Sisustuksesta vääntöä... (neuvoja kaivataan)

Miten olisi, jos ostaisit leffojen levyitä höylättyä eli sileää lautaa, petsaat tai maalaat sopivan väriseksi, siisteillä kulmaraudoilla/hyllynkiinnikkeillä kiinnität ne kiertämään vaikka sen olohuoneen katonrajaa, ja sinne leffat, saat hyllyn pois ja laitettua jotakin itselle mieleistä tilalle?

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Miten olisi, jos ostaisit leffojen levyitä höylättyä eli sileää lautaa, petsaat tai maalaat sopivan väriseksi, siisteillä kulmaraudoilla/hyllynkiinnikkeillä kiinnität ne kiertämään vaikka sen olohuoneen katonrajaa, ja sinne leffat, saat hyllyn pois ja laitettua jotakin itselle mieleistä tilalle?

Tätä myös ehdotan. Hyllyt vaikka kahteen kerrokseen katonrajaan kannakkeilla. Leffat on siellä kaikkien näkösillä, mutta pois jaloista

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Tätä myös ehdotan. Hyllyt vaikka kahteen kerrokseen katonrajaan kannakkeilla. Leffat on siellä kaikkien näkösillä, mutta pois jaloista

Mä taisin jo edellä kertoa, miksi tämä ei oikein onnistu...

Entä jos sinä jättäisit olohuoneen hänen "sisustamakseen" kun se näyttää olevan hänelle niin tärkeä, ja sisustaisit esim. makuuhuoneen oikein naisellisen ihanaksi, sellaiseksi mistä sinä pidät, ja keittiön sisustukseenkaan jollei hän puuttuisi. Sitten kylppäristä ihana tunnelmanurkkaus, ja lopuksi eteiseen jotain kaunista ja viihtyisää? Miltä kuulostaisi?

Jospa kahteen kerrokseen niille vähäisille seinänpätkille joita on?
Aika nopeasti tulee monta hyllymetriä lyhyemmistäkin pätkistä.
Tai eteisen katonrajaan, makkarin, jonkun käytävän.. Kotihan on katonrajoja täynnä, ja yleensä niissä ei ole mitään, sen tilan voisi käyttää hyväksi, jos tilasta puute.

Jospa kahteen kerrokseen niille vähäisille seinänpätkille joita on?
Aika nopeasti tulee monta hyllymetriä lyhyemmistäkin pätkistä.
Tai eteisen katonrajaan, makkarin, jonkun käytävän.. Kotihan on katonrajoja täynnä, ja yleensä niissä ei ole mitään, sen tilan voisi käyttää hyväksi, jos tilasta puute.

Siis meillä on kaikki seinät tosi rikkonaisia eli on ovea, ikkunaa, leivinuunia, komeroa jne. Enkä mä jotenki tahtois, että joka huoneessa on joku pieni hyllynpätkä siellä täällä ja leffat ympäri kämppää...

Meillä minä vain otan ja rojautan kun sisustuspäälle satun. Onneksi meillä on suht"koht sama maku miehen kanssa, ja vuosien varrella hänen makunsa on huomattavasti kehittynyt. :D

Kyllä minä kuuntelen miehenkin mielipiteitä, mutta meillä musiikki ja leffat eivät todellakaan valloita koko olohuonetta, ja niitä on meilläkin todella paljon!

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Entä jos sinä jättäisit olohuoneen hänen "sisustamakseen" kun se näyttää olevan hänelle niin tärkeä, ja sisustaisit esim. makuuhuoneen oikein naisellisen ihanaksi, sellaiseksi mistä sinä pidät, ja keittiön sisustukseenkaan jollei hän puuttuisi. Sitten kylppäristä ihana tunnelmanurkkaus, ja lopuksi eteiseen jotain kaunista ja viihtyisää? Miltä kuulostaisi?

Mutku tää on meidän keskeisin huone ja se, mihin tullaan sisään ja missä ollaan vieraidenkin kanssa. Niin miks tästä ei vois tehdä viihtyisää? Makuuhuone on ihan ok jo nyt, ei sinne mahdukaan muutakuin meidän sänky ja komerot. Takkahuoneessa on leivinuuni ja ruokapöytä, sinne ei saa mitään. Ei lipastoa tms. Suurena syynä on se, että siinä yhdessä pienessä huoneessa on 6 oviaukkoa plus ikkuna ja ruokailuryhmä on siinä aika keskellä, no ei sitä muuhunkaan kohti sais. Keittiö on niin pieni koppi, että siellä on vaan välttämättömät. Ei sitä PYSTY sisustamaan :D Kylppäri on vaan kylppäri, peseytymistä ja pyykinpesua varten, sinnekään mitään saa. Alkaa muuten kuulostaa tosi ankeelta, kun näitä kirjoittaa ja perustelee.

