Soitin ja kyselin mummin vointeja osastolta ja hoitaja vastas mutta sanoi melkein heti kireesti

v
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
en usko. sairaalassa on aina enemmän kuin yksi työntekijä, luultavasti olisi antanut työkaverilleen puhelimen jos ei ehdi tietoja antaa.
Hoitsu en ole enkä sillä alalla, mutta eikö vuoron vaihtuessa anneta raportit?
raporttiaikaan paikalla ovat raportin antava iltahoitaja (tai useampia) ja yöhoitaja(t). jos joku vastaa puhelimeen raportin aikana, on paikalla siis sekä ilta että yöhoitajia. jos iltahoitaja on lähdössä jo kotiin, yöhoitaja on silloin vapaa töihin, myös puhumaan puhelimessa.
tai muussa akuutissa toimenpiteessä juuri silloin!

Ja kysyn, että miksei ne joka päivä käyvät omaiset voi kertoa mummin kuulumisia muille? Aika outoa, että joku soittaa kaksi kertaa päivässä :eek:
 
halipupu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja plm:
Hoitajakin on vain ihminen. Ehkä hänellä oli huono päivä/hetki tai omia murheita ja oikeesti kiire kotiin tms.
Mutta siltikään ei voi käyttäytyä noin. Ei muillakaan hoitoaloilla (päiväkodit yms.) henkilökunta voi sanoa noin puhelimessa tai lähteä kotiin kesken kun lapsen vanhemmat juttelkevat kanssasi tms. Jos menee ylitöiksi, niin se otetaan joskus takas kun pystytään. Ei olisi varmaan kannattanut vastata ollenkaan puhelimeen jos ei ehdi puhumaan ja sanoa kollegalle, että hän vastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Te alatte vouhottamaan että miksi et käy jne vaikka ette edes tienneet jospa olisin siellä juuri tänään ollut ja huomennakin menossa?Ymmärään että he haluavat kotiin mutten tykkää että luuri laitetaan korvaan.Voi että ,ei täällä voi mitään tunteita purkaa,kirjoitinkin tuossa jo aiemmassa viestissä että ovat olleet ihan ihania ,tänään sattui vaan tällainen puhelu.
no se on ihan ymmärrettävää ettet välimatkan takia käy. Mutta sitä en ihan ymmärrä että miksi pitää 2 kertaa päivässä soittaa, jos siellä sukulaisiakin käy ihan jopa päivittäin..

niinku jo sanoin, tuskin olet ainoa omainen joka soittaa. Ne puhelut on kuitenkin hoidettava siinä kirjaamisen, lääkehoidon ym kaiken keskittymiskykyä ja aikaa vievän työn ohella.

Hoitajat kyllä ymmärtää sun huolen ja sen että haluat tietää millainen mummin vointi on, mutta tosiaan henkilöstön kans voi sopia että ovat yhteydessä sitten tarvittaessa.

Mä nyt olettaisin että se on sairaanhoitaja jonka kans olet puhunut, yleensä ovat vetovastuussa osastoista, hoitaen kaiken puhelinliikenteen, lääkitykset ym.
Kyllä ihan totta puhut.Liikaa sinne olen soitellut mutta itse olen ainoa joka ei päivittäin pääse käymään,plaah,oli miten oli,soitan vaikka vaan sitten aamuisin ,jos sitä huomisaamua enään edes tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin? Ja sua ittees ei kiinnosta ees sen vertaa, että menisit paikalle katsomaan. Mietippä sitä, jos jokaisen potilaan omaiset alkaisivat "vaatimaan" sitä sun tätä.
Ei helvetti näitä kommentteja :eek: :eek: :eek:

Ap, soita huomenna vaikka 21.30 =)
Sinäkö jäisit jaarittelemaan ylitöihin, varsinkin kun ylityöt voi olla kiellettyjä, kun omainen ei edes paikalle vaivaudu?
Niin varmaan :saint:
Kyllä mä muutamassa minuutissa pystyisin selvittämään tilanteen ja jos puhelu tulisi huonoon aikaan, niin kehoittaisin soittamaan seuraavana päivänä vähän aiemmin..

