SOKERIKLUBI

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 17:43 pikkuviikinki kirjoitti:
voi nyyh kun tuli TAAS sorruttua nannaa ja oikein kokonaisen rasiallisen söin rommipalloja!!! :x :(
miksi ihmeessä ei ihminen pysty hillitsemään itseään :headwall: vaan ahtaa naama vääränä kaikkea sontaa sisuksiinsa ja voi tietysti pahoin jälkeenpäin.

antakaa ihmiset mullekin tota kylmää itsehallintaa ja kovapäisyyttä, miksi ihmeessä mä en tähän pysty.
mun pieneen varteeni on toi 68kg todella paljon ja ikävä kyllä se kaikki tuntuu kertyvän tuon vatsan alueelle.
Kaikki sortuu elon tiellä... :D Eli koska kyse on vaan sortumisesta, niin jo termi viittaa kyseessä olevan jotakin poikkeuksellista. Eli aattele, jos kyse olisi jatkuvasta mässäilystä, niin ei sinua yhet rommipallot yhtään morkkistaisi. Mutta koskapa siulla on perusjutut kunnossa eli päätös kaidan polun tallaamisesta, niin vähän voi livetäkin, eikä se siun "suurta missioo" mihinkään kaada tai kumauta.

Mutta kuka hurja niitä rommipalloja on sinne siun kotiisi kantanut? Jos kyseessä on miehesi, toru ja ennaltaehkäise ankarasti. Jos vieraat, unohda koko juttu. Mutta jos se olit sinä, niin mieti valmiiksi seuraavaa kauppareissua varten mitä sieltä ostat ja pysyt siinä. Ja mene sinne kauppaan kylläisenä.

Itse rohkenin suunnitella etukäteen seuraavan rikokseni eli repsahtamisen. Ostin pari purkkia Ingmannin kevyt mansikkajäätelöä. Onhan siinä niitä kirottuja kaloreita, mutta olkoon. Ja jos se ehkäisis sit lapsen jäätelöitä kohti tekemiäni hyökkäyksiäni... :whistle: Ostin myös sokerittomia kolapulloja makean nälkään (ovat muuten aika ällöjä pitemmän päälle). On siel jääkaapissa likoomassa lantunpaloja, retiisejä ja luumujakin. Eli toisin sanoen ihan sikana ruokaa.

Rautainen itsekuri... Miulla ei ainakaan ole siitä enää kuin kaunis muisto jäljellä alkuinnostuksen jälkeen. Sen olen kantapään kautta todennut, että oikeasta ruuasta (salaatit ja ruisleivät mukaanlukien) ei kannata hirveesti ainakaan raskaana ollessa nipistää. Iskee muuten jossain välissä aivan järetön syömishimo. Mie olen välillä vetänyt nähtäväti vähän överiksi, kun olen yrittänyt syödä hirmu kevyesti (kasvikeittoja tms. monena päivänä peräkkäin) ja sen sit tuntee nahoissaan illan synkkinä hetkinä. Viikonloppuisin on ihan hyvä, kun on lihansyöjä-mieheni kotona, niin ruokana on aina jotain vähän tuhdinpaa tavaraa. Itse on suorastaan ähkyssä, vaikka syökin lautasmallin mukaan. Mutta eipä pääse puutostaudit iskemään, kun samoja safkoja miehen kanssa jyrsii.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Huomenta,
mie meinasin taas eilen paukahtaa illalla. Mutta ihanaa, että parin viikon päästä tää piina on pakostakin ohi. Sitten varmaan valitan jotain muuta. Katsokaa sitten, että pysytään Kipsun tavoin tällä palstalla, eikä aleta humputtelemaan vaan pidetään paino ja ruokavalio kurissa.

Muistatteko miun itkeneen sitä, että yksi hoitaja yritti tehdä kaikkensa, etten saisi lääkärintodistusta siitä, että miun oli käytävä sairaalassa synnytystavan arviossa. Piti siis mennä taksilla, kun oli niin aikaisin ja miehellä auto töissä. Tää hoitaja siis vetkutteli monta päivää ja mie soittelin sinne päivittäin sen todistusken perään. Hän siihen sanoi lopulta, et "mie haastan tästä lääkärille, saa sitten nähdä minkä kannan lääkäri tähän ottaa". Sitten mie ärähin, että mie olen tän asian tarkastanut tutuilta lääkäreiltä, keiden mukaan lääkärillä on tämmöisessä tapuksessa velvollisuus kirjoitaa todistus. Teidän ei tarvitse ottaa mitään kantaa, se on Kelan tehtävä!". Eikö ollut aika topakasti? Tää tampio lupaisi hoitaa asia jälleen kerran... No, seuraavana päivänä mie soitan uudestaan ja sattui toinen asiallinen hoitaja puhelimeen. Lupaisi hoitaa asian ja seuraavana aamuna todistus oli postiluukussa. Hoitaja nro 2. oli ihan, että tottakai, eihän tässä mitään ihmeellistä ole.

