SOKERIT SEKAISIN -Pino kaikkeen raskausdiabetekseen liittyvään

Ennu: Aikas korkeet arvot kuulostaa sulla olevan aamiaisen jälkeen..Mullakin oli tänään aamulla hiukan korkeat 7,1 alle 7 pitäs olla. Söin kyllä pienen palan kakkua ja sehän sen arvon nosti. Aamulla paasto oli ihan normaali 4,9.

Minä kanssa aina pyyhin ekan veritipan pois mutta en joka kerta pese käsiä ennen mittausta (pitäs kyllä)
 
NEANMAMMA: Minulla on pikkuhiljaa ruennut nuo paastot kohota eli meillä täällä kainuussa pitäsi olla alle 5.3. Nyt ne ovat olleet sit liki kuutta ja hiukan yli. Ruoan jälkeiset on suht hyvin pysyneet mutta muutamia heittoja sielläkin ja luulen että kun osasto seurantaan joudun aloitetaan myös ateria insut samalla. En koe mitenkään stressaavana tilannetta, päinvastoin jotta uskaltaa sit syödä kuitenkin normaali hiilari määrän, mikä suositeltu on.

Tänään menen sit kaupunkiin pikkusysterille yöksi joka sit aamulla käy nakkaa mut sairaalalle. Ei tarvitse ketään aamulla pyytää viemään kun mieskin menee jo kuudeksi töihin.
 
Joo mie tosiaan alan kans tehä niin että pyyhkäsen sen ekan tipan pois. Mulla ei oo koskaan ennen ollu aamupaasto 6,3 että se oliskin ollut hyvin outo arvo. Mulle ei oo annettu mitään selkeitä ohjeita miten se pitää mitata, mut viimeks neuvolassa se täti teki just niin et otti ekan tipan pois.

Paras maitotuote minkä ite oon löytäny on raejuusto. Siinä on 2 grammaa hiilaria, niin se ei oo enää paha. Oon ruvennu välipalaks tekeen semmosta sekotusta mihin tulee joku hedelmä paloteltuna ja sitten raejuustoa. Jos elimistö kestää, niin siihenhän voi laittaa lorauksen maustamatonta jugurttia ja makeutusainetta. Mie pystyn syömään päivällä jonkun verran tuota maustamatonta jugurttia mutta tosiaan aamupalalla se ei mulla kannata. Oon yrittäny asennoitua niin, että oisin joku kehonrakentaja joka on fitness-ruokavaliolla ja joutuu sen takia laskeen hiilareita. :LOL:
 
Anteeksi taas jo etukäteen kiukkuinen tekstini.

Enpä ole tuota tiennyt että eka tippa pyyhitään pois. Eipä tehnyt labrantäti sitä sokerirasituksessakaan kun paastoarvo mitattiin vain tuolla mittarilla (joskus olen mitannut kyllä ihan uteliaisuuttani samasta ns. samasta reiästä uudelleen ja se on saattanut olla jopa 0,9 pienempi arvo mikä mua on suunnattomasti ihmetyttänyt. )

Mutta eipä yllätä. Enpä mitään muitakaan neuvoja ole saanut missään vaiheessa. Itse olen saanut kaikki selvittää. Siksi niin suututtaakin kun sokerrasituksen jälkeen otettiin heti 3 päivän käyrä kotona ( ehdin päivän olla dieetillä ) ja itse sain selvittää senkin soittelemalla että miten se nyt sitten tarkkaan ottaen otetaan ( eli mihin aikaan milloinkin). Sitten ilmoitetaan että ei ne halua mua omalle äitipolilleen vaan laittaa naikkarille ( kaksi arvoa oli lievästi koholla, ekan päivän aamupaasto oli 5,6 ja yksi klo 4 yöllä oli 5,7 mut saman aamun paasto olikin sitten taas alle 5...). Naikkarilta ei kuulunut yli kuukauteen mitään. Neuvola ei ottanut kantaa mihinkään. Mittailin itse arvoja ja selvitin siis netistä mitä arvot saa ees olla ( Lohjalta ei mulle suostuttu sitä kertomaan kun kuulemma vaan sitten syön vaan vähemmän jos ne tiiän...). Kaikki mittaamani arvot tämän kuukauden ajan oli koko ajan alle niiden suostusten.

