Ketä ärsyttää ne jotka ruokakaupassa aina ottaa taaempaa hyllystä tuoreet tavarat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ärsytvää;29726607:
Tiedän kaupan, missä tuoretta ei edes laiteta esille ennenku vanhat on menneet, just tämmösen valkkaamisen takia.
Roskiinko ne vanhemmat etummaiset pitäis heittää, eihän ne tässä ketjussa oo kelvanneet kellekään?

Juu, ja onneksi kuluttajana voin vaihtaa kauppaa kun havaitsen moista toimintaa.

Kyllä tässä maassa ahne on ihan joku muu, kuin tavallinen kuluttaja.

Ei ärsytä, jokainen saa valkata minkä tuotteen haluaa. Sen sijaan ärsyttää se että niitä pitää siinä samalla sotkea minkä kerkeää, esimerkiksi maitopurkkia valkatessa pitää sekoittaa ne purkit ihan totaalisesti ja siten vaikeuttaa työtämme,kun niitä on hujan hajan siellä hyllyssä ja niitä on vaikeampi just sieltä maitokaapista käsin laittaa taas kerran järjestykseen. Ne käytöstavat....

• Tykkää
Reactions: dipt
Ei ärsytä, jokainen saa valkata minkä tuotteen haluaa. Sen sijaan ärsyttää se että niitä pitää siinä samalla sotkea minkä kerkeää, esimerkiksi maitopurkkia valkatessa pitää sekoittaa ne purkit ihan totaalisesti ja siten vaikeuttaa työtämme,kun niitä on hujan hajan siellä hyllyssä ja niitä on vaikeampi just sieltä maitokaapista käsin laittaa taas kerran järjestykseen. Ne käytöstavat....

Ärsyttävää tietty, mutta eikös siitä makseta teille palkkaa, siitä järjestelystä? Ja jos ei työaika riitä, sehän on työntekijän ja työnantajan välinen asia, ei kuluttajan.

Ärsyttävää tietty, mutta eikös siitä makseta teille palkkaa, siitä järjestelystä? Ja jos ei työaika riitä, sehän on työntekijän ja työnantajan välinen asia, ei kuluttajan.

Ai niin, mutta kukas sen ylimääräisen työajan tuotteiden hinnassa maksaa... tattadattattattattaaaaa KULUTTAJA. Ai niin, mutta kun se ei käy kun ruoka on jo nyt riistohintaista.

On muutenkin törkeää käytöstä sotkea ylimääräistä kuin mitä on tarpeen "kun onhan noi palvelijat täällä siivoomassa, siitähän niille maksetaan". Sama kaupoissa, ravintoloissa, kirjastoissa... Oikeesti kaikki jää just siihen missä tarvitseminen loppuu ja saatetaan tahallaan sotkea lisääkin kun kerrankin ei itte tartte siivota. Uskomattoman epäkohteliasta ja huonotapaista.

• Tykkää
Reactions: dipt
Alkuperäinen kirjoittaja ärsytvää;29726824:
Ai niin, mutta kukas sen ylimääräisen työajan tuotteiden hinnassa maksaa... tattadattattattattaaaaa KULUTTAJA. Ai niin, mutta kun se ei käy kun ruoka on jo nyt riistohintaista.

On muutenkin törkeää käytöstä sotkea ylimääräistä kuin mitä on tarpeen "kun onhan noi palvelijat täällä siivoomassa, siitähän niille maksetaan". Sama kaupoissa, ravintoloissa, kirjastoissa... Oikeesti kaikki jää just siihen missä tarvitseminen loppuu ja saatetaan tahallaan sotkea lisääkin kun kerrankin ei itte tartte siivota. Uskomattoman epäkohteliasta ja huonotapaista.

Käytä säkin oikeutta väsymyslomiin/vuorotteluvapaisiin yms. mitä etuja meillä vielä hetken on, vaikkakin nekin jo leikattuina.