Ja mulle sanottu, etten olisi kykenevä hoitotyöhön, en kai kun en ole samanlainen kuspää :headwall:
Kusipääksi haukut hoitajan sen perusteella, että toimi harmittavalla tavalla tämän kerran? Miettikää nyt oikeasti järjellä, jos kaikkien omaiset alkaa soittelemaan 2 kertaa päivässä niin eihän ne hoitsut muuta ehdikään kuin vastata puhelimeen!

Miksi ette sovi niin, että sairaalasta soitetaan jos tila muuttuu?
Kyllä, olisi asian kauniimminkin voinut sanoa.
Muistapa tuo sitten jos joskus itse sinne hoitoalalle pääset. Ei yhtään virhettä tai olet armotta kusipää ;)
Mun mielestä toi on kyllä kusipäistä. Jos potilas on kuolemassa, omainen soittaa kysyäkseen tilannetta (johon hänelle on annettu "lupa") ja hoitaja vetää luurin kiinni kertomatta sanaakaan voinnista...
olettaisin että vointi ei ole muuttunut sitten aamuisen soiton. by the way, sen kyllä hyvin,, hyvin usein tietää, jos on kyse vain tunneista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pitäiskö munkin lataa luuri korvaan jos mulla sattuu loppumaan työvuoro ja asiakas soittaa.. :xmas:

on kyllä joustavuus huipussaan jos ei muutamaa minuuttia kerkee omaisen kanssa puhumaan. Mäkin palvelen asiakkaan loppuun jos on palvelutilanne kesken.
Osastolla voi olla 20 potilasta, eli puheluita 20 X 2 päivässä = 40 X 10 - 15 min laskeppa paljonko se tekee hoitajan ajassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin? Ja sua ittees ei kiinnosta ees sen vertaa, että menisit paikalle katsomaan. Mietippä sitä, jos jokaisen potilaan omaiset alkaisivat "vaatimaan" sitä sun tätä.
Ei helvetti näitä kommentteja :eek: :eek: :eek:

Ap, soita huomenna vaikka 21.30 =)
Sinäkö jäisit jaarittelemaan ylitöihin, varsinkin kun ylityöt voi olla kiellettyjä, kun omainen ei edes paikalle vaivaudu?
Niin varmaan :saint:
Kyllä mä muutamassa minuutissa pystyisin selvittämään tilanteen ja jos puhelu tulisi huonoon aikaan, niin kehoittaisin soittamaan seuraavana päivänä vähän aiemmin..

Ja mulle sanottu, etten olisi kykenevä hoitotyöhön, en kai kun en ole samanlainen kuspää :headwall:
Kusipääksi haukut hoitajan sen perusteella, että toimi harmittavalla tavalla tämän kerran? Miettikää nyt oikeasti järjellä, jos kaikkien omaiset alkaa soittelemaan 2 kertaa päivässä niin eihän ne hoitsut muuta ehdikään kuin vastata puhelimeen!

Miksi ette sovi niin, että sairaalasta soitetaan jos tila muuttuu?
Kyllä, olisi asian kauniimminkin voinut sanoa.
Muistapa tuo sitten jos joskus itse sinne hoitoalalle pääset. Ei yhtään virhettä tai olet armotta kusipää ;)
Mun mielestä toi on kyllä kusipäistä. Jos potilas on kuolemassa, omainen soittaa kysyäkseen tilannetta (johon hänelle on annettu "lupa") ja hoitaja vetää luurin kiinni kertomatta sanaakaan voinnista...
olettaisin että vointi ei ole muuttunut sitten aamuisen soiton. by the way, sen kyllä hyvin,, hyvin usein tietää, jos on kyse vain tunneista.
Omaiset on erilaisia, jotkut ei pidä yhteyttä/kiinnosta omaisen vointi. Toisia kiinnostaa ja heillä on ihan täysi oikeus siihen, ja jos sairaalan päästä sanottu että saa soittaa ja koska vaan. Ja by the way, tunneissakin se vointi voi muuttua jos menossa ollaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pitäiskö munkin lataa luuri korvaan jos mulla sattuu loppumaan työvuoro ja asiakas soittaa.. :xmas:

