Sisustuksesta vääntöä... (neuvoja kaivataan)

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Siis miehen kanssa. Mua pännii tää meidän olohuone.
<-----------------------------------------------------> näin paljon

Ensinnäkin, tässä on joka seinällä jotain"aukkoja" siis ovia tai ikkunoita. Ehjää seinäpintaa auttamattoman vähän. Ja arvatkaa mitä ne vähät seinänvierukset on täynnä? No tietokonepöytää, kaiuttimia, telkkaria, valkokangasta, leffa/levyhyllyä |O MISSÄÄN ei oo yhtään tasoa tai paikkaa, jonne mä voisin laittaa mitään kaunista, lämminhenkistä, jotain mikä miellyttää mun silmää :/ Ikkunan edessä on sit sohva ja sitä ei siitä muualle voi laittaa, kun on kulmasohva.

4 vuotta mä oon nielly tämän "sisustuksen", mutta nyt oikein henkeä salpaa kun tahtoisin jotain mun näköistä tänne. Olisin halunnu poistaa yhden seinän kokonaan täyttävän leffa/levyhyllyn (mulle ihan sama minne ne olis tungettu) ja laittaa siihen seinälle yläosaan sellaisen kannakehyllyn, jonka päälle vois laittaa esim. muratin tms. ja jotain muita juttuja. Ja siihen alapuolelle sit jonkun pienen tason tai lipastotyyppisen ratkaisun, jonka päällä vois poltella kynttilöitä ja pitää jotain kaunista.

Mies taas haluais tänne seinälle jotain leffajulisteita kehystettynä. Tai jotain muuta persoonallista, HÄNEN tyylistään. Tuumas vaan eilen, että eipä meillä näköjään tässäkään asiassa näkemykset kohtaa. Kompromissia ei kai oo mahdollista löytää. Mies ei kuulemma viihdy " missään vitun sisustuslehden kuvassa". Enkä minäkään. Kaipaisin vaan tänne jotain naisellista, vähän tunnelmallista ja lämminhenkistä. Nyt tää olohuone on vaan sellaisen poikamiehen olkkarin oloinen, ei mikään koko perheen viihtyisä oleskelutila. Telkkari ym. ei mua sinänsä häiritse muuten, mutta kun ne HALLITSEE koko huonetta, ja se ei oo kivaa. Muuallekaan niitä ei oo mahdollista ikävä kyllä saada.

Mutta mitähän mä voisin nyt tämän asian suhteen tehdä? Millä saisin tuon körilään päätä vähän pehmennettyä sen suhteen, että tää on myös mun olkkari ja pitää olla myös joiltain osin mun näköinen, sellainen että voin itsekin tässä viihtyä? Vai kannanko vaan tyynesti sen hyllyn pois ja otan huudot vastaan, enkä siltikään olis varmaa että muutosta tapahtuu...?

No jos näkemykset ei kohtaa niin se kompromissihän on oikea vaihtoehto. Ei miehesikään kai haluaisi, että sisustaisit vain oman mielesi mukaan, ja sitten valittaisit, kun "ei näkemykset kohtaa"... Eli kaskustelisin vielä ja jos ei auta niin vaihtaisin vähän järjestystä sitten ylläriksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
No jos näkemykset ei kohtaa niin se kompromissihän on oikea vaihtoehto. Ei miehesikään kai haluaisi, että sisustaisit vain oman mielesi mukaan, ja sitten valittaisit, kun "ei näkemykset kohtaa"... Eli kaskustelisin vielä ja jos ei auta niin vaihtaisin vähän järjestystä sitten ylläriksi =)

On me tästä hyvässä hengessä puhuttu, illalla viimeks. Mutta aika jäärä tuntuu olevan. Järjestystä tässä huoneessa ei oikeastaan pysty vaihtamaan juuri seinien rikkonaisuuden vuoksi. Pitäis saada jotain kokonaan pois, että voisin laittaa uutta kivaa tilalle.

