Sisustusunelmia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haluaisin, että alalaude oli sellainen iso "taso", jossa on sitten kiuas keskellä. Muotolauteet ois ihanat. Ne semmoset, missä on selkänoja muotoiltu, on sellasta puurimaa. Koska sauna on aika pieni, sais väri olla vaalea.

Voin kuvitella että kovin, kovin hauska suunniteltava.
Saunoihin on viime vuosina tullut niin paljon uutta...
:)

Ensimmäisenä listalla vessan allaskaappi (= puinen lipasto) . Allaskin puuttuu ja sain aika monta visiota tuosta keittiönoidan linkistä. Ja taas mua viedään. Mut kait parempi unohtaa haaveet ja ostaa se normi allas et saadaan joskus tuo vessa kuntoon.

Olohuoneeseen tarvis sohvat ja kattolampun. Keittiöön kattolamppu.

Meidän kamari on ihan järkyttävä. Mut se saa odottaa vielä ainakin ens talven. Ei sen tarkempia suunnitelmia sen varalle vielä.

Kylpyhuone ja keittiöremontti pakollinen n 5 vuoden sisään. Kylpyhuoneeseen tulee poreamme mieluiten niin että lattiaa korotettu siltä kohtaa. Muuten ei kunnon suunnitelmia niidenkään varalle.

Talon päätyyn rakennettiin uus sisäänkäynti. Sinne pitäis saada kuisti rakennettua ja samalla laajentaa tuota terassia et saa yhtenäiseksi tuon uuden sisäänkäynnin kanssa.
Grillikatoksen/kesäkeittiön oon suunnitellu jo kunhan joku sen joskus vielä toteuttas. se tulee niin et tuosta terassilta lähtee portaat/polku sinne katokseen.

Ulkosaunan viereen ollaan raivattu aukko uima-allasta varten. Sen ympäristö kokonaan suunnittelematta.

Mutta jos saisin nyt ens alkuun nuo pari omenapuuta, valkoista viinimarjapensasta ja ruusupuskaa istutettua..

Ei mulla ainakaan aika pitkäksi tuu, eikä miehellä tekeminen lopu. Lisäksi aloitetaan mökin rakennusta että näin meillä eletään :D

Sohvat/nojatuolit uusiksi, uudet verhot olkkariin ja molempiin makkareihin, meidän makkarin sisustus kaikkine kalusteineen päivineen uusiksi (sellanen oikeen ylellinen sisustus sinne olis ihana ^^), vessaakin voisin sisustaa vähän "vähemmän tyrmämäiseksi" :D Remonttia ei voi tehdä kun on vuokrakämppä, mutta kaakelitarroilla ja pikkutavaroilla ym. sais paljon aikaa. Uudet matot keittiöön ja kakkos makkariin ainakin, kakkosmakkaria voisi muutenkin vähän katsella järjestyksen osalta :)

Uudet kaapinovienkahvat laitetaan lähiaikoina, nuo muoviset ei oikein iske ja varmaan kiinteistöyhtiökin tykkää kun päivitetään vähän omalla kustannuksella (12e...)

Sit jos saisi alkaa isompaa tekemään niin repisin kaikista seinistä noi ties mitkä 60-/80-luvun tapetit veke ja maalaisin seinät - osan valkoisella, osan joillain muilla väreillä :)

Piha on viimeistelyä vaille valmis!

[QUOTE="vieras";23893126]Vaihtaisin olohuoneen huonekalut valkoisiin, valkoinen vitriini, sohvapöytä ja tv-taso. Nää olis mulla haaveissa.[/QUOTE]

Minulla alkaa valkoinen vaihe mennä vähän ohi.
Onkohan sisustushaaveiden kanssa aina niin. Kun saa "tyydytettyä esteettisen tarpeen" se korvautuu uudella...?

[QUOTE="vieras";23893134]Ensimmäisenä listalla vessan allaskaappi (= puinen lipasto) . Allaskin puuttuu ja sain aika monta visiota tuosta keittiönoidan linkistä. Ja taas mua viedään. Mut kait parempi unohtaa haaveet ja ostaa se normi allas et saadaan joskus tuo vessa kuntoon.

Olohuoneeseen tarvis sohvat ja kattolampun. Keittiöön kattolamppu.

Meidän kamari on ihan järkyttävä. Mut se saa odottaa vielä ainakin ens talven. Ei sen tarkempia suunnitelmia sen varalle vielä.