on kyllä joustavuus huipussaan jos ei muutamaa minuuttia kerkee omaisen kanssa puhumaan. Mäkin palvelen asiakkaan loppuun jos on palvelutilanne kesken.
Osastolla voi olla 20 potilasta, eli puheluita 20 X 2 päivässä = 40 X 10 - 15 min laskeppa paljonko se tekee hoitajan ajassa!
No siis en usko että kaikkien omaiset ovat kuolemassa ihan samaan aikaan. Joten tuskin se puhelin ihan koko aikaa kuitenkaan soi. :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Te alatte vouhottamaan että miksi et käy jne vaikka ette edes tienneet jospa olisin siellä juuri tänään ollut ja huomennakin menossa?Ymmärään että he haluavat kotiin mutten tykkää että luuri laitetaan korvaan.Voi että ,ei täällä voi mitään tunteita purkaa,kirjoitinkin tuossa jo aiemmassa viestissä että ovat olleet ihan ihania ,tänään sattui vaan tällainen puhelu.
no se on ihan ymmärrettävää ettet välimatkan takia käy. Mutta sitä en ihan ymmärrä että miksi pitää 2 kertaa päivässä soittaa, jos siellä sukulaisiakin käy ihan jopa päivittäin..

niinku jo sanoin, tuskin olet ainoa omainen joka soittaa. Ne puhelut on kuitenkin hoidettava siinä kirjaamisen, lääkehoidon ym kaiken keskittymiskykyä ja aikaa vievän työn ohella.

Hoitajat kyllä ymmärtää sun huolen ja sen että haluat tietää millainen mummin vointi on, mutta tosiaan henkilöstön kans voi sopia että ovat yhteydessä sitten tarvittaessa.

Mä nyt olettaisin että se on sairaanhoitaja jonka kans olet puhunut, yleensä ovat vetovastuussa osastoista, hoitaen kaiken puhelinliikenteen, lääkitykset ym.
Kyllä ihan totta puhut.Liikaa sinne olen soitellut mutta itse olen ainoa joka ei päivittäin pääse käymään,plaah,oli miten oli,soitan vaikka vaan sitten aamuisin ,jos sitä huomisaamua enään edes tulee.
Kuulehan, totuus on se, että vaikka pois nukkuminen tapahtuisi milloin vaan, ne puhelut ei ole sun mummisi tiedossa! Älä kanna huonoa omaatuntoa siksi, ettet pääse kokoajan käymään, kyllä sitä rakkautta voi osoittaa ajattelemalla häntä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pitäiskö munkin lataa luuri korvaan jos mulla sattuu loppumaan työvuoro ja asiakas soittaa.. :xmas:

on kyllä joustavuus huipussaan jos ei muutamaa minuuttia kerkee omaisen kanssa puhumaan. Mäkin palvelen asiakkaan loppuun jos on palvelutilanne kesken.
Osastolla voi olla 20 potilasta, eli puheluita 20 X 2 päivässä = 40 X 10 - 15 min laskeppa paljonko se tekee hoitajan ajassa!
Omat puheluni ovat kestäneet maksimissaan muutaman minuutin,mutta ymmärrän kyllä hoitajiakin ,ymmärrän oikein hyvin.Niinkun aiemmin laitoinkin ,taisin itse suutahtaa liiaksi.luuri meni mielestäni koravaan kun joku epäili,koska hoitaja sanoi että nyt hänen vuoronsa menee ylityöminuuteiksi,hei.sanoin takaisin että selvä ja hei,mutta puhelin piippasi hein kohdalla.