Sitten kun vihdoin pääsin sinne hiton naikkarille, 15 minuutin tapaamisella, ilman että kukaan edelleenkään on kiinnostunut musta oikeesti, rouva lääkäri katsoo mun vihosta arvot (ei kiinnostanut kellonajat, ruokavalio tai aiemmat arvot) 3 päivältä jotka olin kiltisti mitannut vaikka kutsussa naikkarille kukaan ei sellaisia ollut edes pyytänyt ja pongaa sieltä kaksi kohonnutta arvoa yhden ennen lounasta ja yhden ennen päivällistä joiden syistä rutisin jo aikaisemmassa viestissä. Ei kiinnosta mun selitykset ei tai että aamupaastot erinomaisia ja muut arvot myös. Insuliinit vaan kehiin vaikka ei ne kuulemma enää ees mitään vaikuta viikolla 36 enää (sano täti itsekin).
Mittasin seuraavana päivänä normaalin syömiseni ( siis dieetin mukaisen mutta normaalin päivän) ja arvo ennen lounasta oli 4,6 ja arvo ennen päivällistä 4,7.

Kysymys kuuluukin että jos olisin suostunut insuliineille, onko siinä joku aika että niiden kanssa vekslataan kohilleen tai että vaikuttaako se huonoon suuntaan jos arvot oikeesti onkin ihan ok ja käyttää insuliineja ( siis arvot on kohillaan dieetillä, herkuttelullahan ne tietty ei sitä olis). Antaako se syödä jotenkin enemmän herkutellen ( kun syyksi mulle sanottiin että ei lapsen takia vaan äidin takia insuliinit). Mitään tarvetta tälle ei siis mun puolesta olisi. Tätäkään ei lääkäri multa kysynyt tai tiedustellut tai selvittänyt ylipäätään mun syömisiä.
Onko teillä muilla enemmän tapaamisia ja seurantaa lääkäreiden taholta ja kuunnellaanko teitä enemmän? Mua jotenkin sieppaa se että mä en kiinnosta ketään kuukauteen ja sitten varttin tapaamisella ( joka sisälsi siis ultrat, sisätutkimuksen myös) heitettäs insuliineille. Onko se oikeesti se systeemi noin heppoinen vai olenko jotenkin vaan yliherkkä.

Huomaakohan mistään että tää systeemi tosiaankin sieppaa mua....
 
Kaalimaankakara...nii ku ei sitä tosiaan normaalisti ees neuvota mittaamaan. Onneks itte menin sörkkimään niin tajuu mikä ei sovi. Tosin joku toinen päivä samalla aamiaisella oli ihan normaali, mutta tuntuu että se nostaa niin hleposti arvoja että jätän sen pois kokonaan suosiolla. Mut onneks muuten pysyy alle 4:n arvot. Pitää kattoo huomenna kanssa aamupalan jälkeen ja varmistaa että oli ne täysvehnäjutut mitkä vaikutti noin.

Toinen asia mikä harmittaa, kun ne antaa täällä niin vähän liuskoja ja neuloja mukaan. Mun pitäis nyt mennä ruinaamaan niitä lisää, mutta mites pääset kun olen aina töissä :( Kohta loppuu liuskat...
 
ENNU: mä mittaan aina paaston ja silloin tällöin ruuan jälkeen..kerta viikossa koko sarja. Keskiviikkona otetaan taas pitkäverensokeri, onneksi ei paastoa niin ei tarvi olla syömättä tänään on kyllä sokerit heitellyt jonkun verran kun on tullu syötyä kakkua, pullaa ym.. Äsken oli jo onneksi normaalit arvot
 
SOHA: Tulin aamulla osastolle...hoitaja toi vaan huoneeseen ja kertoi että aloitetaan sekä ateria insut että pitkävaikutteinen yöksi. Nyt aamun mittaillut arvoja, ja hoitaja jäi oikein miettii että tarvitsenkohan minä loppupelissä ateria insuja ollenkaan kun ennen ruokaa arvo oli 5.5. ..Että eipä täällä myös ole homma oikein hyvin hallinassa. Sanoin että mistäs minä tiiän tarvitsenko vai en...No nyttempä sen näkee miten isut vaikuttaa ja toinen asia mikä mua ihmetytti on se että mulle nostettiin nyt yhtä'äkkiä kalorit 1800. Kysyin pääsenkö käymään polilla että ultrataanko vauvaa jne..mutta ei kuulema tarvista. Vaikka olen viikoilla 29 käynyt edellisen kerran. Jos kerran epäillään että vauva iso niin luulis että se automaattisesti katsotaan.
Kyllä näissä käytännöissä on niin paljon eroavaisuuksia sekä hoitajilla että lääkäreillä eikä ne oikein tiedä itsekään kuinka menetellä.