Meillä minä vain otan ja rojautan kun sisustuspäälle satun. Onneksi meillä on suht"koht sama maku miehen kanssa, ja vuosien varrella hänen makunsa on huomattavasti kehittynyt. :D

Kyllä minä kuuntelen miehenkin mielipiteitä, mutta meillä musiikki ja leffat eivät todellakaan valloita koko olohuonetta, ja niitä on meilläkin todella paljon!
Onneksi meilläkin näin :ashamed: Mutta ap:lle: miehesi ei halua asua sisustuslehden kuvassa, mutta miksi sinun pitäisi asua VAIN MIEHESI näköisessä kämpässä? :o Tuo Inno voisi olla hyvä ratkaisu =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo:

Onneksi meilläkin näin :ashamed: Mutta ap:lle: miehesi ei halua asua sisustuslehden kuvassa, mutta miksi sinun pitäisi asua VAIN MIEHESI näköisessä kämpässä? :o Tuo Inno voisi olla hyvä ratkaisu =)

Kun mulla vaan olis laittaa budjettiin enemmän kuin 5 euroa :whistle:

Mutta tosiaan, mies ei tässä asiassa taas kerran näe nokkaansa pidemmälle. Tai siis ehkä se ymmärtää, että mäkin kaipaan jotain musta ihanaa koska nykyinen systeemi ahdistaa oikeesti. Mut se ei vaan haluu tehdä kompromissia. Sen haave olis todellinen leffahuone-olohuone. Kuulemma olis mustat seinät, leffajulisteita seinillä, kunnon katselutuolit, siisti valaistus ja nykyistäkin jykevämpi äänentoisto. Aika fantsua ja joka naisen unelma sisustus, eikö :whistle:

Mutku tää on meidän keskeisin huone ja se, mihin tullaan sisään ja missä ollaan vieraidenkin kanssa. Niin miks tästä ei vois tehdä viihtyisää? Makuuhuone on ihan ok jo nyt, ei sinne mahdukaan muutakuin meidän sänky ja komerot. Takkahuoneessa on leivinuuni ja ruokapöytä, sinne ei saa mitään. Ei lipastoa tms. Suurena syynä on se, että siinä yhdessä pienessä huoneessa on 6 oviaukkoa plus ikkuna ja ruokailuryhmä on siinä aika keskellä, no ei sitä muuhunkaan kohti sais. Keittiö on niin pieni koppi, että siellä on vaan välttämättömät. Ei sitä PYSTY sisustamaan :D Kylppäri on vaan kylppäri, peseytymistä ja pyykinpesua varten, sinnekään mitään saa. Alkaa muuten kuulostaa tosi ankeelta, kun näitä kirjoittaa ja perustelee.
[/quote]

Mutta luultavastihan siellä on kaikilla muilla ihan viihtyisää, lähinnä sinä kaipaisit sinne jotain muuta (minkä ymmärrän paremmin kuin hyvin!!). Katso nyt vielä ihan ajatuksella läpi niitä muita tiloja ja yritä miettiä, miten niissä tekstiileillä sun muilla saisi näkymään sinun näkemyksesi kauniista sisustuksesta. Mutta jollei se onnistu, niin sitten vaan päättäväisen rauhallisesti katsot olohuoneesta jonkin nurkkauksen, joka lähtee hiipien muuttamaan vähän olemustaan!

No entäs se makkari? Josko sinne katonrajaa kiertämään hylly, tai jopa 2 kerrosta, sieltä sitten hakee leffansa kun haluaa katsella?

Kyllä olohuone pitäisi olla molemmille viihtyisä, ja jos mies saa katsella leffoja, kuunnella musiikkia siellä, kai hän voisi sinullekkin suoda jotakin sinne?

Laita sen leffajulisteet vaikka wc:n seinälle?

Saisitko otettua kuvaa siitä teidän kämpästä? Pistetään se sitten yhdessä uuteen uskoon niin, että mies ei huomaa mitään tärkeetä puuttuvan, mutta sulle saadaan sinne pehmikettä. :) Siis jos koitettaisiin niin, että järjestelemällä ja jotain pientä piilottamalla/siirtämällä toiseen huoneeseen ja sulle jotain pientä lisäämällä saatais homma korjattua.

Ja sit taas juu... meillä ehkä tuppaa helposti menemään siihen, että kaikki on mun makuun. Mutta meillä on se uskomattoman hyvä tilanne, että ukko tykkää samasta eikä sitä taas niin kiinnosta, mitä meillä on... Mut joo, en mäkään tykkää mistään kuvastokodeista. Mut ei se sitä tarkoita, et semmoinen pitää tehdä, jotta saa naisellisuutta ja viihtyisyyttä. =)

Pistä kuvaa, jos suinkin pystyt. :)

No entäs se makkari? Josko sinne katonrajaa kiertämään hylly, tai jopa 2 kerrosta, sieltä sitten hakee leffansa kun haluaa katsella?

