SOKERIKLUBI II

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 18:24 linnea75 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2006 klo 16:41 Kipinätär kirjoitti:
:ashamed:
mitä mitä mitä? jotain kauheaa ON tapahtunut?

täällä kyllä repesin riemusta nähdessäni Siun nikin, jos yhtään vähän pikkuriikkisen lohduttaa...

:hug: :hug: :hug: :hug:
Ei kun hävettää. No täällä ollaan. Remppaa, lasten kuoluja, Vauvan kanssa kotona oleilua, sitä ihan tavallista. Paino on jotain alle 95 taas. Vähän aikaa ainakin 'heh'.
Hei vaan kaikille. :wave:
 
Voi mä oon niin kateellinen että MELKEEN vaivun takaisin itsesäälin tahmeaan suohon...
Ei kun oikeesti: MAHTAVAA! Varmaan tosi upea olo.

Mulla on taas se kriittinen vaihe menossa :/ Paino oli aamulla 92piste-jotain.
Tässä vaiheessa se yleensä lähtee takasin nousuun ja ennen kun huomaankaan paino on taas 100.

Mun mies on ollut ihan hassu viime aikoina. Se ostelee mulle uusia vaatteita - varsinkin alus sellasia. Sitten se (kauniisti sanottuna:) kehuu mua ihan koko ajan. Ihan ihanaa ja kannustavaa ja nostaa kyllä mun itsetuntoa aika hyvin.

Noh mulla on tässä vähän lukemista tehtävänä... jotain ööö? 20 sivua? :whistle: :D
Ihanaa nähdä teitä :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 07:42 Seltsu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2006 klo 07:34 Kipinätär kirjoitti:
Vaihdoin eilen mun kuvan tohon profiiliin, ja vieläkin se tipu raukka repii matoa maasta... päästäisivät sen jo eläkkeelle :/
On siellä tipu, muttei matoa ;)
Mulla näkyy tipu ja mato...
Ja mulla on olevinaan hirveä nälkä :x
 
moikka kaikki!

kipsu, ei se lähde enää ylös, paino siis. jatka vaan silleen, kun nytkin, kun ihan varmasti toimit kerta oikein. :hug: ihana mies siulla. ihan oikein siulle. :D

hyvä seltsu!

moro dara!

öö, täällä tätä arkee. väsyttää ja välillä ei. vauva kitisee kokoajan eli sillä on jotain vaivaa, onneksi on mistä valita. esikoinen kans kiukkuinen ja varmaa tuloss kipeeksi. tästä tää tautinen elo taas alkaa. mutta muuten ok, miekii kovasti tyytyväinen parisuhderintamalla. oikeesti kiva, kun huomaa ilahtuvansa nähdessään vanhan kuoma-ukkelin.

ja velipojalle onnee sinne far far away, jos tätä joskus ikävissäsi luet. ;) sori sisäpiiri tai perhepiiri-juttu.

ai niin, tuo meidän pienin miekkonen puree nykyään kaikkea ja pe*kuleesti. ei siihen sen enempään, kun jotta au. :eek:

voikee hyvin ja pysykee remmissä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.08.2006 klo 07:23 Darelbeida kirjoitti:
:flower: Seltsulle onnee :flower: ..hurjan hyvä kannustin!!!!!!! =)

Miul ei eilen kuunneltu viel :heart: ääniä, ko neuvola tätin mielestä viikkoi ois vaan 9...toisen mukaan 10..no ko mie en oo nii tavallinen nii ootan sitten sinne ultraan pääsyä...että sais ees jonkin varmennuksen ja asuntohakemukseen oikeat liitteet..

paino teki miulle sellasen tempun että oli puonnu -900g :D ..eli oon nyt tasan 100 :whistle: !!!!!

