Soitin ja kyselin mummin vointeja osastolta ja hoitaja vastas mutta sanoi melkein heti kireesti

Okei, hoitaja olisi voinut esittää asiansa toisella tavalla, mutta itse alalla olevana ymmärrän myöskin hoitajaa. Meidät vedetään niin piippuun kuin olla ja saattaa, ja useamman kerran viikossa meillekin tulee vielä leikkauspotilaita tyyliin 15.15 kun työaika loppuu 15.45. Ja ei, meillä ei hoideta välitöntä hoitoa tarvitsevia potilaita.

Joten, sinuna soittaisin huomenna vaikka jo 20.00, tietää ettei ole vuoronvaihtoa menossa ( koska silloin se kiire on ) ja yritä ymmärtää, ettet sääkään tekis ylitöitä puhumalla asiakkaan kanssa.
 
näin me teimme
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Miksi et mene sinne?
Välimatkan takia.on ollut nyt kaksi ja puoli viikkoa siellä ja olen käynyt kuitenkin neljä kertaa .Joka aamu soitan ja illalla.
Tuollaiset, kauemmalla asuvat voivat kysellä omaisilta vointia. Lähellä asuvat ovat potilaan luona ja tietävät missä mennään. He kertovat muille.
 
niinpä niin
Minä en kyllä alkuunkaan usko, että tilanne meni noin kuin ap sanoo. Tai siis, tuossa välissä on ollut ne mummin voinnin puimiset jne. ja sen jälkeen hoitaja on ehkä hieman hätäisesti lopettanut puhelun mutta lopettanut sen kuitenkin kohteliaalla puhelinfraasilla.

Ei hoitaja voi jättää puhelimeen vastaamattakaan vaikka taatusti olisi jättänyut vastaamatta jos olisi tiennyt että siellä on joku juoruilupuhelu.
 
hoitsuliini
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
se on tosi valitettavaa ettei kaikilla työpaikoilla ole tuota joustovaraa. Meillä merkataan työvuorolistaan jos myöhästyy 5min, tai jos menee ylitöiksi 5 min. Ja niitä ylitöitä ei tosiaan sais tulla.

Jouduin itse ihan vasta selittelemään omaa ylityö varttiani, joka tuli siitä kun jouduin osallistumaan työpaikan turvallisuuskoulutukseen. Olisi pitänyt älytä lähteä kesken koulutuksen pois, kun työaika loppui, eikä kuunnella luentoa loppuun asti.. :D
Missä ihmeessä te olette töissä, kun on noin tarkkaa? :eek: Onko teillä joku "kellokortti"systeemi, vai miten työnantaja voi tietää ja vaatia selityksiä? Meillä onneksi ei ole noin pilkun***ta, eli voi kanssa tehdä niin, että jos tänään menee vartin yli, niin ottaa sen joku päivä takaisin ilman sen kummempaa draamaa tai työvuorolistaan merkkailuja. Kukapa työnantaja niistä ylitöistä tykkää, mutta eipä mullakaan ole pokkaa jättää vaipanvaihtoa tai jonkin pissasen pedin siivoamista kesken ja lähteä kotiin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Terveisiä maalta:
Mä en ole IKINÄ sanonut omaiselle, että sori, nyt menee ylitöiksi. En ole ikinä keskeyttänyt kenenkään asiaa työajan loppumisen takia. Jättänyt syöttämistä tai vessareissua kesken, että mun työaika loppui NYT. Mutta meillä ei olekaan niin joustamatonta. Jos tänään menee 10 minuuttia yli, voi huomenna lähteä kymmentä minuuttia aikasemmin.

Muistan kerran, kun meillä oli huonokuntoinen paappa hoidossa ja vaimo soitti aina aamulla yökölle, et miten yö meni. Kerran sit ei soittanut ja kuinka ollakaan, kun olin kotiin yövuorosta päässyt ja makeimmassa unessa, niin mummu soitti mun miehen puhelimeen ja mies herättämään mua... en hermostunut edes sillon, vaikka se nyt alko olla jo asiattomuuden rajalla... Ei siinä montaa minuuttia mennyt sillonkaan.
Miks se sulle kotia soitti? :)
Varmaankin siks, että mä olin ollut yön töissä ja halus kuulla miten yö oli mennyt. Tää on näitä pienen kunnan huonoja (vaiko sittenkin hyviä ?) puolia, että kaikki tuntee kaikki, niin on helppo perään soitella. Mun oma numero on salainen, mut miehen numeron oli sit selvittänyt. Muistaakseni sanoin hänelle kyl sillon, että aamuhoitajatkin osaa kertoo yön kulusta, kun on saaneet raportin, että osastolle voipi soitella vaikkei nyt kuudelta, niin myöhemminkin.

 

Yhteistyössä