Luuletkos etten minä taviskuluttaja tee mitään työtä..? ;) yllättyisit jos kertoisin. Mä olen vaan kylläytynyt osaltani valittamiseen. Olen keskittänyt voimavarani kaupassakäydessäni päiväysten miettimiseen. :) Ja muualla asioidessani muihin juttuihin. Ja en ole töissä kaupassa, mutta asiakaspalvelussa kyllä.

Jos jokainen ajattelisi yhtä itsekkäästi että meillä on täällä oikeus sotkea, niin myyjäthän ei muuta kerkeäisi tekemäänkään kuin järjestelemään niitä purkkeja uudelleen. Kuka silloin mm. hyllyttäisi tavaraa? joka päivä tavaraa tulee lava tolkulla ja aika on mitoitettu lähinnä sitä ajatellen miten tavarat ennättää purkaa, joissakin paikoissa mennään alimitoituksella, eikä aikaa purkutyöhön ole annettu riittävästi. Sitten asiakkaat valittavat ettei ole tavaraa hyllyssä. No niin ei ole kun sitä ei kukaan kerkeä laittamaan. Toivottavasti jokainen vois hieman kunnioittaa toisten työtä ja peruskäytöstapoja että vaivautuu laittamaan tuotteet edes samalla paikalle.

Pyrin ostamaan ekologisesti, eli katson päiväykset sen mukaan milloin ruoka tulee käyttöön. Meillä juodaan paljon maitoa, joten ostan aina pois niitä maitotölkkejä, joista on pian menossa päiväys umpeen. Eipähän tarvitse kauppiaan heittää niitä mäkeen siksi, etteivät ne mene kaupaksi. Jos taas ostan jotain, mikä on tarkoitus syödä vasta viikon päästä, valitsen tietysti tuotteen jossa on ainakin viikon verran päiväystä jäljellä.

Ei mua sinänsä ärsytä se, että ihmiset ottavat tuotteita hyllyn perältä, teenhän sitä itsekin. Mutta olisi ihan fiksua miettiä sitä, kuinka tuoretta ja täydellistä täytyy olla niidenkin ruokien, jotka tulevat syödyiksi esimerkiksi samana tai seuraavana päivänä - "parasta ennen" ja "viimeinen käyttöpäivä" on kuitenkin laskettu niin varman päälle, että ei varmasti ole mikään terveysriski vaikka päiväystä olisi enää päivä tai pari jäljellä.

Ei tuossa ole mitään typerää.

Jos käytetään -50% lappuja, niin se innostaa ihmisiä ostamaan ainoastaan niitä puoleen hintaan alennettuja. Sitten seuraavaksi useat asiakkaat alkavat seurata milloin niitä tuotteita alennetaan ja tulevat kauppaan ainoastaan bongaamaan niitä lihoja.

Tästä syntyy ikävä kierre, jolloin normaalihintaisten tuotteiden myynnit romahtavat, koska ihmiset tietävät saavansa lihaa puoleen hintaan.
Ja mikään kauppahan ei pysy kauan pystyssä, jos ei tuotteilla saada tehtyä yhtään voittoa.

Eli kaunis ajatus menee pieleen ahneen kuluttujakäyttäytymisen vuoksi, harmi.

Suomalainen kuluttaja on muuten todella hankala, kuten tästäkin ketjusta huomataan, otetaan se uusin aina vaikka hiukan vanhemmassakin on päiväystä, lihat pitää saada puoleen hintaa. Ei osata ajatella yhtään isompaa kuvaa.

Mitä ahnetta on tällaisessa ostokäyttäytymisessä maassa, jossa ruoan hinta on huipussaan (ja kauppojen katteet myös varmasti t-o-d-e-l-l-a hyvät, kiitos s-ketjun & k-ketjun monopoliasemien)? Jos yhtään seuraat maailman taloutta, olet lienee huomannut, että palkat eivät ainakaan meillä nouse suhteessa ruoan hinnan nousuun.

