sipulin pilkkomis G

onko se silmien vuotaminen kovinkin yleistä sipulia pilkkoessa :confused:
itelläni ei ole koskaan kyseistä vaivaa ollu.

eikä tarvii kenekään viisastella että eihän sulla ole päätäkään, sovitaan vaikka että pää on ollu siinä leikkuulaudan vieressä..
 
lök
täällä vuotaa ja pahasti... mutta olen keksiny että kun kuorin sipulin lämpimän veden alla niin käry ei oo niin paha ja silmätkään ei sit vuoda :) joku ehdotti että laittasin sokeripalan suuhun pilkkoessani mut siitä mitään apuu ollu.....
 
Mä poraan aina sipulia pilkkoessa. Ei tarvitse olla kuin samassa huoneessa niin jo aukeaa hanat. Mieheen ei tehoa. Mikäköhän tähänkin vaikuttaa...

Kokeilin joskus tulitikut suussa. Ei apua. Ainut joka tehoaa on uimalasit B)
 
[QUOTE="tööt";22131242]pakastesipulipussi maksaa 50 snt, ei itketä laisinkaan[/QUOTE]

ei ole kauaakaan aikaa kun en uskonu tollasia paksteita olevan olemassakaan. kohta saa varmaan jo makkaraakin valmiiks pilkottuna ettei vaan ite tarvii..
 
"vieras"
[QUOTE="tööt";22131242]pakastesipulipussi maksaa 50 snt, ei itketä laisinkaan[/QUOTE]

Mutku se pilkkominen on olennainen osa kokkaamisfiilistä. Kyllähän se sipuli aina jonkun verran silmiä kirvelee ainaki mulla, mut oon huomannu, että silmälaseista on ainaki vähäsen apua. Ettei vuoda ihan solkenaan. Mutta jos oikein tosi ärtsy sipuli osuu kohdalle, alkaa nokkaki vuotaa :D
 
"tööt"
[QUOTE="vieras";22131258]Mutku se pilkkominen on olennainen osa kokkaamisfiilistä. Kyllähän se sipuli aina jonkun verran silmiä kirvelee ainaki mulla, mut oon huomannu, että silmälaseista on ainaki vähäsen apua. Ettei vuoda ihan solkenaan. Mutta jos oikein tosi ärtsy sipuli osuu kohdalle, alkaa nokkaki vuotaa :D[/QUOTE]

Kiksinsä kullakin, minä en saa mitään positiivisia fiiliksiä minkään pilkkomisesta
 
"juups"
Johtuu jostain hermo(?)radoista(?). Mulla on aina vuotanut niin maan keleesti. Mä VIHAAN sipulin pilkkomista. Olen ostanut Tupperin sipulin pilkkojankin. Muuten hyvä, mutta se sipuli pitää PILKKOA ennen laitteeseen laittamista neljään osaan. Se on jo liikaa.

Mutta siis likinäkö korjattiin eli silmäni laseroitiin pari vuotta sitten. Oli ihanaa olla pari kuukautta niin, että ei itkettänyt. Eli lääkärin mukaan kun silmästä katkottiin ne jotkut piuhat niin kestää aikaa ennen kuin palautuvat. Ennalaann.

Kiitoksia pakastesipulin kehittäjälle.
 

Yhteistyössä