SOKERIKLUBI II

linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 13:02 nelikymppinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 10:21 Viivuska kirjoitti:
Nyt tuli mieleen, että enhän minä syö liian vähän kun oma vaaka näytti jo 72.9 viikko sitte neuvolassa oli 74.6? Ja mun mielestä nuo on suurinpiirtein pitänyt samaa tuo meidän oma vaaka ja neuvolanvaaka. En muuten valita vaik laskee mut kunhan vaavi vois vaan hyvin tuol masussa..
Johtuiskohan tuo painon putoaminen just sen turvotuksen vähenemisetä.
Ja kun syöt oikein,niin vauvakin voi hyvin.
Hieno juttu,että otat tosissasi tämän raskausdiabeteksen "uhkan",kaikki nimittäin eivät välttämättä sitä tee.
Mutta itsekuria tulet varmasti vielä tarvitsemaan. Mutta kun ajattelee sitä mahtavaa palkintoa sitten synnytyksen jälkeen,eli vauvaa,niin kyllä sitä jaksaa.
Vaikka välillä vähän syömiset lipsahtaakin. Ite muistan,kun siskoni sai vauvansa,vaikka minulla oli häntä ennen laskettuaika.Kun sain kuulla siitä,mulla otti niin päähän se,että olin vielä yhtenä kappaleena, niin mitä teinkään?.Meninkauppaan ja ostin suklaata ja söin kaikki siltä istumalta!!
ekaksi viiville, et vettä on varmaan aika kova työ juoda liikaa. siis tuleehan se pois. ;) joo, vitsi vitsinä. miusta kanssa hyvä aamulla kulauttaa lasi tai pari, niin saa aineenvaihdunnan taas tolpilleen. itse ollessani tokaa kertaa raskaana join kuin kaniini, eikun kameli. vesipullo oli aina matkassa. säästyin tosi hirveiltä turvotuksilta, joista kärsiä sain ekassa raskaudessa, kun upposi suklaat ja suolaset ihan yhtä lailla. siis samoilla linjoilla nelikymppisen kanssa.

ja sit tuohon painonpudotukseen, miulla lähti kans eka kymppi nopeasti ja sitten se tasaantui kunnes vauva oli saatettu maailmaan. synnyksessä (miul leikkaus) tuli sitten taas turvotukset, mutta sitten niitä hujahteli viiden kilon viikkovauhdilla pois, että ihan hirvitti. vaan hyvin siis kävi, turhat lähti.

ai niin, silloin vaikka miulla painoa lähtikin, niin vauva kasvoi koko ajan ykäkäyrilla ja olisi ollut varmaa aikamoinen jötäle syntyessään, jos en olisi ollut ruokavaliolla. lisäksi esikoisen raskauden aikana söin siis miten sattuu ja tän kakkosen aina justiinsa paljon kasviksia rasvaisten pihvien sijaan. siis pointtiin, pikku kakkosella on huomattavasti vähemmän ruoka-allergioita. siis porkkananpuputus kannattaa siinäkin mielessä. ;)

sitten viel tuohon nelikymppinen, "menin kauppaan ja söin suklaat", täällä sama hommeli, kun eivät käynistäneet synnytystä vaikka äitee oli mennyt suunnilleen hammasharja kainalossa sairaalaan. auttoi muuten, eli harkittu täsmä repsahdus voi rd:nkin aikana olla poikaan, mutta huom. harkittu, ettei tule se kaamea olo sokereiden noustessa pilviin.

taas viiville; dietorellejä voi vedellä, sekin riippuu ihmisestä. yleensä ne makeutusaineet ei kai nosta sokereita, mutta joidenkin immeisten kemiat suhtautuu makeutusaineisiin kuten tavallisiin sokruihin. miulla dietorellit nosti sokereita. on muuten kaupassa sitten kaikkii Läkerolleja, Dietorellejä ja myös sokerittomia salmiakkeja, mutta niitä vetämällä turpoaa, oli raskaana tai ei. sitten on kans sokeritonta suklaata, joka on kyllä ihan fuskua, koska kaloreita on enemmän kuin monissa tavan suklaateissa. en suosittele, ei ole edes hyvää.

no, kunhan on mittarit kehissä, niin pääset hienosäätämään. nyt on oma olo se paras mittari eli se minkä syömisestä tulee virkeemmäksi voi hyvällä omallatunnolla syödä ja minkä vaan ähkyyn ja väsyneeksi voisi passata.

