Sopiiko Gato Negro Cabernet Sauvignon juustojen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En juo punaviiniä ja tarjoan huomenna ystäväpariskunnalle juustoja. He harrastavat viinejä. En muistanut ostaa viiniä :( .Kaapissa on vain lahjaksi saatu Gato Negro punkkupullo. Voiko sitä tarjota viinien kanssa vai teenko itsestäni pellen tarjoamalla ihan väärää viiniä?

Kysy ystäviltäsi, jos kerta harrastavat. Kaikein parhaiten asian saa selville maistelemalla, ihmisillä kun on eri makuja. Omasta mielestäni valkoviini, esim. El Tiempo tai Devil's Rock käy hyvin yksiin valkohomejuuston (brie) kanssa.

Voi tarjota juustojen kanssa. Minä pidän viineistä ja tykkään opiskella niistä kaikenlaista, mutta en sano asiantuntija olevani. Mutta mun mielestä Gato Negro on hyvä perusviini, toimii hyvin seurusteluviininä. Mulle yksi vanha viiniasiantuntija sanoi kerran, että pidä aina Chileläistä kaapissa, se menee aina, jos olet epävarma valitse jokin Chileläinen. Sitä neuvoa olen noudattanut ja hyvin on toiminut.

Älä vaan tarjoa jos vielä harrastavat viinejä! Halpaa ja kierrekorkilla varustettu vitosen viini saa vaan vaivautuneen tunnelman aikaiseksi kun eihän sitä voi edes kehua...

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Voi tarjota juustojen kanssa. Minä pidän viineistä ja tykkään opiskella niistä kaikenlaista, mutta en sano asiantuntija olevani. Mutta mun mielestä Gato Negro on hyvä perusviini, toimii hyvin seurusteluviininä. Mulle yksi vanha viiniasiantuntija sanoi kerran, että pidä aina Chileläistä kaapissa, se menee aina, jos olet epävarma valitse jokin Chileläinen. Sitä neuvoa olen noudattanut ja hyvin on toiminut.

Chileläisiä viinejä myydään Suomessa eniten, vaikka esim Ranska ja Espanja tuottavat enemmän viinejä. Suomalaisilla on joku käsitys että "Chileläiset on hyvää". Aina edes ilmoitetut rypäleet eivät pidä paikkaansa....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä vaan tarjoa jos vielä harrastavat viinejä! Halpaa ja kierrekorkilla varustettu vitosen viini saa vaan vaivautuneen tunnelman aikaiseksi kun eihän sitä voi edes kehua...

Hah tätä tiedon tasoa. Kierrekorkki on merkkinä laadusta, siinä näet ei voi olla ns korkkivikaa joka pilaa viinin.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kierrekorkki ei ole mikään häpeä, se on fiksu juttu :)

Näin juuri, tälläkin palstalla näkyy olevan tietämättömiä juntteja, jotka eivät asiasta tiedä. Varmaan olisi sama jos heille viini tarjoiltaisiin saviruukuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Viiniasiantuntija:

Näin juuri, tälläkin palstalla näkyy olevan tietämättömiä juntteja, jotka eivät asiasta tiedä. Varmaan olisi sama jos heille viini tarjoiltaisiin saviruukuissa.

En minä nyt noin sanoisi. Kierrekorkki vaan on aivan riittävä tulppa nopeasti kiertoon tarkoitetuille viineille.

Alkuperäinen kirjoittaja Viiniasiantuntija:

kuinka monessa >50 euron viinipullossa on kierrekorkki?
Kierrekorkki on ehkä fiksu juttu halvoissa viineissä, joissa korkkivian jälkeen litku olisikin ihan juomakelvotonta...

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
kuinka monessa >50 euron viinipullossa on kierrekorkki?
Kierrekorkki on ehkä fiksu juttu halvoissa viineissä, joissa korkkivian jälkeen litku olisikin ihan juomakelvotonta...

"Korkkivikaa" voi kyllä olla myös kierrekorkillisissa pulloissa. Kalliimmat viinit yleensä ovat perinteisellä korkilla siksi, että niiden kypsyminen voi jatkua pullossa.

Uusimmat

Yhteistyössä