Olen tehnyt samaa. Hulluilla on halvat huvit :D
Kummasti kelpaa ne hyi niin monta kertaa luetut ja nuolluilla sormilla käpälöidyt aikakauslehdetkin, kun käy asettamassa ne toiseksi tai kolmanneksi siihen hyllyyn :P

Onko teille "nokkelille" tullut mieleen, että joku ostaa niitä mahdollisimman vähän käpälöityjä lehtiä ja muita tuotteita sen vuoksi, että ne tulevat immuunipuutteiselle henkilölle? Olisiko sinusta kiva sairastaa nnorovirusta 2 kk sen vuoksi, että olet saanut sen kaupan tuotteesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ärsytvää;29726607:
Tiedän kaupan, missä tuoretta ei edes laiteta esille ennenku vanhat on menneet, just tämmösen valkkaamisen takia.
Roskiinko ne vanhemmat etummaiset pitäis heittää, eihän ne tässä ketjussa oo kelvanneet kellekään?

Teen joskus itse niin, että kiepautan tahallani kuivatavaroissa ja päivittäistavarapuolella etummaisen tuotteen toiseksi. Nautin äärettömästi, kun joskus harvoin satun sitten näkemään, miten toinen asiakas oikein kaivaa esiin sen toisena olevan tuotteen...

Mä tiedän kans tämmösen kaupan. En muuten käy enää. Jos mä ostan maksamakkaran niin en sitä vuorokauteen syö, enkä usko muidenkaan syövän. Jäi siis monta ostosta ostamatta ihan sen takia ettei niissä ole aikaa syödä niitä. Viereisessä jossa ei laputettuna ole noita tuotteita tullut vastaan on pitkillä päiväyksillä löydettävissä ihan helposti.

Mulle on sama vaikka kuinka kieputat mä voin ottaa kuivatuotehyllystä ihan sen ekan. Tuskin sitä jauhopakettia tai sokeria moni on jaksanu käpälöidä. Päiväyksellä olevat, äkkiä pilaantuvat jää kyllä ostamatta jos ei päiväystä ole riittävästi jäljellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsytvää;29726714:
Ja meneehän ne kaupaksi, miksei menisi? Oletetaan nyt vaikka, että siellä ois 2.4. maitoja esillä ja 10.4. maitoja varastossa.
Hyvin kelpaa ne 2.4. maidot jos muuta ei ole, eikä niissä mitään vikaa olekaan, mutta laitapa ne 10.4.maidot hyllyyn edes taaimmaiseksi niin yhtäkkiä noista saa suunnilleen ruton.

Jos on tarjolla vain parin päivän päästä vanhaksi meneviä maitoa, niin tottahan niitä akuuttiin tarpeeseen sen pari purkkia ostaa. Muutoin olisikin ostanut viikon maidot ja tuollainen ärsyttää pirusti, kun ylimääräinen kauppareissu pitää sitten tehdä maitojen takia. Lidlissä tuntuu olevan järjestäin tällainen tilanne, joten olen vähentänyt ao kaupassa asioitia reippaasti nimenomaan tämän asian takia. Joten kyllä kauppiaiden kannattaisi ajatella vähän kokonaisvaltaisemmin, kuin vain sitä, miten saa parhaiten vanhentumassa olevat maidot kaupaksi.

Itse aiheeseen, ei ärsytä kaupassa tuoreinta valkkaavat, itsekin teen niin tarpeen vaatiessa ja ylimääräisiä kauppareissuja välttääkseni. Pikkuisen kuitenkin ärsyttää tässä ketjussa ihmeen yleisenä vallinnut asenne, että on ihan periaatteesta pakko saada tuoreinta, vaikka ostaisi vaikka lihaa samana päivänä käytettäväksi.