toistoa nyt, mutta rd;n aikana ainakin miulla se oma keho oli semmoinen kyttä, ettei mitään hampurilaisia majoneeseilla vedetty, kun oli ihan töhö lopun päivää. nyt raskauden jälkeen pitää vaan totella sitä tyhmää vaakaa.

hirveeseen papatukseen tässä oikeen varhaiskeski-ikäisen (anteeksi kirosana) innolla pitkästä aikaa innostuu.

mites Dara? ja Kipsu?

ps. täällä kohta vauvavuosi pulkassa, vähänkö ihanaa. :D en edes pidä isoja bileitä, sillä miusta myö ollaan biletetty joka yö ihan tarpeeksi tän pikku-jullikan kanssa. siis vauvan, ei miehen sentään. =)
 
Viivuska
Vautsi ja kiitti paljosta tiedosta. Nyt olen TAAS stressannut syömisistä niin et tänää ollu nälkä kun tiiä miten uskaltaa syödä ja kaiken lisäksi tuli pitkästä aikaa pikku herpesrakkula huuleen, luulen et tästä stressaamisesta.

Jos satun syömään jotain herkkua tai jotain muuta "tavallistakin ruokaa" tietämättä, että se nostaa minulla sokereita niin onko se kuinka vakavaa? Muuta kuin, että se kasvattaa vauvaa iiisoksi. Miehen sisko naureskeli kun sillä on kaks lasta ja kummastakin ollu sokereitten kans ongelmia et jos tulee iso vauva nii onpahan ainakin lihaa luitten ympärillä kun talvella ennen joulua tän pitäis syntyä :D
 
heipsuli hei :wave:
mitäs miul täällä..korvat punasena luin noita 'saarnoja'... :ashamed: ..mike oon ihan hunningolla...tunnustan!
No yökötykset on kai laimenemaan päin..mut närstys tuli sit kaveriks..tää on niin tätä... :D

Oon ollu silleen reipas että siivosin vaatekomeron ja sit viel pihan puolella keräilin kesän aikana särkyneitä leluja roskiin ja isännän avustuksella siivottiin sitten koko meidän varasto...

sit ko si ja lapset jäi pihalle niin luuttusimpa viel lattiat...hyvä mie!!! :saint:

Nyt esikoinen on koris harkoissa ja kaks keskimmäistä on kattoo saksan kielisii lasten ohjelmii..ei nuo mein 4v ja kohta 8v enää ees puuä suomentamaan..ja nuhanen, hampaita saava kuopus nukahti kun sain 'ison pojan' sänkyyn..
Aamupäiväl oli veljensä ja naapurin poikien kans pihalla ja mennä touhotti siinä missä isommatkin :heart:

isännän päästin kaverinsa luo kattoo marokon kanavalt jalkapalloo..saanpahan mie sit kattoo sen conneryn elokuvan kolmoselta!

'pikkuvitosen' suhteen on vielkin sellanen epärealistinen olo... :whistle: ..no kait se tuossa syyskuun kolmannella viikolla menee oikeesti miun päänuppiin..siis se että olen pieniinpäin.. ;)

huomiselle tein ihan seväks että aamulla saa 4-viljan puuroo ja porkkana tikkuja sekä hedelmän ja tietty rasvatonta maitoo..päivemmäl isi hoitaa ruuan ja mie syön TARKASTI lautasmallin mukaan, leipäpalalla ja rasvattomalla maidolla varustetun atrian ja jälkkäriks on huurteisia mustikoita...nam

nyt meen tekee lapsille iltapalan ja sit suihkuun ja nukkumaan..huomenna viedään asuntohakemus...vähän ronkeleita ollaan kun ei huolita kuin rivi tai pientalo asunto... ;) :whistle:

Tiesittekö että muuten irtokarkit on tosi kalliimpia kuin markan aikaan..?
Ennen s-marketin ihanuudet oli n.25mk (jos ei tarjouksessa) ja nyt 7.90?...siis miltei 50mk!!!! :eek: :x
nii ja sekin viel että miun namit on sokerittomii mynthoneit..ihan vaan senkin takia kun miuhunkin on kait joku nuha pöpö iskemässä... :snotty:
 
Viivuskalle moi ja tsemppiä, hienostihan sulla menee! :)

