Sinä kouluttamaton kolmen-useamman lapsen kotiäiti

  • Viestiketjun aloittaja Mamma
  • Ensimmäinen viesti
TriStessse
Mä olen ylioppilas ja pari turhaa koulutusta on. Terveys ei salli kyseisiä hommia tehdä. Lapsia tuli kolme putkeen. Toistaiseksi olen vielä kotona ja aion ollakin niin pitkään kuin pää kestää. Sitten opiskelemaan.
Mieheni lopetti opiskelun syksyllä ja meni töihin. Ihan hyvin kuitenkin pärjättiin opiskelunkin aikana.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
suurin syy siihen ettei mulla oo ollu kiirettä mihinkään on se ettei ensinnäkin oo paikkaa mihin mennä (koulu tai työpaikka), sit ei tiiä mitä haluu tehä. niin sit oon mielummin kotona kuin että meen jonnekin duuniin mihin en haluu.

mulla on myöskin masennus joten kynnys lähtee kokeilee on aika korkee. kai kuulun niihin jotka kokee ettei ne kuulu oikein mihinkään. :ashamed:
Oliko masennusta ennen lapsia? Pärjäätkö ilman lääkitystä? Ehkä työ lasten parissa olisi sinulle sopiva,mutta masennus varmasti voi olla este.
 
mulla lapsia kohta seitsemän...työelämässä olin kotipalvelussa,koulutuksen kävin ravitsemisalalla,mut allergian puhjettua ei musta niihin hommiin ollutkaan :snotty: myyjänä olen ollut muutamissa pätkissä ja kotipalvelussa viimeksi...nyt yh,mutta parisuhteessakin ollessa aika paljon jäi lapset ja koti mun hommiksi töiden jälkeenkin,silloisella ukolla kun oli pidemmät päivät yks.yrittäjänä :whistle:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
suurin syy siihen ettei mulla oo ollu kiirettä mihinkään on se ettei ensinnäkin oo paikkaa mihin mennä (koulu tai työpaikka), sit ei tiiä mitä haluu tehä. niin sit oon mielummin kotona kuin että meen jonnekin duuniin mihin en haluu.

mulla on myöskin masennus joten kynnys lähtee kokeilee on aika korkee. kai kuulun niihin jotka kokee ettei ne kuulu oikein mihinkään. :ashamed:
Oliko masennusta ennen lapsia? Pärjäätkö ilman lääkitystä? Ehkä työ lasten parissa olisi sinulle sopiva,mutta masennus varmasti voi olla este.
ei ollu. mulla oli toimiva lääkitys mutta lopetin varmuuden vuoks kun testi näytti plussaa. seurataan vaan..jos tulee paha olo niin jatketaan lääkitystä.
 
Vieras
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Näipä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Onko sulla vaan yksi lapsi?
Mulla on kaksi ja en aio enempää tehdä, koska on mulle liian kovaa hommaa hoitaa lapsia.
Olisin nytkin töissä, mutta töitä ei ole vielä löytynyt. Ja koulutus on, yliopistosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Onko sulla vaan yksi lapsi?
Mulla on kaksi ja en aio enempää tehdä, koska on mulle liian kovaa hommaa hoitaa lapsia.
Olisin nytkin töissä, mutta töitä ei ole vielä löytynyt. Ja koulutus on, yliopistosta.
Rahaa en ole huomannut lasten tuovan mukanaan, ei ollenkaan. En elätä 100 eurolla yhtä lasta, en mitenkään. Kun pääse töihin, pelkkä päivähoitomaksu on noin 200 /lapsi.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Onko sulla vaan yksi lapsi?
Mulla on kaksi ja en aio enempää tehdä, koska on mulle liian kovaa hommaa hoitaa lapsia.
Olisin nytkin töissä, mutta töitä ei ole vielä löytynyt. Ja koulutus on, yliopistosta.
1 on, eikä enempää tule. On aikaa muuhunkin kun lasten hoitamiseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Onko sulla vaan yksi lapsi?
Mulla on kaksi ja en aio enempää tehdä, koska on mulle liian kovaa hommaa hoitaa lapsia.
Olisin nytkin töissä, mutta töitä ei ole vielä löytynyt. Ja koulutus on, yliopistosta.
1 on, eikä enempää tule. On aikaa muuhunkin kun lasten hoitamiseen.
sepä se. Itsekin pidin yhden lapsen äitinä vielä lastenhoitoa löhöilynä. Mutta ajatukset muuttuvat.
Minäkin haluan, että saa joskus sitten käyttää aikaa muuhunkin kuin toisten palvelemiseen.
 
TriStessse
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Juuri näin, hemmetti kun tuli tehtyä sterilisaatio!!!
 
Mulla opiskelut kesken, olen ollut äitiyslomilla/ hoitovapailla 6,5v, nyt odotan neljättä lasta. Pärjätään hyvin miehen tuloilla ja ollaan onnellisia näin. En halua lapsiamme päiväkotiin vaan hoidan ne itse kotona, heiltä ei puutu mitään.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Onko sulla vaan yksi lapsi?
Mulla on kaksi ja en aio enempää tehdä, koska on mulle liian kovaa hommaa hoitaa lapsia.
Olisin nytkin töissä, mutta töitä ei ole vielä löytynyt. Ja koulutus on, yliopistosta.
1 on, eikä enempää tule. On aikaa muuhunkin kun lasten hoitamiseen.
sepä se. Itsekin pidin yhden lapsen äitinä vielä lastenhoitoa löhöilynä. Mutta ajatukset muuttuvat.
Minäkin haluan, että saa joskus sitten käyttää aikaa muuhunkin kuin toisten palvelemiseen.

