Talosta mielipidettä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä mieltä kastellin tästä mallista?

Cityeconomy economy muuttovalmis talopaketti talopaketit - Kastelli
meille tulisi sisäänkäynti talon päädystä ja eteinen tuohon tämän hetkiseen vessan paikkaan. Wc siirtyisi nyk. eteisen paikalle. Portaat olohuoneen oikeaa seinää pitkin ylös ja aulatila yläkerran ylimmäisen makuuhuoneen paikalle. Mitä mieltä olette? Taloon laitetaan myös 90cm lisää pituutta joten keittiö saa lisää tilaa ja saareke saa tilaa.

Kehukaa tai haukkukaa!

Puuttumatta nyt sen kummemmin Kastelliin valmistajana tai tuohon pohjaan sinällään, niin eikös näiden muuttovalmiiden ajatus ole vähän se, että ne ovat vakiokamaa ja sillä saadaan hinta painettua alas? Ja jos siihen vakiosisältöön haluaa muutoksia, niin se maksaa sitten heti reilusti?

Suosittelisin siis, että piirrätätte talonne arkkitehdilla, niin saatte täsmälleen sellaisen kuin haluatte. Kilpailutatte sitten vaikka kaikki valmistajat niillä omilla kuvillanne.

Kastelli toimittaa myös muulla kuin "avaimet käteen" ratkaisulla. Me mm tilataan "sateelta suojaan" ratkaisulla ja tehdään itse loput (kastelli toimittaa siis runko valmiina ja katto tehtynä) jolloin saa vaikuttaa itse kaikkiin sisätiloihin ja tilaratkaisuihin. Mikä tuli täysin yllätyksenä niin kastelli piirtää meille täysin maksutta toimivan kokonaisuuden joka vaan sitten itse tehdään.

[QUOTE="alkup";26276829]meille ehdoton kriteeri oli korkea olohuone, siitä en tinkisi mistään hinnasta :)[/QUOTE]

Kerro mulle mitä ihmeen hyötyä/iloa on korkeasta olohuoneesta? Minen ymmärrä alkuunkaan tuota villitystä!

[QUOTE="joopa";26276836]Kerro mulle mitä ihmeen hyötyä/iloa on korkeasta olohuoneesta? Minen ymmärrä alkuunkaan tuota villitystä![/QUOTE]

Yksinkertaisesti ulkonäkö. Mielestäni se tekee olohuoneesta ylvään näköisen.

[QUOTE="alkup";26276844]Yksinkertaisesti ulkonäkö. Mielestäni se tekee olohuoneesta ylvään näköisen.[/QUOTE]

Ylvään

Mutta kutem sanottu niin makuja on monia eikä makuaisoista voi kiistellä!

[QUOTE="alkup";26276844]Yksinkertaisesti ulkonäkö. Mielestäni se tekee olohuoneesta ylvään näköisen.[/QUOTE]

No meillä on olohuone alakerrassa ja korkeutta on tuon "ylvään" verran elikäs olisko 5-6 metriä. Valoa kyllä on ja paljon mutta en ottaisi enää toiseen taloon. Kannattaa huomioida että korkeassa ja isossa tilassa kaikuu AINA. Eli kaikuminen on sitten saatava kuriin joko tekstiilein tai akustiikkalevyin. Onneksi meillä lapset ovat jo isoja mutta mun kauhuskenaario olisi pienet lapset ja korkea olohuone. Voi sitä metelin määrää. Lisäksi jos meinaatte telkkarin laittaa alas olohuoneeseen niin se ei sitten kuulu niin kuin normaalikorkuisessa huoneessa. Meillä telkkari on yläkerran tv-huoneessa. Huomioikaa myös että jos laitatte telkkarin alakertaan olohuoneeseen ja haluatte parantaa äänentoistoa niin harvoilla kaiutin ratkaisuilla saadaan toimivia juttuja noinkin avonaiseen olohuoneeseen kuin tuossa mallissanne on.

Alakerran makkari on kyllä tooosi pieni. Siis sen leveyshän on parisängyn verran - 160 cm?? Yläkerran aulatila on liian pieni mihinkään tarkoitukseen. Miksi haluatte että saunasta poistutaan kodinhoitohuoneen jälkeen eteiseen??

[QUOTE="joopa";26276801]Tosi ruma ulkoapäin, ja mitä järkeä noissa korkeissa olohuoneissa on? [/QUOTE]

Korkeissa olohuoneissa on paljonkin järkeä. Matalalla oleva katto vähänkään isommassa tilassa vaikuttaa ikään kuin "roikkuvan". Korkea katto luo avaruutta ja tilantuntua.

[QUOTE="joopa";26276801]Ite rakentaisin yksi kerroksisen.[/QUOTE]

Kaavahan sen kerrosmäärän sanelee taajama-alueilla.

Teidän muutoksilla eteinen jää tosi pieneksi putkeksi. Ei ole tilaa edes lasten takkien ripustamiseksi tai hädin tuskin kenkätelineelle. Mielestäni avara ja näyttävä sisääntulo taloon on paljon tärkeämpi (ja järkevämpi) kuin "ylväs" olohuone. Kaksikerrosta avoin olohuone alkaa olla jo out, menneen talven lumia.

Olen modernien talojen ystävä, mutta tuo talo on todella kolkko ulkoapäin. Ei mitään ilmettä. Näitä on 13 tusinassa.

Tekisin talon, jossa on 1krs korkea "siipi" tai pääyosa ja sinne vinokattoinen hieman normaalia korkeampi olohuone. Toki sitä ei saa niin halvalla kuin tämän laatikkomallin.

Varmasti on ylvästä lämmittääkin tuota korkeaa ja suurta tilaa =) Olkkarin lämmitys on karkeasti 60-70% koko kämpän lämmityskuluista..who cares ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26276996:
Korkeissa olohuoneissa on paljonkin järkeä. Matalalla oleva katto vähänkään isommassa tilassa vaikuttaa ikään kuin "roikkuvan". Korkea katto luo avaruutta ja tilantuntua.

Kaavahan sen kerrosmäärän sanelee taajama-alueilla.

jep ja avartaa lompakkoakin kun tilaa lämmittelee...

Kiitos sinulle joka linkitit tuon hartman kodin. Tutkin noita vaihtoehtoja vielä :) Mitään kun ei ole vielä pistetty musta valkoiselle että olisi pakko kastellilta ottaa talo.

[QUOTE="joopa";26276860] eikä makuaisoista voi kiistellä![/QUOTE]

Mistäs sitä sit voi kiistellä jos ei makuasioista? Faktoista? :D

Makuasioista nimenomaan VOI kiistellä, eri asia on, kannattaako se, sillä jokaisella on oma makunsa...

Yhteistyössä