Soittasitko miehelle minuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
niin elikkäs mies viime viikolla sanoi että rasittaa kun soitan hälle loppuviikosta ja tiedustelen tuleeko kotiin. Mies reissutöissä ja aina ei pääse viikonlopuksi kotiin. Lapset ikävöi häntä ja minä,to tai pe soitan ja tiedustelen miltä vaikuttaa viikonloppu? Tiedän ostaa esim kaupasta enempi ruokaa,yleensä siivoan perusteellisemmin yms onhan se nyt kiva tietää saako oman miehen vkonlopuksi kotiin... Mies sanoi viime vkolla että rasittavaa kun alkaa loppuviikosta se kotia kysely :( Nyt sit tekisi mieli soittaa kun mies ei ole itse ilmottanut tuleeko kotiin...mutta kerta hän ei halua että soitan niin en kai sit soita....
Hän ei itse vaivaudu koskaan ilmoittamaan tuleeko ja siksikin rasittaa kun tulevat yleensä yötä vasten ja ollaan nukkumassa,niin onhan se hyvä tietää että jos toinen on tulossa.

soitanko???

Todella outoa, että miestäsi rasittaa, että sinä soitat hänelle. :O

Ja vielä oudompaa, ettei mies edes vaivaudu ilmoittamaan itse itsestään, että onko tulossa kotiin vai ei. Teillä on lapsiakin!

Tuossa tilanteessa miettisin vakavasti suhteen tilaa.

[QUOTE="vieras";22902758]Todella outoa, että miestäsi rasittaa, että sinä soitat hänelle. :O

Ja vielä oudompaa, ettei mies edes vaivaudu ilmoittamaan itse itsestään, että onko tulossa kotiin vai ei. Teillä on lapsiakin!

Tuossa tilanteessa miettisin vakavasti suhteen tilaa.[/QUOTE]

Niinpä...miehestä ihan normaalia,vaikka musta tuntuu pahalta ja mun mielestä parisuhteeseen kuulumatonta käyttäytymistä.Aina ihan ystävällisesti olen soittanut ja kuulumisakin kysellyt.Kyllä pitkän viikon aikana haluaisin muutenkin kuulla miehestäni mutta vaikuttas ettei hän halua kuulla meistä,tekevät tosi pitkää päivää aamusta iltaan,mutta silti olisi kiva jos kuultaisiin jotain ...edes millon tulee kotiin.

Valitettavasti tuosta sun tekstistä tulee mieleen että mies ei syystä tai toisesta kovin mielellään tulisi kotiin =(

Kun näette niin vakava keskustelu aluilleen..tuostahan kärsii koko perhe!! Tsemppiä!!

Minä soittaisin ja tiedustelisin etteihän hän vaan ole tulossa taas viikonlopuksi kotiin.

Toinen vaihtoehto olisi että en soittaisi enkä edes vastaisi puhelimeen, jos sattuu soittamaan.

Molemmissa vaihtoehdoissa ostaisin ruokaa niin vähän, että sitä ei miehelle riitä. Saisi itse lähteä kauppaan itselleen sapuskaa hakemaan jos kotiin tulee. Ja kertoisin miehelle etten tiennyt ostaa kun en tiennyt tuleeko kotiin.

Lisäksi kertoisin että minua ahdistaa ihan halvatusti nämä jokaviikkoiset kotiintulot ja koko tämä rumba ruuanostamisineen. Eikö hän voisi tulla kotiin maksimissaan vuoroviikoin?

Äläsoita. Mutta älä varaa miehelle ruokaa tms. Joutuu sitten itse hankkimaan ja tajuaa miksi kyselet. Selitä miehelle että lapsetkin kyselee, ja et voi suunnitella omia juttuja yhtään jos hän ei kerro jne.

Jos ei halua soitella niin laittais vaikka tekstiviestin 'tuun pe' tai 'en tule'

Mun mies on kanssa tuommoinen ihme kommunikoimaton jurrikka. Mutta kun olen selittänyt rauhallisesti ja käytännön esimerkeillä näyttänyt (esim just että ruokaa ei ole hänelle jos ei kerro tulevansa, ja jos kertoo saatan ostaa vaikka saunaoluen tai tehdä hänen lempiruokaa) Ja varsinkin kun olen selittänyt miltä minusta tuntuu ja että minulle on tärkeää tietää ja että tunteitani loukkaa helposti tuollainen välinpitämättömyys, tai siltä se tuntuu. Nykyään hän on ymmärtänyt asian ja mun ei tartte enää pähkäillä ja ahdistua.

Outoa käytöstä sun mieheltä. Olisiko toinen nainen kuvioissa? Siinä kohtaa yleensä unohtuu lapsetkin ja heidän mielipiteensä ja ikävänsä. Ota asiasta selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22902778:
Minä soittaisin ja tiedustelisin etteihän hän vaan ole tulossa taas viikonlopuksi kotiin.

Toinen vaihtoehto olisi että en soittaisi enkä edes vastaisi puhelimeen, jos sattuu soittamaan.