Kyllä olohuone pitäisi olla molemmille viihtyisä, ja jos mies saa katsella leffoja, kuunnella musiikkia siellä, kai hän voisi sinullekkin suoda jotakin sinne?

Laita sen leffajulisteet vaikka wc:n seinälle?

Makkarissa ikkunaseinälle ei saa sitä hyllyä verhotsydeemien takia, yhdellä seinällä on komerot ja yhdellä ovi. Sit se ainoa seinä, johon vois laittaa on tavallaan jo käytössä, siinä on sellainen toinen hylly, jolla on muuta tavaraa.

Tuli mieleen, onko teillä autotallia? Saisi miehes tehdä sinne oman huoneen haaveittens mukaisesti. Tai sitten vain toteat tyynesti, että herra on hyvä, ja joko laajentaa taloa tai hankkii isomman, niin saa leikkihuoneensa..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Saisitko otettua kuvaa siitä teidän kämpästä? Pistetään se sitten yhdessä uuteen uskoon niin, että mies ei huomaa mitään tärkeetä puuttuvan, mutta sulle saadaan sinne pehmikettä. :) Siis jos koitettaisiin niin, että järjestelemällä ja jotain pientä piilottamalla/siirtämällä toiseen huoneeseen ja sulle jotain pientä lisäämällä saatais homma korjattua.

Ja sit taas juu... meillä ehkä tuppaa helposti menemään siihen, että kaikki on mun makuun. Mutta meillä on se uskomattoman hyvä tilanne, että ukko tykkää samasta eikä sitä taas niin kiinnosta, mitä meillä on... Mut joo, en mäkään tykkää mistään kuvastokodeista. Mut ei se sitä tarkoita, et semmoinen pitää tehdä, jotta saa naisellisuutta ja viihtyisyyttä. =)

Pistä kuvaa, jos suinkin pystyt. :)

Laittaisin, mut kamera on sökönä. Paksa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Kun mulla vaan olis laittaa budjettiin enemmän kuin 5 euroa :whistle:

Mutta tosiaan, mies ei tässä asiassa taas kerran näe nokkaansa pidemmälle. Tai siis ehkä se ymmärtää, että mäkin kaipaan jotain musta ihanaa koska nykyinen systeemi ahdistaa oikeesti. Mut se ei vaan haluu tehdä kompromissia. Sen haave olis todellinen leffahuone-olohuone. Kuulemma olis mustat seinät, leffajulisteita seinillä, kunnon katselutuolit, siisti valaistus ja nykyistäkin jykevämpi äänentoisto. Aika fantsua ja joka naisen unelma sisustus, eikö :whistle:

Muistutapa sitä siitä, et se ei asu siellä yksin. =) ...ja ehkä tommonen sopis takkahuoneeseen tms...

Vaikka ei sillä, on meilläkin olkkariin päätarkoitus se, että siitä on hyvä katsoa telkkua. On iso telkku ja kotiteatteri. Sohvatkin on suunnattu niin, et niistä on hyvä katsoa töllöä. Mut ei tästä mitään leffateatteria olla tän enempää tekemässä. Tämä on koti. Jos tahtoisin asua leffateatterissa, kyselisin vuokratiloja tuolta Finnkinon suunnalta. =)

Meinasin alkaa kirjoittamaan, että kylmästi raahaisin miehen jutut pois ja hakisin lipaston ja kaikkea mistä tykkäät sillä aikaa ku mies on töissä. Siinähän huutais sit ja vaikka kuskais omansa takaisin. Mä laittaisin sit taas seuraavana päivänä omani sinne. Kauankohan sun mies jaksais?
Mut sit tajusin, et enpä ala neuvomaan, koska mä olen vissiin ite niinku sun mies. Päätin ihan itse mitä minnekin tulee enkä kuunnellut juurikaan miestä. Tosin mies kai hyväksyi mun ratkaisut kerta tuli huonekalukauppoihin mukaan ja osti mitä pyysin... Sen tietokoneenkin mä päätin myydä ja mies kiltisti möi ku vaimo käskee :D kuulostaa niinku mies olis tossun alla... Ei se onneksi ihan niinkään ole. (ja on sillä vielä kannettava) ainiin, sen ajattelin miehen mieliks tehdä et raahaan toisen tv:n makkariin. Sitä se on toivonut ja mä julma nainen aluks en suostunu. Mä olen kamala. Kiitos tyyris tyllerö silmieni avaamisesta!

Tuli mieleen, onko teillä autotallia? Saisi miehes tehdä sinne oman huoneen haaveittens mukaisesti. Tai sitten vain toteat tyynesti, että herra on hyvä, ja joko laajentaa taloa tai hankkii isomman, niin saa leikkihuoneensa..