Nelikymppiselle myös moikka ja kiitos hienoista kommenteista! :)

Mä oon laiska enkä heitä muuta kommenttia vaan siirryn heti suoraan tuulettamaan:

Kesäläskit sulatettu, paino eilen 69.0 kg!! :wave:
 
HIENOO SELTSU!!! :flower:

Vähäks oon leikisti kade.. ;) ..mie painoin ton saman 8v sitten... :ashamed: ..


miul on kyl tavoitteena täst pikkuvitosesta huolimatta painaa samalleen (niinko meijän 4v sanoo :) ) viimeistään kolmen vuoden päästä..silloin ois isännän isot synttärit! :D

armoton flunssa iski miuhunkin.. :snotty: ..saa nähä kuinka kauan kestää..päätä juilii ilkeesti..joten taitaa olla lepopäivä... :wave:
 
Seltsulle valtavasti onnea.
Ja dar.....? En kyllä opi sun nimeä ikinä... parane pian.
Kyllä tämä munkin masennus tästä vielä iloksi muuttuu.
Asenne vaan on väärä ja sen tarttee ensin muuttua :/

Eikös se rennie ollut sellanen närästyslääke mitä sais syötyä raskaudenkin aikana? Mä en oo ite koskaan voinu sietää sen makua mutta muistaisin että joku tuttu on sitä syönyt...
 
Viivuska
Kyllä Rennie on sellainen mitä saa syödä raskausaikana :) Muista närästyslääkkeistä en sitten tiedä. Sain juteltua tänään minun tätin kanssa jolla on ollut raskausdiabetes ja näytti sellaista lappuakin minkä olivat yhdessä tehneet hoitajan kanssa. Pieneksi välipalaksi voi sopia kahvi ja pullasiivu sen lapunkin mukaan. Ja täti sanoi et pääasia et yrittää ja niin oikeassa ruuassa kuin herkuissakin parhaimmat ja vähäsokerisimmat/rasvaisimmat vaihtoehdot.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 13:04 Viivuska kirjoitti:
Kyllä Rennie on sellainen mitä saa syödä raskausaikana :) Muista närästyslääkkeistä en sitten tiedä. Sain juteltua tänään minun tätin kanssa jolla on ollut raskausdiabetes ja näytti sellaista lappuakin minkä olivat yhdessä tehneet hoitajan kanssa. Pieneksi välipalaksi voi sopia kahvi ja pullasiivu sen lapunkin mukaan. Ja täti sanoi et pääasia et yrittää ja niin oikeassa ruuassa kuin herkuissakin parhaimmat ja vähäsokerisimmat/rasvaisimmat vaihtoehdot.
Totta tätisi turisi. :) Mun mielestä tärkeintä on, että ottaa asian TOSISSAAN, mutta ei liian vakavasti (itselläni oli/on edelleen paha tapa ruoskia itseäni ja kieriskellä itsesäälissä...). Toki saa repsahtaa, se on NORMAALIA, mutta kun normaalisti valitsee aina niitä hyviä ja terveellisiä vaihtoehtoja, ei pitäis olla ongelmia. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 18:35 Viivuska kirjoitti:
Vautsi ja kiitti paljosta tiedosta. Nyt olen TAAS stressannut syömisistä niin et tänää ollu nälkä kun tiiä miten uskaltaa syödä ja kaiken lisäksi tuli pitkästä aikaa pikku herpesrakkula huuleen, luulen et tästä stressaamisesta.

Jos satun syömään jotain herkkua tai jotain muuta "tavallistakin ruokaa" tietämättä, että se nostaa minulla sokereita niin onko se kuinka vakavaa? Muuta kuin, että se kasvattaa vauvaa iiisoksi. Miehen sisko naureskeli kun sillä on kaks lasta ja kummastakin ollu sokereitten kans ongelmia et jos tulee iso vauva nii onpahan ainakin lihaa luitten ympärillä kun talvella ennen joulua tän pitäis syntyä :D
sikanopee; ei saa nähdä nälkää, voi nostaa tulehdusarvoja ja lähtee kaikki tuhmat kuona-aineet liikeelle - siis kai ne kohtuunkin menee`?

ja isot vauvat voivat olla vaikeita synnyttää vaikka ihan kiva huuli olikin. :D
 
Viivuska
No hui, mitä sielä tapahtuu :eek:

Tuli tänää postissa sairaalaan äippäpolille kutsu ja siinä oli seuraavat "toimenpiteet" mitä siellä tehään:

-Ultraäänitutkimus
-Synnytyslääkärintutkimus
-Ruokavalion ohjaus

Ja tuo on vasta kahen viikon päästä maanantaina eli siihen astiko mun pitää mennä näppituntumalla ja arvuuttelemalla :kieh:
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.09.2006 klo 15:44 Viivuska kirjoitti:
No hui, mitä sielä tapahtuu :eek:

Tuli tänää postissa sairaalaan äippäpolille kutsu ja siinä oli seuraavat "toimenpiteet" mitä siellä tehään:

-Ultraäänitutkimus
-Synnytyslääkärintutkimus
-Ruokavalion ohjaus

Ja tuo on vasta kahen viikon päästä maanantaina eli siihen astiko mun pitää mennä näppituntumalla ja arvuuttelemalla :kieh:
siis pienella tuli veret nenusta ihan yhden äkin. oli hän lentänyt kyllä ulkona (opettelee kävelemään), mutta siitä oli jo tunti aikaa. onneksi ei sitä vuotoa tullut sen enempää ja putsatetta oli mukana räkyliä. eli ei varmaan sen vaarallisempaa kuitenkaan. nyt on jo kuusi tuntia tosta härdellista ja ihan normaali, oma ätäkkä itsensä.

no, sie jaksat sen kaksi viikkoa ollessasi meidän ankarassa, mutta ah, äidillisessä ohjauksessa. :D
 
heipsistä...
tiiättekö että mies lähti just hakemaan pizzaa kotipizzasta ja kysy että otanko minä mitn ni minäpä en haluukkaan :D ku mul olli hirmu himo kaikkeen synnytyksen jälkeen ja repsahdellu jatkuvasti...
ajattelin et ehkä puuroo ja sokton mehukeitto maistuis paremmin :D
ja tänään sain vihdoin ne tuplavankkurit, ihanaa.. huono puoli vaan et on kuiteskii aika ahtaat = esikko anto vauvalle kyytiä kyynärpäällä.. :eek:
et pitää toivoo ettei usein saa kyydissä raivaria.
minä en tiedä pitäskö antaa periks ja antaa vaaville lisää maitoa iltasin. ku ei oo nyt taas pitkään aikaan nukkunu yhtään pidempää pätkää.. alkaa oleen mulla simmut ummessa ja hermo kireellä kun vielä esikko kiusaa mua ilmeisesti mustasukkasuuden purkaa muhun..
tuntuu tosiaan ettei oikeen oo ajokunnossakaan suurimman osan aikaa ku väsyttää.. neuvolatäti kyl tosin sano et maidon laatu huonompaa ku ei lepää tarpeeks mut enhän mä saa koskaan nukuttua kun syö jatkuvasti =oravanpyörä valmis...
ku on tytöllä välillä ollukki sellasii jopa 5-6h unipätkää alkuyöstä...
on vaan se kynnys mmulla korkee antaa yhtään korviketta, ku pelottaa et menee sit siihen et enempi ja enempi ja joutuu paljonki pelaa pulloilla sitte.. painoo tullu kyl neuvolassa just sen mitä pitää mut ei kuiteskaan ylimäärästäkään.. :(
 
..miimu..miul myös oli toisen aikana 'pitää pärjätä rinnalla' syndrooma ;) ..no tyttö lopetti 1v8kk rinnansyömisen ihan ite.. oltiin kyllä jo siirrytty sseisiin ja muuhun ruokaan..no..sit ku synty kolmas ja miul synnytyksen jälkeen keuhkokuume ja lapseen tuli rs-virus..ni lisämaitoo sai jo alusta asti..kaikki rinnalla olo kerrat jos kolmoselta laskee yhteen saa kasaan jotakuitakin 3kk :ashamed:
nelosen kohdalla ei varmaan sitäkään...maitoo kyl tuli nut aattelin että kun kotona on liuta lpsia jotka voi sätkyttää äitii ja vauvaa syömä aikaan niin parempi olla rassaamatta itteään tai vauvaa saatikka ketään muutakaan :D ..toinen pointti on sekin että nelonen oli niin pieni (alle3kg) syntyessään että oli lisäruualla jo laitoksella sokeritiputuksen lisäksi... :heart: ..eikä oo pieneks ja lyhyeks jääny kukaan.. :heart:

juu ja miun tuttu antaa kolme kuiselle maissi ja perunaporkkana vellii sekä hedelmä soseita kun pikkumies ei tuttelimaidolla oo pelkästään tyytyväinen!