sellasenki viel marmatan että meni muorin kans sukset ristiin, siis omani, kun mein 4v sai hysteerisen kohtauksen eikä halunnu että mummo sovituttaa kahet verkkarit, joihin ois pitäny merkitä sopivat lahkeen pituudet.. no poika huus ja mellasti ja kaatu viel lattialle... :eek: .. mie olin ihan ihmeissään, ja kuopus pärähti itkemään... no mie sit käskin pojan ulos ku oli niin kuumissaan niin eikös mummonssa hyökkää kimppuun ja ala pakolla repiä niitä housuja... :eek: :eek: .. poka itki niin peloissaan että en tienny muuta kun tyyrätä toisen tuuli kaappiin ja käskee ulos.. äitini huusi viel oven raosta..*oot hullu poika!* ja *tuollasaelle en kyl lahjoja osta, enkä mittään tee*...miul ei ollu enää itku kaukana...
Siin vaiheessa jo soitin mieehlle että tuu hakemaan niin päästään kotiin...ja siihen äiti viel miulle..*OLIKO PAKKO TEHÄ ENEMMIN KO KAKS KO NIIEN KANS EI PÄRJÄÄ???* :eek: :headwall: :eek:
Miul ei tullu mieleen sanoo takasin ko olin niin autuaalisen tyhjä tuosta kommentista...
kotona mie svaan totesi 'uskotko nyt mitä oon yrittäny sanoo siitä asti ko poika synty..'

no nyt uskon ja mummol on TOSI PITKÄ JÄÄHY!!! ja jos tää pikku vitonen edistyy niin taidan ilmottaa asiasta vasta laitokselkta tultuani... ;) :whistle: :heart:

nyt koululaiset tarvii mamia keittiöön leivän leikkaukseen...näkyillään ;) :wave:
Ohhoh olipa muori tuimana! Aika rumaa ladella lapselle tollasia!
Iso hali sulle.
Nimimerkillä Sovittiin just anopin kanssa kesän kestänyt riita...
 
Kiitti kipinätär halista! :flower:
Mein äiti otti ja pyys luokseen ilta sumpille..no otin mie kahvin mut rusinapulla sai jäähä väliin...
ja muutenkin olin ihan koko ajan valmiustilassa poistumaan ulos :\|

Äiti pyys anteeks!!!!!!!! :eek: :attn: miulta ja lapsilta ja oli niinku satakieli...no mies ei anna niin vähällä anteeks (ei ollu eilen ees siel kyläs...) no se siitä..vaik äiti pyys antereks niin on vielki sellane omituinen olo..mie ko siinä pöljä :xmas: menin sanomaan että miul on sokerirasitus...laitoin sen laihis kontrollin piikkiin :saint: ..niin eikös äiti sanonu.. tee samalla raskaustesti.. no mie siihen *olevinaan* tuohtuneena sanoin ' no ei kyl tarvii..' ;) :LOL: :p ..mut en jatkanu loppuun '..ei siis enää tarvii..'no mie kasvatan tätä siementä viel.. sokrukoe on 15.9, eka lääkäri 19.9 ja niskaturvotukseen meen 20.9..eli silloin sit tiiän OIKEESTI mis mennään.

miul on ollu taas öklötys päivä ja alas ei mee muu kuin kurkku ja rasvaton maito ja jugurtti...no jospa mie en ihan äkkii kuihdu olemattomiin vaikka en paljo söiskään.......... :wave:
 
Viivuska
Hmm.. Puhutaanko tässä ketjussa raskausdiabeteksesta? Ajattelin kun itse olen nyt viikoilla 25+5 ja maanantaina kävin rasitustestissä. Paastoarvo oli hyvä ja normaali (käsitin et se on se tärkein arvo) mut ne kaks muuta oli koholla. 1 tunnin normaaliraja oli 11 ja mulla se oli 11.5 ja 2 tunnin normaaliraja oli muistaakseni 9.6 (tai 8.6, muistelen et toi eka) ja mulla oli 9.8.

Sain äippäpolille lähetteen, sieltä tulee aika tässä joskus parin kolmen viikon päähän ja siellä tekevät samoja tarkastuksia ja katsovat ultralla vauvaa. Neuvolatäti sanoi et paras ois jättää kaikki herkut pois (muttei voinut kokonaan kieltääkään :D ) ja syödä mahdollisimman terveellisesti.