Kylpyhuone ja keittiöremontti pakollinen n 5 vuoden sisään. Kylpyhuoneeseen tulee poreamme mieluiten niin että lattiaa korotettu siltä kohtaa. Muuten ei kunnon suunnitelmia niidenkään varalle.

Talon päätyyn rakennettiin uus sisäänkäynti. Sinne pitäis saada kuisti rakennettua ja samalla laajentaa tuota terassia et saa yhtenäiseksi tuon uuden sisäänkäynnin kanssa.
Grillikatoksen/kesäkeittiön oon suunnitellu jo kunhan joku sen joskus vielä toteuttas. se tulee niin et tuosta terassilta lähtee portaat/polku sinne katokseen.

Ulkosaunan viereen ollaan raivattu aukko uima-allasta varten. Sen ympäristö kokonaan suunnittelematta.

Mutta jos saisin nyt ens alkuun nuo pari omenapuuta, valkoista viinimarjapensasta ja ruusupuskaa istutettua..

Ei mulla ainakaan aika pitkäksi tuu, eikä miehellä tekeminen lopu. Lisäksi aloitetaan mökin rakennusta että näin meillä eletään :D[/QUOTE]

Tämä kuulostaa täydelle, onnelliselle elämälle.

Millaisia rottinkinojatuolia sinulla on?
*utelias, kun haahauilee itselleen sellaisia vanhanaikaisia Sokevan aikoinaan tekemiä*

Ei ole meillä noita Sokevan, vaan tämmösiä tummanruskeana:

bison-hon.jpg

En tykkää enää yhtään noista :'(

Alkuperäinen kirjoittaja suurenmoinenelämä;23893162:
Sohvat/nojatuolit uusiksi, uudet verhot olkkariin ja molempiin makkareihin, meidän makkarin sisustus kaikkine kalusteineen päivineen uusiksi (sellanen oikeen ylellinen sisustus sinne olis ihana ^^), vessaakin voisin sisustaa vähän "vähemmän tyrmämäiseksi" :D Remonttia ei voi tehdä kun on vuokrakämppä, mutta kaakelitarroilla ja pikkutavaroilla ym. sais paljon aikaa. Uudet matot keittiöön ja kakkos makkariin ainakin, kakkosmakkaria voisi muutenkin vähän katsella järjestyksen osalta :)

Uudet kaapinovienkahvat laitetaan lähiaikoina, nuo muoviset ei oikein iske ja varmaan kiinteistöyhtiökin tykkää kun päivitetään vähän omalla kustannuksella (12e...)

Sit jos saisi alkaa isompaa tekemään niin repisin kaikista seinistä noi ties mitkä 60-/80-luvun tapetit veke ja maalaisin seinät - osan valkoisella, osan joillain muilla väreillä :)

Piha on viimeistelyä vaille valmis!

60-luvuun tapetteja?
Niiden poistamisessa kannattaa olla varovainen... ovat nykyään arvossaan.
Me löysimme taannoin autenttiset 70-luvun tapetit tyttärenpojan huoneeseen tehosteseinälle ja vaikka sopivat sinne mainiosti, niin "pihi mummeli" tuhahteli mielessään kun tulivat kalliimmaksi kuin mitä olisivat uudet laadukkaatkin tulleet.

rikunseina.jpg

Mä haluaisin vain uusia makkarin sisustuksen värit. Mutta en osaa päättää millaisiksi ja ensimmäisenä tulis vastaan uuden päiväpeiton osto ja ne on mun jättisänkyyn aina liian kalliita.

Onnistuisiko kahdesta tai useammasta halvemmasta päiväpeitosta yhteen ommellen?
Jonkinlainen moderni isotilkkuinen tilkkutäkki graafisin leikkauksin tms?

No tällä hetkellä haaveilen valkoisesta senkistä + valkosesta pitkästä penkistä jonka kannen saa auki (ns.säilytystilaksi) ja yhteen huoneeseen semmonen ihana vanhan ajan sänky jonka toinen sivu on semmonen metallinen (huono sepustus) mutta siis tämänkin tahdon valkoisena:D

[QUOTE="vieras";23893126]Vaihtaisin olohuoneen huonekalut valkoisiin, valkoinen vitriini, sohvapöytä ja tv-taso. Nää olis mulla haaveissa.[/QUOTE]

Meille on tulossa juurikin näin muutaman viikon kuluttua , ihanaa :) Sohvakin on valkoinen ja nahkaa.

Yhteistyössä