Kummastelen vaan, miksi tuollaisen täysin tuntemattoman ihmisen piti yrittää vaikeuttaa viimeisillään olevan immeisen elämää moisella jutulla. Huvit ne on hulluillakin, en muuta sano.

Missäs muut? Muistakaa huominen punnitus, kääk... eilen meni vähän löperösti, nut pitää yritää skarpata. Joopa joo.
;)

Olen elossa edelleen vaikka en ole ehtinytkään käydä täällä teitä moikkaamassa :) On ollut tosi kiireinen viikko! Eilen oli kaverin polttarit ja melkeinpä harmitti tulla yhdeksältä kotiin saunoon, mut nyt aamulla ei harmittanut yhtään! Pitkästä aikaa teki mieli natistella sängyssä ton miehen kanssa ja olikin tosi mukava ilta. Sauna ja seksi ei aiheuttanut synnytystä, mut en muista koska olisin viimeks nukkunut yöni noin hyvin :D Teki mieli soittaa aamulla kasin maissa polttarisankarittarelle et "onks tyyny hyvin", mut en viitsinyt, olis tullut kielto häihin pääsystä ;)

Viikko on ollut hirveää syömistä! Kävin vaa´alla ja paino oli noussut kaks kiloa!!!! Tosin kävin vaatteet päällä, mut silti kamalaa! Tiistaina on vielä lääkärineuvola ja ei kyllä huvita mennä yhtään kun olis sit niinku viime kerrasta eli kuukaudessa noussut paino n. 3kg... Masentavaa mut sainkin nyt oikein inspiraation kun rupes oma naamakin peilissä tympiin sen verran! Kysyin iteltäni et ootko oikeasti näin paska ettet pysty oleen syömättä herkkuja ja sain vastauksen että EN TODELLAKAAN! No onpahan kyllä herkuteltu viikko hyvin... Eilenkin vetelin siellä polttareissa kauhean määrän juustonaksuja, jotka on mun pakkomielle intohimoni... :ashamed:

Positiivistä on että me alotetaan lattiaremontti parin viikon päästä! Päästään eroon tästä hirveästä vanhasta kuluneesta tikkuparketista! Mummu antoi meille ennakkoperintöä 1000e jostain syystä (olen tietysti niin ihana) ja sillä saadaan upea lattia, ei edes tarvi ottaa halvinta mahdollista! Keittiö ja eteinen laattalaminaatilla ja olohuone tavallisella vaalealla... Tulee kämpästä upea! Sitten ei olekaan enää muuta kun keittiö tekemättä sitten joskus...

Tuhlattiin taas rahaa tilaamalla uus pesukone, sellainen edestä täytettävä, kun se sopii meille paremmin kun toi päältä täytettävä... joku vaan nyt ostais vielä ton vanhan pois... Sitten löysin tosi kätevän pyykinkuivaustelineen Hobbyhallista! Se sopii meidän pieneen pesuhuoneeseen kun valettu! On sellainen mikä ripustetaan kattoon ja sieltä lasketaan aina pyykkinaru alas ja vedetään ylös pyykit kuivuun! Oon hakenut sellaista pitkän aikaa kun kaverilla näin sen! Ihanaa saada pyykkiteline pois olohuoneesta saunan puolelle :)

LINNEALLE super potku kohdunsuulle et alkais tapahtua jotain!!!

Champion:
LINNEALLE super potku kohdunsuulle et alkais tapahtua jotain!!!

Poks! Ilmankos alkoi lupaavasti selkää juimia..toiveajattelua, mutta haitanneekos tuo. Voi, kun jollain on elämää. Miulla sitä ei taida tod. olla, kun olen aina ja iänkaikkisesti täällä palstalla.

Ensi viikkokin hohtaa tyhjyyttään. Huomenna on tosin siis "hirmu kiire" oikein, kun on oikein kaksi menoa. Eli neuvola ja muskari. Ja sit, jos oikein villiinnyn, niin voisinhän mie käydä kirjastossa uusimassa lainat. Ai, että kun vientiä piisaa. :LOL:

Ja tiistaina kalenterissa lukee ne saat***lliset sanat: laskettu aika. Mikä vitsi, :/ kun kuitenkin viellä viikkotolkulla tässä pöristellään, ihan niinkuin ei raskaina oltaiskaan (siis mahan konkreettista paukahdus/kaasuvaaraa lukuunottamatta).

Ai niin, siis yksi meno unohtui, siis aamun punnitus. Siihen saa menemään jopa viisi minsaa, jos oikeen hitaasti nousee vaalle + sitten parit varmistusmittaukset esikoisen kanssa päälle.