Molemmissa vaihtoehdoissa ostaisin ruokaa niin vähän, että sitä ei miehelle riitä. Saisi itse lähteä kauppaan itselleen sapuskaa hakemaan jos kotiin tulee. Ja kertoisin miehelle etten tiennyt ostaa kun en tiennyt tuleeko kotiin.

Lisäksi kertoisin että minua ahdistaa ihan halvatusti nämä jokaviikkoiset kotiintulot ja koko tämä rumba ruuanostamisineen. Eikö hän voisi tulla kotiin maksimissaan vuoroviikoin?

Kiitos tästä,hieman repesin :)

Tosiaan en tiedä mikä homman nimi,onko se että miehellä täällä paljon rästissä töitä,liittyen autoon,kotiin yms.. Vai mikä.Itse en mielestäni ole pirttihirmu ettei kotia voisi tulla,ihan mukavaa meillä on ja harmonista.Yritän tukea miestä ja yritän kestää nuo reissutyöt jotka on kestänyt jo useita vuosia.Lapsilla tosi kova ikävä isäänsä ja aina kyselee milloin isi tulee.
Mielestäni meillä on suht hyvä suhde,tosin miehellä ei ole juuri aikaa meille.

Mutta tuo on jo aika loukkaavaa että mies sanoi ettei jaksa sitä kun soitan sille ja tiedustelen kuulumisia ja miltä näyttää viikonloppu,tuleeko kotiin?!

Mä en soittaisi enkä varaisi ruokaakaan sille varalle, että sattuu tulemaankin. luultavasti miestä alkaa kalvamaan sekin, ettet olekaan kiinnostunut, onko hän tulossa vai ei. Ja jos sit tuleekin, niin tajuaa, että olishan se sittenkin hyvä kertoo tulostaan, jos meinaa jotain syödäkin.

Miestäsi ei edes kiinnosta lasten kuulumiset, vaikka ei näe heitä kuin murto-osan ajastaan... Just. :( Ja eipä sekään kyllä hyvä merkki ole, että vaimonkaan kuulumiset ei kiinnosta.

Siis oletteko soittaneet (tai siis sinä soittanut) tasan kerran viikossa? Vai ahdistaako häntä se "viimeinen" puhelu ennen viikonloppua? Ehkä häntä painaa se, ettei tiedä vielä pääseekö lähtemään vai tuleeko töitä lisää. Sitä en ymmärrä, ettei hän voi sitten laittaa viestiä, kun vahvistuuko pääseekö tulemaan vai ei.

Sinuna tekisin, kuten muutama on yllä ehdottanut eli ainakin muutamaan kertaan olet varautumatta hänen tuloonsa ja mahdollisesti järjestät ohjelmaan sinulle ja lapsille koko viikonlopuksi. Äläkä ainakaan mitään ruokaa tai kaljaa varaa häntä varten.

Sil miehel on siel reissun päällä joku naikkonen ja ei halua huonoa omatuntoa siitä että joutuu valehtelemaan sinulle joten siitä syystä ei halua kuulla sinusta ennen viikonloppua.

muita kompaten älä hanki miehellesi kaappiin mitään äläkä odota häntä kotiin niin siinnäpähän alkaa ilmoittelemaan enemmän itsestään kun ei saa kotona ruokaa tai sitten varaatte kyläreissun juuri silloin kun mies oisi tulossa ja tyhjäät jääkaapin kokonaan ettei varmaan oo hänelle mitään suuhun laitettavaa ja kahvit piilotat kanssa ettei aamulla saa jos sitä juopi =)

Soitan yleensä torstaina ja kyselen että miltä vaikuttaa.Haluaisin soittaa viikollakin ja joskus teen tikusta asiaa vain saadakseni kuulla hänestä. HÄn ei soita ja hyvin harvoin laittaa hyvän yön toivotukset. Eikä kysele muidenkaan kuulumisia. Ja tämä on tullut ihan vasta vuoden sisään.Aikasemmin laittoi hyvät yöt,unipusut ja saattoipa laittaa että rakastaa meitä. Nyt ei "jaksa" ilmotella mitn...

[QUOTE="Vieras";22902809]Kiitos tästä,hieman repesin :)

Tosiaan en tiedä mikä homman nimi,onko se että miehellä täällä paljon rästissä töitä,liittyen autoon,kotiin yms.. Vai mikä.Itse en mielestäni ole pirttihirmu ettei kotia voisi tulla,ihan mukavaa meillä on ja harmonista.Yritän tukea miestä ja yritän kestää nuo reissutyöt jotka on kestänyt jo useita vuosia.Lapsilla tosi kova ikävä isäänsä ja aina kyselee milloin isi tulee.
Mielestäni meillä on suht hyvä suhde,tosin miehellä ei ole juuri aikaa meille.

Mutta tuo on jo aika loukkaavaa että mies sanoi ettei jaksa sitä kun soitan sille ja tiedustelen kuulumisia ja miltä näyttää viikonloppu,tuleeko kotiin?![/QUOTE]

Minä en todellakaan tiedä mikä on PARASTA mitä tuossa tilanteessa pitäisi tehdä mutta itsestäni tiedän että suuttuisin tuollaisesta käytöksestä todella kertakaikkiaan. Se ei ehkä ole fiksua jos varsinkaan ei ole aikomusta erota äijästä mutta silti raivostuisin.