Nyt olenkin ollut koko viikon ilman herkkuja, lisännyt kasviksia ruokavalioon, vaihtanut vaalean leivän täysjyväleipään ja hedelmiäkin yritän syödä. Rasvatonta maitoa olen aina juonut, tuhdimmat maidot tekee pahaa.

Alkuviikon olin todella stressaantunut kun nälkä vaivasi ja pelotti et mitä jos syönkin jotenkin väärin ja tästä syystä syöminen jäi aika vähäksi oikeastaan.. Soitin uudelleen neuvolantädille ja tämä sanoi että nimenomaan pitää syödä. Herkuista tarkensi sen verran et limukka (oikea sokerinen siis) on aika paha, kun olin siitä maininnut hänelle, että ruukaan juua limsaa jonkin verran ja antoi esimerkkinä et viinerin sijasta valita pullaa.

Nyt mietinkin et jos syön karkkia niin onko siitä jotain suurta haittaa? Tai esim. jäätelötuutin silloin tällöin? Sen olen päättänyt, että joka päivä en herkuttele, koska pakko myöntää et ennen tuli vedettyä päivittäin jotain herkkua naamaan.. Ja onko näin, että kerta-annokset niin ruuassa kuin herkuissakin on parempi olla pieniä??

Kiitos jos jaksoitte lukea tämän, mutta olen niin sekaisin vieläkin kaikesta vaikkei mitään virallista diagnoosia ole edes tehty vielä. Ei tarvitse kotonakaan ainakaan vielä mittailla noita sokeriarvoja. Kiitti jos jaksatte neuvoa minua tietämätöntä :)
 
Heipsan Viivuska! :wave:
Täällä puhutaan raskausdiabeteksestä ja kaikesta muustakin..
miun puolesta tervetuloa mukaan...

Linnea on hyvä neuvoo ja kannustamaan, samoin kaikki muutkin!!! :flower:

Miul on vasta tän pikku vitosen sokerirasitus edessäpäin.. :ashamed:
joskus kauan sitten (8vsitten) oli miulkin arvot kohollaan ja sain sellasen ruokavalio lapun äippäpolilta...sama ruokavalio jutska löytyy tän sokeriklubin eka sivulta.. miul sillon kauan sitten toimi ja sokerit ei jääny koholleen..

aina saa joustaa asioissa..en miekään silloin ihan orjallisesti noudattanut ohjetta..namia saa syödä, tai jätskii tai limukkaa..(miun luvalla! ;) kohtuudella tosin!)..senkin vaan sanon että alussa voi tuntuu 'nälälle', mut kun oppii tunnistamaan oikeen nälän niin se on jotenkin ihan erillainen kuin 'namin-nälkä'...

voipi olla sekavaa tekstiä...miuta väsyttää hirmusesti ja aionkin mennä kuopuksen seuraksi unten maille..huomenna varmaan täytyy ottaa jo vitamiini lisä aamulla ja rautatabu...oon ollu yökötyksen takii niin huonolla syömisellä viime aikoina...

\|O öitä!!!! \|O
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2006 klo 18:29 Viivuska kirjoitti:
Hmm.. Puhutaanko tässä ketjussa raskausdiabeteksesta? Ajattelin kun itse olen nyt viikoilla 25+5 ja maanantaina kävin rasitustestissä. Paastoarvo oli hyvä ja normaali (käsitin et se on se tärkein arvo) mut ne kaks muuta oli koholla. 1 tunnin normaaliraja oli 11 ja mulla se oli 11.5 ja 2 tunnin normaaliraja oli muistaakseni 9.6 (tai 8.6, muistelen et toi eka) ja mulla oli 9.8.

Sain äippäpolille lähetteen, sieltä tulee aika tässä joskus parin kolmen viikon päähän ja siellä tekevät samoja tarkastuksia ja katsovat ultralla vauvaa. Neuvolatäti sanoi et paras ois jättää kaikki herkut pois (muttei voinut kokonaan kieltääkään :D ) ja syödä mahdollisimman terveellisesti.