Menen vaikka miehelle valittamaan, niin saatte työ huilia.. :wave:

Kipinätär harmailee
Jaahas vai on teille kertynyt nesteitä :D Sitähän se vaan on , siis turvotusta. Tarvii varmaan sitten käydä ostamassa vaaka kotiin... sitten tulee kyllä ravattua siinä joka päivä ja useamman kerran. Se ei taida olla painontarkkailun kannalta kovin hyvä juttu. (kerppenin rehtori ajoi juuri ulos radalta :D )

Koitetaan sitten muuten kaikki pysyä täällä paremmin kun minä olen pysynyt.

Mulla on aina hirveesti vastattavaa kun ehdin lukea teidän juttuja mutta jos en lainaa erikseen jokaista kirjotusta niin unohdan mitä piti kirjottaa.
Sit tulee vaan kirjotettua tsemppiä ja hakkaa päälle :wave:

Yritän taas ilmotella. Ai niin käytiin perjantaina kebapilla, MUTTA: käveltiin sinne yli2km ja takasin yli 2km. Enkä syönyt kun vähän yli puolet. Loput otin kotiin. Vaihdoin vielä kermaperunat riisiin. Sitten niillä on majoneesin tilalla maustettu kermaviilikastike... Eli oikeestaan se on aika terveellistä kebappia, salaattia ja kaikkee :whistle: :whistle: :whistle:

:LOL: :LOL: :wave: :wave:

halssi
Hui kamala, viikossa tullut pari kilo lisää, vaaka törötti 75,7 kohdalla. Toisaalta, samassa ajassa myös vatsanympärys oli hulahtanut alle metristä 107cm:iin, ilmanko lauantaina vatsanahka kutisi niin himpulasti. Sokerirasitus testissä se ensimmäinen arvo oli kymmenyksen yli ylärajan, sain siis ne raskausdiabetes liput ja laput ja käskyn käydä kerran kuussa synnytykseen asti mittauttamassa paastoverensokeri. En kyllä ikinä saa ängettyä itseeni sitä ruokamäärää joka noiden mukaan pitäisi syödä...

Huh huh. En ole vähään aikaan edes pystynyt kurkkimaan tälle palstalle kun täällä vaan puhutaa ruuasta ja olo on vähintäänkin huono :(

Viikonloppuna ei vesikään pysynyt sisällä ja yötä päivää halailin ämpäriä puolen tunnin välein :( :( :( Eilen alkoi vesi ja hedelmät jo pysymään, eikä tartte tiputukseen lähteä, mutta hutera olo on jo istuessa. Täällä sitten vaan ollan poikien kanssa kotiarestissa kun ei oo voimia lähteä minnekään.

No , hyvänä puolena voisi pitää 5kgn painonlaskua, mutta voisin sanoa ettei ole ihan helpolla tullut :/ Samaa hedelmälinjaa vain kun jatkaisi loppuun saakka niin hyvä tulisi.

Raskauden alku ja loppu on kyllä todellista raskausaikaa!!! Tsemppiä teille räjähtämäisillänne oleville ja nopeaa kohdunkaulan avautumista

=) =) =)

Olipa sekava viesti, mutta en ole viikkoon syönyt enkä muutamaan yöhön nukkunut, joten sallittakoon...

Tervehdys kaikille :wave:

Käyn minäkin kurkkamassa tänne kun täytyy minunkin seurailla noita sokereita :ashamed: . Aika hyvin ne on pysynyt kurissa. Yhden kerran on mennyt raja-arvon yli lounaalla, mutta muuten kaikki ok ;) . Painokin on pysynyt samassa monta viikkoa.
Teillä on tosi hyviä juttuja täällä. Oikein rupeaa naurattamaan :LOL: .

Taidan käydä kirjoittelemassa täälläkin kuulumiset

Tervehdys!

Joo, joo yhtenä kappaleena... nyt ja ainiaan. Missäs on Selsut ja kumpparit???? Siis kukaan, mie sanoin KUKAAN ei saa synnyttää ennen minua!!!!! Ja tämä koskee nyt koko Suomea, stop tykkänään siellä!!!!

Mutta kiva, kun täällä on väkeä, jotka antaa tunnollisesti raporttia, hyvä me :saint: -set!!!! Ja Halssi ja Herneri, hyvähän se on, että täältä löytyy pieniruokaistakin väkeä! ;) Syö Halssi vaan se, mikä hyvältä tuntuu, eihän täällä ole tarkoitus ketään lihottaa :) Ihana se Hernerin, "ei kärsi lukea, kun täällä puhutaan vaan ruuasta". :hug: Hissun Myy (meniköhän tuo nikki miulta oikein...) TERVETULOA!!!!

Ja nyt mie = :saint: annan maanantairaportin:

-väliviikko sokerinmittauksissa, sorruttu on muttei merkittävästi

-pakahtamisvaaran vuoksi juotu litratolkulla mustikkakeittoa ja sen suosiollisella avustuksella (ja kaasunaamarien) aamupaino oli 75kg eli sama kuin viikko sitten. Mutta kellon näyttäessä kahtatoista ja miun vääntäytyessäni neuvolan puntariin (lounaan jälkeen) näytti viisarit jo kaksi kiloa enemmän (edelliseen neuvolaan -200g). Niin se mittausaika (ja mustikkakeitto) vaikuttaa. Mutta eihän tuolla ole oikeesti mitään universaalia merkitystä, ei ei...