No sitten vaan kohti varastoa :D

Hirvittää vaan, että mitkä megaraivarit mies sais, kun huomais. Siis sen, että leffat ja levyt on köijätty jonnekin vinttiin tms :whistle: Varmaan pakkais mun kassit ja nakkais ovesta pihalle. Uskaltaiskohan sitä repäistä?

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
No sitten vaan kohti varastoa :D

Hirvittää vaan, että mitkä megaraivarit mies sais, kun huomais. Siis sen, että leffat ja levyt on köijätty jonnekin vinttiin tms :whistle: Varmaan pakkais mun kassit ja nakkais ovesta pihalle. Uskaltaiskohan sitä repäistä?

Jaa-a. Paha sanoa asianomaista tuntematta B)
Toivotaan, että johonkin tulokseen pääsette =)

Entäs jos laittaisitte ne leffat ... kaappiin?
Mä en ainakaan tykkäisi että ne on esillä.
Tietokonettakaan en haluaisi ikinä olkkariin. Tietokoneellekkin voi ostaa kaapin ja sinne saa mukavasti kaikkea muutakin piiloon.
esim. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10059151

Sä voisit vedota siihen että ne kerää hyllyillä pölyä. Ellei sun mies ole sitten innokas pölyn pyyhkijä.

meillä miehen kaa sama vika... ei yhen ainoaa kertaa oo onnistuttu olemaan samaa mieltä missään.. ainakaan heti.

niin no lastenhuoneen värit oli kertaheitolla.. eniveis...

no siihen mihin tulee "jotain kaunista" vois ehkä laittaa muutama normin kokonen, väreihin sopivat, kuvakehykset joissa ois ehkä jotain menneiden aikojen leffajulistekuvia, tai ihan pelkkä yksityiskohta isosta julisteesta.raami käteen ja kuljeta sitä pitkin julistetta ja leikkaa se kohta joka mielyttää silmää.

kato joku leffa josta miehen kaa tykkäätte ja kato inspiraatiota sieltä.
meillä kaikki tärkeemmät DVD:t ja levyt on esillä. vanhoista listoista tehtiin cd-levyn kannen mentävä kuja. muut on tungettu isoon merimiesarkkuun, joka on muuten just niin levee kun kaks dvd kantta pituus suunnassa. siirrä tietokone vaikka makuuhuoneeseen.
jos meillä olis mahdollista, niin siivoaisin vaatekomeron ja tunkisin sinne.

osta leveetä, lankkua ja käsittele se haluamallas tavalla. käske miehes kiinnittää ne jollain tapaa kattoon tai seinään ihan niin ylös ku voi. sinne voi laittaa vaikka mitä roiku kasvia kasvamaan, tai vaikka.... vaikka ne eniten kyllästyttävät DVDt.. tai alkakaa keräämään elokuvahahmoja...

ja jos oikeen hyvittaa tehä totaali muutoksen niin askarreltaa sohva. tavallaan laatikko, jonka päällä on pehmustettu kansi ja paljon tyynytjä. säilytys tilaa!

tässä nyt mikä mulle tuli mieleen :D

kirjotsvihreetä pukkaa...sori :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Tietokonettakaan en haluaisi ikinä olkkariin. Tietokoneellekkin voi ostaa kaapin ja sinne saa mukavasti kaikkea muutakin piiloon.

Sä voisit vedota siihen että ne kerää hyllyillä pölyä. Ellei sun mies ole sitten innokas pölyn pyyhkijä.

Tänne ei mahdu kaappeja, ihan oikeesti. Ja niitä leffoja ja levyjä on PALJON :headwall: Mua ärsyttää ihan suunnattomasti tämä huone, mutta aika pattitilanne tää on. Ei näitä kaikkia juttuja ihan oikeesti tartteis tänne, mun mielestä siis. Ja just illalla ilmoiti, että meille saattaa ilmestyä 3 kaiutinta lisää. Jaa-a, minnehän ne meinas ahtaa?!