No joo,unohdetaanko koko ketju?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pitäiskö munkin lataa luuri korvaan jos mulla sattuu loppumaan työvuoro ja asiakas soittaa.. :xmas:

on kyllä joustavuus huipussaan jos ei muutamaa minuuttia kerkee omaisen kanssa puhumaan. Mäkin palvelen asiakkaan loppuun jos on palvelutilanne kesken.
Osastolla voi olla 20 potilasta, eli puheluita 20 X 2 päivässä = 40 X 10 - 15 min laskeppa paljonko se tekee hoitajan ajassa!
No siis en usko että kaikkien omaiset ovat kuolemassa ihan samaan aikaan. Joten tuskin se puhelin ihan koko aikaa kuitenkaan soi. :whistle:
Vointeja kysellään yleensä muutenkin kuin kuolemaisillaan olevasta :eek: ja harvemmin sinne soitellaan, että onko jo kuollut!
 
Ystävällinen äänensävy ei vie aikaa yhtään sen enempää kuin töykeäkään. Jos on juuri raportti kesken eikä ole aikaa niin silloin voi sanoa vaikka että soita puolen tunnin päästä uudestaan niin yökkö kerkeää silloin keskustella paremmin. Tarvittaessa saa jo parissa minuutissa lyhyesti kuvattua potilaan/asukkaan tämänhetkistä tilaa, mihinkään omaisen sielun hoitoon ei varmasti juuri työvuoroa päättävällä hoitajalla ole aikaa. Mutta tosissaan asian voi ilmaista ystävällisesti ja ohjata eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pitäiskö munkin lataa luuri korvaan jos mulla sattuu loppumaan työvuoro ja asiakas soittaa.. :xmas:

on kyllä joustavuus huipussaan jos ei muutamaa minuuttia kerkee omaisen kanssa puhumaan. Mäkin palvelen asiakkaan loppuun jos on palvelutilanne kesken.
Osastolla voi olla 20 potilasta, eli puheluita 20 X 2 päivässä = 40 X 10 - 15 min laskeppa paljonko se tekee hoitajan ajassa!
No siis en usko että kaikkien omaiset ovat kuolemassa ihan samaan aikaan. Joten tuskin se puhelin ihan koko aikaa kuitenkaan soi. :whistle:
Vointeja kysellään yleensä muutenkin kuin kuolemaisillaan olevasta :eek: ja harvemmin sinne soitellaan, että onko jo kuollut!
Niin kyselläänkin, tarkoitin tolla sitä, että tämä 2x päivä onkin ehkä poikkeus juurikin sen takia että potilas on kuolemassa? Tuskinpa kaikkien omaiset niin usein soittelevat, jos omainen on hyväkuntoinen....
 
Onks teillä kenelläkään, kukaan läheinen kuollut, ja nimenomaan siten, että ne viimeiset viikot läheinen on viettänyt sairaalassa ja tiedossa on ollut, että lähdön hetki lähenee...?

Kyllä mä ainakin kävin äitiäni katsomassa päivittäin ja illalla aina vielä soitin kuitenkin, soitin vielä aamullakin, että onko yöllä tapahtunut mitään muutosta.
Olin niin hermostunut ja rauhaton, sen "päivitetyn" tiedon aina tarvitsin. Se jotenkin rauhoitti, vaikka loppua kohti ne tiedot ei tietenkään niin mukaaa kuultavaa ollut.
Lisäksi sinne osastolle oli jotenkin helpompi mennä, kun tilannetta tiesi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pitäiskö munkin lataa luuri korvaan jos mulla sattuu loppumaan työvuoro ja asiakas soittaa.. :xmas:

on kyllä joustavuus huipussaan jos ei muutamaa minuuttia kerkee omaisen kanssa puhumaan. Mäkin palvelen asiakkaan loppuun jos on palvelutilanne kesken.
Osastolla voi olla 20 potilasta, eli puheluita 20 X 2 päivässä = 40 X 10 - 15 min laskeppa paljonko se tekee hoitajan ajassa!
No siis en usko että kaikkien omaiset ovat kuolemassa ihan samaan aikaan. Joten tuskin se puhelin ihan koko aikaa kuitenkaan soi. :whistle:
kyllä osastoille soitellaan muissaki asioissa,ei vain silloin kuin omainen on kuolemaisillaan. Jotkut omaiset soittaa joka päivä kysyäkseen miten yö meni, millainen aamu oli jne, ja sen lisäksi käyvät vielä paikan päälläkin katsomassa. Joskus kyse on siitä, että se omaisen lähestyvä kuolema, tai sairaus, on niin kova pala ja vaikea hyväksyä että sitä ikään kuin takertuu kiinni omaiseen.

On toki niitäkin potilaita, joilla ei omaiset käy eikä soita. Se on paljon huonompi vaihtoehto se. Ehdottaisin taas sitä kultaista keskitietä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja fruity:
Onks teillä kenelläkään, kukaan läheinen kuollut, ja nimenomaan siten, että ne viimeiset viikot läheinen on viettänyt sairaalassa ja tiedossa on ollut, että lähdön hetki lähenee...?

Kyllä mä ainakin kävin äitiäni katsomassa päivittäin ja illalla aina vielä soitin kuitenkin, soitin vielä aamullakin, että onko yöllä tapahtunut mitään muutosta.
Olin niin hermostunut ja rauhaton, sen "päivitetyn" tiedon aina tarvitsin. Se jotenkin rauhoitti, vaikka loppua kohti ne tiedot ei tietenkään niin mukaaa kuultavaa ollut.
Lisäksi sinne osastolle oli jotenkin helpompi mennä, kun tilannetta tiesi.
Juuri näin tunnen tällä hetkellä kun kuvailit.Yöt menee nukkuessa horroksessa tunnin jaksoissa.Herään joka yö tasan tunnin välein ja kuudelta soikin kello ja töihin.

Mummi oli mulle se joka musta huolen piti kun vanhemmat ryyppäs,turvallinen paikka mihin pakenin aina oli päivä yö kun kotona ei pystynyt olemaan,ihan mielettömän tärkeä ihminen.

Kiitos siulle fruity viestistä,kiteytit olotilani :hug:

saanko kysyä mikä äidilläsi oli?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin? Ja sua ittees ei kiinnosta ees sen vertaa, että menisit paikalle katsomaan. Mietippä sitä, jos jokaisen potilaan omaiset alkaisivat "vaatimaan" sitä sun tätä.
Ei helvetti näitä kommentteja :eek: :eek: :eek:

Ap, soita huomenna vaikka 21.30 =)
Sinäkö jäisit jaarittelemaan ylitöihin, varsinkin kun ylityöt voi olla kiellettyjä, kun omainen ei edes paikalle vaivaudu?
Niin varmaan :saint:
Kyllä mä muutamassa minuutissa pystyisin selvittämään tilanteen ja jos puhelu tulisi huonoon aikaan, niin kehoittaisin soittamaan seuraavana päivänä vähän aiemmin..

Ja mulle sanottu, etten olisi kykenevä hoitotyöhön, en kai kun en ole samanlainen kuspää :headwall:
Kusipääksi haukut hoitajan sen perusteella, että toimi harmittavalla tavalla tämän kerran? Miettikää nyt oikeasti järjellä, jos kaikkien omaiset alkaa soittelemaan 2 kertaa päivässä niin eihän ne hoitsut muuta ehdikään kuin vastata puhelimeen!

Miksi ette sovi niin, että sairaalasta soitetaan jos tila muuttuu?
Kyllä, olisi asian kauniimminkin voinut sanoa.
Muistapa tuo sitten jos joskus itse sinne hoitoalalle pääset. Ei yhtään virhettä tai olet armotta kusipää ;)
Muistan =)
 
tiuku
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
no se on ihan ymmärrettävää ettet välimatkan takia käy. Mutta sitä en ihan ymmärrä että miksi pitää 2 kertaa päivässä soittaa, jos siellä sukulaisiakin käy ihan jopa päivittäin..
Ei nyt ihan sama asia ole, mutta silloin kun kuopus oli keskolassa, enkä päässyt vierailemaan esikoisen sairastamisen takia, hoitajat ihmetteli, että miten me vain kerran päivässä soitetaan kuulumisia.