Toiveissa kuitenkin huomenna jo kotiutua...Kunhan vaan vernpaineet ei nouse tai muuta kivaa yllätystä tule. Haikeaa olla muksuista errossa vaikka toisaalta saa hiukan huokaista arjesta vaan olemalla jouten :)

Ansku71 rv 35
 
Hitsi, soha, eiks ne Lohjalla edes hoida sokereita vaan joutuu menemään Naikkarille Stadiin? Mua ei sit tippaakaan kiinnostais koko sokerip---a. Saisinkohan mä tässä jotenkin vetkutettua niin että kaikilta unohtuis koko asia :whistle:

Mä otin uuden kolmen vuorokauden seurannan kun edellisestä tuli niin ufotuloksia, no tietty just osui sellaiseen hetkeen kun perjantaina määräsi lääkäri vuodelepoon -> vasta sunnuntai-iltana pääsin liikkumaan normaalisti eli koko ajan, ihan kaikki arvot siinä 6.3-8. Paitsi sitä sunnuntain päivällisen jälkeistä, joka jäi alle viiden. Määräisköhän ne tuolla perusteella insut? Voiko niistä kieltäytyä ja jos niin mitä siitä seuraa? Mä oon oikeesti niin raivoisan kyllästynyt koko hommaan :headwall:
 
Juu ehdottomasti pitää pyyhkiä eka tippa pois, koska väärentää tulosta.

Vio-la - Mulla kanssa epäilytti/epäilyttää mittaako mittari edes oikein, kun jos tosiaan ottaa kaksi peräkkäistä mittausta samaasta verireiästä voi tulokset olla hyvinkin erilaisia. Mulla onneksi on nyt alkanut pysymään arvot kohdillaan. Karkkia en syö koskaan mitatuspäivänä mutta olen kyllä muutenkin jättänyt vähemmälle kaiken ylimääräisen sokerin ettei tule ylimääräsiä raskauskiloja. Mutta kannattaa ottaa uusi mitta jos tuntuu että eka on ihan peestä, tai odottaa 5 min ja sitten uudelleen.
 
Tosta insuliinista kieltäytymisestä puheenollen....viime kesänä erehdyin sanomaan täällä Taysissa Sirkku Tulokkaalle (lääkäri) etten halua aloittaa insuliineja niin alkoi huutamaan, kun palosireeni ja hakkui mut lyttyyn :) =) :D eipä auttanut, kun aloittaa insuliinit, kun niin armottoman ripityksen sain lääkäritädiltä :D

Toisen kerran uhmasin samaa tätiä syyskuussa, kun en olisi halunnut mennä sairaalaan sunnuntaina klo 17, kun sektioaika oli sovittu maanantai aamuun klo 7....taas sama huuto ja haukkuminen, kun uskalsin uhmata tätä lääkäriä....turhaan menin osastolle illalla, kun sokereissa ei ollut mitään vikaa.....

 
Tervetuloa uudet!Ihanaa saada lisää porukkaa kasaan!

Joo..mulla kanssa on heitelly mittausarvot miten sattuu.. :ashamed: Välillä oon syönyt kiltisti ja välillä vähemmän kiltisti.Saa nähdä aloitetaanko mullekin insut, huomenna kai se hoitsu soittaa kun on ensin puhunut lääkärin kans mun sokeriarvoista. eihän ne mullakaan niin mahdottoman korkealla keiku, mutta yli rajojen aika usein kuitenkin..Varsinkin toi aamupaasto..
Ansku71 mielenkiintoista kuulla sun kuulumisia osastolta ja muutenkin. Onkohan meillä sama diabeteshoitsu? ;) Kerrohan sitten mitä ne insut maksaa jne. että osaan varautua..
 