- neuvolassa kaikki muuten ok, rautatabut puree ja murisee, hempat näytti jopa ennätykselliset 140! Alinmillaan oli 111.

Nyt mie meen - Herneri varo! - syömään!

:snotty:

masunen

Tervetuloa kasvavaan joukkoomme Hissunmyy! Yksilöllistä kasvua yritetään hillitä, mutta porukkavoimaa tarvitaan. Voi Henneri, oot päässyt oikein kunnolla alkuraskauden ihanuuteen, koitahan jaksella, kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu! Mulla on alkamassa nyt se kauan odotettu viimeinen kolmannes, eli hyvästi tää "helppo" keskimmäinen ja kasvavaa masua kannattelemaan.
Maanantai ja punnituspäivä, jee... Vaaka näytti 84,9 eli pikkuisen vähemmän kuin viime viikolla. Nyt pitäisi tää alkuviikko tsempata oikein kunnolla, kun torstaina on neuvola ja pitää taas kivuta sille ihanalle neuvolavaa'alle, jossa julma täti siirtelee niitä vaa'an punnuksia aina vaan seuraavalle kilolle, kun se aloittaa toiveikkaana jostain utopiasta. Se on niiiiiin masentavaa... Siellä ei ole mistään digitaalivaaoista kuultukaan.
Eikun tsemppiä kaikille ja peukkuja Linnealle, ettei tarvitsisi enää kauan kärvistellä
:hug:

Nolona tulen tänne... Viikkoja 28... Vaaka oli ilkeä tänään ja näytti n. 1,3kg enemmän kun viimeviikolla... Kauhulla odotan sitä neuvolaa huomenna! Taidan saada satikutia kun paino otetaan inhavaatteet päällä ja ne tekee vielä lisää painoa! Eli siis tarkka paino oli tänä aamuna 92,3kg noin suurin piirtein... Mut onpahan eilen ja tänään tullut syötyä listan mukaan! Eilen sain ton miehenkin puputtamaan kukkakaalia ja porkkanaa koko illan! Sen teki mieli suklaata, mutta en antanut hakea!!! Olen ylpeä! Onneks oon varastoinut yli kymmenen kiloa mansikoita pakkaseen, oli ihanaa syödä niitä eilen illalla :)

Hirveä närästy on saapunut mulle seuraks! Oikein mahaan sattuu kun närästys on alkamassa ja luulis et pysyis edes hetkittäin poissa kun syö kevyemmin. Mut oon huomannut hassun jutun - närästys on tosi kovana jos maha on ihan tyhjä! Sellasta en ole ennen huomannut!

Tervetulo HISSUNMYY joukkoon sekaiseen! Ei me taideta ihan terveimmän pään porukkaa (ainakaan laihimman pään) :LOL: olla! Mut kivoin juttu tää on mitä netin keskustelupalstoista löytyy!

Huomenna palailen asiaan neuvolakuulumisten merkeissä! Mä lupaan LINNEA etten synnytä ennen sua, paitsi jos sulla menee 12 viikkoa yli :whistle:

Helouhelou!

Vieläkö se LINNEA täällä pyörii? =D Lanttuinensa ja kaaleinensa. Tutulta kuulostaa tuo itsekurin puutos. Munkin alkuinnostus on lopahtanut ihan kokonaan, ja nyt voi tosissaan miettiä päivää millon olisin ihan todella elänyt kurissa ja nuhteessa syömisten kanssa, ainakin 2 viikkoa taaksepäin varmaan saa mennä. :whistle: Sä mua jo huhuilitkin, höh, no en kai mä nyt vielä mihinkään synnyttämään lähde ku vielä 4 viikkoa laskettuun aikaan (lue: 6,5 viikkoa synnytykseen, eheh.)

HALSSI: Kiva että vaan kymmenyksen yli sallitun! Sun massuhan oli oikein ottanu spurtin. Milläs viikoilla sä nyt oot menossa?

Entäs HENNERI? Sori tämä kanan muisti, mutta muistuta nyt missä sä oot menossa raskautesi kanssa. Toivottavasti olo alkaa pikkuhiljaa parantua. Ikävää tuommonen yökkiminen. =(

HISSUNMYYLLE moi!