Olen ollut kaupassa töissä ja on kauheaa miten paljon ruokaa menee päivittäin roskiin. Hyvää syömäkelpoista ruokaa. Otan päällimmäisen pakkauksen ja laitan pakkaseen jos aikomus tehdä myöhemmin. Maitokin on juotavaa ainakin kolme päivää parasta ennen merkinnän jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja yök vanhaa myyvät;29727439:
Mä tiedän kans tämmösen kaupan. En muuten käy enää. Jos mä ostan maksamakkaran niin en sitä vuorokauteen syö, enkä usko muidenkaan syövän. Jäi siis monta ostosta ostamatta ihan sen takia ettei niissä ole aikaa syödä niitä. Viereisessä jossa ei laputettuna ole noita tuotteita tullut vastaan on pitkillä päiväyksillä löydettävissä ihan helposti.

Mulle on sama vaikka kuinka kieputat mä voin ottaa kuivatuotehyllystä ihan sen ekan. Tuskin sitä jauhopakettia tai sokeria moni on jaksanu käpälöidä. Päiväyksellä olevat, äkkiä pilaantuvat jää kyllä ostamatta jos ei päiväystä ole riittävästi jäljellä.

Eli jos toisessa kaupassa on maksamakkaraa paremmilla päiväyksellä kuin toisessa, oletat, että se toinen kauppa tahallaan panttaa niitä paremman päiväyksen tuotteita? Ei voisi johtua ihan vain siitä, että tilausrytmi ja menekki ovat erilaiset?

Alkuperäinen kirjoittaja menkää itseenne;29727259:
Onko teille "nokkelille" tullut mieleen, että joku ostaa niitä mahdollisimman vähän käpälöityjä lehtiä ja muita tuotteita sen vuoksi, että ne tulevat immuunipuutteiselle henkilölle? Olisiko sinusta kiva sairastaa nnorovirusta 2 kk sen vuoksi, että olet saanut sen kaupan tuotteesta?

Jos siinä päällimmäisenä lehdessä on norovirus, se on kyllä koko pinossa :D

Joo, onpahan taas yksi hyvä syy mennä kauppaan jossa tuotteita ei ole pakattu numeroituja muoviin...

Ei ärsytä. Itsekin tongin perimmäiset itselleni. Sitä vaan ihmettelen, että miksi ihmiset ottavat lehtitelineestä aina sen toisen tai kolmannen lehden päältä päin, eikä päällimmäistä. Omituista.

Monesti naureskellaan työkavereiden kanssa,kun ihmiset kaivaa he-vissä alalaatikoita saadakseen tuoreempaa..kun ne alalaatikot on laitettu muutama päivä sitten ja tuoretta kaadellaan joka ilta päälle.
Säästyy meiltä vaiva vaihtaa alalaatikot,kun ihmiset on kaivaneet ne tyhjiksi,että kiitos vaan!:)

[QUOTE="Myyjä";29727615]Monesti naureskellaan työkavereiden kanssa,kun ihmiset kaivaa he-vissä alalaatikoita saadakseen tuoreempaa..kun ne alalaatikot on laitettu muutama päivä sitten ja tuoretta kaadellaan joka ilta päälle.
Säästyy meiltä vaiva vaihtaa alalaatikot,kun ihmiset on kaivaneet ne tyhjiksi,että kiitos vaan!:)[/QUOTE]

Tämä ihme vekslaaminen kauppojen puolelta aiheuttaa vain sen, että tulee entistä tietoisemmaksi siitä minkä tuotteen valitsee ja mistä. En esim. osta pikkukaupoista tuoretiskiltä kalaa tai leikkeleitä, kun tiedän että monet kaupat purkaa vanhentuneita tuotteita tiskille myyntiin, ja vanhoja fileitä laitetaan joissain paikoissa savustukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29727563:
Eli jos toisessa kaupassa on maksamakkaraa paremmilla päiväyksellä kuin toisessa, oletat, että se toinen kauppa tahallaan panttaa niitä paremman päiväyksen tuotteita? Ei voisi johtua ihan vain siitä, että tilausrytmi ja menekki ovat erilaiset?

ja se on sitten asiakkaan vika jos kauppa kämmää tilaukset? Kyllä tässä puljussa muuten näyttää monenkin tuotteen kohdalla että yritetään väkisin myydä se vanhaksi menevä tuote, mutta väänteleppä sinä nyt sitten siitä vaikka huvikses taas asiakkaan vika.

