Söisitkö ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nälkäinen:d
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nälkäinen:d

Vieras
Söisitkö broilersuikaleita, jos niiden parasta ennen päiväys olisi eilinen.?

Yksin olen kotona, enkä kauppaan jaksaisi lähteä, mutta nälkä on. Uskallankohan syödä. Lapsille en tuollaisia syöttäisi, mutta...

on syötetty lapsillekin jos eivät oo näyttäneet tai haisseet omituisilta, ja kypsennetty kunnolla. ja jos ne on myös säilytetty kunnolla eli eivät oo matkanneet kaupasta kotia esim vaatekaupaan kautta, jolloin ovat olleet jos silloin pari tuntia lämpimässä

En todellakaan uskaltais. Ne bakteerit kun ei kuole, vaikka sitä vanhaa lihaa kuin liekittäis pannulla. Pianhan sen huomaat, kannattiko syödä. Tuskin mitään ripulia kummempaa saat siitä.
Olen ollut lihatehtaalla duunissa, enkä pistä suuhuni edes tän päivän päiväyksellä olevaa, saati vanhempaa... Miksikö? Siksi, että tiedän miten nopeasti ne mikrobit kasvaa siellä...

En todellakaan uskaltais. Ne bakteerit kun ei kuole, vaikka sitä vanhaa lihaa kuin liekittäis pannulla. Pianhan sen huomaat, kannattiko syödä. Tuskin mitään ripulia kummempaa saat siitä.
Olen ollut lihatehtaalla duunissa, enkä pistä suuhuni edes tän päivän päiväyksellä olevaa, saati vanhempaa... Miksikö? Siksi, että tiedän miten nopeasti ne mikrobit kasvaa siellä...
Mitäs muita hauskoja hevosmiesten tietotoimiston juttuja sulla olisi tarjolla?

söisin ja olen syönyt usein vanhempaakin.. juuri eilen paistoin naudan jauhelihan jossa päiväys 16.10..ja söin sitä samaa vielä tänäänkin, jäi vielä yksi annos iltapalaksi tai ehkä huomiseele evääksi töihin. ehkä vähän ällötti mutta laitoin paljon mausteita ... :D ei raski heittää roskiin. mun ei kannattais kyllä ikinä ostaa ruokaa etukäteen. Monet kehuu että kerran viikossa ostokset niin tulee halvemmaksi, mulla ne ruuat ehtii pilaantua tuolla tyylillä. Parempi kun ostan samana päivänä mitä aijon tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24855650:
Mitäs muita hauskoja hevosmiesten tietotoimiston juttuja sulla olisi tarjolla?

Hauskoista hevosmiehistä tahi tietotoimistoista ei ole hajuakaan, mutta sen verran voin lisätä, että KERRAN erehdyin syömään saman päivän päiväyksellä ollutta, ihan kaupasta ostettua kinkkusalaattia ja sen seurauksena sain yersinian. Ei mikään maailman mukavin bakteeri, varsinkaan, kun rajujen oireiden vuoksi multa nippastiin umpilisäke varmuuden vuoksi pois (Kuumetta 40 astetta, tulehdusarvot pilvissä, armoton vatsakipu, ripuli, yms mukavaa)
Eli en todellakaan syö vanhaa/saman päivän lihaa! Kertakokemus riitti tuosta. Ja kun ne mikrobit lisääntyy ihan oikeasti todella nopeasti! Jos jokaisella ihmisellä olis mikrobiologian opinnot pakollisena, niin veikkaisin, että suomi ois täys hysteerisiä ihmisiä! Tieto kun lisää tuskaa.. Mut syökää te vaan ihan rauhassa, jos haluatte!

