SOKERIKLUBI II

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja linnea75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips! Söin tänään taas yhden korvapuustin vähän niin kuin jälkiruoaksi. Maanantaina ois lääkärineuvola ja sitä seuraavana se äippäpolijuttu. Huomenna ois ristiäiset (serkkutytön vauvalla) ja meistä tulee miehen kans kummeja. Jänskättää vähän ja eniten se kuinka voin kieltäytyä kaikista herkuista :D

No eikö tuo pulla ole kuitenkin aika lievä pahe jos vertaa sokeroituun munkkiin tai viineriin tms?
Tietty olis ihanteellista olla kokonaan ilman mutta aina noita lipsahduksia...
nimimerkillä kokemusta on *heh*
Siis että ööö... ei paha lipsahdus. :)
Hienoa kun joku lipsahtaa noin vähän.
Miten tää nyt kuulostaa näin pahalta?
Tarkotan siis että voi kun mäkin olisin lipsunut vaan pullaan...<br><br>

Mies toi kaupungista pizzan mulle ku oli ite käyny syömässä pizzeriassa :o

Onneks se oli pelkkä tonnikalapizza (en tykkää ees muista oikeestaa), ja annoin reilut reunat koko pizzasta meidän koiralle, lähti ihan sopivasti nälkä. Nyt en sitte muuta iltaruokaa tarviikaan! :D

Huomenna ne ristiäiset.. Jos sitä kakkua maistelis pikkupalan tai pullan. Yhtä herkkua vaan vähän kahvin kanssa. Ois ihan kiva kun sais kuitenki tän raskausdiabeteksen pysymään kurissa, siellä äippäpolillahan selvii sitten paljon lisää missä mennään. Tsemppiä teille kaikille!!

..juu herkuista...voi kun osais lipsuu *pienesti* :ashamed:

no silloin kauan sitten (8v sitten) oli niin että silloin kun olin sillä ruokavaliolla, lähdettiin matkalle, junalla+linja-autolla Tuupovaaraan..
mukana miul oli tiettu 'hyviä' eväitä..mut silti ruokailu matkan aikana oli katkonaista ja sekavaa...eli juna ja linkki matkat mie lintsasin ja senkin kun tultiin takas niin mentiin miun äitin miesystävän myöhästyneille 50v synttäreille...eli söin kakkua keksiä ja savukala voileipä kakkuu ja kahvii...
sil surauksel että tuli ihan huono olo...eikä takasin ruotuun ollu yhtään vaikee tulla...sen takii kun huomas että se öklö olo lähti pois!!!!!!! :D ....mut se oli silloin se... :ashamed:

nyt mie oon ihan surkee.. mut toisaalta se on siinä viel että jännitän sitä, että onko toinen oikeesti olemassa vai miten... :heart: ..toivossa on hyvä elää.. aamiaisen jälkeen mie siivoon..ja sit saunaan ja illa saan 'mustaa suklaata' kaks palaa...isi lupas :heart: :D

Kiva et isi lupas sulle suklaatia :D

Kieltämättä itselläkin eilen kun söi sitä pizzerian pizzaa, vaikken syönytkään kokonaan kuten yleensä niin tuli semmonen ei oikeestaan öklö olo mut massu meni vähän sekaisin. Joltakin teistä oli neuvo et oma kroppa on paras kertomaan milloin syö liikaa tai väärää, esim. korvapuustin jälkeen olo on edelleen hyvä. Eli uskallan tänää siel ristiäisissä syödä ainakin pullaa :D

.. :o :x ..tänne piti tulla kertomaan... :x :o

NYT SE SITTEN TULI..jaa mikäkö.. no se ko mie oksensin ihanoikeesti!!!!
Mies meni isojen kans kauppaan ja käski mun laittaa kanan uuniin..
meil ku on tapana leikata broilerin koivist ylimääräset rasvat pois..ni siihen se miun kokkaus töksähti...

no sain mie ne kanat uuniin..mut saapi kyl isi ite laittaa tipunsa uuniin seuraavan kerran... :$ .. ei miul oikeesti tuu öklöö tuost hommast mut tää on nyt nii tätä... :heart:

-viivuska- miulki töykkii 'oikee'pizza..ja kaikki raskas ja rasvavoittonen saa mahan sekasi... :x

