Sitten vasta seksiä kun on valmis raskauteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lakialoite?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lakialoite?

Vieras
Itse käytin pillereitä, joihin luotin koska olin huolellinen niiden kanssa, siitä huolimatta tulin raskaaksi.
Mitä olette mieltä sellaisesta että nuori aloittaa seksielämän vasta sitten kun on valmistautunut myös mahdolliseen raskauteen, ehkäisystä huolimatta, eli odottaisi avioliittoon, tai vähintään 18 vuotiaaksi?

Tuota mä olen kannattanut aina. On olemassa sellainenkin yhteisö, kuin "tosi rakkaus odottaa"
Olin neitsyt mennessäni naimisiin ja yhtään ei kaduta, että mieheni oli mulle eka ja mä miehelle.
Miehellä on ollut seurustelusuhteita enemmän kuin mulla ja niitäkin jo mietin ja vertailen mielessäni itseäni kauniimpiin(?) entisiin tyttöystäviin.
Jos miehellä olis vielä ollut seksiäkin niissä, varmaan kokoajan miettisin, että oonkohan huonompi vai yhtähyvä kuin ne edelliset ja miettisin, mahtaako mies mielessään vertailla.
Monta murhetta vähemmän, kun on eka.

Eiköhän olisi parempi tuollaisten lakialoitteiden sijaan antaa riittävää seksivalistusta jo ala-asteelta alkaen koko Suomen laajuisesti (kuten laki määrää), jotta saataisiin sukupuolitautien ja ei-toivottujan raskauksien lukemat laskuun. Ja jos et sattunut tietämään, tuollainen laki sotisi ihmisoikeuksia vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
No mie en ois ollu valmis raskauteen ees esim. 23vuotiaana... ni silloinko vielä ois pitäny pitää jalat ristissä? :o Vaikka olin kihloissa ja häitä suunniteltiin...

Samaa täällä mietin miekin, että aika monen pitäis olla jalat ristissä ja pitkään :D En todellakaan ois ollu parikymppisenä valmis raskauteen ja pienestä vastuuta ottamaan. Enkä tällä sitten arvostele niitä, jotka on, koska osa pystyy jo siinä iässä olemaan äiti. Mutta meille, jotka ei siinä vaiheessa oltais pystytty lasta hoitamaan ni oishan se melkosen mukavaa olla jalat ristissä tuonne päälle 25 vuotiaaks :D

pah, kunnon seksivalistus ja oletuksena että nuoret sitä harrastaa, eli ei suljeta silmiä siltä tosiasioilta ja puhutaan niiden nuorien kanssa asiasta...
ehkä vois olla kouluissa 13v sellanen kurssi että jokainen sais hoidettavakseen sen leikki vauvan, sen jota pitää oikeasti hoitaa, jopa yöllä... vois olla hyvä muistutus siitä mitä se sitten on jos raskaaksi tulee ja aborttiin ei pysty.. niin tytöille kuin pojillekkin

Siis jenkeissä joissain osavaltioissa on päätetty olla antamatta seksivalistusta lainkaan ja "kielletty" esimerkiksi ehkäisy sillä periaatteella, että ei saa harrastaa seksiä. Kumma kyllä myös keskeytysluvut ovat näissä osavaltioissa suurimpia ja päättäjät ihmettelevät että miksi...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
ehkä vois olla kouluissa 13v sellanen kurssi että jokainen sais hoidettavakseen sen leikki vauvan, sen jota pitää oikeasti hoitaa, jopa yöllä...

Tällasissa on vaan riskinä ettei kukaan sitten halua ikinä lapsia, jos ne mielletään vain taakaksi eikä se tunnepuolen ihanuus jonka omasta lapsesta saa, välity nuken kautta. Äidin hormonitoimintahan auttaa heräilemisen kanssa, eli muuten huonosti heräilyjä jaksava ihminen voikin äitinä jaksaa heräilyjä hyvin..

Samaa olen miettinyt vaikka niistä miehille puettavista painavista amerikkalaisista raskausasuista, että sellainen päällä mies oppii kyllä ymmärtämään vaimon kömpelyyttä ja tukalaa oloa, mutta ei ymmärtämään tunnemaailmaa eikä vaikka sitä miltä vauvan ensimmäiset liikkeet tuntuu.

Niin, ja mitäs sitten ne jotka eivät halua ollenkaan lapsia? Sain sterilisaation vasta yli 30-vuotiaana hirveän tappelun jälkeen, ja sekään ei ole satavarma. Tuplaehkäisykin voi pettää. Jep, selibaatti avaan loppuelämäksi... :D

Ei ole ihan tästä elämästä nämä jutut. Vastuullinen ehkäisy onneksi riittää useimmiten. Itselleni raskaana oleminen kaikkine mahdollisine lieveiomiöineen olisi sen luokan kauhistus ajatuksenakin, että olen ollut supervarovainen aina. Ei sillä että olisin lasta halunnut vaikkei olisi tarvinut olla raskaana. *puistatus*

Niin ja kohdun poistoa ei saa kuin vakavista terveyssyistä, että ei auta kuin odottaa vaihdevuosia...

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
ehkä vois olla kouluissa 13v sellanen kurssi että jokainen sais hoidettavakseen sen leikki vauvan, sen jota pitää oikeasti hoitaa, jopa yöllä...

Tällasissa on vaan riskinä ettei kukaan sitten halua ikinä lapsia, jos ne mielletään vain taakaksi eikä se tunnepuolen ihanuus jonka omasta lapsesta saa, välity nuken kautta. Äidin hormonitoimintahan auttaa heräilemisen kanssa, eli muuten huonosti heräilyjä jaksava ihminen voikin äitinä jaksaa heräilyjä hyvin..

Samaa olen miettinyt vaikka niistä miehille puettavista painavista amerikkalaisista raskausasuista, että sellainen päällä mies oppii kyllä ymmärtämään vaimon kömpelyyttä ja tukalaa oloa, mutta ei ymmärtämään tunnemaailmaa eikä vaikka sitä miltä vauvan ensimmäiset liikkeet tuntuu.

niin no, lähinnä kait siinä tulis se rajuin pointti selville, että loppuu se ns. teinin huoleton elämä.. kun pitää laittaa joku muu omien tarpeiden edelle.. kun on jumissa sen lapsen kanssa... siis kyllähän sitten vanhempana tajuaa että oma lapsi on ihan eri juttu, sitten kun on siihen valmis :)

Yhteistyössä