Soini ja aborttikeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elatusastia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elatusastia

Vieras
Keskusteluja ja kommentointia seuranneena eniten risoo se, että nimenomaan miehet ovat sankoin joukoin kommentoineet aborttioikeutta ja lähes järjestään kiistäneet sen, että naisella olisi mitään oikeuksia keskeyttää raskaus. On kuulemma höpöhöpöä, mikään "naisen oma keho". Toisinsanoen nykymiehetkin ovat esi-isiensä tavoin sitä mieltä, että naisen kehon kontrollointi kuuluu heille, miehille.

Erityisen törkeää koko ajatuksesta tekee se, että yleisesti kyllä tiedetään, kuinka paljon seksuaalista väkivaltaa naiset joutuvat juuri miesten taholta kestämään ja siitä seurauksetkin itse kantamaan. Miehen tarvitsee vain tehdä rikos, ei jää välttämättä kiinni, ja nainen kantaa traumaa lopun ikäänsä ja vielä lapsikin pitäisi raiskaajalle synnyttää!

On joukossa ollut naisten oikeuksien kannattajiakin, mutta huomattava osa miehistä kiistää naisen oikeuden omaan kehoonsa. Aivan kuten satoja vuosia sitten, naisen moraali nostetaan valokeilaan eikä miehen toiminnassa nähdä sijaa virheelle. Jos nainen turvautuu aborttiin, hän siis on "jakanut" itseään ja on vastuuton kun ei ole ehkäissyt. Haluaisinpa tietää, kuinka moni vahinkoraskaus johtuu miehen virheestä ja vastuuttomuudesta. Pojat saattavat brassailla kavereille, kuinka otti kumin pois ihan "läpällä". Seurauksen kantaa kuitenkin aina nainen, mutta sitähän ei tarvitse ajatella, koska omalle kohdalle ei mitään niin elämää mullistavaa voi sattua kuin raskaus. Mutta että aikuiset miehet kommentoivat aborttia niin, että nainen on siis jakorasia ja pakko on synnyttää kun on oma virhe. Käsittämätöntä. Millä vuosisadalla he oikein elävät?

Abortti on vaikea kysymys, kyllä, ja tavallaan ymmärrän molempia näkökantoja puolesta ja vastaan. Mutta minulle naisen määräysvalta omasta kehostaan ja elämästään menee kaiken edelle.

Suomessa on mielipiteen- ja uskonnonvapaus. Soini saa olla ihan mitä mieltä haluaa abortista.

Saa, mutta ulkoministerin edustajana hänen on toimittava siinä roolissa eikä esittää omia mielipiteitään.

Huvittaa, kun täällä uhotaan, että tulee näitä Lähi-idän miehiä, jotka alistavat naisia eivätkä kunnioita heitä, kun samalla täällä omasta takaa on todella sovinistisia paskaäijiä, jotka kuvittelevat itsestään ties mitä.

Hyi!

• Tykkää
Reactions: ..... ja AivanSama
Saa, mutta ulkoministerin edustajana hänen on toimittava siinä roolissa eikä esittää omia mielipiteitään.

Huvittaa, kun täällä uhotaan, että tulee näitä Lähi-idän miehiä, jotka alistavat naisia eivätkä kunnioita heitä, kun samalla täällä omasta takaa on todella sovinistisia paskaäijiä, jotka kuvittelevat itsestään ties mitä.

Hyi!

Ulkoministerinä Suomen edustajana siis.

Hyi!
Sano mitä väärää siinä on kun haluaa ettei syntymätöntä lasta tapeta?

On aivan marginaalista puhua raiskauksista ja insestistä kun puhutaan aborteista. Minua keskustelijana loukkaa se, että tällainen propaganda hyväksytään mukamas hyvänä argumentointina. En sinällään vastusta aborttia ja kannatan jopa pakkoabortteja tietyissä tilanteissa, mutta vastustan epä-älyllistä argumentaatiota. Jokaisen pitäisi rehellisesti myöntää mistä aborttioikeudessa oikeasti on kyse: naisten oikeudesta lopettaa alkanut raskaus kun siltä tuntuu. Yli 9/10 abortista tehdään juuri sen takia. Ei raiskauksen tai sairauden tai insestin tai teiniäitiyden takia, vaan koska parikymppistä mimmiä ei huvita alkaa äidiksi.

