Sinä, joka kutsut itseäsi maahanmuuttokriittiseksi/maahanmuuttovastaiseksi, mitä mieltä näistä...?

vierailija
1. tasa-arvoinen avioliittolaki
Rikos -> kaulan katkaisu
2. äitiyslaki
Rikos, 1000 ruoskan iskua sitä ajattelevillekin
3. sukupuolen moninaisuus
Rikos -> kaulan katkaisu
4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
Rikos 1000 ruoskan iskua sitä ajattelevillekin
5. feminismi
Rikos -> kaulan katkaisu
6. kasvissyönti/veganismi
Ihan ok miehille, naiset syököön mitä pöydän alle tippuu
7. polyamoria
Rikos -> kaulan katkaisu
8. koulutusleikkaukset
ok jos koskee vain kantasuomalaisia
9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
Hyvä asia maahanmuuttajille, kantasuomalaiset maksakoon kaiken verorahoillaan
10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
Väärin, nainen hoitakoon kodin ja lapset
11. yliopiston lukukausimaksut
O.k kunhan ei koske maahanmuuttajia.
12. vastikkeellinen sosiaaliturva
O.K unhan koskee vain kantasuomalaisia
13. eläinten oikeudet
Eläin on alempana ihmistä, eläimillä ei ole oikeuksia
Kuulostaa Mörköäidin #unelmalta...
 
vierailija
Millaisia muita arvoja sinulla on? Mitä mieltä olet seuraavista:

1. tasa-arvoinen avioliittolaki
2. äitiyslaki
3. sukupuolen moninaisuus
4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
5. feminismi
6. kasvissyönti/veganismi
7. polyamoria
8. koulutusleikkaukset
9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
11. yliopiston lukukausimaksut
12. vastikkeellinen sosiaaliturva
13. eläinten oikeudet

(Ja tarkoitan nyt tuolla maahanmuuttovastaisella nimenomaan sitä, että vastustaa kaikenlaista monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa yleensä, esim. Rajat kiinni -porukkaa - en tarkoita sellaista, että näkee nykytilanteessa ongelmia ja toivoisi maahanmuuton olevan järjestetty vähän eri tavoin.)
Ei ole olemassa ulkomaalaisvastaisia, vaan suomalaismyönteisiä ihmisiä.

Suvakit taasen ovat suomalaisvastaisia, oikeita isänmaanpettureita, ja isänmaanpettureilla on jokaisessa valtiossa sama kohtalo.
 
vierailija
Vääntäisitkö kiltti myös rautalangasta, että mitä tarkoitat tuolla "tarkoituksena on osoittaa teille että miten kaksinaismoralistista teidän logiikka on"? Siis miten te nyt osoitatte sen ensin nuolemalla homojen perseitä ja seuraavaksi tyyliin kivittämällä? Ja mitä tarkoitat suvakkien kaksinaismoralistisella logiikalla?
Suvakit suvaitsee sekä homoja että muslimeja mutta muslimit suvaitsee homoja paljon huonommin kuin tavan maahanmuuttokriitikot. Eli suvakit kusee homojen muroihin suvaitsemalla musuja. Suvakkihomot kusee siten omiin muroihinsa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Tai no se ehkä on vähän erikoista, että muissa ketjuissa Rajat kiinni -porukka on kauhean kiinnostunut homojen ja naisten oikeuksista, mutta kukaan ei kuitenkaan ilmoittaudu tässä niiden kannattajaksi. Miksiköhän...
Tässä mennään nyassiin siitä, että mitä tarkoitetaan termillä oikeus. Se on esim. tasa-arvoa että naiset ja homot saa kulkea vapaasti kadulla, ajaa autoa ja kulkea peittämättä itseään. Feminismi ei aja tasa-arvoa, senhän sanoo sen nimikin. Muuten se voisi maskulismi :) yhtälailla. Tasa-arvoa ei myöskään ole miehen naida miestä. Koska ei hetromieskään niin voi tehdä. Tasa-arvoisia siis jo olemme.
 
vierailija
Tai no se ehkä on vähän erikoista, että muissa ketjuissa Rajat kiinni -porukka on kauhean kiinnostunut homojen ja naisten oikeuksista, mutta kukaan ei kuitenkaan ilmoittaudu tässä niiden kannattajaksi. Miksiköhän...
Minä en ainakaan ole kiinnostunut feministien tavoitteesta antaa naisille miehiä paremmat oikeudet. Kuten en muustakaan feministien hulluudesta, kuten miehisyyden panettelusta tai epätieteellisestä väitteestä, jonka mukaan sukupuoli on aivotoimintaan vaikuttavilta osiltaan sosiaalinen konstruktio.
 