Minka vaan kuolleen eläimen leikkaaminen on ällöä... Siis jos se on siinä muodossa että näyttää eläimeltä. Pihvit ja fileet tietty eri asia.
Ukko vaan ruuanlaitto hommiin :D
Mulla näytti vaaka tänä aamuna farkut jalassa ja paita päällä 93.5.
Olis varmaan taas oikeesti alle ton 93 :/
Hitsi tällasta ees taas kiikkumista!
No tänään aletaan tehä linnuille lentohäkkiä eli en ehi syömään kokoajan :)

..juu meil isi yleensä tekeekin kaikki ruuan paitsi puuron aamulla...mut se kanan leikkaus oli sellanen 'kokeilu' siltä varalta jos isi lähtee (toivon todella että oikeesti lähtis!) kokopäivä töihin..niiin sitten ei lasten tarviis vaan syödä pelkkää puuroo :laugh: ;)

no..tänään oon ollut sitten erikoisen kiltti syömisen suhteen.. ihan vaan siks ko huomenna on se verenpine kontrolli ja sit otetaan kuitenkin painoki...ois nii ihanaa jos se vaaka siel neuvolan tätil näyttäs samaa ko viimeks...tai vaik vähä vähemmin..(mahdottomuus tän syömisen liioittelun ja liikunnan puutteen takia :ashamed: )

voi ko miulki vaaka näyttäs ton 93 ja vaik sen puolikkaan päälle... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 09:11 Kipinätär kirjoitti:
Minka vaan kuolleen eläimen leikkaaminen on ällöä... Siis jos se on siinä muodossa että näyttää eläimeltä. Pihvit ja fileet tietty eri asia.
Ukko vaan ruuanlaitto hommiin :D
Mulla näytti vaaka tänä aamuna farkut jalassa ja paita päällä 93.5.
Olis varmaan taas oikeesti alle ton 93 :/
Hitsi tällasta ees taas kiikkumista!
No tänään aletaan tehä linnuille lentohäkkiä eli en ehi syömään kokoajan :)

hyvä paino!? teillä on sitten lintujakin? eikö ne kissat syö lintuja?

muille moit! elkeehän öklöytykö :D

täällä nuhanenät niiskuttaa, voi ääh. miun tekisi mieli syödä vaan yosa-jogurtteja. ihan töhö tän flunssan takia, ei ajatus liiku ei.

adjö :wave:

Darelbeida (meniköhän oikein?) Mä hiukan pelästyin kun laitoit että toivot että isi lähtee... luulin että ero tulossa . Onneks vaan töihin :D

Yritän laittaa linkin kuvaan jonka otin lintuhäkistä. 2.3metriä leveä, lattiasta kattoon ja 60cm seinästä verkkoon. Ja juu söis ne kissat lintuja, mut kun ne on häkissä.

AADDAD478088E93110A39154135A5626.jpg

Toimiikohan :/ muokkaillaan jos ei.

Paino tänään melkeen ysi neljä. Nestettä pakko olla. Noh kyllä se tästä!

Heippa,
hieno lintuhuone Kipsulla, olet sie kyllä ihan mahoton. :D Hyvä paino nyt, jatka samaan malliin, niin pidetään se siinä. :hug: niin sitä pitää.

ja Daran miehen puolesta pidämme peukkuja! :flower:

ite en ole nyt pariin päivään vaakaa moikannut, kun mittaa ain vähissä vaattehissa ja nyt on kuumetta siinä määrin, että miehän en vaatteita vapaaehtoisesti pois ota. sitten ukkeli toi (viel pahanmakuisia) karkkeja, niissä oli salmiakkeja, joten tietää, ettei se vaaka olisi kiva kuiteskaan. jäätelöäkin mie eilen puoli litraa nieleskelin ja sen jälkeen tietty vilutti kauheesti. järkevää.

mutta ei muuten valittamista, pitää muistaa, että enää kolme kokonaista kuukautta, kunnes alkaa työt. :o vai :D en tiiä. yritän sitä nyt tässä aatella, kun meinaa iskeä raivohullu ja "äiti on kovin väsynyt"-vaihde päälle.

kuopus työntää jo taaperokärriä, joten ensiaskelia ootellaan, toivottavasti ne näen eka mie, eikä joku hoitotäti. :'( 20. päivä pikku täyttääkin jo vuoden. :/ :o :D

ja esikoinen puhuu viisaampia, kuin äitinsä. tänään hän (3v) piirsi ekaa kertaa semmoisen järkevän naama kuvan serkustaan, siinä oli ympyrä, suu ja silmät. vaikka hän itse sanoi, että ne silmät on näppyjä, mutta ei sillä serkulla olen näppyjä. neroutta siis pukkaa :D ;)

tämmöisiä herkistelen asian vierestä, särkylääke alkaa nähtävästi vähän vaikuttaa (vaikka se Daran vasaratyyppi kyllä hakkaa nyt miun kalloa!).

