Siskon perhe ja kyläilyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
En tiiä miks mua taas ottaa päähän tuo siskon homma. Tulleet torstaina tänne toiselta puolen Suomea. Käyvät muutaman kerran vuodessa ja ois ihan kiva nähdä.

Meillä oli mies eiliseen asti reissussa isompien lasten kans. Soitin ja kysyin et pääsisivätkö tänä iltana meille kun mies tullu töistä. Meinas etteivät jaksa ajaa tänne kun käyvät veljen luona päivällä. Veljeltä ois n 20 km meille.
No ei siinä mitään sanoin et voidaan me käydä mummolassakin (mikä ei ole hyvä vaihtoehto kuuden lapsen kanssa).

Lupas puhua miehensä kans ja ilmotella mikä on ohjelma. Ei ole viel soittanu mitään. Ja ite siis soitin eilen aamupäivällä.
Päätin kyllä että jos siskosta ei oo kuulunu mitään siihen mennessä kun mies tulee töistä lähdetään miehen vanhempien luo (asuu tuossa aika lähellä) kun ei olla sielläkään käyty aikoihin ja kyselivät että tullaanko nyt pääsiäisenä.

Mutta ei siis ymmärrä tuota siskoa. Kun tietää kuitenkin että kun tulevat tänne niin kaikki sisarukset haluaa nähdä heidät. Eikö voi vähän etukäteen suunnitella millon käy kelläki tai kuka käy mummolassa. Ja sisko kyllä yleensä suunnittelee kaiken todella tarkkaan etukäteen.
Tuntuu vaan että se on me aina jotka ei ehdi nähdä heitä. Veljien luona ehtivät kyllä käydä. Pitäis vaan antaa olla mutta siltikin se jossain määrin harmittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja systeri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuntuu vaan että se on me aina jotka ei ehdi nähdä heitä.

Ootte niin tylsiä ja ikäviä ihmisiä. Siksi.

Niin voi olla. Tai paremminkin siskolla ja mun miehellä on aika eri käsitykset vähän joka asiasta. Tähän asti kyl olleet ihan sivistyneesti erimieltä asioista. Mutta kait meillä niin eri elämäntyylit.. En tiiä.

Eikö voi vähän etukäteen suunnitella millon käy kelläki tai kuka käy mummolassa.

Mun vanhemmat on tällasia, pitävät ihan viime hetkeen asti kaikkia jännityksessä että kenen sisaruksusta luo tulevat yöksi. Viimeksi tulivat tähän kaupunkiin yöllä suoraan juhlista ja eivät etukäteen voineet millään päättää ja kertoa kenen luo tulevat, vaan soittivat sitten klo 22 aikaan että menkää vaan nukkumaan, eivät tule meille. Turhauttavaa kun petivaatteet ym piti kuitenkin kaiken varalta turhaan kaivaa esille makkarissa jo illalla ennen lasten nukahtamista jos olisivatkin tulleet, kun ei kaappeja voi keskellä yötä alkaa penkomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tai paremminkin siskolla ja mun miehellä on aika eri käsitykset vähän joka asiasta.

Tuohon vielä yhdistää tuon "Lupas puhua miehensä kans ja ilmotella mikä on ohjelma." niin hommahan on ihan selvä.

Miten niin selvä? siskon mies ja mun mies tulee kyllä hyvin toimeen. Eli ei pitäs siitä olla kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Eikö voi vähän etukäteen suunnitella millon käy kelläki tai kuka käy mummolassa.

Mun vanhemmat on tällasia, pitävät ihan viime hetkeen asti kaikkia jännityksessä että kenen sisaruksusta luo tulevat yöksi. Viimeksi tulivat tähän kaupunkiin yöllä suoraan juhlista ja eivät etukäteen voineet millään päättää ja kertoa kenen luo tulevat, vaan soittivat sitten klo 22 aikaan että menkää vaan nukkumaan, eivät tule meille. Turhauttavaa kun petivaatteet ym piti kuitenkin kaiken varalta turhaan kaivaa esille makkarissa jo illalla ennen lasten nukahtamista jos olisivatkin tulleet, kun ei kaappeja voi keskellä yötä alkaa penkomaan.

Siis ymmärrän jos ovat luonteeltaan tuommosia. Meillä muutama kaveri tuon tyylisiä. Mutta sisko ei todellakaan ole tuon tyylinen. Inhoaa yllätys vieraita ja kaikkea mitä ei ole voinu suunnitella etukäteen. Ite oon enempi et saatetaan lähteä extempore johonkin tms.
Eli tän takia tulee olo että ei heitä edes kiinnosta nähdäänkö vai ei.

