Minkähän takia mun mies vastasi "Hei rakas" kun soitin kaverin puhelimesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="minttu";28414087]Olisitko siis jättänyt lapsesi yksin kotiin odottamaan miestäsi ja lähtenyt lenkille niin, ettei mies tiedä missä olet? Eiköhän ap ole lähtenyt lenkille niin, että mies on ollut kotona ja tullut varmasti tietämään, että ap on lenkille lähdössä. Noin kontrollifriikki ihminen tuskin osaa lähteä edes lenkille luettelematta asioita, joita miehen täytyy muistaa. Sitten vaan soittaa perään ja varmistaa, että mies on tehnyt käsketyt asiat oikein...[/QUOTE]

Ap tuolla aiemmin sanoi että mies ei tiennyt kenen kanssa hän oli lenkille lähdössä. Joten sen ymmärtäisin (ja itsekin varmaan toimisin sanoin) että soittaa miehelle tiedon kenen puhelimesta hänet saa kiinni jos tarvii. Mutta muuten kuulostaa vähän hulluta varmistella aikuisen miehen toimia noin. Kuulostaa ihan puheluilta joita soitan ekaluokkalaiselle tytölleni silloin kun hän on toisinaan yksin kotona, "onko välipala syöty ja läksyt tehty, sitten voit mennä ulos". :D

Voi hyvänen aika, pitääkö jonkun lenkiltä tarkistaa tuollainen asia?

Valitettavasti aika monen pitää tarkistaa tuollaiset jutut, kun urpille ukoille lasten hoito on liian vaikeaa.

Itse raivostuin juuri, kun mies antoi lapselle astmalääkkeet väärässä järjestyksessä, vaikka juuri eilen ja 10 sekuntia sitten sanoin, miten ne pitää antaa. Ja lapselle on lääkkeitä annettu jo yli vuosi. Että luulisi ukonkin jo tajuavan ja muistavan. Mutta kun ei.

Ap, sinun toimintasi ei ole kovin hyvä miehellesi ja lapsillesi ja varmaan pk:kin haluaisi sinun jo hellittävän. Sinun täytyy oppia luottamaan ihmisiin. Annat nyt vain sen kuvan, että sinä ja vain sinä teet asiat oikein. Päiväkodissa on ammattilaiset, he varmasti selviävät haasteista. On ok kysyä miten päivä on mennyt, mutta mitä ihmettä teet sillä tiedolla jäikö lapsi itkemään? Mitä sinä sille asialle voit?

Jos jatkat samaa rataa miehesi ei pysty edes ottamaan vastuuta, eikä sen enempää lapsetkaan. Heistä tulee tosi avuttomia ja itsetunto kärsii. Sehän on suora epäluottamuksen osoitus, kun et anna ihmisten itse hoitaa asioita, vaan sinun on pakko saada puuttua kaikkeen.

Ja itse asiaan, jos minä olisin miehesi niin voisinpa käydä vähän pökkimässä muita kun olisin jo niin aivottomaksi joutunut tuollaisessa holhouksessa. Että ehkä hän luuli vastaavansa kaverillesi.

Yhteistyössä