Toinen asia mikä pitäisi jo oppia hyväksymään totena on se, että elämä alkaa hedelmöityksestä. Se on ainoa hetki elämän alkamiselle, joka voidaan tieteen keinoin erottaa. Ennen sitä ei ollut elämää ja sen jälkeen oli. Sikiö, josta kehittyy uusi ihminen erillisellä dna:lla (siis ei osa äidin kehoa) saa alkunsa hedelmöityksestä. Se tapetaan abortissa. Se on fakta ja se pitäisi tunnustaa.

Kuten totesin, itse en vastusta aborttia. Minulle ei tuota mitään moraalista ongelmaa kannattaa elämän lopettamista. Kannatan myös kuolemantuomioita. Mutta olen sen verran looginen, että tiedä ja hyväksyn mitä kannatan. Kehoitan kaikkia muitakin samaan.

• Tykkää
Reactions: m1es
Jokaisen pitäisi rehellisesti myöntää mistä aborttioikeudessa oikeasti on kyse: naisten oikeudesta lopettaa alkanut raskaus kun siltä tuntuu. Yli 9/10 abortista tehdään juuri sen takia. Ei raiskauksen tai sairauden tai insestin tai teiniäitiyden takia, vaan koska parikymppistä mimmiä ei huvita alkaa äidiksi.

Sulla on vissiin antaa tästä ihan faktatietoa. Mikä on muuten yli 9? 10?

Otsikkoon laitoin Soini mutta aloitukseni koski lähinnä sitä, että miksi miehet niin hanakasti ovat abortin vastaisia? No miksiköhän. Eipä se lapsen saaminen heillä tunnu missään.

Sitten on taas paljon niitä miehiä, jotka eivät voi hyväksyä naisen määräysvaltaa tässä asiassa, koska se voi tarkoittaa heille itselleen isyyttä. Ja jälleen nainen tekee väärän ratkaisun. Nainen tekee joka tapauksessa väärän ratkaisun, kun mieheltä kysyy. Siksi heidän mielestään oikeutta päättää itse ei saisi olla.

Uskon että abortti on pääsääntöisesti hyvin vaikea ratkaisu, ja marginaaliin jäävät myöskin ne, jotka käyttävät sitä lähes ehkäisykeinon tapaan. Useimmiten kyse on luullakseni siitä, että raskaus on ikävä yllätys, ehkäisystäkin huolimatta, eikä se millään sovi pariskunnan tai yksittäisen naisen elämäntilanteeseen.

• Tykkää
Reactions: .....
On aivan marginaalista puhua raiskauksista ja insestistä kun puhutaan aborteista. Minua keskustelijana loukkaa se, että tällainen propaganda hyväksytään mukamas hyvänä argumentointina. En sinällään vastusta aborttia ja kannatan jopa pakkoabortteja tietyissä tilanteissa, mutta vastustan epä-älyllistä argumentaatiota. Jokaisen pitäisi rehellisesti myöntää mistä aborttioikeudessa oikeasti on kyse: naisten oikeudesta lopettaa alkanut raskaus kun siltä tuntuu. Yli 9/10 abortista tehdään juuri sen takia. Ei raiskauksen tai sairauden tai insestin tai teiniäitiyden takia, vaan koska parikymppistä mimmiä ei huvita alkaa äidiksi.

Toinen asia mikä pitäisi jo oppia hyväksymään totena on se, että elämä alkaa hedelmöityksestä. Se on ainoa hetki elämän alkamiselle, joka voidaan tieteen keinoin erottaa. Ennen sitä ei ollut elämää ja sen jälkeen oli. Sikiö, josta kehittyy uusi ihminen erillisellä dna:lla (siis ei osa äidin kehoa) saa alkunsa hedelmöityksestä. Se tapetaan abortissa. Se on fakta ja se pitäisi tunnustaa.

Kuten totesin, itse en vastusta aborttia. Minulle ei tuota mitään moraalista ongelmaa kannattaa elämän lopettamista. Kannatan myös kuolemantuomioita. Mutta olen sen verran looginen, että tiedä ja hyväksyn mitä kannatan. Kehoitan kaikkia muitakin samaan.

Elämä ei varsinaisesti ala hedelmöityksestä. Kaksi ensimmäistä viikkoa kyse on solumöykystä... jonka jälkeen alkio alkaa saada ominaisuuksia, joiden perusteella se voidaan määritellä eläväksi.

Yhteistyössä