Voisko olla että ovat matkustamisen ja vieraassa paikassa yöpymisen takia niin väsyneitä että eivät siksi halua suunnitella ohjelmaa kauhean tarkkaan vaan elelevät vain fiiliksen mukaan? Jos heillä olisi kauheasti sovittuja tapaamisia ja väsyttäisi jos lapset nukkuneet huonosti niin niitä olisi vaikeampi perua.. Helpoiten kai asia selviäisi siskolta kysymällä..

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Jospa ajankohta oli hankala? Minusta olisi hankalaa mennä illaksi kylään ja sieltä riehakkaiden lasten kanssa toiseen paikkaan yöksi.

Oli siis vaihtoehtona että me mennään mummolaan missä he ovat yötä.
Helpommin vaan ois sujunu jos he oisivat tulleet tänne kahden lapsensa kanssa entä me ängetty kuuden lapsen kans mummolaan missä ei tilaa leikkiä ym.
Mutta ilmeisesti ei käy nyt kumpikaan vaihtoehto. Sekin harmittaa että ollaan tehty iso remontti eikä siskoa kiinnosta tulla kattoon.
Mutta siis tavallaan turhasta harmittaa. Pitäis vaan antaa olla.
Onhan meillä oikeus mennä mummolaan eli voisin vaan ilmottaa et mennään illalla mut en viitti väkisin sinne ängetä. Ei ois kellään sit kivaa.

Olisiko helpompi, jos jättäisit lapset kotiin ja menisit siskoasi katsomaan ihan yksinäsi?

Sekin mutta nuo isommat lapset haluais nähdä kans siskon. ainakin tuo joka on kummipoika. ja toisekseen kiinnostas tuo miestäkin heitä nähdä. varsinki siskon miestä. Mut katotaan nyt kuuluuko mitään. vai pitääkö ite taas kysyä mut tulee vaan sellanen olo että väkisin sit tunkee sinne jos joutuu kymmenen kertaa kysyyn että passaako vai ei.

Kuulostaapa ankealta.Luulisi, että siskosi itsekin äitinä tajuaisi, että helpompi on kahden lapsen kanssa tulla kyläilemään. Kai se haluaa sisarenlapsiaan tavata? onko se sulle jostain loukkaantunut?

Kuulostaapa ankealta.Luulisi, että siskosi itsekin äitinä tajuaisi, että helpompi on kahden lapsen kanssa tulla kyläilemään. Kai se haluaa sisarenlapsiaan tavata? onko se sulle jostain loukkaantunut?

Siis ymmärrän et ovat väsyneempiä kun ovat reissun päällä ja siis kyllä mulle ois käyny tuokin et oltais menty mummolaan. Se vähän jäi mietityttään kun veljen luo kyllä selviävät aina.
Ei mun mielestä oo mistään loukkaantunu. Ihan normaalisti ollaan juteltu kun viimeksi ollaan oltu puhelimessa. Suht vähän ollaan tekemisissä että ei pitäis olla mitään mistä ois syytä loukkaantua. ja yleensä kyllä sanoo suoraan jos jossain mättää.
mutta olkoon. taidan laittaa viestin et mitä meinaa ja sit suunnitella jotain muuta jos ei heille passaa.

Jotkut mummot/mummolat ovat "mustasukkaisia" vieraista, mihinkään muualle eivät vieraat saisi mennä ja kyläpaikkaan ei saisi pyytää vieraita.

Ei meillä onneksi. Paljon nuo kyläilly nytkin. Ja kyllä mummon puolesta voi sinne mennä. Eri asia haluaako sisko meidät sinne ja väkisin en mene.

Meillä ei mies ainakaan halua lähteä kylään paikkaan, jossa on kolme tai enemmän lapsia.. pieniä. Ei vaan jaksa sitä möykkää ja meteliä. Enkä pahemmin kyllä itsekään..

Ei muuta kuin auto alle ja siskoa moikkaamaan :)
Itsellä on se tilanne, että kotipaikalleni on meiltä n. 350km ja tulen siellä todella kärttyiseksi, kun puhelin pirisee jatkuvasti ja PITÄISI kaikkia nähdä. Ei lopulta huvita nähdä ketään, kun ollaan jatkuvasti kyselemässä aikatauluista tai vaatimassa sitä näkemistä. Toivoisin itse, että joku joskus sanoisi, että minä tulen teidän luo, että ei tarvitse enää ajella pitkin ja poikin.
Eli rohkeasti vaan siskon luo vaikka muutaman lapsesi kera. Itse ainakin ilahtuisin, jos joku toimisi noin omassa sukulaispiirissäni :hug:

Yhteistyössä