Sisäänkäynti talon päädystä. Mitä mieltä olette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jooloio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mielestäni kätevä, jos ajotie on samalla puolella. Lyhyt matka autolle.

Meillä kodinhoitohuoneen ovi päädyssä ja harvoimpa tulee etupuolella olevaa pääovea käytettyä. Vieraat tietty tulee pääovesta, mutta itse mennään khh:n ovesta.

[QUOTE="Irene";27990520]No yleensä se on kyllä rakennuslupa joka määrittelee miten se talo siihen tontille sijoittaa ja missä on silloin järkevin paikka ulko-ovelle.[/QUOTE]

Joo. Mutta esim. Meillä tontti oli omasta takaa ja ei asuinalueella, joten ei ollut mitään määräyksiä siitä, millainen talo. Rakennuslupaa on 500 neliötä ja autotalli ei saa jonkun sähkölinjajutun takia mennä tiettyyn kylmaan asti. Muuten vapaat kädet.

Ok, sitä sisään käyntiähän voi stailata esim kivetyksin, katoksella, istutuksin näyttävämmäksi, niin että näkyy vaikka toisesta päädystäkin katsoen mistä mennään sisälle.

Mä en henk koht tykkää, ihanaa kun siellä "toisessa" eteisessä ei ole sitten yhtään mitään ja jostain kodinhoitohuoneesta tungetaan kylään ihmisille. Mutta kukin tyylillään....

Alkuperäinen kirjoittaja Öhh;27992279:
Mä en henk koht tykkää, ihanaa kun siellä "toisessa" eteisessä ei ole sitten yhtään mitään ja jostain kodinhoitohuoneesta tungetaan kylään ihmisille. Mutta kukin tyylillään....

Näissä pakettitalopelloilla olevissa tölleissä on periaatteessa sama, mistäpäin sisään tungetaan. Eteiset ovat naurettavan pieniä tuulikaappeja, joissa ei mahdu kunnolla pukemaan/riisumaan.

[QUOTE="sasa";27992345]Näissä pakettitalopelloilla olevissa tölleissä on periaatteessa sama, mistäpäin sisään tungetaan. Eteiset ovat naurettavan pieniä tuulikaappeja, joissa ei mahdu kunnolla pukemaan/riisumaan.[/QUOTE]

Mitenhän tää nyt liittyi mihinkään?

[QUOTE="sasa";27992377]Ööö, talon sisäänkäyntiin ja viestiin #16?[/QUOTE]

Jos kysytään että mitä mieltä ja vastaan mitä mieltä olen, niin selitellään jollain ihme systeemillä?? Mä olen edelleen sitä mieltäni ja sitähän sä kysyit, mä en kysynyt mitään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Öhh;27992279:

Siis mitä sä nyt horiset? Mun siskon luona on päädystä sisäänkäynti ja siinä päädyssä on ihan normaali eteinen. Eikai se eroa muuten millään tasoa, kuin että ovi on eri kohtaa taloa ja eteinen on päädyssä.
Siskon luona on tuulikaappi ja sitten eteisaula..

Miksi vieraiden pitäisi kodinhoitohuoneesta tulla?!

Meille tulee hyvin todennäköisesti sisäänkäynti uuteen taloomme päädystä.
Miksi ihmeessä vieraat pitäisi kodinhoitohuoneen kautta tuoda sisään?!
Vaikka ovi on päädyssä, niin siihen tulee silti ensin ihan normaali kuisti ja eteisaula, jossa sitten on kaikki mitä eteiseen kuuluu vaatesäilytyspaikkoineen jne...

Mä halusin eteisen päätyyn, koska talo on silloin avarampi ja sisääntulo ei katkaise tavallaan taloa. Tämä on toki makuasia..

Meillä on tontti omasta takaa. 2800 neliötä ja joka puolelle jää metsää ympärille.

Mitä lie tuo "pakettitalotontti" kommentti tarkoittikaan..

Se onko sisääntulo talon päädyssä vai ei, on makuasia ja tonttikysymys.
Itse tykkään, koska silloin talon pohja on yleensä avarampi ja ns. "järkevämpi".
Vaikka taloon tullaan päädystä sisään, niin se sisääntulo on muuten ihan kuten muissakin taloissa.. Ensin eteinen jne.
Kaverin luon on pääty sisäänkäynti ja ikinä ole joutunut kodinhoitohuoneesta sisään menemään.

Meille ei tule tosin taloa pääty sisäänkäynnillä. Sellaiset talot ovat suht. kalliita yleensä.

Meille tulee pakettitalo ja sisäänkäynti keskellä. Rahakysymys.

Yhteistyössä