MASUNEN: Onnea pudotuksesta, jeejee! =) Teillähän on aataminaikainen vaaka neuvolassa. :whistle:

CHAMPION: Eikös nuo oo niitä viikkoja kun se vauva oikein kovasti ja rytinällä kasvaa. Heh, lohduttelen vaan sua. =)

Sitten omaa maanantairaporttia:

-paino 86.0 eli 200 g vähemmän mitä viime viikolla, ihme ja kumma.
-sokereita oon mitannut vähän laiskanpuoleisesti, mutta kun mitattu on niin ihan ok lukemissa, tänään paasto oli 4,6 mistä olen oikein onnellinen
-keskiviikkona neuvola, tänään siis rv 36+0
-tänään kävin labrassa taas antamassa "virallisen" sokerinäytteen verikokeen muodossa, torstaina on sitten äitiyspolikäynti ja päästään katselemaan pitkästä aikaa telkkarista meidän Hitusvinkulaa =)

Eipä tässä pöllömpiä. Huomaa, että mun itsekuri on laskenut ja muutenkin innostus tähän ruokavalioon ja koko raskausdiabeteksen hoitoon koska käyn huomattavasti harvemmin tällä palstalla mitä muutama viikko sitten. Hyi minua!

:wave:

linnea75 luimuilee
Masunen, Champion ja Seltsu, kiva kuulla teistä. Kivat kirjoitukset kaikilla, mutta minua SUPISTELEE niin mukavasti, että lyhyesti virsi kaanis ompi.

Se itsekuri muuten ottaa spurttia just siitä, että käy jossain julkisessa vaassa itseään nyöryyttämässä. Mie keksin passata sitä lanttua, ei vaan nauriissa mie olin jo menossa,kun keksin, et oisko siinä nitriittiä, siis sitä hapenkulkua (sikiön) estävää ainetta. Ihan sallittuja varmaan, mut tuumailen vaan. En mie ole niitä täysin hyljänny.

Onnea pudotuksista ja tsemiä muille. Siis ei kai se painonnousu nyt niin hirveetä kauheeta ole, kun kerta kovin tiineitä ollaan. :) Ja sit se mittaus aika, you know...

Mie luulen, että tää supistelu stoppaa, jos mie tästä vaakatasoon kellahdan, mutta ehdinpä sitten lukea jonkun oikeaoppiseen synnytykseen valmentävan kirjan, jos ja niin kun käyp.

Ja aivan älytöntähän se olisi just laskettuna päivänä (tiistai 13.9) synnyttää, kun olen turuilla ja markkinoilla huutanut, että yli mennään ja liput liehuen. :LOL: Uhmaan nytkin kyllä kohtaloa ihan 6-0, kun tulin näistä tuntemuksista supattamaan.

Hei hei! :wave:

Huomenta!

Vähän nolo toi illalla kirjoitettu viesti, ja harmaana viel, niin en voi edes muokata niinkuin olis ollu jotain järkevääkin asiaan :ashamed:

Eli supparit lopahti ja tässä sitä taas ollaan. Uusi päivä ja uudet kujeet. Meinaan kyllä lähteä ulos tuonne kylmään rattaita työntämään, niin josko sillä saisi taas vähän kipukynnystä testattua.

Varmaan teille tulee kohta jännetupin tulehdus, jos sanon, että pitäkää peukkuja, joten taidan vaan :x tällä kertaa.

Huoooomenta. Paino vaan jatkaa laskuaan =) Siinä hyvät uutiset, voinneista ei viitsine puhua...

Voi linnea, luin tuota viestiäsi jo toiveikkaana, mutta ehkäpä tänään on hyvä päivä syntyä ;) Tampereella on ainakin aurinkoista =) Tämä vauvatehtailu on kyllä todellakin aluksi raskausaikaa ja lopussa odotusaikaa !

Tervetuloa vaan uudelle klubilaiselle :flower: Täältä saa kyllä hyvää selkärankaa sapuskoinnin tarkkailuun. Ja hyvät naurutkin säännöllisesti =)

Mutta tänään on onnenpäivä: kodinhoitaja, tuo arjen sankari, tulee veivaamaan poikia ja minä teen .... jotain. En ole tosiaankaan edes miettinyt mitä, mutta tätä päivää olen odottanut kuin kuuta nousevaa =)

Hyviä vointeja kaikille !

Paha paha mieli!!!! Kaikki on kunnossa neuvolassa ja sokerinrasitus oli ok, eli normaalit arvot olivat onneksi! Mutta mutta... Se #&%£$!* hirviövaaka näytti painoa 94,1kg, eli muka kilo viikossa olisi tullut viime käynnistä ja sitten märistiin painosta ja maha kasvaa yläkäyrillä! :eek: Siltikin vaikka aluks paino ei ole noussut!

Toi mies on niin lohduttava! Lupasi viedä mut Kiinalaiseen syömään ja saan lohdutussuklaata jos jaksan huomisesta taas mennä kunnolla dieettiä... :) Sovittu!

Vauva on kääntynyt jo ulostulo asentoon, eli pää alaspäin ja paikat oli sormelle auki... Onkohan se normaalia tässä vaiheessa, en tajunnut kysyä... Vissiin kun ei sen kummemepia sanomisia tullut. SItä lääkäri sanoi et jos paino hyppii noin paljon vastasuudessakin niin sit täytyy ottaa uus sokerinrasitus loppuraskaudesta!