Mutta hyvä jos kommenttini piristi, joskin itse tekisinkin noin. :)

Luuletko että miehelläsi on toinen nainen tai mies?

mun mies on paljon pois kotoa, ku rakentaa työn ohella meille taloa. mä kans joudun välillä tiedustelemaan koska on tulossa kotiin, juurikin sen takia että tiedän mm laittaa hälle ruokaa, ja myös että osaisin muun perheen aikataulua suunnitella. mies ei ikinä rasitu siitä että soitan, koska minähän koitan vaan saada asiat järjestymään mahdollisimman mukavasti.

hänellä on aina kova ikävä lapsia ja niillä iskää, joten välillä mennään lasten kanssa raksalle ulkoilemaan jos tiedän että mies on siellä. tänäänkin yllätettiin mies, vietiin pullat ym kahvin kanssa ja mies oli todella iloinen että tultiin moikkaamaan.

mun mielestä teillä on AP tosi kurja tilanne, ja olettaisin kyl omalla kohdallani että on jotain mätää, kun ei toi normaalilta parisuhteelta kuulosta. kyllä molemmilla on velvollisuus ilmottaa itestään, etenkin kun on lapsia! ja vaikka mies tekeekin pitkää päivää, kyllä hänen kuuluu jossain määrin osallistua myös perheen yhteisiin juttuihin.

[QUOTE="Vieras";22902872]Soitan yleensä torstaina ja kyselen että miltä vaikuttaa.Haluaisin soittaa viikollakin ja joskus teen tikusta asiaa vain saadakseni kuulla hänestä. HÄn ei soita ja hyvin harvoin laittaa hyvän yön toivotukset. Eikä kysele muidenkaan kuulumisia. Ja tämä on tullut ihan vasta vuoden sisään.Aikasemmin laittoi hyvät yöt,unipusut ja saattoipa laittaa että rakastaa meitä. Nyt ei "jaksa" ilmotella mitn...[/QUOTE]

Tämä on hälyyttävää että käytös on muuttunut, ei hyviä parisuhteen jatkoille lupaile. Jos olisi aina ollut tuollainen juntti mutta että on muuttunut!

Minä kysyisin suoraan kuka tämä kolmas pyörä on enkä takuulla uskoisi ettei kolmatta ole.

Vois olla parasta nyt vaihtaa ulko-oven lukot (mieskin huojentuisi kun ei enää PÄÄSE sisään) ja laittaa eropaperit ukolle vetämään mutta voithan ensin kysyä.

En usko toiseen kumppaniin koska tiedän sen työrytmin siellä ja se on aamulla 6 töihin ja työt voi venähtää jopa 22 asti,monta miestä samassa kämpässä ja kellään ei ole siellä ns muuta elämää.Perheet täällä. Lisäksi näkisin sen miehestä,ainakin uskosin. Meillä on ihan hyvät "setit" kotona kun hän on. Stressaantunut hän on todellakin töistään. Mutta ei se oikeuta kohtelemaan meitä noin. Siis olin aivan käkenä kun se sanoi että sitä rasittaa kun soitan :(

Jotenkin kuullostaa sille, että miestäsi ahdistaa kun soitat. Syitä en tiedä, kenties uusi nainen siellä. Itse saattaisin soittaa ja sanoa suorat sanat. Kertoisin, että jos ei sen vertaa lasten asiat kiinnosta, että voisin soittaa niin parempi olla tulematta kotiin ollenkaan. Kysyt vaan, että josko lapset voisi tulla sinne isiä tapaamaan kun isiä ei kiinnosta tulla kotiin lapsia tapaamaan.

no luuletteko että otan nyt puhelun ja sanon että mulla on oikeus tietää onko tulossa kotiin vai ei ja toteisin että tommonen peli ei vetele? kysyisin mistä on kysymys,tiedän ettei petä ja en halaisi edes sellasta kysellä.

Onkohan hän masentunut siellä töissä vai mikä?

[QUOTE="Vieras";22902903]En usko toiseen kumppaniin koska tiedän sen työrytmin siellä ja se on aamulla 6 töihin ja työt voi venähtää jopa 22 asti,monta miestä samassa kämpässä ja kellään ei ole siellä ns muuta elämää.Perheet täällä. Lisäksi näkisin sen miehestä,ainakin uskosin. Meillä on ihan hyvät "setit" kotona kun hän on. Stressaantunut hän on todellakin töistään. Mutta ei se oikeuta kohtelemaan meitä noin. Siis olin aivan käkenä kun se sanoi että sitä rasittaa kun soitan :([/QUOTE]

et usko juu mutta vuoden toisena naisena olleena pystyn kertomaan että asiat pysyy salassa halutessaan vaikka samassa rakennuksessa ollessa...

rupesi hermostuttamaan....pitäskö soittaa??? ei pojat.... huhu huuh. Mulle se oli aina niin normaalia ennen soittaa tai siis vielä viime viikolla soitin.Kysyin mm onko toiveita ruuan suhteen yms...

Yhteistyössä