voikaa moit, kaverit!

ps. järkevää kirjoittaa noi lasten kehitysaskeeleet teille tänne, vaikka pitäsi vauvakirjoihin laittaa, huono äiti huokaa taas. :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 14:46 Kipinätär kirjoitti:
Onko ot:t sitten kokonaan kielletty?
Elämää saa olla laihiksen ohessakin? Joohan? Lintuhäkkejä ja piirustuksia?
JA kuka on saanu puolilitraa jätskiä? \|O
Kiitos vaan kannustuksesta.
Moi :wave:

mikä on ot? omatoimi?

Vais ollaan täällä pipinä, koitahan linnea parantua.

Itse tulin just lääkärineuvolasta.. Kaikki oli ihan ok ainakin vielä. Tuli lauantaina siellä ristiäisissä syötä yks pala kahta eri kakkua (ei paksuja siivuja :D) ja pullaviipale.. Ja eilen yks korvapuusti. Vaakalla oon käyny tänä aamuna joka näytti 73.3 tai 73.4 (en muista kumpi se oli), neuvolassa ei painoo nyt otettu kun otettiin viimeks kaks viikkoo sitte siellä. Pissassa ei ollu mitään ja mietinkin et eikö se pitäis pissassakin näkyä jos on nuo sokeriarvot koholla? Vai vaikuttaako se siihen kun täällä ainakin otetaan glukoosi ja sitten se toinen juttu mikä olikaan. Onko ne sit niin vähän vaan koholla vai tarviiko sen aina ees näkyä pissassa, hitsi kun en hoksannut kysyä. Viikon päästä sinne äippäpolille :)

Koittakaahan olla reippaasti!!! (Minäkin paras puhumaan).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 16:27 linnea75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 14:46 Kipinätär kirjoitti:
Onko ot:t sitten kokonaan kielletty?
Elämää saa olla laihiksen ohessakin? Joohan? Lintuhäkkejä ja piirustuksia?
JA kuka on saanu puolilitraa jätskiä? \|O
Kiitos vaan kannustuksesta.
Moi :wave:

mikä on ot? omatoimi?
Off topic. Luulin että se on ihan yleinen ilmaisu asian vierestä sanonnalle. :ashamed: Minä kun palstailen lähinnä vaan tuolla kestovaippainfossa ja siellä käytetään tota.
Öitä *hipsii yöpalalle* :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.09.2006 klo 17:24 Viivuska kirjoitti:
Vais ollaan täällä pipinä, koitahan linnea parantua.

Itse tulin just lääkärineuvolasta.. Kaikki oli ihan ok ainakin vielä. Tuli lauantaina siellä ristiäisissä syötä yks pala kahta eri kakkua (ei paksuja siivuja :D) ja pullaviipale.. Ja eilen yks korvapuusti. Vaakalla oon käyny tänä aamuna joka näytti 73.3 tai 73.4 (en muista kumpi se oli), neuvolassa ei painoo nyt otettu kun otettiin viimeks kaks viikkoo sitte siellä. Pissassa ei ollu mitään ja mietinkin et eikö se pitäis pissassakin näkyä jos on nuo sokeriarvot koholla? Vai vaikuttaako se siihen kun täällä ainakin otetaan glukoosi ja sitten se toinen juttu mikä olikaan. Onko ne sit niin vähän vaan koholla vai tarviiko sen aina ees näkyä pissassa, hitsi kun en hoksannut kysyä. Viikon päästä sinne äippäpolille :)

Koittakaahan olla reippaasti!!! (Minäkin paras puhumaan).