Tartun tuohon sohvaan eli: meilläkin on kulmasohva ja tää on keskellä olkkaria,jakaa siis tän olohuoneen sillai kahtia ja hyvältä näyttää ;) joten ei ole pakko olla seinän vierellä.:)

Tänne ei mahdu kaappeja, ihan oikeesti. Ja niitä leffoja ja levyjä on PALJON :headwall: Mua ärsyttää ihan suunnattomasti tämä huone, mutta aika pattitilanne tää on. Ei näitä kaikkia juttuja ihan oikeesti tartteis tänne, mun mielestä siis. Ja just illalla ilmoiti, että meille saattaa ilmestyä 3 kaiutinta lisää. Jaa-a, minnehän ne meinas ahtaa?!

oi tyyris, olen löytänyt sielunsiskoni.
eilen äijä myi 2kk vanhan vahvistimensa (joka on entisen vahvistimen seuraaja, joka ehti huimaan 4 kk:n ikään ) ja menee hakemaan tänään uutta.
lisäks se päätti että me ei tarvita 5:1 ääntä, vaan pelkästään 2:1... viimeviikolla piti olla 7:1 :headwall: ja kerrankin kun oli ostannu kaijuttimet joista mäki tykkäsin (taulukajarit ) niin nyt se on myymässä nekin pois.... aina välillä pukkaa hatuttamaan...

Ja vielä...yök kun tuli mieleen exä kun teidän kirjoituksia luki. Hyi, exä halusi aina, että hänen niin "arvokkaat" cd-levynsä ovat näkyvillä kaapissa (ei siis ovien taakse saanut laittaa ). Stereoiden päälle ei saanut laittaa YHTÄÄN (siis ei edes vaikka pumpulipussia )mitään, koska stereot kärsivät niistä! Hui kamala kun alkoi yököttää, onneksi sitä miestä ei enää tarvitse katsella!

Nykyinen mieheni on niin iahna, rakastan häntä niin paljon ja hän on niin samanlainen kuin mä <3

ILmoita että osasta pitää päästä eroon tai uhkaa että ilmoitat teidät sillä siisti ohjelmaan ne kyllä pistää miehen ku miehen aisoihin ;)

Se on myös sun koti tai sitten teidän pitää saada yksi huone lisää. Kauheasti ne kerää pölyäkin :$

:whistle: Hyllyjen tilalle kaapit.

Saisko olohuonetta pienennettyä?
Nykyään saa kuulema semmoisia seiniä mitkä vaan laitetaan muutamalla ruuvilla seinään kiinni ja niitä ei tarvii laittaa katosta ja lattiasta kiinni. Semmoisella eristäisit ukkos koneet ...

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
no siihen mihin tulee "jotain kaunista" vois ehkä laittaa muutama normin kokonen, väreihin sopivat, kuvakehykset joissa ois ehkä jotain menneiden aikojen leffajulistekuvia, tai ihan pelkkä yksityiskohta isosta julisteesta.raami käteen ja kuljeta sitä pitkin julistetta ja leikkaa se kohta joka mielyttää silmää. MIES PUHUI JOSTAIN KAMALASTA MELKO MUSTASÄVYISESTÄ KAUHULEFFAJULISTEESTA, EI KUMMINKAAN MITENKÄÄN LASTEN SILMILLE SOPIMATON, MUT MUN MIELESTÄ ÄLLÖ. SE MIKÄ MUSTA ON KIVA, EI PASSAA SILLE.

muut on tungettu isoon merimiesarkkuun, joka on muuten just niin levee kun kaks dvd kantta pituus suunnassa. ARKUSSA ON MIEHEN LP-LEVYT JA TOIMII SAMALLA OLKKARIN PÖYTÄNÄ.

siirrä tietokone vaikka makuuhuoneeseen. SINNE MAHTUU VAAN JUST JUST MEIDÄN SÄNKY JA KOMEROT, TILAA SIIS EI OLE. EIKÄ MUIHINKAAN HUONEISIIN MAHDU.