Nyt olenkin ollut koko viikon ilman herkkuja, lisännyt kasviksia ruokavalioon, vaihtanut vaalean leivän täysjyväleipään ja hedelmiäkin yritän syödä. Rasvatonta maitoa olen aina juonut, tuhdimmat maidot tekee pahaa.

Alkuviikon olin todella stressaantunut kun nälkä vaivasi ja pelotti et mitä jos syönkin jotenkin väärin ja tästä syystä syöminen jäi aika vähäksi oikeastaan.. Soitin uudelleen neuvolantädille ja tämä sanoi että nimenomaan pitää syödä. Herkuista tarkensi sen verran et limukka (oikea sokerinen siis) on aika paha, kun olin siitä maininnut hänelle, että ruukaan juua limsaa jonkin verran ja antoi esimerkkinä et viinerin sijasta valita pullaa.

Nyt mietinkin et jos syön karkkia niin onko siitä jotain suurta haittaa? Tai esim. jäätelötuutin silloin tällöin? Sen olen päättänyt, että joka päivä en herkuttele, koska pakko myöntää et ennen tuli vedettyä päivittäin jotain herkkua naamaan.. Ja onko näin, että kerta-annokset niin ruuassa kuin herkuissakin on parempi olla pieniä??

Kiitos jos jaksoitte lukea tämän, mutta olen niin sekaisin vieläkin kaikesta vaikkei mitään virallista diagnoosia ole edes tehty vielä. Ei tarvitse kotonakaan ainakaan vielä mittailla noita sokeriarvoja. Kiitti jos jaksatte neuvoa minua tietämätöntä :)
Heippa ja aluksi kiitos Daralle kehuista. Älähän yökkäile. ;)

Ja Viivuskalle tervetulotoitotukset!

Limpoista ota laittia ja katso yleensäkin minkä verran energiaa missäkin on. siis ihan kaloreita (kcal) per 100g. karkeasti sanottuna herkuissa joku 200 kcal alkaa olla paljon ja juomissa 40 kcal on sekin jo aika tuhtia tavaraa.

pulla on tosiaan parempi viineria parempi, koska siinä on sokerin lisäksi vähemmän rasvaa. kovat eläinrasvat on varsinkin hankalia, mutta pehmeitä voi nauttia kohtuudella (sipaisu margariinia tms.).

juu, ja hedelmien sijaan verensokerin saat pysymään tasaisempana (ja nälän paremmin aisoissa) kasviksien ja vihanneksien avulla. hedelmissä on fruktoosia eli hedelmäsokeria, joten ne voi olla yllätyksellisiä.

hyvin sie oletkin ton homman aloittanut, vaihtanut leivät tummaan jne. syödä pitää tosiaan 3-4 tunnin välein, ettei sokerit laske liikaa. ja lautaselle puolet rehuja, niin jää vähemmän tilaa sille varsinaselle ruualle, jota ei yleensä pidetä mitenkään epäterveellisenä, eikä se olekkaan, kun siinäkin jaksaisi pysyä kohtuudessa (ruisleivän avulla se onnistuu).

itselläni aikoinaan tuli niitä kiloja isojen annosten, hedelmien ja sitten tietysti herkkujen avulla.

sekava paapatus, kun siippa tökkii kakkavaippaisella vauvalla, mutta joskus näin (siis tällä taajuudella se on normaalia).

ok, sooon morous taas! :wave:
 
Viivuska
Kiitti teille jo neuvoista. Tänään vietettiin miehen kans shoppailureissu ja käytiin pizzeriassa :ashamed: Mut en syönyt pizzaa kokonaan (ennen meni oma kokonaan ja osa jopa miehen pizzasta :D ), ja jätin salaatista sen kastikkeen pois kun nehän ei varmaan oo kovin terveellisiä.

Mitä muuten sanotte noista minun lukemista noista arvoissa? Kun se paastoarvo oli 4.3 muistaakseni ja sen pitäis olla se tärkein ja se oli hyvä mut kun tuo 1 tunnin arvon raja oli 11 ja mul oli se 11.5, kun tuntuu et monilla tuo raja on paljon alempi? Näin itsekin sen lapun mistä se neuvolatäti katsoi niitä.

