Kai se oli kun oli ls ja sossun asiakas,niin ajattelivat hieman syrjäytymisriskiä pienentää. tai jotain,en tiedä.
Mutta eikai ne tosissaan kenenkään kylpyläreissuja maksele??

lomamatkoja voivat maksaa pitkäaikaisasiakkailleen. Eikö se ole loma se viikonlopun kylpyäreissukin. Sosu pääsisi halvalla kun ei tarvitsisi kylpylässä yöpymisiä maksaa vain ne uintiliput ja matkat sinne kylpylään. siskoni luona sitten saataisiin ruokaa ja yösija

Eräs rouva meni sosiaalitoimistoon pyytämään avustusta hautajaisvaatteisiin. Tämä oli mennyt sinne musta hame ja paita päällä ja sai rahat. Ei edes maksusitoumusta vaan rahaa suoraan tilille. eikä tarvinnut edes kuittia näyttää että on ostettu. Tää jonka hautajaisiin tämä rouva meni oli vain hänen kaverinsa, ei edes sukulainen.
Toiset saa mitä vaan haluaa.