Sisustuksesta vääntöä... (neuvoja kaivataan)

Teillä tuntuu olevan hirveästi ovia. Onko ne kaikki tarpeellisia vai voisitko sulkea lopullisesti jonkun vaikka sieltä takkahuoneesta? Sen eteenhän saisit vaikka lipaston itsellesi tai kaapin miehen kamoille. Ja oikeasti, kysy mieheltäs että eikö sun tunteilla ole mitään väliä. Että eikö sitä kiinnosta ettet sä viihdy kotonasi. Kysy olisko parempi et alat viihtyä jonkun toisen kotona koska omassa ei pää kestä. Anteeks vaan, mutta sun mies on tyhmä jos ei tajua et se on myös sun koti ja sunkin ja lasten tietysti kuuluu viihtyä siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Laittaisin, mut kamera on sökönä. Paksa.

Pois näkyviltä liiat kirjavat DVD-kotelot (muutama vo olla, mut muut ois hyvä saada vaikka laatikkoon/kaappiin).NIITÄ LEFFOJA JAMUSALEVYJÄ ON SATOJA, EI NIITÄ NIIN VAAN MIHINKÄÄN TUNGETA, KAAPIT ON ENNESTÄÄN TÄYNNÄ PELKÄSTÄ VÄLTTÄMÄTTÖMÄSTÄ.

Koita muutenkin raivata vähän tilaa pinnoille PINNAT ON AINA TYHJILLÄÄN, SIIS NE PIENET LÄNTIT MITKÄ MIEHEN KAMOILTA JÄÄ VAPAAKS.
Kaukot voi laittaa jonkin nättiin koriin vaikka sohvapöydän alle piiloon KAUKOSÄÄTIMIÄ ON PIKAISEEN LASKETTUNA 9KPL :o NE ON SEN LEVYHYLLYN PÄÄLLÄ ELI EIVÄT OO ONGELMA.

Sit katso niitä tektiilejä. VERHOT JA MATTO ON MUN VALKKAAMAT JA NE ON OK, TUOVAT VÄHÄN VÄRIÄ JA PIRISTYSTÄ. MUTTA EIVÄT PELKÄSTÄÄN RIITÄ.

tuikkukippoja/kynttilöitä eri tasoille SEPÄ SE, KUN EI SITÄ VAPAATA LASKUTILAA OLE...

viherkasvikin tuo nätisti kodikkuutta NO SITÄKÄÄN EI OLE, EI OO EDES IKKUNALAUTOJA. IKKUNAN ETEEN EI SAA OIKEIN FIKSUSTI ROIKKUMAANKAAN.

Mitä tauluja teillä on? EI OLE TOISTAISEKSI, KUN EI PÄÄSTÄ SIITÄ SOPUUN. MIES OLIS KOVASTI HOMMAAMASSA SITÄ JULISTETAULUA, MUT MÄ EN KYL TYKKÄÄ SIITÄ YHTÄÄN.

valoihin, jotka voisi laittaa vaikka kulhoon/kynttilälyhtyyn YHDET VALOT ON SELLAISESSA LASIPURKISSA...NURKASSA KUN EI MUUALLE VOINU PANNA :/

[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm jatkaa:
Teillä tuntuu olevan hirveästi ovia. Onko ne kaikki tarpeellisia vai voisitko sulkea lopullisesti jonkun vaikka sieltä takkahuoneesta? Sen eteenhän saisit vaikka lipaston itsellesi tai kaapin miehen kamoille.

Eipä oikein voi. Yks ovi menee ulos, kaksi poikien huoneisiin, yksi kylppäriin, yksi siivouskomeroon ja yksi olohuoneeseen :D

Ehkä teidän pitäisi istua ja keskustella asiasta. Ota vaikka kuvia näistä miehes tavaroista ja laskekaa paljon sinulle on n. ja paljon miehellä on.

Mä en kyllä moiseen suostuisi. Se olis tässä taloudessa iso riitä jos mies olisi tuollainen.