Ja jotenkin hedelmistä oon huomannutkin et hedelmän/hedelmien jälkee tulee heikotus paljon nopeempaa entä esim. salaatin jälkeen. :)
 
linnea 75
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2006 klo 16:21 Viivuska kirjoitti:
Kiitti teille jo neuvoista. Tänään vietettiin miehen kans shoppailureissu ja käytiin pizzeriassa :ashamed: Mut en syönyt pizzaa kokonaan (ennen meni oma kokonaan ja osa jopa miehen pizzasta :D ), ja jätin salaatista sen kastikkeen pois kun nehän ei varmaan oo kovin terveellisiä.

Mitä muuten sanotte noista minun lukemista noista arvoissa? Kun se paastoarvo oli 4.3 muistaakseni ja sen pitäis olla se tärkein ja se oli hyvä mut kun tuo 1 tunnin arvon raja oli 11 ja mul oli se 11.5, kun tuntuu et monilla tuo raja on paljon alempi? Näin itsekin sen lapun mistä se neuvolatäti katsoi niitä.

Ja jotenkin hedelmistä oon huomannutkin et hedelmän/hedelmien jälkee tulee heikotus paljon nopeempaa entä esim. salaatin jälkeen. :)
heippa, ja rossossa on muuten ruispitsoja, ja sitten voi viel vähentää juuston määrää, jos ihan intoilemaan alkaa. ;) kastikkeiden poisjättö tosi fiksu liike.

no, kyllä noikin arvot ihan rd;n kriteerit täyttää. itse muistan, et jos oli jotain kasia, niin sitten tiesi syöneensä huonosti sinä päivänä. siis tosi. tarkkoja arvoja en muista, ne vaihtelee kunnittain, mutta jos jaksat selata näitä sivuja, niin kyllä niitä on vertailtu useempaan otteeseen. vai muistaako seltsu?

aamulla piti olla alle viisi, puolitoista tuntia syömisestä 7.5? hitto, dementia vaivaa...

miulla ei ollut myöskään paastoissa mitään häikkää, vaan helpointen nousi päivällisen jälkeinen arvo. sen sai tasoitettua jakamalla ateriaa pidemmälle ajalle, eli käytännössä nakersin esim. ruisleivät etukäteen, niin ei tarvinnut kerralla syödä niin paljon.
:snotty:
 
Viivuska
Kun olen vähän puulla päähän lyöty kun ei annettu ees kotiin mitään mittaria, sanottiin ettei vielä tartte. Ja painotti ettei ole mitään hätiä mitiä.. Mut jospa siel äippäpolilla selviäis sitten lisää, jännä miten voi vaihdella nuo lukemat noin.. Kun ekan tunnin rajaksi sanottiin 11 ja oli 11.5 niin tuumattiin et pikkasen koholla, tää tyttö ei tajuu enää mistään mitään :D Siksi varmaan ressaakin.. Pitäis vaan osata ottaa rennommin ettei vaavi hermostu ja ressaannu.. Mut kun herkut on niin hyviä. Nyt alan killittää vettä ettei pizzan epäterveellisyydet kovin ehtis alkaa turvottaa. Kuinka moni täällä on raskaana? Ja mitä yritin lueskella alusta asti, pääsin ehkä sivulle 14 niin menee sekaisin kun joku odottaa ja joku on jo pyöräytellyt useampiakin :)
 
..mie ootan 'pikkuvitosta' meil kun on jo 4 :D :heart:
viikois en mee takeeseen kun miun kierrot ei oo mitään 'mallikappaleita'..no 12+3 on 20.9 jolloin on np-ultra.. siin sit selvii että kuin edetään..eli lyökö se sydän vaiko eikö....kauheesti jännittää :eek: :wave:
 