Noo... Onneks toi kotivaaka on kiltimpi, eikä näyttänyt painoa ihan noin paljoa kun neuvolassa... Aion todellakin nyt ottaa itseäni niskasta kiinni, sen verran itkettää koko painohomma! Typerää kun ei pitäis stressata tollasta asiaa... Ne on vasta ekat kilot koko odotusaikana...

Niin ja toi mies loukkas kätensä eilen töissä ja nyt on käsi paketissa ja 1,5 viikkoa saikkua! Saikku loppuu sopivasti niin et sillä alkaa 5 päivän pitkät vapaat heti perään, eli sekin perhana roikkuu nyt kotona! Ei mitän omaa rauhaa! Ihanaahan se on kun se on vartioimassa mun dieetin onnistumista, mut kun se ei edes pysty peseen esikoisen pyllyä ton lastan takia! Onpa siitäkin paljon apua! Se kipeä käsi on vielä se käsi jolla se yleensäkin syö ja tekee kaiken, eli oikea... No mä yritän käyttää kaiken syömisenergiani sen hoivaamiseen!

No lähde sä LINNEA nyt synnyttään että saadaan jotain positiivisiä uutisia! Voin jo melkein nuuhkia netin kautta vauvan tuoksua! ;)

Herneri, oi kodinhoitaja oi! Miulla oli eilen omaa aikaa ja arvaas missä mie sen vietin? Vessassa! Pahaaoloa potien! Elä vaan sie tee tänään samoin!

Champion-parka. Aika omituinen haloo siel neuvolassa toisen kilosta, varsinkin jos se kotivaaka oli aamulla mukavampi. Miulla siis eilen oli eroa kaksi kiloa kodin ja neuvolan välillä, kun olin siinä välissä syönyt aamiaisen ja lounaan ja sitten ihan nesteet tekee tepposia. Että ota pultit vaan, jos se oma vaaka alkaa ilkeillä, sillä jos mittausaika heittää, vaaka heittää. Ja ihan vatsantoimintakin vaikuttaa.

Miullakin kasvaa yläkäyrällä, on ollut koko ajan. Eilen 39+6 oli 37cm kohdunkorkeus... niin ja paino on samoissa mitä oli raskauden alussa, siis oman vaan mukaan. Neuvolan mukaan painoa on tullut pari kiloa. Että milläs sitten selittää sen yläkäyrän? Ja hupsut lääkärit povailee pientä lasta. Unohdetaan nyt se yläkäyrä ja nautitaan ( :LOL: ) raskudesta. Tai nauti sie nyt ainakin siitä kiinalaisesta ja suklaasta (nyt se Herneri taas kärsii, sori) ja huomenna kituutus jatkukoon! Ei toinna pahoittaa mieltään toisen, jos ovat neuvolassa oleet töksyjä. :hug:

Ai niin, en suosittelisi nuuhkimaan täältä suunnalta mitään, on nimittäin aika kaukana se vauvantuoksu tästä nykyisestä parfyymistä...muista, että nyt on kyseessä yltiöpäinen kaalinpurija.. \|O

Kurkistelen aina silloin tällöin tänne sokeriklubilaisten puoleen, enkä vieläkään aio ilmoittautua... Huomenna tilanne saattaa tosin olla aivan toinen, sillä aamulla on ensimmäinen lääkärineuvola, joka on pienen kauhun aihe, sillä minulle on varmaan kertynyt jo reilusti yli sen sallitun rajan tuota painoa ja kaiken kukkuraksi ongelmani suurin on viime viikkoina ollut aivan käsittämätön jano.

Että näin... Kertoilen huomenna, josko ilmoittautuisin joukkoonne.

Siihen asti :wave:

Hyvää huomenta =)

Eilen käytiin katsomassa kaverini 4 vikkoista vauvaa ja oloni kohentui heti tutun tuntuiseksi kuvotukseksi. Söinkin illalla =) =) =)
Jos tämä olotila tähän vakiintuu, niin täytyy olaa tarkkana että ruoka-aineet pysyisivät näinä samoina : hedelmiä ja vettä. Luulempa kuitenkin...

Viikkoja on nyt sitten vasta 6, joku sitä kyseli ja unohdin viimeksi laittaa. Pitkä aika vielä ennenkuin oman nyytin saan kainaloon, mutta onneksi pojanvesselit pitävät kiireisenä.

Linnea: Jes, en käyttänyt kodinhoitajan aikaa tuolla perinteisellä tavalla kuten sinä ( tätä luulin itsekin), vaan vaivuin kahden tunnin horrokseen heti kun pääsin. Kyllä teki hyvää =)

Hyviä vointeja kaikille ja pistäkää kampoihin sille jääkaapin ovelle !