Ja silloin kun elinaika on tunneissa, sitä haluaa sen tuoreimman tiedon. En minä itse ainakaan tyytyisi välttämättä neljä tuntia sitten mummon luona vierailleen kuulumisiin. Ja jos kerta sieltä on vielä sanottu, että soittakaa milloin vain, niin miksi ei saisi soittaa milloin vain?
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti Dina:
Alkuperäinen kirjoittaja SweetZoeJane:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
pitäiskö munkin lataa luuri korvaan jos mulla sattuu loppumaan työvuoro ja asiakas soittaa.. :xmas:

on kyllä joustavuus huipussaan jos ei muutamaa minuuttia kerkee omaisen kanssa puhumaan. Mäkin palvelen asiakkaan loppuun jos on palvelutilanne kesken.
Osastolla voi olla 20 potilasta, eli puheluita 20 X 2 päivässä = 40 X 10 - 15 min laskeppa paljonko se tekee hoitajan ajassa!
No siis en usko että kaikkien omaiset ovat kuolemassa ihan samaan aikaan. Joten tuskin se puhelin ihan koko aikaa kuitenkaan soi. :whistle:
kyllä osastoille soitellaan muissaki asioissa,ei vain silloin kuin omainen on kuolemaisillaan. Jotkut omaiset soittaa joka päivä kysyäkseen miten yö meni, millainen aamu oli jne, ja sen lisäksi käyvät vielä paikan päälläkin katsomassa. Joskus kyse on siitä, että se omaisen lähestyvä kuolema, tai sairaus, on niin kova pala ja vaikea hyväksyä että sitä ikään kuin takertuu kiinni omaiseen.

On toki niitäkin potilaita, joilla ei omaiset käy eikä soita. Se on paljon huonompi vaihtoehto se. Ehdottaisin taas sitä kultaista keskitietä.
Jeesus, tiedän että osastolle soitellaan muissakin asioissa. Tässä tapauksessa jos nyt on lupa annettu soittaa "koska vaan", ja luulen että se johtuu juuri siitä että potilas on kuolemassa. Mä en jaksa uskoa että kovinkaan moni omainen soittaa päivittäin muutamia kertoja ihan vaan kysyäkseen miten aamupesut tänään hoitui? :xmas: Ja vaikka jossain näin olisi, siihen oisi ihan paikallaan sanoa, ettei tuollaisilla asioilla tarvitse joka päivä soitella. Jos siis potilaan voinnissa ei ole tapahtunut mitään muutosta tms.

Mä en teistä muista tiedä, mutta meillä ainakin kuolevan potilaan omainen saa soitella useestikkin päivässä, jos tilanne oikeasti on sellainen että potilas voi mennä koska vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin? Ja sua ittees ei kiinnosta ees sen vertaa, että menisit paikalle katsomaan. Mietippä sitä, jos jokaisen potilaan omaiset alkaisivat "vaatimaan" sitä sun tätä.
Ei helvetti näitä kommentteja :eek: :eek: :eek:

Ap, soita huomenna vaikka 21.30 =)
Sinäkö jäisit jaarittelemaan ylitöihin, varsinkin kun ylityöt voi olla kiellettyjä, kun omainen ei edes paikalle vaivaudu?
Niin varmaan :saint:
Kyllä mä muutamassa minuutissa pystyisin selvittämään tilanteen ja jos puhelu tulisi huonoon aikaan, niin kehoittaisin soittamaan seuraavana päivänä vähän aiemmin..

Ja mulle sanottu, etten olisi kykenevä hoitotyöhön, en kai kun en ole samanlainen kuspää :headwall:
Kusipääksi haukut hoitajan sen perusteella, että toimi harmittavalla tavalla tämän kerran? Miettikää nyt oikeasti järjellä, jos kaikkien omaiset alkaa soittelemaan 2 kertaa päivässä niin eihän ne hoitsut muuta ehdikään kuin vastata puhelimeen!

