Sinä kouluttamaton kolmen-useamman lapsen kotiäiti

  • Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti
kahden äiti
"Ai tosta mallia, joka ei edes tiedä miten köyhästi oikeasti sairaat elää!
Ennemmin olen sairas ja ilman ammattia kuin urpo ammatilla!
Ilmankos sairaita sorretaan, kun ajatellaan että teeskentelevät tai ovat rikkaita!"


Ohhoh, tunnistitko itsesi tekstistäni?! "

"Niin se koira älähtää kun kalikka..."
 
TriStessse
No tämä laiskeliini tästä lähtee hommiin jos vain jotenkin jaksan nousta tästä tuolista... Vaikkakin totuus on että laiskana en selviäisi meidän "irlantilaisten kolmosten" hoitamisesta! Kyllä tässä suht reipas ja jaksava täytyy olla.
 
hankielämä
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
"Ai tosta mallia, joka ei edes tiedä miten köyhästi oikeasti sairaat elää!
Ennemmin olen sairas ja ilman ammattia kuin urpo ammatilla!
Ilmankos sairaita sorretaan, kun ajatellaan että teeskentelevät tai ovat rikkaita!"


Ohhoh, tunnistitko itsesi tekstistäni?! "

"Niin se koira älähtää kun kalikka..."

Enpä tunnistanut, kun sattumoisin en ole edes kotiäiti.
Sinun kannattaisi kouluttautua uudelleen, ammattiin, jossa oppisit vähän elämää.
 
anika harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
No olipas yleistys =)

Mulla on muksuja kolme ja tutkinto sekä vakituinen työpaikka. Enkä ole mikään tuttavapiirini harvinaisuus - aika monella tuntemallani ihmisellä on lapsia enemmän kuin kaksi ja silti ovat koulutettuja työssäkäyviä ihmisiä.

Mitä tarkoitat sanalla "moni" tässä yhteydessä? Enemmän kuin puolet? Enemmän kuin kaksi?
 
Miks se aina mielletään äidin LAISKUUDEKSI, jos tekee monta lasta peräjälkeen??? :eek: Mun mielestä sen on kaukana laiskuudesta!!!! Töihin menisin kyllä mielelläni, mutta en RAASKI laittaa lapsiani päiväkotiin. Mua niin raivostuttaa ihmiset, jotka kuvittelevat, että "helpommalla pääsee kotona, laiska kun on..." sen sijaan, että ajattelisivat "ihanaa kuinka hän jaksaa olla kotona ja touhuta lasten kanssa, mikään ei ole lapsille parempi paikka kun oma koti"
 
kahden äiti
Kuulkaa työssäni törmäsin tälläisiin tapauksiin tuon tuosta.. Eivät JAKSANEET edes työkkäreiden kurssille raahata takapuoltaan vaan hakivat jatkuvalla syötöllä sair.todistuksia ja kun ei enää selkä/lonkka/migreeni jutut menneet läpi niin hakivat mielenterveysongelmien vuoksi sairaslomaa.. Ja aina samat tyypit..

 
hah
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Kuulkaa työssäni törmäsin tälläisiin tapauksiin tuon tuosta.. Eivät JAKSANEET edes työkkäreiden kurssille raahata takapuoltaan vaan hakivat jatkuvalla syötöllä sair.todistuksia ja kun ei enää selkä/lonkka/migreeni jutut menneet läpi niin hakivat mielenterveysongelmien vuoksi sairaslomaa.. Ja aina samat tyypit..
Mitä sitten?
Ilmeisesti olet katkera, kun itse joudut tekemään paskatyötä paskapalkalla.
Mene kouluun ja vaihda alaa

:LOL:

Mitäs täällä valitat? valivalivali, eikö ole töitä tehtävänä?? Vai lintsaatko tänään?
 