Iltaa!

Minkälaisia arvoja teillä ollut? Mä sitten taas retkahdin syömään herkkuja :ashamed: Tosin söin yhden mehujätskin ja arvo oli 6.4 sen jälkeen eli ihan ok mutta vielä 2 tunnin päästä oli 6 eli jostain syystä ei laskenut mutta pistän tähän muuten tämän päivän mittaukset kun sattui olee sen 8krt/ päivä mittaus. ELI:

Paasto:5,2 1,5 tunnin jälkeen 5,4

Ennen lounasta 4,7 jälkeen 6,4

Ennen päivällistä 4,5 jälkeen 6,1

Ennen iltapalaa 5,4 (söin sen jäätelön päiväl. ja iltiksen välissä) jälkeen ei vielä mitattu
 
Ennu: Miten onnistu tän aamun aamupala? Saitko pysymään arvot kohillaan?

Mietiskelin tässä et mitenköhän mahtaa vaikuttaa jos verensokeri pysyttelee esim kaks tuntia jossain 6.7-6.5 paikkeilla?
Eli innostuin vahingossa syömään liian monta vohveli keksi palaa ja mittasin sokerit siitä puolen tunnin kuluttua niin oli ton 6.7. Siitä nyt sitten on kulunut aikaa ja mittasin äskettäin huvikseni uudelleen niin oli edelleen 6.5. Yleensä mulla laskee vajaan tunnin sisällä jo sinne viiden tuntumaan mut nyt jostain syystä toi on pysytelly noinkin korkeella jo pari tuntia.
Et onkohan tolla merkitystä johonkin kun lähtö arvo kuitenkin oli rajojen alapuolella.

Tosta insuliineistä kieltäytyminen... Olen sitä mieltä et kyllä hoitavan lääkärin kanssa täytyy keskustella vakavasti ja päätyä johonkin yhteisymmärrykseen hoidon laadusta. Ite ajattelen silleen et jos lääkäri todellakin on sitä mieltä että insuliinit on aloitettava niin en ainakaan ite nää järkeä sitä mennä vastustamaan. Yritän kuitenkin luottaa hoitohenkilökuntaan kun he kuitenkin asiat tietävät paremmin kuin minä.


Yrittäkäämme kaikki jaksaa tän sokerihässäkän kanssa!! Vauvojen parhaaksihan tässä kuitenkin kaikki hommat tehdään. :)

Kojo 31+5
 
Tänään sitten keitin kaurapuuroa veteen, kun ajattelin että jos se onkin se maitosokeri mikä aamulla kohottaa. Noh silti oli 8,8. Huomenna sit koitan taas jotain muuta, vaikka rasvaton viili ja tumma leipä sitten. Onneks keskiviikkona vois saada tohon vinkkiä. En oikeen viittis porkkanalinjalle lähtee aamulla, kun sitten lounaan aikaan on jo kauhea nälkä ja tulee ahmittua :D Muuten edelleen mennään siellä alle 5 :) Ja on toi aamupalan jälkeinen sentään alaspäin...positiivista ajattelua :saint:
 
Ennu:Mä kokeilin ja aluksi kaurapuuroa mutta mulla se nostatti samantien sokerit korkealle!! Nykyään syön aamupalaksi 2 palaa ruisleipää ja kupin kahvia niin siten olen saanut pidettyä arvot kohdallaan.. Välillä kyllästyttää samat aamiaiset mutta parempi että edes leipää pystyy syömään kun eetä ei vois ottaa mitään =)
 
Ennu: Mie kans syön aamupalaksi saman kuin kaalimaankakara. Tosiaan JOKA aamu kaks viipaletta ruisleipää (melkein mitä tahansa päällistä kun ei niissä hiilareita ole) ja kuppi teetä tai kahvia. Sit jos on nälkä ennen lounasta niin syön sitten myöhemmin jotain. Sitten ei enää sokerit nousekkaan oikeestaan ollenkaan kun sen insuliinin tuotannon on saanut potkastua hissukseen liikkeelle. Mun on aivan turha haaveillakkaan mistään puuroista tai jugurteista aamuisin eikä kyllä muutenkaan kestä mennä syömään. Tai jos syö niin vaan tyyliin kaks ruokalusikallista jos sitäkään.