Viivuska
Kyl siellä pikku sydän lyö :) Meillä odotetaan esikoista kahden vuoden yrittämisen ja toivomisen jälkeen :heart: Viikot tosiaan tänään tasan 26+0. Np-ultrassa ja rakenneultrassa ollut kaikki hyvin mut siltihän ei koskaan voi tietää miten asiat menee. Olen tosiaan ollut siitä rasitustestistä asti hieman hysteerinen mitä tuonne suuhun nyt saa laittaa ja ahh nuo herkut.. Ennen herkuttelin joka päivä (pakko myöntää), nyt tällä viikolla olen ollut terveellisellä ruoalla paitsi toissa päivänä söin ehkä 6-8 karkkia, eilen meinasin kompastua jäätelöön, mutta ajattelin jättää "varalle" tälle päivää pikku herkutteluvaran jos oikein haluttaa. Painoindeksi ennen raskautta 28. Pituutta 158cm (tiedän olen lyhyt), ja painoa huimat 70kg + nyt raskauden aikana tullut 4.6kg lisää eli 74.6kg, tosin eilen kävin ILLALLA omalla vaakalla joka näytti 73.4kg joka on aika samoilla neuvolan puntarin kanssa, mutta kait se tekee heti tuo kun ollut ilman herkkuja. Tai ainakin kovasti yrittänyt ja syönyt terveellisemmin :D
 
Jos oikein muistan(viimeisestä raskaudestani 3v) Niin täällä meidän paikkakunnalla ei sokeriarvot saanu nousta yli7.
Minulla oli paastoarvot 2,6-3,4,siitä huolimatta sain olla tosi tarkkana mitä söin. Tottakait minun kaunis ylipaino vaikutti asiaan.
Mutta suosittelisinkin sinulle että tutustuisit tämän sokeriklubin etusivulla oleviin ruokajuttuihin. Ja yrittäsit rueta syömään niiden mukaan,ennenkin kuin "pakko" tulee.
Herkuttelusta sanoisin samoin kuin minun diabeteshoitaja: saat sinä sen pitserian pitsan syödä, mutta mitään muuta et saakaan sinä päivänä syödä.
Elikkä,mitä ja miten kannattaa syödä?
Kun ne sokeriarvot pitäisi yrittää saada pysymään tasaisina niin sinun itsesi kuin myös vauvasi takia.
Ja vielä. Maailma ei tähän rd.n kaadu.Itseasiassa on sinun etusi,että pääset seurantaan.Painosi todennäköisesti ei enää juurikaan nouse,vaan saatat jopa painaa vähemmän raskauden jälkeen kuin ennen.Itselläni paino putosi odotusaikana n.8kg.
Tästä ketjun aloittaneesta nyt puhumattakaan.
 
Viivuska
Nyt olen syönytkin siten, että aamulla (joka aamu) kaurapuuro ja rasvaton maitolasi, pari kuppia kahvia ilman sokeria. Sitten pieninä välipaloina jotain kasviksi tai hedelmä tai esim. rasvaton viili. Lämpimänä ruokana jotain keittoa tai tummaa riisiä tai muuta pastaa. Entinen sika-nauta jauheliha muuttui naudan jauhelihaksi. Makkarat kalkkunaleikkeleeksi ja rasvainen juusto kevyempään juustoon. Limsat lightiksi ja vettä olen aina osannut juoda tosi paljon. Ja olen yrittänyt liikkua nyt enemmän, ennen en liikkunut juuri ollenkaan joten nyt tämän raskauden takia olen aloittanut ihan pienillä kävelytaaperruslenkeillä.

