Slummien miljönääri

Ei kuitenkaan niin

Aktiivinen jäsen
25.06.2008
3 613
1
36
Eilen katottiin se ja en voi suositella :|

Kauhean ahdistava, painostava ja surullinen leffa, loppukin oli ennalta-arvattava.

Ehkä mä aattelen näin siksi kun elin vuoden maassa jossa meno oli just tuollaista, pahoja ihmisiä ja säälittäviä pikkulapsia..

Tykkäskö muut siitä?

Mä ihastuin. Oli tunteitaherättävä raina, mutta aikalailla tuollaista se elämä slummeissa on, itse en kyllä Aasiassa ole vieraillut mutta Afrikassa useammassakin maassa ja tuollaista siellä näytti olevan.

Olen katsonut 2 kertaa. Mina pidin kovasti. Intiassa kyseinen leffa aiheutti paljon naraa. Annetaanhan siita hyvinkin todentuntuinen kuva Intiasta. Intiastahan ei saisi antaa huonoa kuvaa. Intiassa asuva tuttu kertoi, ettei siella elokuvaa mitenkaan erityisemmin hehkutettu. Juhlinta kohdistui ainoastaan siihen mieheen joka sen musiikin siihen teki. Intian hallitus lupasi talle elokuvan paahenkiloille (lapsille) uudet kodit, jotta paasisivat pois slummilta. En tieda mika on tilanne nyt.

Minusta Slumdog Millionairehan on rakenteeltaan selva Charles Dickensmainen melodraama - elama kolhii pienia, mutta jotenkin neuvokkuutensa ansiosta nama pienet onnistuvat raivaamaan tiensa eteenpain, kohdaten matkallaan kasan vastuksia ja roistoja. Tallaisia elokuvia tehtiin paljon Euroopassa ja Hollywoodissa mykkaelokuvan ja varhaisen aanielokuvan aikaan. Tahan on sekoitettu vahan Bollywoodia sekä Danny Boylelle tyypillinen energinen kamerakieli (trainspotting).

Yhteistyössä