vierailija
Millaisia muita arvoja sinulla on? Mitä mieltä olet seuraavista:

1. tasa-arvoinen avioliittolaki
2. äitiyslaki
3. sukupuolen moninaisuus
4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
5. feminismi
6. kasvissyönti/veganismi
7. polyamoria
8. koulutusleikkaukset
9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
11. yliopiston lukukausimaksut
12. vastikkeellinen sosiaaliturva
13. eläinten oikeudet

(Ja tarkoitan nyt tuolla maahanmuuttovastaisella nimenomaan sitä, että vastustaa kaikenlaista monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa yleensä, esim. Rajat kiinni -porukkaa - en tarkoita sellaista, että näkee nykytilanteessa ongelmia ja toivoisi maahanmuuton olevan järjestetty vähän eri tavoin.)
Et tajua nykyisen maahamuuton tuhoavan monikulttuurisen Euroopan, eli oikeasti sinä ja kaltaisesi olette juuri niitä inhoamiasi monikulttuurin vastustajia.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
Suvakit suvaitsee sekä homoja että muslimeja mutta muslimit suvaitsee homoja paljon huonommin kuin tavan maahanmuuttokriitikot. Eli suvakit kusee homojen muroihin suvaitsemalla musuja. Suvakkihomot kusee siten omiin muroihinsa.
Ja tilanne sitten ratkeaisi niinkin yksinkertaisesti kuin olla hyväksymättä yhtäkään muslimia?

Minä suvaitsen myös kristittyjä, vaikka tiedän että moni niistäkään ei suvaitse esimerkiksi homoja tai muslimeita. Minä suvaitsen myös maahanmuuttokriitikoita, vaikka tiedän että moni niistäkään ei suvaitse homoja tai muslimeita. Minä suvaitsen myös suvaitsevaisia, vaikka tiedän että moni niistäkin suvaitsee asioita, joita minä en suvaitse (vaikka turkistarhaus nyt tuli ensimmäisenä mieleen). Mitä sitten? Ei mun muroihin silti ole kusta ilmestynyt. Se, että päättäisin olla hyväksymättä näitä kaikkia asioita ei muuttaisi mitään parempaan suuntaan. Päinvastoin olisi rankkaa miettiä suvaitsemieni kohteiden suvaitsemia kohteita ja olisi rankkaa alkaa olla hyväksymättä kaikkea omituisin perustein.
 
En koe olevani maahanmuuttokriitinen, vaan realistinen ja järki-ihminen, mutta koska moni muu leimaa minut monesti kriittiseksi ja jopa rasistiksi, niin vastanpa nyt sitten iltani iloksi :LOL:

1. tasa-arvoinen avioliittolaki
En usko ylipäänsä avioliittoon, enkä ymmärrä, miksi ei-uskovaiset ihmiset hinkuvat naimisiin. Kaikkein hulluinta on, että homot (jotka tuomitaan raamatussa), hinkuvat naimisiin. En vain ymmärrä.
2. äitiyslaki
??? Onkohan tänä se adoptio-homma, jos on, niin näissä kannatan pienimmän kustannuksen linjaa, eli jos kerran naispari saa lapsia verorahoin tuottaa, niin vanhemmuuden selvittäminen saman kaavan mukaan kuin heteroparilla.

3. sukupuolen moninaisuus
???

4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
itse uskon vahvasti siihen, että kasvatuksella on perimää merkittävämpi vaikutus siihen, millaiseksi miehuus ja naiseus koetaan ja millaiseksi miehet ja naiset kasvavat.

5. feminismi
Kannatan. Ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin samaa mieltä kaikkien feministien kanssa.

6. kasvissyönti/veganismi
Ei mielipidettä. Itse rakastan lihaa, en ryhtyisi kasvissyöjäksi :LOL:

7. polyamoria ???

8. koulutusleikkaukset
Osoitus poliitikkojen lyhytjänteisestä katsontatavasta ja ihan vain tyhmyydestä.

9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
Kannatan

10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
Kannatan ja toivoisin että toteutuisi nykyistä paremmin,

11. yliopiston lukukausimaksut
Kannatan ulkomaalaisille

12. vastikkeellinen sosiaaliturva
???