Nyt oikeastaa hirvittää (vaikka viikon vasta olen seurannut miten syön) kuinka söin. Saattoi mennä pitkään iltapäivään ennen kuin laitoin suuhuni mitään ja sitten olikin niin nälkä et piti syödä koko jääkaappi melkein kerralla :D Ja herkut oli oikeasti jokapäiväisiä, pahimmillaan meni päivässä jätskiä, suklaata, karkkia ja leivonnaisia. Olenkin nyt ajatellut, että annan luvan herkutella jos tuntuu oikein siltä (mutta kohtuudella) ja muutan ruokavalioni terveellisemmäksi pikkuvalinnoilla joka jatkuu myös raskauden jälkeen. Esim. kun olen viikon ajan syönyt joka aamu puuron niin alkaa jo maistumaan hyvältä ja keho alkaa vaatimaankin sitä aina kun herään. En tiedä, mutta jotenkin mielikin jo ehkä pirteämpi kun syönyt viikon ajan terveellisesti. Vinkit ja neuvot on tottakai enemmän kuin tervetulleita!! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 12:36 nelikymppinen kirjoitti:
Jos oikein muistan(viimeisestä raskaudestani 3v) Niin täällä meidän paikkakunnalla ei sokeriarvot saanu nousta yli7.
Minulla oli paastoarvot 2,6-3,4,siitä huolimatta sain olla tosi tarkkana mitä söin. Tottakait minun kaunis ylipaino vaikutti asiaan.
Mutta suosittelisinkin sinulle että tutustuisit tämän sokeriklubin etusivulla oleviin ruokajuttuihin. Ja yrittäsit rueta syömään niiden mukaan,ennenkin kuin "pakko" tulee.
Herkuttelusta sanoisin samoin kuin minun diabeteshoitaja: saat sinä sen pitserian pitsan syödä, mutta mitään muuta et saakaan sinä päivänä syödä.
Elikkä,mitä ja miten kannattaa syödä?
Kun ne sokeriarvot pitäisi yrittää saada pysymään tasaisina niin sinun itsesi kuin myös vauvasi takia.
Ja vielä. Maailma ei tähän rd.n kaadu.Itseasiassa on sinun etusi,että pääset seurantaan.Painosi todennäköisesti ei enää juurikaan nouse,vaan saatat jopa painaa vähemmän raskauden jälkeen kuin ennen.Itselläni paino putosi odotusaikana n.8kg.
Tästä ketjun aloittaneesta nyt puhumattakaan.
voi kiitos! :hug:

vaan kovassa kurissa se vaaka pitää vieläkin, ja jos pahalle antaisi pikkusormen, se kyllä SÖISI koko käden ja sen tyypin karvoineen päivineen viel jälkiruuaksi. eli ruokahalu on edelleen valtava ja oikein töikseen saa puputtaa kevyitä eväitä, ettei alkaisi hirmuinen mättö (kuten tänä viikonloppuna).

kivaa, kun tommoiset fiksut tyypit hengaillee täällä klubilla, hyviä neuvoja ja kehuja. ;) :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.09.2006 klo 12:55 Viivuska kirjoitti:
Nyt olen syönytkin siten, että aamulla (joka aamu) kaurapuuro ja rasvaton maitolasi, pari kuppia kahvia ilman sokeria. Sitten pieninä välipaloina jotain kasviksi tai hedelmä tai esim. rasvaton viili. Lämpimänä ruokana jotain keittoa tai tummaa riisiä tai muuta pastaa. Entinen sika-nauta jauheliha muuttui naudan jauhelihaksi. Makkarat kalkkunaleikkeleeksi ja rasvainen juusto kevyempään juustoon. Limsat lightiksi ja vettä olen aina osannut juoda tosi paljon. Ja olen yrittänyt liikkua nyt enemmän, ennen en liikkunut juuri ollenkaan joten nyt tämän raskauden takia olen aloittanut ihan pienillä kävelytaaperruslenkeillä.

Nyt oikeastaa hirvittää (vaikka viikon vasta olen seurannut miten syön) kuinka söin. Saattoi mennä pitkään iltapäivään ennen kuin laitoin suuhuni mitään ja sitten olikin niin nälkä et piti syödä koko jääkaappi melkein kerralla :D Ja herkut oli oikeasti jokapäiväisiä, pahimmillaan meni päivässä jätskiä, suklaata, karkkia ja leivonnaisia. Olenkin nyt ajatellut, että annan luvan herkutella jos tuntuu oikein siltä (mutta kohtuudella) ja muutan ruokavalioni terveellisemmäksi pikkuvalinnoilla joka jatkuu myös raskauden jälkeen. Esim. kun olen viikon ajan syönyt joka aamu puuron niin alkaa jo maistumaan hyvältä ja keho alkaa vaatimaankin sitä aina kun herään. En tiedä, mutta jotenkin mielikin jo ehkä pirteämpi kun syönyt viikon ajan terveellisesti. Vinkit ja neuvot on tottakai enemmän kuin tervetulleita!! :)
siis tuohan on ihan oppikirjasta! tosi mallikkaasti! eikö alakin olla jo tosiaan parempi olo?