Mä oon luullu että glukoosi on sama kun sokeri.
Hienosti sorruit vaan vähän!
Voi kun pystyisin samaan.
Hyvää omppua :p

heipati :wave: ...
mie oon tääl yhä tässä *piäkippeessä* niin sattuu että hyvä kun suan oikeen silmän kiini!!! :headwall:

esikoine ei juuri äitin pääkippeetä helpota... :headwall: .. jo toinen aamu ku rohmus puhelimen kouluun!! VAIKKA ollaan täsmennetty, että kouluun ei puhelinta tarvii viedä..

no soitin koululle ja sanoin että pojan tulee toimittaa ekalla välkällä puhelin kotiin..jos ei tuo niin mie meen sen luokasta hakemaan!!! :headwall:

nii, mie kävin siellä paine kontrollis.. paineet oli ok :D ..mut se tönkkö uus täti ( vaik kiva onkin muuten) ei vielkään yrittäny kuunnella sydän ääniä!!!!!!!!!
Miun ei auta muu kun jännittää ens viikon tiistaihin jolloin on se eka lääkärineuvola...ja sit keskuviikkona np-ultra... :\| voi *piip* miten jännittää...

no miun pään koskeminen voi kuulema johtuu tukkosesta olosta, hartioiden jumituksesta..ja yleisestä stressistä..sekä maidon tuotannon lisääntymisestä..viimenen on oma kommentti... :ashamed: ;) ..mie kun eilen suihkus tulin siihen tulokseen että..*kappas, miehän oon taas ku paraski mansikki* :laugh: :laugh: ..maitoo nimittäin tuli ihan suihkuna!!!
(se on se miun perus 'tauti')

no näihin aatoksiin mie lopettelen..ei muuten ottanu painookaan..siel neuvolas...eli käyn sit tavallisella hoitsulla puntarissa huomenna kun toimitetaan yks laps leikkikerhoon...

;) sellanen viel jos Dare tai koko 'nimi' tuntuu hankalalta niin sanokaa vaan MANSIKIKS :laugh: :wave:

Voi Mansikki sinun kanssas, kyllä siellä masussa kaikki on hyvin. :D

Kyllä minunkin mielestä tuo glukoosi on sokeri mut miksei sitä näy sitten minun pissassa? (siis hyvä vaan ettei näy mut mietin nyt kun nuo sokeriarvot koholla). Vai liittyykö se raskausdiabetekseen edes? Noh, eiköhän se selviä tässä, himskatti kun ei hoksannu kysyä eilen. Eilen söin kaks salmiakkisisupastillia. Tänään ajattelin sulattaa pullaa pakkasesta ja syödä ehkä yhden tai jopa kaks, rappaan ne raesokerit siitä päältä pois :D Vähän tuo danonen vitalinea vaniljajogurtti (ei niitä mitä myydään pikkupurkeissa neljän pakkauksissa) vaan ihan irtaallaan sellaisia korkeampia purkkeja niin vähän ne on namia. Sain eilen neuvolatätiltä ihan luvan syyä niitä kun niissä ei oo sokeria eikä rasvaa olleskaa, makeutusaineena aspartaami ja asesulfaami K niin pitäis saada syödä näin raskausaikanakin, vie ihan hyvin makeanhimon jos vaan tykkää vaniljanmausta. Nam.

heippa (yrittää muistaa, mitä kaikki kirjoitti)

Kipsu, hienoo oppii tommissiin off topiceja, mie olen ihan uuno kaikissa nettiasioissa. asun vaan klubilla. :D opissa se on oravanpoikakin, eli mie, joka tietty rinnastaessaan itsensä oravaan, on vieläkin kuumeessa. enempi ollaan kyllä perhosia oltu tän päivän, kun niitä oli pikkukakkosessa.

miekiin meinaan kokeilla niitä viivuskan kurtteja, kunhan alan taas lehmänmaitoalinjalle, eli imetyksen jälkeen. ja niitä kevyitä viilejä meinaan, ja prifeelejä.

mansikki alias dara, myöhän ollaan hengenheimolaisia. pidämme peukkuloita ja viluisia varpaita sen vaavin puolesta. mutta on kaikki jees, jos ei mitään kauheuksia kerta oo. tuo pääsärky on jotenkin aika yleistä raskaudenaikana, kun ei saa levätä.

nyt tuli kaksi ukkelia, iik, se pienempi tuhoo varmaan tänkin viestin. nopeesti lähetän :wave:

Näin tuossa kaupassa miehen siskoa jolla on ollut kans niiden sokeriarvojen kans häikkää molemmissa raskauksissa ja joutunut kulkemaan äippäpolilla niin hän meinas et ei kannata kovin ressata vielä mistään mitään et syö vähän niin kuin miten haluaa kun siellä äippäpolilla on kuulemma sitte ihan ammattilaiset kertomassa ja ohjaamassa nämä ruokajutut. Tehdään henk.kohtainen ruokasuunnitelma ja vinkkejä antavat. Aattelinkin nyt etten kovin hirveesti mieti noita juttuja mut syön kuitenkin edelleen terveellisesti. Eihän tässä ees oo kuin vajaa viikko enää siihen. Söin äskenkin korvapuustin josta rappasin sokerit pois päältä :D