enkä sit pitäny tätä saarnana vaan ihan ystävällisenä vihjeenä


:)

nii ja miun pääkipee vaan jatkuu.. eilen mittautin sairaanhoitaja veljelläni paineet ..139/97...137/95...125/87... :eek:
eli nyt sit aamusta soitan neuvola tätille ja kysyn että käynkö vaan omalla lääkärillä vai tarviinko ihan äippäpoli käynnin...panadol autto kyl nukahtamaan mut..ku heräsin niin tuossa oikeella ohimolla taas joku :xmas: vasaroi.. :headwall:
 
Dare, toivottavasti vasarat ymmärtää poistua päästä pikimiten.

MiiMu, uskomatonta luonteenlujuutta, kieltäytyä pizzasta?! Miten sä pystyit?! WAU!!!! Lisämaito-pohdintaan tokaisen minä, että ite ainakin annoin ku yhtään siltä tuntu. Tän nuoremman kohdalla siis. Esikoisen kanssa tahin ja tahin, imetin ja imetin, vuorokaudet ympäri parin tunnin välein vähintään. Sit oli voimat ihan loppu... Pakko sitä on kuitenkin vähän itteensäkin ajatella. Mä aloin ainakin olemaan jo niin zombie... Mutta jälleen kerran, jokainen tekee niin ku itestään parhaimmalta tuntuu!

Linnea, sun kaalimania on tarttunu nyt muhun. Oon hullaantunut kaali-porkkanakeittoon ihan täysin, mies itkee ku kotona haisee ihan kamalalle, sekä soppa että minä... :D Mutta se on hyvää ja varmaan senkin ansiosta viime viikolla tippu paino niin hyvin! KAALI RULES!! Siihen vaan kun vielä se ruisleipä päälle niin pum-pum-pum vaan! :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 13:02 Seltsu kirjoitti:
Dare, toivottavasti vasarat ymmärtää poistua päästä pikimiten.

MiiMu, uskomatonta luonteenlujuutta, kieltäytyä pizzasta?! Miten sä pystyit?! WAU!!!! Lisämaito-pohdintaan tokaisen minä, että ite ainakin annoin ku yhtään siltä tuntu. Tän nuoremman kohdalla siis. Esikoisen kanssa tahin ja tahin, imetin ja imetin, vuorokaudet ympäri parin tunnin välein vähintään. Sit oli voimat ihan loppu... Pakko sitä on kuitenkin vähän itteensäkin ajatella. Mä aloin ainakin olemaan jo niin zombie... Mutta jälleen kerran, jokainen tekee niin ku itestään parhaimmalta tuntuu!

Linnea, sun kaalimania on tarttunu nyt muhun. Oon hullaantunut kaali-porkkanakeittoon ihan täysin, mies itkee ku kotona haisee ihan kamalalle, sekä soppa että minä... :D Mutta se on hyvää ja varmaan senkin ansiosta viime viikolla tippu paino niin hyvin! KAALI RULES!! Siihen vaan kun vielä se ruisleipä päälle niin pum-pum-pum vaan! :LOL:
:D miunki pitäsi kaalittaa ja kaalitinkin, mutta ei ihan aidosti (tuntuu erilaiselta ja jotenki vilunki meinigilta verrattuna rehelliseen pallo-kaaliin) vaan hapankaalilla. tää päivä menny kutvotaessa, kun illalla bileet, joihin osallituu purkki tofujäätelöä, omenapiiraka, mahdollisesti jokunen jogurtti ja mä.

paino yrittää nousta, yleensä olen saanut sen ruotuun päivässä (kyttään joka aamu, ettei nouse tietyn rajapyykin yli) mut nyt jo kolmatta päivää näyttänyt kansainvälisiä kasimerkkejä, vaaka siis. taikauskoisena fanaatikkona pelkään, että mitä jos se tempasee takaisin entisiin lukemiin, jos yltään lepsuilen. sairasta, tiedetään. ;)

ai niin, sie varmaan kukkakaali-porkkanakeittoa teet? on tosi hyvää.
ja ONNEA HIRVEESTI, kun sai painon ruotuun.