Laittaisin heti ruoaksi, mutta en tuoreenakaan marinoituja edes vahingossa enää ikinä. Jos on maustamattomia, kyllä, mutta laittaisin mauksi kermaa, jossa ei ole karrageenia. SIKSI:

http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=search2

Hauskoista hevosmiehistä tahi tietotoimistoista ei ole hajuakaan, mutta sen verran voin lisätä, että KERRAN erehdyin syömään saman päivän päiväyksellä ollutta, ihan kaupasta ostettua kinkkusalaattia ja sen seurauksena sain yersinian. Ei mikään maailman mukavin bakteeri, varsinkaan, kun rajujen oireiden vuoksi multa nippastiin umpilisäke varmuuden vuoksi pois (Kuumetta 40 astetta, tulehdusarvot pilvissä, armoton vatsakipu, ripuli, yms mukavaa)
Eli en todellakaan syö vanhaa/saman päivän lihaa! Kertakokemus riitti tuosta. Ja kun ne mikrobit lisääntyy ihan oikeasti todella nopeasti! Jos jokaisella ihmisellä olis mikrobiologian opinnot pakollisena, niin veikkaisin, että suomi ois täys hysteerisiä ihmisiä! Tieto kun lisää tuskaa.. Mut syökää te vaan ihan rauhassa, jos haluatte!

miks mä en jotenkin näe yhteyttä kinkkusalaatin, yersinian ja kypsennettyjen kanasuikaleiden kanssa..?!

Sinä väitit, etteivät bakteerit kuole kypsennyksessä ja nyt selität kylmästä kinkkusalaatista, et ihan taida olla kärryillä tästä asiasta.

Mä en varmaan söis. En tiiä miksi, mutta oon broilerin kohalla tarkempi kuin muitten lihojen kans. Mielellään en kyllä päästä mitään lihaa sinne viimeselle käyttöpäivälle, mutta broilerin pyrin käyttämään jo parin päivän sisällä kun ostan ja katson että on hyvästi päiväystä.

Salmonellan takia broileri täytyy käsitellä huolellisesti, mutta salmonellahan tulee tuontisoijan mukana:
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/03/raisio_myonsi_vastuunsa_salmonellasotkussa_638101.html

Totta kai ne bakteerit kuolee! Etkös sä ole peruskoulua käynyt?

Sen sijaan ne bakteerien kehittelemät toksiinit ei häviä vaikka kuinka sitä kuumentais.

Itse olen sitä tyyppiä, että kyllä söisin, etenkin jos siinä siis lukee PARASTA ENNEN. Jos siinä lukee VIIMEINEN KÄYTTÖPÄIVÄ niin ehkä empisin. Mutta todennäköisesti nälkä veisi voiton :D

Söisin jos olisi ulkonäöltään ja tuoksultaan ok. Tietysti kunnon kuumennus.
Pelannut koko ikäni venäläistä rulettia ja suorastaan kasvanut parasta ennen-päiväyksen ylittäneillä tuotteilla, kauppiaan tytär kun olen...HUI!:O

Kyllä meillä syödään lihat, joissa parasta ennen eilen, jos sellaiset on jostain syystä jääneet aiemin paistamatta. Vielä ei ole koskaan kenellekään meistä ruokamyrkytystä tullut.

Itse en söisi. Eikä se salmonella tosiaankaan ole pahin uhka broiskun lihassa...

http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/502a9e804a172080b54efd3d8d1d4668/julkaisu01_04.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=502a9e804a172080b54efd3d8d1d4668

Eikä ne bakteerien itiöt välttämättä kuole kuumennettaessa, kuumennus voi jopa herättää ne:

http://www.lupakokata.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=108

Itse en söisi. Eikä se salmonella tosiaankaan ole pahin uhka broiskun lihassa...

http://www.hel.fi/wps/wcm/connect/5...ERES&CACHEID=502a9e804a172080b54efd3d8d1d4668

Eikä ne bakteerien itiöt välttämättä kuole kuumennettaessa, kuumennus voi jopa herättää ne:

Lupakokata.fi - Ruokamyrkytysbakteereita

Juu, mutta määrällä on väliä. Jos syöt kunnolla kypsennetyn lihan heti niin ei ongelmaa. Jos sen sijaan paistat lihan kun parasta ennen päiväys meni eilen, sitten jäähdytät, laitat jääkaappiin, ja lämmität huolimattomasti uudestaan seuraavana päivänä... Not so naminami.

Yhteistyössä