"vieras"
Asiallinen ja iänmukaisesti sopiva, mielellään kasvatuksellisen opetuksen sisältävä rangaistus on eri asia kuin suutuspäissään tehty kostaminen.
Ei tytsillä ole yhtään lasta. Ei se ole edes päässyt harjoittelemaan koko lapsentekoa.Monenko lapsen äitinä puhut näin?
Normaaleissa, terveissä ihmissuhteissa ei kyllä jaella rangaistuksia. En mä ainakaan saa keltään mitään rangaistusta, jos teen virheen ja väärin jotain kohtaan. Eiköhän RIKOKSET ole hiukan eri asia kuin lapsen tekemät väärät teot. Lapselle vasta opetetaan, miten maailmassa toimitaan, rikolliset on monesti menetettyjä tapauksia. Vankilatkin ovat nykyään vankeinHOITOA, eli ei samalla tavalla rankaisemista varten. Suomessahan on vähemmän rikoksia kuin esim. Jenkeissä, joissa on kovemmat rangaistukset. Vankeusrangaistuksia tarvitaan lähinnä ihmisten suojelun takia. Mistä lapsesi olisi oppinut kostamaan/rankaisemaan ellei esimerkkisi kautta?Monenko lapsen äitinä puhut näin?
Meillä teoilla on aina seurauksensa. Hyvästä seuraa jotain kivaa, pahasta rangaistus. Niinhän se menee ihan AIKUISTENKIN maailmassa, eikö? Vai riittääkö raiskaajille, varkaillekin pään silitys ja "sosiaalinen häpeä" ? No okei, Suomen laki lähinnä tuntuu tuolta, joten ymmärrän siinä mielessä että Tytsin mielestä siinä olisi kylliksi...
Myöhemmin huomasin, että oli poistanut muitakin ohjelmia! Kauhulla odotan isoveljensa reaktiota asiaan... Sota siitä syttyy.
Lapsella on nyt kaken käyttökielto.
ja jos rankaisee niin haluaa vaan kostaa?Eli jos ei rankaise, on sama kuin hyväksyä teko ja olla keskustelematta siitä?
kerro nyt mitä tekisit sille renkaidenrikkojalle? hymyilisit ja tarjoisit pullakahvit?Motiivista viis niin kosto se periaatteessa on. Samoin lapsi kosti äidilleen poistamalla ne ohjelmat. Ei lapsi opi mitään rangaistuksesta, muuta kuin välttelemään niitä kiinnijäämisen pelossa ja mahd. kostamaan muille ihmisille, kun he tekevät virheitä.
No kysyi mielipiteitä ja niitä saa keskustelupalstalla antaa.Eiköhän ap tunne lapsensa, ja löytänyt hyvän rangaistuksen. Jos 9-v on sitä tyyppiä, että äidin "paha mieli" ei tunnu missään, niin parempi keksiä jotain muuta.
mä en kyllä ollenkaan halua rangaistuksella kostaa vaan haluan että lapsi tajuaa että teko oli väärin.Motiivista viis niin kosto se periaatteessa on. Samoin lapsi kosti äidilleen poistamalla ne ohjelmat. Ei lapsi opi mitään rangaistuksesta, muuta kuin välttelemään niitä kiinnijäämisen pelossa ja mahd. kostamaan muille ihmisille, kun he tekevät virheitä.
eli mitä tekisit? Et sanoisi mitään?En titetenkään. Tehtäväni ei ole kasvattaa muita aikuisia.
Tässä puhutaan kurinpitotoimista.Sinä voisit _ajatella_ asioita. =)
Rangaistukset eivät auta pikkulapsia - Pääkirjoitukset - Pääkirjoitus - HS.fi
Kommentillani viittasin sun teksteihin ihan kokonaisuutena. Rasittavan naiivia argumentointia.Sinä voisit _ajatella_ asioita. =)
Rangaistukset eivät auta pikkulapsia - Pääkirjoitukset - Pääkirjoitus - HS.fi
Mun mies on poistanut joitakin kertoja mun tallentamia ohjelmia kun sillä on tapana 'siivota' tallennuksia. Kyllä mua on vituttanut jonkun ohjelman kohdalla rankastikin ja olen antanut kuulua ja näkyä. Mutta en mä ole miestä korvasta ottanut tai seksistä kieltäytynyt sen vuoksi. Mä oon helppo, anteeksipyyntö riittää.En titetenkään. Tehtäväni ei ole kasvattaa muita aikuisia.