Daralle jaksamista ja pidetään peukut ja varpaat kohti kattoa, että noi paineet tasaantuisi. :hug:

jottain dramaattista oli muutakin, mutta en muista. miimulla tosiaan huipullinen itsekuri *nostaa hattua ja taputtaa selkään* :flower:
 
..juu vasarointi on jo taantunu... :D ..neuvolan täti sanoi että pitää levätä ja ens maanantaina viimestään paine kontrolliin...

ehkä se kopsutus säikähti kun uhkasin lääkekuurilla ;)

no kyl mie nukuin kolmen tunnin päikkäritkin... :p
isi hoiti lasten läksyt ja olipa laittanu miulle pastasalaattia ilman öljyä ja suolaa!!!!!!! :heart:

kyl miul on hyvä mies.. tais sitä isiä säikkäyttää miun paineet..no sekin viel että lupas tuoda miulle rasvattoman piimän kun tulevat lapsien kans esikon koris harkoista...

no kivahan se on kun joskus *hemmotellan*
mie nyt nautin hiljaisuudesta........ :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 18:03 Darelbeida kirjoitti:
..juu vasarointi on jo taantunu... :D ..neuvolan täti sanoi että pitää levätä ja ens maanantaina viimestään paine kontrolliin...

ehkä se kopsutus säikähti kun uhkasin lääkekuurilla ;)

no kyl mie nukuin kolmen tunnin päikkäritkin... :p
isi hoiti lasten läksyt ja olipa laittanu miulle pastasalaattia ilman öljyä ja suolaa!!!!!!! :heart:

kyl miul on hyvä mies.. tais sitä isiä säikkäyttää miun paineet..no sekin viel että lupas tuoda miulle rasvattoman piimän kun tulevat lapsien kans esikon koris harkoista...

no kivahan se on kun joskus *hemmotellan*
mie nyt nautin hiljaisuudesta........ :wave:
olet sie ansainnutkin leposi! täällä kans rauha maassa. :D
 
Viivuska
Heips kaikille!!

Täällä ollaan oltu ihan kiltisti omasta mielestä ainakin. Tänään tehtiin äitin kans korvapuusteja ihan itse, sokeria laitettiin taikinaan jopa desin verran vähemmän mitä ois pitäny laittaa. Kun ajattelin tuon pullan olevan kuitenkin ihan ok aina kahvin kanssa. Ainakin parempi entä joku sokerinen munkki tai viineri. Ja sitten rappaan nuo raesokerit vielä tuosta päältä. Ihanaa, saa vähän jotain hyvää.

Karkkia ja suklaata en ole syönyt nyt ollenkaan ainakaan viikkoon, yks ilta otin YHDEN geishasuklaapalan :ashamed:

Kasviksi ennen en syönyt juuri ollenkaan ja nyt olen pyrkinyt syömään ainakin 2-3 tomaattia ja puolikkaan tuorekurkun päivässä. Täysjyväleivässä olen pysynyt. Onko tuo 17% juusto ok jos siitä menee vain yksi siivu aina leivän päälle vai pitäiskö ostaa vielä vähempirasvaista juustoa? Puntarilla en ole nyt käynyt. Pikku lenkin olen pyrkinyt tekemään päivittäin tai sitten reipasta hyötyliikuntaa, raskaana kun olen niin tahtoo alkaa tuo lantion seutu kipeytymään ja alaselkä vaivaa vähän väliä.

Ainniin, tulin taas kipeäksi (eilen oli tosi huono olla, tänää parempi, ei kuumetta mut kurkku oli kipeä eikä ääntä lähtenyt) niin eilen keitin teetä ja laitoin sinne ihan pikkasen hunajaa sekaan jos paranis paremmin, tänään ollutkin sitten helpompi olo.

Tuosta pullasta sen verta et kestää sitä varmaan syödä kun ei monta mätki kerralla. Ja muuten syö sitten edelleen terveellisesti. Kun en minä haluais jättää kaikkea hyvää pois, eka muutama kuukausi meni niin nirsoillessa kun kaikki teki pahoinvoinnin takia pahaa ja nyt kun maistuis ja sais syyä niin tuleekin sitten tällainen stressinpoikanen :(

Mites teillä muilla menee?? :)
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 13:54 Viivuska kirjoitti:
Heips kaikille!!