Wimma ja pamaus, pidetään siulle peukkuja, mutta saa täällä hengailla muutenkin kuin sokerit koholla. Siulle on niin hassu nikki, että olisit varmasti hauskaa klubiseuraa. :)

Yritähän Herneri pysyä koossa, ruuansulatuksellisesti :D Miekin sain eilen nukkaua kaksi tuntia ja sen jäkeen on elämä hymynnyt, vaikka yö menikin aksellilla sänky-vessa-jääkaappi-vessa-sänky. Mutta niin se pirullisen fiksu luonto pitää huolen omistaan ja totutelee vaan hyvää hyvyyttään meitsiä yöheräämisiin alias yö syöttöihin. Vaan en kyllä, Arvon Luonto, olisi pannut pahakseni, että olisin vuoinut uinata vähän kuitenkin näiden kahden tenavan välillä... :\|

Mutta siis eilisten päiväunin voimalla tässä puuskutetaan täyttä höyryä eteenpäin ja tahti tuntuu vaan kiihtyvän. Miehellä alkoi poikkeuksellisesti tänään vasta puoliltapäivin ja tää ihana luomakunnan kuningas
a) antoi miun jäädä nukkumaan aamulla (esikoinen kyllä kävi katsomassa, etten liian sikeitä vetele)
b) siivosi sillä aikaa(, kun vähän eilen vihjasin vaan, että ilkeisi anopin päästää lasta vahtimaan helpommin, jos tulee laitokselle lähtö)
c) keitti miulle puuron
d) kylvetti lapsen ja mie pääsin lenkille!!!!!
Taitaa isyys sopia tälle miehelle
:heart: Tai en tiiä mikä sillä on, mutta toivottavasti se kestää. Nyt olen ihan "hysss" koko asiasta, ettei lumous säry. Siis kun nyt olen ensin täällä internetissä ilmoittanut asiasta. Kovin olen fiksu... :LOL:

Muuten täällä on kokoajan nälkä ja kokoajan jano. Terveellisesti olen kyllä ollut. Yölläkin vedin vaan mustikkakeittoa ja hapankorppua.

Selkää kivistää jatkuvalla syötöllä ja vauva yrittää pyristellä vapauteen tällä hetkellä häntäluun joustavuutta koetellen. Anoppi sanoi miusta niin nätistä, että viimeksiki meni se 15 päivää yli, mutta olisiko voinut täydellisempää lasta syntyä? Aivan ihanasti sanottu! Eli mitä sitä näitä päiviä tässä laskemaan, pari viikkoa enää korkeintaan ja niillä nyt ei pitkässä juoksussa ole yhtään mittään merkitystä.

Kattoiko kukaan sitä eilistä "olet sitä mitä syöt"-hömppää? Siinä sanottiin, että laihduttajalle riitää 1200 kcal, eli jos tässä tulevaisuudessa ei olla raskaina tai imettäväisinä, niin mikäli paarua kaivataan painonpudotukseen, niin vyössä riittää viel reikiä tiukennettavaksi. :whistle:

Pitäkää itsenne naisina ja kaivetaan se kuuluisa suomalainen sisu sieltä porkkanapussin pohjalta. Ja erästä legendaa lainaten, ei muuta kuin HAKKAA PÄÄLLE!

Unelmia
Moi laitan tän tännekin...eli

Tämä aihe ei liity kovin läheisesti perheaiheiseen keskusteluun, mutta tämän aiheen sivustoilla tulee vietettyä nykyisin (jostain syystä... ;) ) melko paljon aikaa niin ajattelin pyytää teiltä apua!

Pääsin Asencian Dream Fund unelmakilpailun finaaliin. Voittaja valitaan nettiäänestyksen perusteella. Kilpailun tarkoituksena on tukea diabetesta sairastavien mahdollisuuksia kokeilla omia siipiään ja huomata ettei sairaus ole unelmien toteutumisen esteenä.

Auttaisitteko unelmani toteutumisessa! Luontoa ja eläimiä rakastavana ihmisenä unelmani olisi päästä tutkimaan tulivuoria ja purkauksien vaikutuksia ympäröivään luontoon
=>TULIVUORIUNELMIA :)

Laittakaa viestiä eteenpäin (muille palstoille) ja kertokaa kavereillenne! Äänestämällä teette yhden ihmisen onnelliseksi!! :)
Unelmani voi lukea osoitteessa www.asencia.fi ja sieltä oikeasta laidasta linkki "Dream Fund" tai suora linkki http://ascensia.fi/bayer/Internet_ds.nsf/content/0D5A!open
(äänestyslomake sivun alalaidassa)

Äänestys vaatii s-posti osoitteen. Eli ensin äänestetään ja sitten klikataan s-postiin saatua linkkiä. Tämä siksi, että saadaan varmistettua, että samasta osoitteesta ei voi äänestää monta kertaa. Roskapostia on mielestäni turha pelätä, sillä en usko että verensokerimittareita markkinoiva yritys pyrkii löytämään kohderyhmänsä toisella tavalla. Voi tietysti olla, että firma arpoo jotain äänestäneiden kesken!