kahden äiti
laiskuutta ei ole se että tekee lapsia monta vaan se että tekee ne ainoastaan karttaakseen työtä... Nuorimmaiseni nyt vasta aivan vauva ja palaan töihin kun hän on noin 1 vuoden vanha.. silloin itse 25.. Ja aion luultavasti ennen 30-ikävuotta tehdä kolmannenkin mutta ei se estä minua töissä käymästä.. :)
 
kahden äiti
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
 
Sivusta seurannut
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Siihen en usko että 24 v kahden lapsen äiti on hyvä palkkaisessa duunissa vielä. Tietty jos sun liksa on joku 1500 ? niin ok.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KYRSÄ:
Miks se aina mielletään äidin LAISKUUDEKSI, jos tekee monta lasta peräjälkeen??? :eek: Mun mielestä sen on kaukana laiskuudesta!!!! Töihin menisin kyllä mielelläni, mutta en RAASKI laittaa lapsiani päiväkotiin. Mua niin raivostuttaa ihmiset, jotka kuvittelevat, että "helpommalla pääsee kotona, laiska kun on..." sen sijaan, että ajattelisivat "ihanaa kuinka hän jaksaa olla kotona ja touhuta lasten kanssa, mikään ei ole lapsille parempi paikka kun oma koti"
Kutakuinkin tätä mieltä olen minä myös!
;)
 
Pöhkö
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Siihen en usko että 24 v kahden lapsen äiti on hyvä palkkaisessa duunissa vielä. Tietty jos sun liksa on joku 1500 ? niin ok.
En ole sama äiti, mutta olin kyllä osaston esimiehenä alle 24-vuotiaana ja palkaa tuli kyllä ihan reilusti. Niin makaa, kuin petaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Siihen en usko että 24 v kahden lapsen äiti on hyvä palkkaisessa duunissa vielä. Tietty jos sun liksa on joku 1500 ? niin ok.
Minä koluttautumaton kun saan tämän toisen lapsen ja kun on aika mennä joskus töihin,kun huvittaa,niin minä saan enemmän kuin tuon 1500,että silleen :p
Tienaan enemmänkuin monet korkeasti koulutetutkin B)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Siihen en usko että 24 v kahden lapsen äiti on hyvä palkkaisessa duunissa vielä. Tietty jos sun liksa on joku 1500 ? niin ok.
Minä koluttautumaton kun saan tämän toisen lapsen ja kun on aika mennä joskus töihin,kun huvittaa,niin minä saan enemmän kuin tuon 1500,että silleen :p
Tienaan enemmänkuin monet korkeasti koulutetutkin B)
Kehtaat vielä kertoa että kouluttamaton.
 
kahden äiti
Mihin kirjoitin että olen nimenomaan hyvä palkkaisessa työssä?? Kirjoitin että pärjään palkallani oikein hyvin.. Tällä hetkellä toki äitiyslomalla tulot vähemmän..
Työssä ollessani palkkani jää alle 2000? kuussa mutta en valita.. Pidän työstäni ja viihdyn töissä.. =) Ja aikaa jää lapsillekin...
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Pärjäät juu rahallisesti muttet henkisesti. Näkeehän sen kuinka katkera olet.
Mitäs teet tulevaisuudessa kun olet jo kaiken tehnyt?

Jos haluat töitä tehdä niin OK, mutta ala on sulle on väärä koska arvostelet miten arvostelet.

Toiseksi, et ole mikään arvostelemaan sitä yleensäkään jos joku ei töitä tee.

Ennemmin aivot ja arvot kohdallaan kun tukku seteleitä hihassa... Näetkö sä edes miestäs kun noin teette töitä?

Hirveintä on se, että pienet lapset ovat hoitajilla kun vanhempia kiinnostaa vaan raha.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Siihen en usko että 24 v kahden lapsen äiti on hyvä palkkaisessa duunissa vielä. Tietty jos sun liksa on joku 1500 ? niin ok.
Minä koluttautumaton kun saan tämän toisen lapsen ja kun on aika mennä joskus töihin,kun huvittaa,niin minä saan enemmän kuin tuon 1500,että silleen :p
Tienaan enemmänkuin monet korkeasti koulutetutkin B)
Kehtaat vielä kertoa että kouluttamaton.
Kyllä ja kolmannen meinasin pukata sitten kun olen ollut vähän aikaa töissä,pitää kerätä vähän pesämunaa että pystyy olla kotona :saint:
 