13. eläinten oikeudet
Aika laaja aihepiiri, mutta periaatteessa kannatan.
 
vierailija
Ja tilanne sitten ratkeaisi niinkin yksinkertaisesti kuin olla hyväksymättä yhtäkään muslimia?

Minä suvaitsen myös kristittyjä, vaikka tiedän että moni niistäkään ei suvaitse esimerkiksi homoja tai muslimeita. Minä suvaitsen myös maahanmuuttokriitikoita, vaikka tiedän että moni niistäkään ei suvaitse homoja tai muslimeita. Minä suvaitsen myös suvaitsevaisia, vaikka tiedän että moni niistäkin suvaitsee asioita, joita minä en suvaitse (vaikka turkistarhaus nyt tuli ensimmäisenä mieleen). Mitä sitten? Ei mun muroihin silti ole kusta ilmestynyt. Se, että päättäisin olla hyväksymättä näitä kaikkia asioita ei muuttaisi mitään parempaan suuntaan. Päinvastoin olisi rankkaa miettiä suvaitsemieni kohteiden suvaitsemia kohteita ja olisi rankkaa alkaa olla hyväksymättä kaikkea omituisin perustein.
Homo-ongelmasta päästäisiin kätevästi eroon islamisoimalla Suomi, koska muslimit tietävät kyllä miten toimia homojen suhteen.
 
vierailija
1. tasa-arvoinen avioliittolaki
Hyvä asia
2. äitiyslaki
En osaa sanoa, avioliitossa/rekisteröidyssä parisuhteessa voisi olla ok
3. sukupuolen moninaisuus
-mitäköhän tämä tarkoittaa...on ok vaihtaa sukupuolta
4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
-ihan ok, jos ei pakkomielteisiin mennä eli puhutaan edelleen pojista ja tytöistä ja annetaan lasten myäs ymmärtää, että sukupuolet on erilaisia joissain määrin.
5. feminismi
-olen feministi
6. kasvissyönti/veganismi
-hyvä asia, olen miettinyt kokonaan siihen siirtymistä
7. polyamoria
-en hyväksy, liikaa vaikeuksia mm. Lapsiin liittyvissä asioissa ja ihmisten luontainen mustasukkaisuus (nämä polyamoristit joskus unohtavat suurimmalla osalla ihmisistä sen olevan)
8. koulutusleikkaukset
-ei hyvä asia
9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
-jossain määrin huono asia
10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
-ei hyvä asia. Vanhempien tulisi saada valita se itse. Joistain isistä ei ole kotiin ja rahallisesti voi olla mahdotonta.
11. yliopiston lukukausimaksut
-ei hyvä asia
12. vastikkeellinen sosiaaliturva
-hyvä asia
13. eläinten oikeudet
-kannatan

En ole äärimaahanmuuttovastainen ja vastustan vain paperittomien turvapaikanhakijoiden hallitonta tänne muuttoa. Naiset ja lapset tulisi olla etusijalla ja syyrialaiset. Islam on sairas uskonto ja sitä ei tulisi levittää. Sen leviäminen tarkoittaisi monen ylläolevan takapakkia. Naisten ja homojen oikeudet huononisivat.
 