Miksi ette sovi niin, että sairaalasta soitetaan jos tila muuttuu?
Kyllä, olisi asian kauniimminkin voinut sanoa.
Muistapa tuo sitten jos joskus itse sinne hoitoalalle pääset. Ei yhtään virhettä tai olet armotta kusipää ;)
Muistan =)

BV. kiitos viesteistäsi,susta tulee taatusti ihana hoitaja
:flower:
 
v
Miehen äiti oli sairaalassa ja mies soitteli sinne useampana päivänä. Sitten yhtenä päivänä hoitaja selitti asiallisesti, että he toivovat, että vain yksi lähiomainen soittaa ja kyselee kuulumiset ja ilmoittaa muille. Tämä siksi, että heillä on hoitojen kanssa kiirettä eivätkä he siksi ehdi puhumaan tai jos puhuvat, niin potilaat kärsivät. Minusta tämä oli ymmärrettävää, sillä miehelläni on useita sisaruksia ja jos he kaikki soittavat joka päivä ja kysyvät kuulumiset, niin siinä jää potilaat hoitamatta. Puhelinohjeistukset pitäisi ilmoittaa heti kaikille, kun potilas tulee sairaalaan ja tila on sellainen, ettei potilas itse voi puhua puhelimessa.
 
sh vielä
Kuten jo aikaisemmin sanoin niin tylyltähän tuollainen käytös kuulostaa ja asian olisi voinut hoitaa toisin mutta kun me hoitajatkin ollaan vaan ihmisiä ja joskus niitä sammakoita pääsee suusta vaikka miten yrittäis olla ystävällinen ja kohtelias. Tuo että heti haukutaan kusipääksi ja vaikka miksi ja ollaan vaatimassa että pitää esimiehelle tehdä valitus jne... kuulostaa vähän kohtuuttomalta. Eri asia jos jatkuvasti saa huonoa kohtelua hoitajien taholta mutta että yhdestä "virheestä" nostetaan hirveä haloo, niin huh huh. Sitä paitsi tietäsitte vain millasta tekstiä hoitajat saa kuunnella omaisten taholta.
 
oletteko oikeasti sitä mieltä
että kuolevan potilaan omaista kohtaan voi käyttäytyä noin? lyödä luurin korvaan? tai ylipäätään ketään kohtaan? että hoitajan kiirettä pitäisi vain ymmärtää? ei hyvää päivää, ei kai tuollainen hoitaja ole oikealla alalla, jos ei osaa kohteliaammin asioita ilmaista. ei mun mielestä ainakaan.

toivottavasti hoitajalla oli vain huono päivä, eikä tuo ole hänen tapansa toimia. ymmärrän miksi ap pahoitti mielensä. minäkin olisin pahoittanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sh vielä:
Kuten jo aikaisemmin sanoin niin tylyltähän tuollainen käytös kuulostaa ja asian olisi voinut hoitaa toisin mutta kun me hoitajatkin ollaan vaan ihmisiä ja joskus niitä sammakoita pääsee suusta vaikka miten yrittäis olla ystävällinen ja kohtelias. Tuo että heti haukutaan kusipääksi ja vaikka miksi ja ollaan vaatimassa että pitää esimiehelle tehdä valitus jne... kuulostaa vähän kohtuuttomalta. Eri asia jos jatkuvasti saa huonoa kohtelua hoitajien taholta mutta että yhdestä "virheestä" nostetaan hirveä haloo, niin huh huh. Sitä paitsi tietäsitte vain millasta tekstiä hoitajat saa kuunnella omaisten taholta.
Ymmärrän asian nyt hetken oltuani ihan täysin!!Oli ihan typerää laittaa edes tämä aloitus,hoitajia muutenkin haukutaan ihan liikaa ja syyttä.
 

Yhteistyössä