Täällä ollaan oltu ihan kiltisti omasta mielestä ainakin. Tänään tehtiin äitin kans korvapuusteja ihan itse, sokeria laitettiin taikinaan jopa desin verran vähemmän mitä ois pitäny laittaa. Kun ajattelin tuon pullan olevan kuitenkin ihan ok aina kahvin kanssa. Ainakin parempi entä joku sokerinen munkki tai viineri. Ja sitten rappaan nuo raesokerit vielä tuosta päältä. Ihanaa, saa vähän jotain hyvää.

Karkkia ja suklaata en ole syönyt nyt ollenkaan ainakaan viikkoon, yks ilta otin YHDEN geishasuklaapalan :ashamed:

Kasviksi ennen en syönyt juuri ollenkaan ja nyt olen pyrkinyt syömään ainakin 2-3 tomaattia ja puolikkaan tuorekurkun päivässä. Täysjyväleivässä olen pysynyt. Onko tuo 17% juusto ok jos siitä menee vain yksi siivu aina leivän päälle vai pitäiskö ostaa vielä vähempirasvaista juustoa? Puntarilla en ole nyt käynyt. Pikku lenkin olen pyrkinyt tekemään päivittäin tai sitten reipasta hyötyliikuntaa, raskaana kun olen niin tahtoo alkaa tuo lantion seutu kipeytymään ja alaselkä vaivaa vähän väliä.

Ainniin, tulin taas kipeäksi (eilen oli tosi huono olla, tänää parempi, ei kuumetta mut kurkku oli kipeä eikä ääntä lähtenyt) niin eilen keitin teetä ja laitoin sinne ihan pikkasen hunajaa sekaan jos paranis paremmin, tänään ollutkin sitten helpompi olo.

Tuosta pullasta sen verta et kestää sitä varmaan syödä kun ei monta mätki kerralla. Ja muuten syö sitten edelleen terveellisesti. Kun en minä haluais jättää kaikkea hyvää pois, eka muutama kuukausi meni niin nirsoillessa kun kaikki teki pahoinvoinnin takia pahaa ja nyt kun maistuis ja sais syyä niin tuleekin sitten tällainen stressinpoikanen :(

Mites teillä muilla menee?? :)
voi toista, yksi geissapala. se on just passeli täsmäisku, ei huolta.

vastaan taas sikanopeet (täälläkin pullataikina kohoamassa ja kohta vauva sammuttaa koneen) eli kasviksiin kannattaa lisätä viel joitain "ruokaisia" eli vaikka porkkanaa, kaalia (vaikka kukkakaalikeitto?), kaalilaatikko on hyvä ruoka, jos ei laita siirappia (canderol ajaa saman asian) ja lihaa neljännes. juuston rasvassa olisi aika helppo säästää, jos ottaisi kevyempää.

nopeeati töksäyttelen, kun herra iso herra sylissä, täällä kaikki flunssan poikasessa. :/

tosi hyvä meininki siulla, yritä jaksaa sen alaselän kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.09.2006 klo 16:28 linnea75 kirjoitti:
ai niin, sie varmaan kukkakaali-porkkanakeittoa teet? on tosi hyvää.
ja ONNEA HIRVEESTI, kun sai painon ruotuun.
Ei kukkakaalta, vaan ihan tavan pallokaalta (vai miksi sä sitä niin hauskasti sanoitkaan... :D ). Ja kiitos. :ashamed: :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.09.2006 klo 14:31 nelikymppinen kirjoitti:
Mitä se sellainen kaali-porkkanakeitto on? Voisitteko vähän valaista minua ja laittaa vaikka keitto-ohjetta.
Olis kiva saaha jotakin kevyttä,mutta hyvää ruokaa,jotain uutta.
:D Maailman helpointa.... Ja mielikuvituksetonta, ainakin mulla. Mä en ainkaaan laittanut kun valkokaalta melko pieniksi palasiksi, porkkanoita samoin, isoon kattilaan, vettä niin että peittyvät ja sekaan kasvisliemikuutio(t). Toisessa satsissa korvasin porkkanan keittojuurespussilla, hyvää niinkin. :)

Mä ostin eilen uuden ulkoilupuvun, tosi hieno! :) Eikä ees ollu kallis. :D
 

Yhteistyössä