Jotkut vie sanoo että 1 lapsi on " rasittavampi " kuin 2, kun ei ole leikkikaveria, pah sanon minä. Tarhassa, koulussa, pihassa on kavereita, joten.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Moni ne joilla 3 lasta ja enemmän niin haluaa olla kotona vaan ja elää lapsista tulleilla rahoilla, eli suoraan sanottuna laiskuuttaan on kotona mummoon asti. Ja taas kun joku tuki loppuu niin tehään lapsia. Ei käy kateeksi :)
Onko sulla vaan yksi lapsi?
Mulla on kaksi ja en aio enempää tehdä, koska on mulle liian kovaa hommaa hoitaa lapsia.
Olisin nytkin töissä, mutta töitä ei ole vielä löytynyt. Ja koulutus on, yliopistosta.
1 on, eikä enempää tule. On aikaa muuhunkin kun lasten hoitamiseen.
sepä se. Itsekin pidin yhden lapsen äitinä vielä lastenhoitoa löhöilynä. Mutta ajatukset muuttuvat.
Minäkin haluan, että saa joskus sitten käyttää aikaa muuhunkin kuin toisten palvelemiseen.
"yksi lapsi on harrastus, kaksi työtä, kolme hulluuutta".
 
Ei ole koulutusta,kolme lasta.
Koulutus on mielessä,mutta vaatii viikoiksi paikkakunnalta toiselle muuton ja vielä ei onnistu.
Vaikka ei koulutusta on vankka työkokemus.Takana 18 vuotta hyttien tekoa eli eipä tässä suurempaa murhetta.Töihin vain takaisin kun aika kypsä jne.
 
kahden äiti
Suomihan on täynnä näitä patalaiskoja mammoja jotka tekee lapsia jatkuvalla syötöllä ettei tarvitse töihin mennä/kouluttautua... ja kun lapsiluku on täynnä alkaa ikää olemaan lähes 40 ja sittten tunnetusti "en mä enää tän ikäisenä" laulu... tai sit tekeydytää "sairaaks" että elellää seuraavaks niillä rahoilla.. Siis veronmaksajien rahoilla taas.. Ja muka juoppoja/nistejä hoivataan.. Joopa joo...
 
provoko olet
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Suomihan on täynnä näitä patalaiskoja mammoja jotka tekee lapsia jatkuvalla syötöllä ettei tarvitse töihin mennä/kouluttautua... ja kun lapsiluku on täynnä alkaa ikää olemaan lähes 40 ja sittten tunnetusti "en mä enää tän ikäisenä" laulu... tai sit tekeydytää "sairaaks" että elellää seuraavaks niillä rahoilla.. Siis veronmaksajien rahoilla taas.. Ja muka juoppoja/nistejä hoivataan.. Joopa joo...
Mitenhän tekeydytään sairaaksi, niin että siitä mitenkään hyötyy?
Etpä taida tietää millaiset on sairaan kouluttamattoman työssäkäymättömän ihmisen rahat. Joskus pyöreät 0 euroa. Joskus jopa muutaman satasen, välillä saa oikein kansaneläkkeen 400-500e/kk ja siitä pitää sitten olla jo kunnon diagnoosit että eläkkeelle pääsee, ei paljon teeskentely auta.

Pidä näppiksesi visusti kurissa asioista joista et tiedä hevon veen vertaa.
 
Mulla on kolme lasta ja ikää 26v. Lukio jäi kesken, olen aivan liian tyhmä sinne(mulle ei vaan jää asiat päähän!) hotelli- ja ravintola-alan tutkinto on näyttöä vaille valmis(en kyllä jatka). Ajokortin sain vuosi sitten, mies opetti ja juu, pelkään ajamista! Tyttö just tänään kysy viimeksi, että mikä susta äiti tulee isona, sanoin, etten vielä tiedä. Töissä olen ollut vaatekaupoissa, baareissa, ravintoloissa, yökerhoissa, töitä oon aina saanut kun olen halunnut. Mitä mä sillä koulutuksella, baarimikkona keikkatyönä tienaa ihan kivasti.
 
ccc
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Itselläni siis on ammatti ja työvuosia jo takana.. 2 lasta ja ikää 24..
Ottaakas laiskeliinit tästä mallia :)
Ai tosta mallia, joka ei edes tiedä miten köyhästi oikeasti sairaat elää!
Ennemmin olen sairas ja ilman ammattia kuin urpo ammatilla!
Ilmankos sairaita sorretaan, kun ajatellaan että teeskentelevät tai ovat rikkaita!
 
No mä kyllä ehdin lukea itseni ylioppilaaksi. Ja ammatillisen perustutkinnon paperit jäivät vain päättötyön esittämisen vuoksi saamatta... tosin juuri niillä en suuremmin olisi tehnytkään, kun satun olemaan allerginen kyseisen alan keskeisesti oleellisille kohteille...

Mutta, joo, ennen tätä laskusuhdannetta pärjäsin vajainen koulutuksineni loistosti.
 

Yhteistyössä