Kojo
 
Huomenta kaikki!

Mulla loppuu tänään 6pv kotiseuranta, 2 arvoa vaan menee yli rajojen, eli ruokavalion muutos tuntuu auttavan, ainakin tässä vaiheessa. Arvot kyllä vähän heittelee, mutta pysyy rajoissa. Kiva ettei (luultavasti) vielä tässä vaiheessa tarvi mitään "rankempaa" hoitoa kuten insuliinia, raskautta on kuitenkin vielä aika paljon jäljellä!

Jos saa lähetteen äitipolille kotiseurannan jälkeen, mitä siellä tapahtuu? Mulle ei luultavasti tuota lähetettä ainakaan vielä tule, mutta täytyy jutella terveydenhoitajan kanssa tänään.

Minkälaisilla jutuilla olette herkutelleet, siis sellaisilla, jotka ei nosta arvoja? Mä tykkään light-limsoista, sit mietin uskaltaisko jotain kevyttä popcornia kokeilla? Entä onko jotain sokerittomia jätskejä tms?

Luce, rv 14+0
 
Mulla kans samanlainen aamupala kuin Kojolla ja Kaalimaankakaralla, paitsi että syön joka aamu vain sen yhden ruisleivän ja teekupin makeutusaineella, koska kaksi leipää kihauttaa sokerit taivaisiin. Sitten parin tunnin päästä syön jo ekan välipalan ennen lounasta. Yhteensö syön siis vuorokaudessa 6 kertaa, mutta sillä tavalla paastot on pysynyt aina aisoissa.

Mulla on alkanut ihan selvästi huononeen arvot nyt kun raskaus on edennyt jo vähän pidemmälle. Tismalleen samalla tavalla syön kuin aiemmin, mutta enää ei riitäkään ne muutamat yksiköt insuliinia esim.yhtä leipää kohti vaan vähintään pari yksikköä pitää nostaa joka ruualle insuliineja, että pysytään edes jossain lukemissa. Eilen söin vähän jauhelihakeittoa, jossa perunan osuus oli ihan mitätön (max.1 pieni peruna) ja lisäksi salaattia ja pistin normia enemmän insuliinia ja silti ½h arvo oli 7.3! En syönyt leipää enkä maitoa, koska niitä ei mulla kestä lämpimän ruuan kanssa muutenkaan syödä. No ensiviikolla aika diabeteshoitajalle, josko hän sanoo miten jatkossa tehdään.

No kokeilemalla sen näköjään vain löytää, mitä kelläkin kestää syödä! Aurinkoista päivää kaikille!

nannukka 33+2
 
Ensikertalainen: Joo mua epäilyttää kyllä edeleen mittari/liuskat...

Taas mittasin ekan kerran aamupaaston 6,3 ja sitten heti perään toisesta sormesta 4,8... Janyt mittasin ihan samalla tekniikalla. Pesin kyllä kädet vielä uudestaan mittausten välissä mut olin pessy alussakin... 1,5 heitto noissa on kyllä aika iso... Liuskapurkki on ollut aina kiinni, mut tosiaan mulla alko tulla entistä korkeampia arvoja ku tuon purkin alotin... En tiiä, pitää varmaan kysyä neuvolasta...
 
sumutin: Lohjalle kyllä pääsee jos on vaan yksi arvo koholla ja/tai dieetti puree. Jos he ovat siis sitä mieltä. Ja tietysti muuten ultrien mukaan lapsella kaikki kunnossa. Eivät halua ottaa riskisynnyttäjiä koska käsittääkseni heillä ei ole lastenosastoa. Joten aika herkästi siirtävät vastuun siis muualle.

Tosta insuliineistä kieltäytymisestä. Aikuista ihmistähän ei voi mihinkään pakottaa. Pakkohoitoa ei Suomessa tunneta. Toki kai suurin osa äideistä haluaa vauvansa hyvinvointia ja välttää turhia riskejä eli jos tilanne on tosiaan se että insuliinit on ainoa vaihtoehto niin minkäs sille sitten teet.