Kun sä kirjoitit, että vapaata pöytätilaa ei miehen tavaroiden jälkeen ole ja että pöydillä ei ole tavaraa niin mä huomaan ristiriidan. Siis miehen tavarat levällään pöydillä vai mitä tää tarkoitti? Tee verhot niiden dvd hyllyjen eteen sun mieleen olevasta kankaasta? Laita kattoon koukkuja ikkunan eteen ja ripusta kynttilälyhtyjä? Onnistuuko sekään. Hankala koti teillä täytyy sanoa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Ehkä teidän pitäisi istua ja keskustella asiasta. Ota vaikka kuvia näistä miehes tavaroista ja laskekaa paljon sinulle on n. ja paljon miehellä on.

Mä en kyllä moiseen suostuisi. Se olis tässä taloudessa iso riitä jos mies olisi tuollainen.

Kun me on istuttu ja puhuttu ja olen mä paasannutkin. Ihan ääneen monesti sanonut, että kun mä kumminkin oon tässä kotosalla liki 24/7/365 niin olis kiva tuntea olevansa KOTONA. Tässä olkkarissa on pikaiseen laskettuna 4 mun tavaraa: verhot, matto, yks pieni tuikkukippo ja se lasiastia missä on valosarja. Kaikki loput on miehen, aivan kaikki. Sille katselunautinto, musa, leffat ja tietokone/netti on aivan ylimaallisen tärkeitä eikä se siitä mihinkään pääse. Mä kaipaan pehmeyttä, lämpöä, tunnelmaa, luonnollisuutta. Siis kaikkea muuta kuin tätä pelkkää teknistä hässäkkää ja kovia värejä/muotoja.

Kattooko se niitä kaikkia levyjään? Mitä jos koittaisit keksiä niille jonkun ihan oman huonekalun, joka olisi sun mieleinen, mutta joka toimisi niiden levyjen ja mahdollisesti muiden laitteiden säilytyskaappina. Ikealla on ainakin ihan kivoja (tuunaamalla varsinkin) tv-kaappeja sun muita. ..tosin tämä vaatis vähän rahaa.

Jos taas niitä kaikki ei koko aika katsota, pakkoko kaikkien on olla esillä? Osta pahvisia varastointilaatikkoja ja lajittele ne sinne nimen mukaan. Pistä laatikkoon arkistointimerkintä (vaikka a-d), jotta on helppo hakea se leffa, jonka tahtoo, oikeasta laatikosta. Laatikot sinne lämpimään varastoon tms. paikkaan, missä on ukon romppeita. Järjestä se tila niin, että se pääsee ne sieltä hakemaan. Ukolle voit tehdä vaikka yhden yhtenäisen listan, jossa näkyy kaikkien leffojen nimet, jos hän ei muista, mitä kaikkia niitä edes on (kuten ei varmasti muistakaan...). Jos ukko valittaa, sano, että joko tämä tai sitten uusi kaluste näiden säilytykseen. (pahvilaatikot on halvempi ratkaisu) ;)

Tällä tavalla saat sitä laskutilaa.

9 kpl? Ja sanot, ettei haittaa? ...hui. Meillä on 3 ja nekin kaikki erilaisia ja mun mielestä rumia. Siks en pidä niistä kuin yhtä kerrallaan näkyvällä paikalla, muut on nätissä korissa sohvapöydän alla, josta ne on helppo nostaa, jos jotain niistä tarvii. Eipä yleensä tarvi kuin sitä yhtä, leffaa kattoessa sitä toista. Jos otat ne pois sieltä kaapin päältä, sinne saisi tilaa vaikka pienelle viherkasville (jos nousee korkealle eikä ole valoa, osta nätti tekoVIHERkasvi. Niitä on niin aidonnäköisiä, että meillä kaikki vieraat käy hiplaamassa, että miten tuo pysyy tuolla hengissä... :whistle: Ylhäältä ja pimeästä paikasta sitä ei erota aidosta, mutta se tuo silti nätisti tunnelmaa ;) ) Tai sit ne valot sinne, jos ne sieltä näkyy paremmin. ;)

Käy hae stryrox-pala Starkilta ja päälystä se mieleiselläsi kankaalla. Sit naputa naula seinään ja laita taulu siihen. Älä kysy ukolta mitään. ;) Tee samasta kankaasta nuo tyynyn pääliset. ...hyvä puoli tässä on se, että itse asiassa semmoinen hillitty julista vois tuon kangastaulun kanssa toimiakin. Joten jos riitaa tulee, siitä voi ehkä joustaa..