Jahas. Täällähän on ruuhkaa.
Kivoja uusia nimiä ja kaikkea :)
Skarpattu on! Kävelin tänään sinne turun keskustaan, 6km. Joko kävin leuhkimassa? Vähän yli tunti meni matkaan.
Jos tulette Turkuun käymään niin torin laidalla on ortodoksinen kirkko, sen takaa pääsee sisälle tloon jossa on mm tohtoritalo/mehiläinen jonka alakerrassa on ELIKSIIRI niminen kahvila.
Siellä on uskomattoman hyviä kana- ja lohisalaatteja, herneenversoja ituja (ne pienet valkoset on oikeesti tosi hyviä) rahkaa tuorepuuroa keittoja jne jne. Ruoka otetaan lautaselle ja punnitaan. Tänään meni alle 5 ? lautanen ja nälkä lähti. Jäkkäriksi puolukka rahka ja kahvi :p Eikka oli rattaissa mukana ja hän söi (kuten aina tuolla) Lohi piirakkaa ja jälkkäriksi puolet mun rahkasta. Ens viikolla uusiks. Noilla ruuilla muuten pysyi nälkä pois monta tuntia.
Saas kattoo mitä huomenna on paino :\|
JA tää elvistelyhän ei siis ollut asian vierestä? Ruoka ja laihis kuuluu yhteen eikös juu ;)

Parantukaa hei kaikki ketkä olette kipeinä.
Kuullaan taas.
Oli kiva "nähdä teitä"

Kipsu has left the forum, but she'll be back :D

:whistle: ..mansikki tul yökyllään.. ;)
miulla koski niin kovasti tuohon oikeelle puolelle ohimoon että heräsin..no isi oliki poistunu kaverilleen kattomaan jotaki oman kileistään dokkaria viime maanantaista..ja oli jättäny terassin oven auki.. :o !!

Ei siinä muuta kun että meille meinas tulla sitten kaks lemmikkii.. ekaks ovella loikki sammakko :o ..joka ei saanu ovee auki..ONNEKS..ja kun sitten aloin soittaa isille että ookko vaan käymäs autolla vai jossain niin meinas tulla joku lähitienoon kissa sisälle..

lopulta leikkas miul, mansikil, nii paljo että osasin laittaa oven kiinni :D ..mie muuten kävin äskun omal vaakal ja se näytti 98kg..

elkää viel onnitelko.. se vaaka näet on *kuollu* kuten mein ens viikolla 8v täyttävä likka asian ilmoitti...eli paino voi olla oikeest sen 100 tai jopa yli...mut miust pääasia on että ei koskaan enää kolmee ykköstä vierekkäin!!

sen vielä tästä pää kipeestä.. miul ei oo muissa raskauksissa ollut tätä ohimoon koskemista ku just siinä onnettomassa mikä meni kesken :(
sen takia mie oon nii hötkyllään..eikä nuo panadolit enää auta..soitan aamulla teveyskeskukseen ja kysyn kantsisko *pommittaa* neuvola tätilt lähete äippäpolille..kun ne tietää miun tapauksen ja osaa arvioida tarviinko tiukempia syynejä päätutkimuksiin liittyen..no se on huomisen onkelma..

-kipinätär- it's like reading in finnish when I read in english...juu eli siirto karjalainen luulee olevansa maailman nainen kun osaa 'vähän' enklantii :laugh: ..se on tuo mein (miun ja ukkoin) arki kieli...tuo enklanti, johon on sit sotkettu arabiaa välilöihi..nii ja suomee kans..

:hug:
Voi Darby, hyvin sun reskaus menee, ei hätää.
Murehtiihan sitä varmaan kun on taustalla huonokin kokemus, mutta kyllä tämä tästä.

Tuo on tota mun "omaa" huumoria tuo enklanti. Vähän sitä joudun käyttämään, ja luen sujuvasti mutta kirjottaessa tulee paljon virheitä ja ääntäminen on kamalaa :)

kröhöm, ASIAAN! Vaaka oli p.skapää tai siis hyvä paino 93.3 muttakun otin sitten kapritkin pois että menis sen 93 alle niin siihen se silti jämppäs. 93.3.
No isukki tuli kotiin töistä, nyt tarttee mennä :wave:

Missä seltsu?

Yhteistyössä