vaatekomeron ja tunkisin sinne. MEILLÄ SE TOIMII SIIVOUSKOMERONA JA LIKAPYYKIN SÄILYTYSTILANA.

osta leveetä, lankkua ja käsittele se haluamallas tavalla. käske miehes kiinnittää ne jollain tapaa kattoon tai seinään ihan niin ylös ku voi. sinne voi laittaa vaikka mitä roiku kasvia kasvamaan, tai vaikka.... vaikka ne eniten kyllästyttävät DVDt.. tai alkakaa keräämään elokuvahahmoja...

TÄMÄN TYYPPISTÄ HYLLYÄ TOIVOISIN, MUTTA YHDEN SEINÄN PEITTÄÄ VALKOKANGAS, SIIHEN EI VOI SIIS LAITTAA. YHDELLÄ SEINÄLLÄ ON NE LEVYHYLLYT LIKI KATTOON ASTI, SIIHEN EI VOI LAITTAA. SIT ON IKKUNASEINÄ JA SIINÄ ON SELLAINEN VERHOLAUTASYSTEEMI ELI EI VOI LAITTAA. YHDELLÄ SEINÄLLÄ ON MIEHEN TEKEMÄ PÄÄTTÖTYÖKAAPPI JA SITÄ EI MAHDU LAITTAMAAN MUUALLE ELI SIIHEN EI VOI LAITTAA. JA TÄLLÄ TIETSKARIPÖYDÄN SEINÄLLÄ ON SELLAISET PYSTYLISTAT, JOITA EI VOI POISTAA. JA TÄÄ PAIKKAKIN ON SELLAINEN, ETTÄ VIERESTÄ MENNÄÄN YHDESTÄ OVESTA KEITTIÖÖN JA TOISESTA OVESTA ETEISEEN.

Ymmärrätte varmaan mun epätoivon... Eli kaikki muu on mahdotonta (tai melkein) paitsi saada se hylly pois ja sen paikalle jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Tartun tuohon sohvaan eli: meilläkin on kulmasohva ja tää on keskellä olkkaria,jakaa siis tän olohuoneen sillai kahtia ja hyvältä näyttää ;) joten ei ole pakko olla seinän vierellä.:)

Meilläkin on keskellä huonetta, mutta pitää olla ikkunan vieressä, muuten ei mahdu kulkemaan.

Saisko olohuonetta pienennettyä?
Nykyään saa kuulema semmoisia seiniä mitkä vaan laitetaan muutamalla ruuvilla seinään kiinni ja niitä ei tarvii laittaa katosta ja lattiasta kiinni. Semmoisella eristäisit ukkos koneet ...

Ei tätä voi pienentää. Ja kun tämä koko huone on miehen valloittama. Ei mitään, mikä vihjais, jotta täällä asuu nainen ja lapsiakin.

Ei muuta kuin miehelle oma huone.

Ylimääräisiä huoneita ei oo.

Isompi asunto.

Mä en kyllä varmaan kestäis moista jääräpäätä kovin kauaa. Jos mun olkkariin alettaisiin moista kasaamaan niin se olis äkkiä heipat
:ashamed:
Mä meinaan saisin siitä ison riidan aikaan.

Ei muuta kuin miehelle oma huone.

Ylimääräisiä huoneita ei oo.

Isompi asunto.

Mä en kyllä varmaan kestäis moista jääräpäätä kovin kauaa. Jos mun olkkariin alettaisiin moista kasaamaan niin se olis äkkiä heipat
:ashamed:
Mä meinaan saisin siitä ison riidan aikaan.

En mä usko, että tätä taloa kumminkaan myymään aletaan. Kaikki toimi oikein hyvin siihen asti, kun keksi ruveta kaikenmaailman kamoja survomaan joka paikan täyteen.

Yhteistyössä