Sinun äänesi voi toteuttaa suuren unelmani!
Kiitos kaikille etukäteen!!

Unelmia
Olen 24v opiskelija. 1-tyypin D ollut 17 vuotta. En ole tähän astisessa elämässäni matkustellut oikeastaan missään... Sitä ajattelee aina, ettei uskalla jos jotain vaikka tapahtuu... Nyt minulla olisi mahdollisuus kokeilla omia siipiäni ja toteuttaa unelmani :) Taloudellisesti mikään mikä maksaa ei ole mahdollista, ei vielä pitkään aikaan ja tiedä sittenkään...

Osallistuin kilpailuun, koska nyt jos koskaan olisi se näytön paikka. Haluan todistaa itselleni pystyväni tekemään suuria hurjia asioita, eli käymään jossain missä D-hoitaja ei ole parin kilometrin päässä paniikkitilanteessa. Kokea ettei sairaus oikeasti rajoita normaalia elämää! En siis lähde hakemaan mitään kauhu kokemusta, osaan hoitaa itseäni kohtuu hyvin.

Elämä on potkinut minua päähän ja paljon viime aikoina. Uskon, että jos tapahtuu todella paljon kaikkea pahaa, niin siitä seuraa jossain vaiheessa väkisinkin jotain hyvää :) Elämäni romahti täysin koirani kuoltua. Minun tapauksessani koirani oli lapseni ja vaikka moni saattaa ajatella että sehän on vain lemmikki, niin minun maailmani sortui. Koira on monelle perheenjäsen, jopa kuin lapsi!

Äänestys menee seuraavalla tavalla:
1) Valitse linkki http://ascensia.fi/bayer/Internet_ds.nsf/content/0D5A!open

jos ei aukea linkistä, niin www.ascensia.fi ja sivun oikeasta ylä laidasta linkki "Dream Fund"

2) Sivun alalaidassa on äänestyslomake. Unelmat voi lukea klikkaamalla unelman nimeä (pitäisi aueta uuteen ikkunaan, jos et ole blockannut pop-uppeja)

3) Äänestäminen tapahtuu klikkaamalla unelman edessä olevaa rinkulaa ja sitten varmistamalla ääni oman s-postin kautta klikkaamalla saatua linkkiä.

4) Äänestysaikaa on 2.10. asti. Minulla on vielä paljon kurottavaa, mutta jokainen ääni vie minut lähemmäs unelmani toteutumista.

Tätä viestiä saa vapaasti levittää niin paljon kuin vain pystytte ja voitte! Kiitos kaikille! :hug:

Tervehdkset kaikille :wave:

Miusta tuntuu että tuo neuvolan vaaka näytää aina sen kilon enemmän kuin kotona. Meillä on neuvolassa käytössä elektroninen niinkuin minulla itsellänikin ja aina ihmettelen eroa :headwall: . NO enpä juuri perusta sille neuvolan vaa'alle :kieh: . Sitten on sellainen epämiellyttävä oire, kun on monta tuntia seisallaan tai kiertelee kaupungilla asioilla niin varpaat on kuin pikkunakit loppupäivästä :LOL: . Ei tartte nostella jalkoja ylös kun se ei auta turvotukseen.

Sokerit on ok, paino on ehkä pysynyt kurissa ;) ja olo on muutenkin sopiva. Nyt varsikin kun on syksy, ei liian kuumaa ja ei tartte olla alasti kun ei ole hellettä. Tämä vuodenaika on mun lemppari.

Unelmia, ok ja jaksamista :hug: Toivottavasti en ollut kauhee tylymys, kun kyselin tolleen...

HissunMyy, oletko kokeillut esim. tuki/lentosukkia? Miulla ollut koko raskauden ajan ja tosi hyvät olivat varsinkin, kun töissä ollessa piti seisoa koko päivä. Näillä sukilla..aah! Maksaavat 7-8 erkkiäPrismassa (Instrussa saa maksaa 16 euroa). Kannattaa ottaa semmoiset mahdollismman levee resoriset! Ja hirveesti vettä ja kaalia, eikä suolaa, niin luulis turvotusten vähitellen hiffaavan häipyä...

Olenko mie infoonnut muuten, että viime raskaudessa (ja leikkauksessa) miun jalat paisu niin, ettei ne sairaalan sandaalit mahtuneet jalkaan? Ongelmallista oli varsinkin sieltä lasaretista pakeniminen, kun ei talvikengät mahdu jalkaan ja tää tapahtui siis tammikuussa, jolloin aika vilakkaa...

En tiiä onko se nyt ollut se ruokavalio vai noi sukat, mutta ei ole turvotusta onneksi tullut juurikaan.

Missäs on lopput klubilaiset? HALLOOTAAA!!!!! :eek:

Yhteistyössä