ja siehän olet ihan pikku keiju. miulla painoindeksi on ollut parhaimmillaan
36, kun esikkoa menin tekemään. toistakin tehdessä oli painoa tullut jo enemmän kuin siulle, mittaa siis tasan samat, kuin siul.

että ei siis ollenkaan hullummin siulla asiat, varsinkin kun on lähtenyt tuo ruoka- ja liikunta elämäntapa remppa noin hienosti. eikun samaan malliin. :flower:
 
Viivuska
Voi kun ihana saada kannustusta, siinä meni sekin jäätelötuutti jonka ajattelin syödä illal jos oikein haluttaa, nyt ei enää halutakaan :D

Jotkut puhuvat esim. näistä dietorelle-makeisista missä ei ole sokeria niin voikohan niitä makustella silloin tällöin näin raskaus aikana?? ja tietty tämän sokeriarvojen takia??

Täällä tuntuu tosiaan olevan tosi mukavaa porukkaa!! Ja erityisesti sinulle Linnea kun tunnut osaavan kannustamisen niin kiitos kaunis jo valmiiksi ja kehumatta ei voi sinua itseäkään jättää kun olet onnistunut elämäntaparemontissa :)

Sormukset (kihla-ja vihkisormus) ovat vähintään joka ilta kiristänyt niin, että välillä pitää ottaa yöksi pois turvotuksen takia niin nytpä ei kiristäkään enää niin pahasti. Johtuu varmaan kun enin rasva, suola ja sokeri jäänyt pois eikä turvotakaan niin paljon.

Onkohan veden juonnissa mitään liikamäärää..? Kun monet puhuu ettei liika vesikään ole hyväksi, mutta itsellä on tosi vaikea olla juomatta "liikaa" vettä kun aamukin alkaa tuopillisella kylmää vettä.
 
Viivuska
Nyt tuli mieleen, että enhän minä syö liian vähän kun oma vaaka näytti jo 72.9 viikko sitte neuvolassa oli 74.6? Ja mun mielestä nuo on suurinpiirtein pitänyt samaa tuo meidän oma vaaka ja neuvolanvaaka. En muuten valita vaik laskee mut kunhan vaavi vois vaan hyvin tuol masussa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2006 klo 10:21 Viivuska kirjoitti:
Nyt tuli mieleen, että enhän minä syö liian vähän kun oma vaaka näytti jo 72.9 viikko sitte neuvolassa oli 74.6? Ja mun mielestä nuo on suurinpiirtein pitänyt samaa tuo meidän oma vaaka ja neuvolanvaaka. En muuten valita vaik laskee mut kunhan vaavi vois vaan hyvin tuol masussa..
Johtuiskohan tuo painon putoaminen just sen turvotuksen vähenemisetä.
Ja kun syöt oikein,niin vauvakin voi hyvin.
Hieno juttu,että otat tosissasi tämän raskausdiabeteksen "uhkan",kaikki nimittäin eivät välttämättä sitä tee.
Mutta itsekuria tulet varmasti vielä tarvitsemaan. Mutta kun ajattelee sitä mahtavaa palkintoa sitten synnytyksen jälkeen,eli vauvaa,niin kyllä sitä jaksaa.
Vaikka välillä vähän syömiset lipsahtaakin. Ite muistan,kun siskoni sai vauvansa,vaikka minulla oli häntä ennen laskettuaika.Kun sain kuulla siitä,mulla otti niin päähän se,että olin vielä yhtenä kappaleena, niin mitä teinkään?.Meninkauppaan ja ostin suklaata ja söin kaikki siltä istumalta!!
 

Yhteistyössä