Alkuperäinen kirjoittaja yök vanhaa myyvät;29727942:
ja se on sitten asiakkaan vika jos kauppa kämmää tilaukset? Kyllä tässä puljussa muuten näyttää monenkin tuotteen kohdalla että yritetään väkisin myydä se vanhaksi menevä tuote, mutta väänteleppä sinä nyt sitten siitä vaikka huvikses taas asiakkaan vika.

Niinpä. Ja Suomessa ruoka on kallista, erityisesti kalat ja lihat. Liha jo sellaisenaan on usein värjättyä ja vain "puoliksi sitä mitä väitetään". Tottakai ostan aina tuoreinta mahdollista.

Ai kamala...mua ärsyttää kaupat joissa tungetaan ne just vikan käyttöpäivän hilkulla olevat tuotteet ekaksi ja uudempi satsi taakse. Jooo mä tiedän, se on tapana kaikissa kaupoissa. Mutta miksi mä ostaisin tuotteen jossa vika myyntipäivä huomenna samalla hinnalla kuin pikkasen tuoreemman tuotteen...?

[QUOTE="Myyjä";29727615]Monesti naureskellaan työkavereiden kanssa,kun ihmiset kaivaa he-vissä alalaatikoita saadakseen tuoreempaa..kun ne alalaatikot on laitettu muutama päivä sitten ja tuoretta kaadellaan joka ilta päälle.
Säästyy meiltä vaiva vaihtaa alalaatikot,kun ihmiset on kaivaneet ne tyhjiksi,että kiitos vaan!:)[/QUOTE]

Ettekö ole tajunneet vielä että siinä kaivelussa voi olla paljon muitakin syitä kuin tuoreus?

Vai ihanko käytte jokaiselta kaivelijalta kysymässä että onko uudempien tuotteiden perässä kaivelemassa?

Mä kaivelen erittäin usein He-Vi-osastolla alalaatikoita, koska haluan OIKEANLAISEN tuotteen, en välttämättä tuoreinta.

Käytännössä tämä tarkoittaa että joskus tarvitsen sen pienimmänkokoisen jäävuorisalaatin, koska en halua joutua heittämään ylimääräisiä roskiin. Sama kaalinpäissä, ne pienikokoiset menee ensin ja usein jäljellä on enää ne jättikaalinpäät. Silloin kaivan alalaatikosta pienemmän, ottakoon joku toinen sen ison joka tarvitsee.

Ruuanlaitossa myös usein tarvitsen n. tasakokoisia paprikoita tasaisen kypsymisen vuoksi, joten turvaudun alalaatikkoon.

Joten voisitteko seuraavalla kerralla sen naureskelun sijaan vaikka tehdä töitänne ja puolittaa ne jättikaalinpäät sellaisen kokoiseksi mitä suurin kysyntä niiden haluaa olevan, kiitos. :)
(Kuten ennenvanhaan kaupoissa vielä tehtiin, palveltiin :) )

Meillä puolitetaankin kaalit.Arvasin,että herneet vedetään nokkaan,kun ton asian "paljastan".Niitä alalaatikoita ei ehdi vaihtaa niin usein.Sillä kiitinkin asiakkaita avusta,huumorimielellä kyllä.
Mun puolesta kaivakaa,jos siltä tuntuu.Kivaa olisi kaikkien ihmisten puolesta,jos huolehtii laatikot takaisin paikoilleen,eikä jätetä niitä muiden tuotteiden päälle.
Tää nykytilanne kaupoissa on niin huono,ei ole myyjillä enää aikaa mihinkään.Se iltavuorolainenkin istuu kassalla,niin eipä oo ketään kuka aiivoaisi sotkevien asiakkaiden jälkiä.

Yhteistyössä