Viherkasvin voi laittaa myös sohvapöydälle, isommalle tehdä tilaa sieltä nurkasta lattialta.

Mut kaikenkaikkiaan ota ja vähennä sitä miehesi tavaramäärää. Pistä laatikkoihin ja vie varastoon. Sano ukolle, että teit sen siksi, että on helpompi pyyhkiä pölyt. Jotta jos naputtaa, sano, että no tässä on pölyrätti, senkus pistät pyyhkien niistä joka viikko. :D

Ja muuten, aijon sit syyttää tyyris tyllerö sua, jos tiuskin illalla väsyneenä kotona. En nimittäin malta mennä nukkumaan ku kiinnostaa teidän olohuone enemmän! (lapset siis nukkuu nyt ja mäki voisin..)

:) Minulla on samanlainen mies, mutta minä tykkään leffoista, kaiuttimista ja elokuvateatterimaisesta olohuoneesta :D Minusta olisi väärin kantaa miehelle tärkeät tavarat kellariin (niinkuin joku ehdotti) ja tehdä kodista oman näköinen, miehille usein annetaan liian vähän sananvaltaa ja usein perusteluna on se että naisella on parempi maku :) (en puhu sinusta ap nyt!). Olisi tärkeää että molemmat viihtyvät kotonaan, joten joku kompromissi teidän on saatava. Ei tästä viestistä apua tainnut olla, tsemppiä kuitenkin ongelmanratkaisuun!

Tekninen hässäkkäkin jos on järjestyksessä ja pöydät ei ole täynnä kaikkea, voi näyttää ihan ookoolta. Siisteys on avainsana.

Ja tuo sinne lisää sua: pistä nätti torkkupeitto sohvalle ja tyynyjä, kukkia, kynttilöitä. Tee itsellesi tilaa nainen! Ei auta vain valittaa, että tahtoo tilaa ja kuitenkin todeta, että miehellä on ja pysyy kaikki pinnat. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Kun sä kirjoitit, että vapaata pöytätilaa ei miehen tavaroiden jälkeen ole ja että pöydillä ei ole tavaraa niin mä huomaan ristiriidan. Siis miehen tavarat levällään pöydillä vai mitä tää tarkoitti? Tee verhot niiden dvd hyllyjen eteen sun mieleen olevasta kankaasta? Laita kattoon koukkuja ikkunan eteen ja ripusta kynttilälyhtyjä? Onnistuuko sekään. Hankala koti teillä täytyy sanoa ;)

Siis meillä ei oo kirjahyllyä ollenkaan. On sellainen laitetaso, joka on kanssa TÄYNNÄ. Pöydän virkaa toimittaa sellainen arkku, joka sekin on täynnä lp-levyjä, mitoiltaan kumminkin melko pieni, sen päällä on yleensä joku lehti ja ehkä kaukosäädin. On ihan sohvan luona eli ei sen päälle mitään kummoista voi panna, kun lapset kumminkin hyörii ympärillä melkoista vauhtia :D Nuo kynttilälyhdyt ikkunan eteen ei oikein toimi, kun alla on sohva. Mä mietin aikoinaan tuota verhoa hyllyn eteen, mutta se jotenkin tuntui siltä, että tekee huoneesta levottoman oloisen.

Ja joo, hankala tää asunto taitaa tosiaan olla. Ei oo niitä ns. luksusneliöitä :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Taina:
:) Minulla on samanlainen mies, mutta minä tykkään leffoista, kaiuttimista ja elokuvateatterimaisesta olohuoneesta :D Minusta olisi väärin kantaa miehelle tärkeät tavarat kellariin (niinkuin joku ehdotti) ja tehdä kodista oman näköinen, miehille usein annetaan liian vähän sananvaltaa ja usein perusteluna on se että naisella on parempi maku :) (en puhu sinusta ap nyt!). Olisi tärkeää että molemmat viihtyvät kotonaan, joten joku kompromissi teidän on saatava. Ei tästä viestistä apua tainnut olla, tsemppiä kuitenkin ongelmanratkaisuun!