Mutta, tähän ikään mennessä olen törmännyt niin moniin lääkäreihin. Yksi sanoo yhtä, toinen toista ja kolmas kolmatta. Mulla tää auktoriteettiusko on ajat sitten mennyt. Lieneekö lääkäreillä liian kiire vai mikä on mutta harvoin he paneutuvat potilaansa asioihin kovin perusteellisesti. Toki on poikkeuksia. Vaarallisimpia ovat mielestäni ne jotka eivät voi myöntää sitä etteivät hekään kaikkea tiedä vaan se arvovalta potilaan silmissä on pidettävä hinnalla millä hyvällä.

Olen minäkin ollut aikoinaan nöyrä potilas. Vaan en ole kyllä enää. Mulle on kenenkään enää turha huutaa tai uhkailla. Nekin on koettu ja loppujen lopuksi olin ollut itse oikeassa. Ihmiset aika paljon nykyisin itsekin selvittävät asioita ja internet ( vaikka siellä on huuhaatietoakin) on aika hyvä tietolähde. Onpa ollut tilanteita jolloin internetissä on ollut jostain tieto josta lääkäri ei ollut ollenkaan tietoinen. Eli pointti on se että kaikki lääkäritkään eivät ole joka asiassa asiantuntijaa.

Mun tilanteessa lääkäri ehkä hyväksyi mun kieltäytymisen suht kevyesti koska itsekin totesi ettei viikolla 36 ole enää insuliineistä vauvaan juuri vaikutusta vaan että siis äidin takia olisi aloitettu.

Itse en olekaan nyt mittaillut arvojani ollenkaan, iski inha flunssa enkä ole jaksanut paneutua siihen kun on kolme kipeetä mukulaa hoidettavana itseni lisäksi. Joskus olen kuullut että sokerit on korkealla herkästi silloin kun on kipeänä. Mutta en ole nyt siis omakohtaisesti testannut. Dieetti kyllä pitää edelleen, siitä olen tarkka. No, söin äitienpäivänä hiukan kakkua, kaavin kermaa vaan vähän pois kun oli sellasta täysrasvasta. Kyllä maistu makeelta. HUomaa ettei ole sokereita syönyt kun kakku maistui melkein ätläkälle ( mies itse tehnyt eli ei kaupan tujumpi versio) ja tuoreet mansikat maistuivat taivaalliselle.

Itse syön aamupalaks Talkmurua. Siinä on kuituja yli 20%, ei lisättyä sokeria ja vähäsuolainen. Valion rasvattoman ja sokerittoman jugurtin jätin pois siitä (vaikka 1,5 h arvot eivät rajan yli menneetkään ) ja syön sen nyt sokerittoman mustikkakeiton kanssa. Kai se vähän arvoja laski. Itsellä vaan oli sellainen tunne että alkoi aamupalan jälkeen aina väsyttämään joten ajattelin että jos se jogurtti hetkellisesti nostaa hurjasti arvoja vaik sitten 1,5 h jälkeen arvot ok ( mut selkeesti kuitenkin aina isommat kuin esim. päiväaterioiden jälkeen).

Sitten otan aina pussin guaremia aamulla ennen syömisiä ja syön samantein pienen ruisleivän. Ja vasta puolen tunnin jälkeen sitten aamupala. Ja kymmeneltä vielä jotain.

