Sini moppivarren vaihto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei lähde irti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei lähde irti

Vieras
Miten ihmeessä saa siivouspään vaihdettua sini moppiin. Olen koittanut irrottaa kun olisi erilaisia vaihto osia vaikka kuinka, mutta ei vaan lähde tuo moppiosa siitä irti. Onko kellään hyvää vinkkiä kuinka se irrotetaan? Varmaan ostopakkauksissa löytyy kunnolliset irrotusohjeet, mutta ei ole ensimmäistäkään enää tallessa ja pitäisi saada nyt varteen vaihdettua ikkunapesuun tarvittavat päät.
 
Eikö kukaan koskaan vaihda osia varteen? Siinä on kaksi harmaata ikäänkuin klippaa varren molemmin puolin josta ilmeisesti pitäisi jotenkin saada vaihdettua. Olen koittanut painaa niitä ja veitsenkärjellä vetääkin ja eivät inahdakaan. Liittykö ne edes siihen vaihtamiseen vai miten saa irrotettua? Kaksi vartta kuitenkin olemassa ja en viitsisi lisää ostaa kun niihin saa siivouspäät vaihdettua kuitenkin.
 
[QUOTE="Vieras";26144416]Ei niille pipukoille tehdä mitään, vedetään vaan varsi irti. Napakka nykäisy ja kyllä se irtoaa.[/QUOTE]

Kiskomalla vaan itse sen irrotan. Yleensä siinä on kiinni lasta, jolloin pystyy jalallakin painaa sitä lattiaa vasten kun varresta kiskoo.
 
[QUOTE="Vieras";26144416]Ei niille pipukoille tehdä mitään, vedetään vaan varsi irti. Napakka nykäisy ja kyllä se irtoaa.[/QUOTE]

Kiitos ohjeesta, mutta ei lähde vaikka kuinka kiskoo moppi jalkapohjien alla :D Oisko jämähtänyt kunnolla nyt sitten kiinni kun varret sentäs 10 vuotta vanhoja ja en ole kumpaakaan koskaan vaihtanut siivouspäätä. Jos kokeilisi laittaa väliin vaikka ruokaöljyä jos sitten antaisi periksi ja irtoaisi :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei lähde irti;26144477:
Kiitos ohjeesta, mutta ei lähde vaikka kuinka kiskoo moppi jalkapohjien alla :D Oisko jämähtänyt kunnolla nyt sitten kiinni kun varret sentäs 10 vuotta vanhoja ja en ole kumpaakaan koskaan vaihtanut siivouspäätä. Jos kokeilisi laittaa väliin vaikka ruokaöljyä jos sitten antaisi periksi ja irtoaisi :)

Liotin ensin hetken tulikuumassa vedessä ja sivelin öljyä ja kappas se lähtikin :) Kiitos neuvoista kuitenkin ja hyviä siivoushetkiä kaikille :) Kevät aurinko on armoton pölylle ja likaisille ikkunoille :)
 
Kiskomalla vaan itse sen irrotan. Yleensä siinä on kiinni lasta, jolloin pystyy jalallakin painaa sitä lattiaa vasten kun varresta kiskoo.
[/QUOTE]

Täydellinen ohje, toimii. Kiitos!
 

Yhteistyössä