Mulla on itsellä kaksi lasta ja ikää 25v. Takana on ylioppilastutkinto loistopapruin ja nyt olen töissä sekä opiskelen ammattikorkeassa tarkoituksena ensi vuonna valmistua. Mutta jos mull olisi vielä yksin lapsi lisää niin en varmana olisi nyt näin hyvin päässyt eteenpäin. Meinaan se on raskasta opiskella lasten kanssa ja musta ei olisi siihen jos lapsia enemmän olisi. Mutta kyllä vaan voi monen lapsen äidilläkin olla ammatti. Tutulla kuusi lasta ja on lastentarhanopettaja, toisella tutulla viisi lasta ja on restonomi.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Siihen en usko että 24 v kahden lapsen äiti on hyvä palkkaisessa duunissa vielä. Tietty jos sun liksa on joku 1500 ? niin ok.
Minä koluttautumaton kun saan tämän toisen lapsen ja kun on aika mennä joskus töihin,kun huvittaa,niin minä saan enemmän kuin tuon 1500,että silleen :p
Tienaan enemmänkuin monet korkeasti koulutetutkin B)
Kehtaat vielä kertoa että kouluttamaton.
Kyllä ja kolmannen meinasin pukata sitten kun olen ollut vähän aikaa töissä,pitää kerätä vähän pesämunaa että pystyy olla kotona :saint:
No eipä kovin hyvin asiat ole jos tarvii oikeen mania kerätä et voi jäädä sit kotio B)
 
kahden äiti
"Minä koluttautumaton kun saan tämän toisen lapsen ja kun on aika mennä joskus töihin,kun huvittaa,niin minä saan enemmän kuin tuon 1500,että silleen
Tienaan enemmänkuin monet korkeasti koulutetutkin"

Onko tuo mielestäsi kehuskelun paikka?
 
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta seurannut:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Minä pärjään oikein hyvin palkallani.. :) Mieheni ja minun tulot yht reilusti yli 7000? kuussa (toki menojakin on).. Voisin aivan hyvin istua kotonakin vuodesta toiseen ja elellä tuilla ja miehen rahoilla mutta haluan töitä tehdä..
Siihen en usko että 24 v kahden lapsen äiti on hyvä palkkaisessa duunissa vielä. Tietty jos sun liksa on joku 1500 ? niin ok.
Minä koluttautumaton kun saan tämän toisen lapsen ja kun on aika mennä joskus töihin,kun huvittaa,niin minä saan enemmän kuin tuon 1500,että silleen :p
Tienaan enemmänkuin monet korkeasti koulutetutkin B)

Kuten minäkin tienaan itseasiassa aika reilustikin enemmän kuin 1500 ja mullakaan ei ole koulutusta.
 
sera
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Mihin kirjoitin että olen nimenomaan hyvä palkkaisessa työssä?? Kirjoitin että pärjään palkallani oikein hyvin.. Tällä hetkellä toki äitiyslomalla tulot vähemmän..
Työssä ollessani palkkani jää alle 2000? kuussa mutta en valita.. Pidän työstäni ja viihdyn töissä.. =) Ja aikaa jää lapsillekin...
Juujuu ja kirjoitat hyvin kauniisti henkilöistä joita töissä on.
Mulla onkin omaisuutta niin paljon, ettei tarvi IKINÄ mennä töihin.. enkä mene, koska on rahaa, miljoonittain... Miksi menisin???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Sellaset monien lasten kotiäidit yleensä pelkää muuta elämää. Haluavat olla vaan kotona ja siksi tekevät lapsia lapsen perään, jaksoivat tai eivät. Luulevat ettei heistä oikein ole muuhun.. tai että muu ei huvita. Vaikkeivat edes ole kokeilleet muuta, voisi huvittaakin jos kokeilisivat.
Näin se on ja ystävänikin on asian myöntänyt.
 

Yhteistyössä