En sanonut, että kaikkia (jos minuun viittaa). Vaan osa, jotta aapeenkin tavaroille jää tilaa. Enkä sanonut, että kellariin vaan siihen varastohuoneeseen, josta niitä pääsee helposti hakemaan.

Eikä minusta kuulosta hyvältä, että taas niinkään oisi oikein, et aapeellä ei ole mitään ja miehellä kaikki. ;) Puolet ja puolet. Puolet miehen kamoista voi jäädä, loppupuoli aapeelle.

Hei, seinille kangastauluja yms, nehän on äänen kannalta hyvä asia niihin miehesi varmasti suostuu! Meillä on seinillä vaikka mitä ja mies haluaisi kattoonkin laittaa mattoja että äänet kuulostaisi paremmalta! :D

Ei millään pahalla Tyyris Tyllerö, mutta musta vähän tuntuu, että et sä sitä muutosta tahdokaan. ...siis kun vaan tyrmäät kaiken. Kehitä niitä ajatuksia enemmin itse eteenpäin (kyllä sohvan päällekin esim. voi laittaa kynttilälyhdyn ...kun vaan järkkää sen niin, että voi.)

Tietty, jos oot tyytyväinen noin, niin ok. Mut itsepä kysyit... =) Mut alkaa kyllä tuntua, et tahdot pitääkin sen noin.

Entäs jos te siirrytte nukkumaan olkkariin ja viette kaikki kamat sinne makkariin? Ostat päiväpeiton mikä sopii sohvaan... ja voihan sen sängyn edessä olla päivällä vaikka joku sermi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jäji nuo ovet mietityttämään.. meneekö esim olohuoneeseen muualta ovi kuin sieltä takkahuoneesta? Mihin olohuoneesta menee ovet?

Ei mene muualta ovea. Olohuoneesta menee ovet eteiseen, keittiöön ja meidän makuuhuoneeseen ja siis sinne takkahuoneeseen. Kuhunkin huoneeseen/paikkaan pääsee vain yhdestä ovesta. Ja sinne alakertaan, missä on soittokamat, moottoripyörät ym. pääsee vain ulkokautta niin tuntuu ettei olis reilua viedä noita leffoja ym sinnekään. Aina pitäs kiertää ulkokautta talon ympäri jos sieltä jotain haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei millään pahalla Tyyris Tyllerö, mutta musta vähän tuntuu, että et sä sitä muutosta tahdokaan. ...siis kun vaan tyrmäät kaiken. Kehitä niitä ajatuksia enemmin itse eteenpäin (kyllä sohvan päällekin esim. voi laittaa kynttilälyhdyn ...kun vaan järkkää sen niin, että voi.)

Tietty, jos oot tyytyväinen noin, niin ok. Mut itsepä kysyit... =) Mut alkaa kyllä tuntua, et tahdot pitääkin sen noin.

Mulle tuli valitettavasti juuri ihan sama olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jäji nuo ovet mietityttämään.. meneekö esim olohuoneeseen muualta ovi kuin sieltä takkahuoneesta? Mihin olohuoneesta menee ovet?

Ei mene muualta ovea. Olohuoneesta menee ovet eteiseen, keittiöön ja meidän makuuhuoneeseen ja siis sinne takkahuoneeseen. Kuhunkin huoneeseen/paikkaan pääsee vain yhdestä ovesta. Ja sinne alakertaan, missä on soittokamat, moottoripyörät ym. pääsee vain ulkokautta niin tuntuu ettei olis reilua viedä noita leffoja ym sinnekään. Aina pitäs kiertää ulkokautta talon ympäri jos sieltä jotain haluaa.

No kuinka usein se niitä katsoo? Älä nyt miestäs sääli kun itse haluat muutosta
;) Tekee sille ihan hyvää pieni happihyppely :whistle:

Yhteistyössä