On meillä, kaksikin. Ulkokatoksessa on käyttöauto plus yks harrasteraato odottamassa miehen ehkä joskus tulevaa inspiraatiota. Alakerran tallissa on herran moottoripyörä ja kaikenlaiset työkalut ynnä muut vehkeet. Sit siellä on vielä yks pieni huone, mutta siellä on sit soittokamoja ja kaikkea sellaista (maalit, ym) jotka ei saa jäätyä.
Vintissä (eristämätön, kylmä tila) olis periaatteessa tilaa tehdä vaikka se leffahuone, mutta menis niin kalliiks ettei ukko siihen ala. Se ei halua ottaa yhtään enempää lainaa, vaikka ei sitä niiiin paljon ole ennestään.

Laittaisin, mut kamera on sökönä. Paksa.

[/quote]

Ok, no koita katsoa, pystytkö tekemään näillä mitään:

Siivoa turhat rojut pois, koita piilottaa ne helppoihin paikkoihin. Pois näkyviltä liiat kirjavat DVD-kotelot (muutama vo olla, mut muut ois hyvä saada vaikka laatikkoon/kaappiin). Koita muutenkin raivata vähän tilaa pinnoille ja pistele armotta semmoisia kaappiin, joita ei koko ajan tarvi. Kaukot voi laittaa jonkin nättiin koriin vaikka sohvapöydän alle piiloon (niistä tarvii yleensä yhtä kerrallaan, ei niiden kaikkien tarvi olla yhtä aikaa levällään).

Sit katso niitä tektiilejä. Tila on keskeneräisen näköine, jos siellä ei ole mitään kuviollista. Mutta taas, jos kaikki on kuviollista ja varsinkin, jos kaikki on eri kuviollista, sekään ei ole hyvä. Eli valitse yksi-kaksi väriä, jonka eri sävyillä teet suurimman osan sisustuksesta. Tämän lisäksi voi olla yks piristysväri.

Pehmeyttä saat lisäämällä nättejä tyynyjä sohvalle ja pistämällä tuikkukippoja/kynttilöitä eri tasoille. Kun paikat on järjestyksessä, huoneessa oleva/tuotava viherkasvikin tuo nätisti kodikkuutta (ilman mitään vihreetä huoneesta on vaikea saada kodikasta).

Mitä tauluja teillä on? Ota raa'asti joku päivä vaikka ukon leffataulu pois ja laita tilalle vaikka kangastaulu. Ompele samasta tyynyt sohvan päälle.

Kierrätä vanhoja verhoja. Oisko mitään vanhoja, jotka sopis olkkarin värimaailmaan paremmin?

...nyt on paljon erilaisia valoja kaupassa myynnissä. Mieti raaskisitko sijoittaa joihinkin valoihin, jotka voisi laittaa vaikka kulhoon/kynttilälyhtyyn, oksiin tms. tunnelmaa luomaan.

...tässä muutamia vinkkejä, mutta hankala sanoa tämän enempää, kun ei ole nähnyt tilaa. :)

Tuntuu, etti sulla ole tilaa kotona ollenkaan?! Miehes on valloittanu jokaisen sopen harrastuksineen. Hänellä näyttäisi olevan tilaa kyllä, mutta sinä et yhtä vaivaista omaa asiaa saisi laittaa??? Soittokämpästä maalit autotalliin m-pyörän kanssa ja soittokämpästä miehen tv-unemien-kämppä?

Itseasiassa kun mietin, niin meillä on KAIKKI paikat täynnä miehen kamoja, vintistä kellariin ja ulkovarastoon saakka. Se kun on pirun pahasti materialisti. Mä ja lapset tullaan toimeen erittäin vähällä. Jos pois muutettais lasten kanssa, niin muuttoautoks riittäis varmaan henkilöauto ja peräkärri :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Itseasiassa kun mietin, niin meillä on KAIKKI paikat täynnä miehen kamoja, vintistä kellariin ja ulkovarastoon saakka. Se kun on pirun pahasti materialisti. Mä ja lapset tullaan toimeen erittäin vähällä. Jos pois muutettais lasten kanssa, niin muuttoautoks riittäis varmaan henkilöauto ja peräkärri :D

Pistäpä sille vähän niin kuin miettien, et oisko se nyt niin paha, jos tästä kodista tehtäis vähän enemmän myös mun ja lapsienkin koti, kun täällä on eniten vaan sun tavaraa ja sen mukaan, kun sä oot määrännyt... =)

Siis huom! kantsii sanoa tuo mahdollisimman ystävällisesti ja ei juuri, kun se on tullut töistä kotiin... :whistle:

Mut aika hankalalta kuulostaa sun miehesi. :/ Mitäs jos mä tuun palauttamaan sen maanpinnalle? :D

Yhteistyössä