 
Luce: Noista herkuista.
Ite tykkään kans spriten zerosta. Join typeryyksissäni Lidlin light limsaa enkä selvittänyt et mitä makeutusainetta se koodi mahtaa tarkottaa ja "myrkytin" sit masuvauvaa melkein 30 viikkoa :( sillä ehdottomasti kiellettyjen listalla olevalla makeutusaineella eli syklamaatilla. Eli Lidlin sokeritonta limsaa siis EI kannata mennä juomaan. En kyl sit tiedä mikä vaikutus tuolla on ollut.
Popcorneja en menis syömään ollenkaan kun maississa on muistaakseni 70g/100g hiilareita ja ne on nopeita. Eka raskaudessa kokeilin ja pomppas skerit aika korkealle.
Pähkinät on hyviä herkkuja kun hiilareita ei paljon ole. Aika monesta isommasta kaupungista löytyy niitä itse punnitus kauppoja mistä saa halvalla ostettua. Ite kävin Oulusta sekond hand storesta ostaan niitä pähkinöitä oikeesti varmaan 5 kiloa ja meni 50? rahaakin joten "halpaa" on ;) Ostin muka varastoon... ei kestäny kovin montaa viikkoa ne kuitenkaan.
Mun iltapala herkkuna on hieman kohmeiset mansikat ja floran vanilja vispi loraus siihen.
Maitorahkaa ja trooppinen hedelmäsekoitus purkki keskenään sotkettuna on kans hyvää. (huuhtelen ne hedelmät ennen sekoittamista kun ovat sokeriliemessä)
Jos on kauheesti suklaan ystävä niin voi tehä ite tummaa suklaata. Kookosrasvaa sulatettuna ja tummaa kaakaojauhetta siihen ja jäähdyttää jääpala muottiin. Tosi väkevää suklaata, mut poistaa kyllä suklaan himoa tehokkaasti eikä sitä tuu nakerrettua kun ihan vähän vain suuhun.

Ruokavinkkejä kaipaisin sit teiltä. Eli mikä on "lempi" ruokanne vähähiilihydraattisena?
Mie oon ostanu lidlistä pakaste kasvispannu sekoituksen ja pinaattia. Ne vaan pannulle paistumaan kannen alle, välillä sekoittaen antaa paistua niin kauan että ylimääräinen neste on haihtunut. Sitten se onkin jo valmista. Ei tartte maustaa mun mielestä mitenkään. Päälle loraus tomatti-chili salatinkastiketta ja jos tykkää niin voihan siihen pilkkoa esim broileripyöryköitä sekaan. Valmistus kestää n. 5-8 minuttia ja ei oo hinnan kiroissakaan :)

Kojo
 
Jaa, nytpä sit kokeilin mitata sitä toista tippaa. 6,9 oli puolen tunnin jälkeen ja 6,4 tunnin jälkeen. Häätyy jättää kaakao pois aamupalasta. Muttako muuta ei oo jääkaapissa ko maitoa tai piimää :( Limsaa ei viitti ihan aamupalaksi juoda, kauhea jano sillon muutenkin.
 
Herkuista vielä. Itse olen jäädyttänyt funlightmehua lasten mehujäämuotteihin. Sitten olen herkutellut Pirkan Fruit&Ice sorbetilla. Rasvaa 0%, makeutettu laktitolilla ja asesulfaami K:lla. Energiaa 100ml 27kcal, sokereita 1,9g. En ole ainakaan itse huomannut että nostaisi sokereitani kun jälkkäriksi otan. Makuina mansikka ja persikka.
Maitotuotteet jos nostaa herkästi sokereita niin kannattaa kokeilla täysin laktoosittomia tuotteita, niissä kun ei ole sitä maitosokeria.
Mun herkku on rahka jäisillä mansikoilla. Vaikka eipä sitäkään liikaa voi syödä (mun ongelma kun herkkujen suhteen on se k o h t u u s.
 
Herkuista vielä. Itse olen jäädyttänyt funlightmehua lasten mehujäämuotteihin. Sitten olen herkutellut Pirkan Fruit&Ice sorbetilla. Rasvaa 0%, makeutettu laktitolilla ja asesulfaami K:lla. Energiaa 100ml 27kcal, sokereita 1,9g. En ole ainakaan itse huomannut että nostaisi sokereitani kun jälkkäriksi otan. Makuina mansikka ja persikka.
Maitotuotteet jos nostaa herkästi sokereita niin kannattaa kokeilla täysin laktoosittomia tuotteita, niissä kun ei ole sitä maitosokeria.
Mun herkku on rahka jäisillä mansikoilla. Vaikka eipä sitäkään liikaa voi syödä (mun ongelma kun herkkujen suhteen on se k o h t u u s.
 
Musta sitten taas tuntuu, että toi tumma leipä kohottaa arvoja helposti. Se kans riippuu niin päivästä, että onko kahden leivän jälkeen edes nälkä enään. Tänään oli maha pitkään ihan täynnä. Töissä ne oli tuonut houkuttimia eli pullaa ja muita hyviä mut onneks pystyin aika hyvin vastustaan...
 

Yhteistyössä