Sokerimassalla päällystetyn kakun säilytys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lähettäjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lähettäjä"

Vieras
Haluaisin kokeilla tehdä sokerimassalla päällystetyn kakun, mutta miten se säilytetään? Siis sitähän ei saisi/kannattaisi säilyttää jääkaapissa, ettei se massa ala hikoilemaan..?

Hyvin on säilynyt jääkaapissa. Olen kyllä tehnyt samana päivänä kun juhlatkin, mutta jämät säilytetty jääkaapissa enkä ole mitään muutoksia huomannut parissa päivässä. Väliin olen laittanut ihan kermavaahdon, jollain kreemillä välissä säilyisi varmaan vielä varmemmin.

Onhan sun pakko laittaa se jääkaappiin, pilalle se muuten menee. Mutta älä peitä sitä kakkukuvulla. Kun sivelet kakun kreemillä, laita kakku kylmään siksi aikaa kun kaulit sokerimassan. Silloin kreemi kylmenee eikä kakku hikoa niin helposti.

Siksi just kysyin, kun en tiedä miten sitä säilytetään. :D

Okei, uskon teitä viisaampia, että sen voi säilöä jääkaapissa ilman sitä kupua. Ja joo, ajattelin tehdä sen tarjoilupäivänä, mutta monesti niitä jämiä jää (tosin meillä ne ei säily muutenkaan kauaa, että sillain ehkä turha kysymys).

Ja tätä ajattelin kokeilla:
http://www.ruokala.net/resepti/ylioppilaan-suklaa-vadelmamoussekakku

Ei minulla ainakaan ole se massa hikoillut yön aikana liikaa. Kuvussa on saattanut olla nestettä jonka saa pyyhkimällä pois. Mutta yhden yön aikana ei ole se mársipaani mennyt juuri miksikään.

Kannattaa antaa kakun kostua jääkaapissa jonkun aikaa ennen kuin sen marsipaanin siihen laittaa päälle. Ja laittaa ihan vasta tarjoulupäivänä sen.

Ei minulla ainakaan ole se massa hikoillut yön aikana liikaa. Kuvussa on saattanut olla nestettä jonka saa pyyhkimällä pois. Mutta yhden yön aikana ei ole se mársipaani mennyt juuri miksikään.

Kannattaa antaa kakun kostua jääkaapissa jonkun aikaa ennen kuin sen marsipaanin siihen laittaa päälle. Ja laittaa ihan vasta tarjoulupäivänä sen.

Hän päällystää sokerimassalla, ei marsipaanilla.

Yhteistyössä