vierailija
1. tasa-arvoinen avioliittolaki
Ei homojen avioliitto-oikeus minua haittaa.
2. äitiyslaki
Mikä se on? Mihin sitä tarvitaan?
3. sukupuolen moninaisuus
Mitä se on? Jos sillä tarkoitetaan itsensä "väärässä kehossa olevaksi kokevia", niin biologialle emme voi mitään. Esimerkiksi sukupuolenvaihtoleikkauksia ei ole syytä lähteä kieltämään.
4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
On lähtökohtaisesti ihan ok kasvattaa tyttö tytöksi ja poika pojaksi, jos tällä nyt sitä tarkoitetaan. Toisaalta ei tyttöä pidä pakottaa mihinkään prinsessaröyhelöihin tai poikaa vaikka autoilla leikkimiseen, jos nämä eivät itse sellaista halua. Pojille ei myöskään ole mitään syytä tietoisesti jättää opettamatta vaikkapa ruoanlaittoa tai tytöille polkupyöränkorjausta, koska nämä tulevat väistämättä kärsimään sellaisesta päätöksestä aikuisina.
5. feminismi
Sairasta miesvihaa ja biologisten tosiasioiden halveksuntaa, joka ei todellakaan ole sama asia kuin tasa-arvo.
6. kasvissyönti/veganismi
Ihan sama mitä kukin suuhunsa laittaa, kunhan sillä ei aiheuteta kohtuutonta haittaa toisille ihmisille.
7. polyamoria
Moniavioisuus johtaa herkästi sortoon, ja sen on syytä pysyä kiellettynä. Toisaalta jos joku haluaa harrastaa ryhmäseksiä, niin ei se minun ongelmani ole.
8. koulutusleikkaukset
Jos on pulaa rahasta, niin myös koulutuksesta on syytä leikata, koska se on niin iso kuluerä valtiolle ja kunnille.
9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
Hyvä juttu päivähoitohenkilökunnan työllisyystilanteelle, huono juttu useimmille lapsille ja julkiselle taloudelle.
10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
Kannatettavaa siltä osin, ettei lapsen saannista aiheutuisi äidin työnantajalle isompia kuluja kuin isän työnantajalle. Toisaalta kulujen maksamisjärjestelmän voisi uudistaa siten, että kulut maksetaan joka tapauksessa puoliksi riippumatta siitä, miten kauan kukakin on vanhempainvapaalla.
11. yliopiston lukukausimaksut
EU- ja pohjoismaiden ulkopuolisten maiden kansalaisille ehdottoman kannatettavia, suomalaiset veronmaksajat eivät voi maksaa koko maailman kouluttautumista, kuten eivät myöskään koko maailman sosiaalitukia. Suomalaisille taas erittäin huono juttu, kaikkien ammattien hankkimisen pitäisi olla lähtökohtaisesti ilmaista.
12. vastikkeellinen sosiaaliturva
Tätä on syytä harkita hyvin tarkkaan. Ihmisiä ei ole syytä passivoida pitkäksi aikaa, mutta ei toisaalta myöskään luoda palkkatyön korvaavia ilmaistyömarkkinoita ainakaan nykyistä isommissa määrin.
13. eläinten oikeudet
Varsinkaan isompia eläimiä ei ole syytä aiheetta rääkätä. Toisaalta ns. kettutytöillä ja vastaavilla on aiheesta vinoutunut ja todellisuuspakoinen/idealistinen kuva.
 
vierailija
Oho, edellinen meni vahingossa lainauksen sisään:

1. tasa-arvoinen avioliittolaki
Ei homojen avioliitto-oikeus minua haittaa.
2. äitiyslaki
Mikä se on? Mihin sitä tarvitaan?
3. sukupuolen moninaisuus
Mitä se on? Jos sillä tarkoitetaan itsensä "väärässä kehossa olevaksi kokevia", niin biologialle emme voi mitään. Esimerkiksi sukupuolenvaihtoleikkauksia ei ole syytä lähteä kieltämään.
4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
On lähtökohtaisesti ihan ok kasvattaa tyttö tytöksi ja poika pojaksi, jos tällä nyt sitä tarkoitetaan. Toisaalta ei tyttöä pidä pakottaa mihinkään prinsessaröyhelöihin tai poikaa vaikka autoilla leikkimiseen, jos nämä eivät itse sellaista halua. Pojille ei myöskään ole mitään syytä tietoisesti jättää opettamatta vaikkapa ruoanlaittoa tai tytöille polkupyöränkorjausta, koska nämä tulevat väistämättä kärsimään sellaisesta päätöksestä aikuisina.
5. feminismi
Sairasta miesvihaa ja biologisten tosiasioiden halveksuntaa, joka ei todellakaan ole sama asia kuin tasa-arvo.
6. kasvissyönti/veganismi
Ihan sama mitä kukin suuhunsa laittaa, kunhan sillä ei aiheuteta kohtuutonta haittaa toisille ihmisille.
7. polyamoria
Moniavioisuus johtaa herkästi sortoon, ja sen on syytä pysyä kiellettynä. Toisaalta jos joku haluaa harrastaa ryhmäseksiä, niin ei se minun ongelmani ole.
8. koulutusleikkaukset
Jos on pulaa rahasta, niin myös koulutuksesta on syytä leikata, koska se on niin iso kuluerä valtiolle ja kunnille.
9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
Hyvä juttu päivähoitohenkilökunnan työllisyystilanteelle, huono juttu useimmille lapsille ja julkiselle taloudelle.
10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
Kannatettavaa siltä osin, ettei lapsen saannista aiheutuisi äidin työnantajalle isompia kuluja kuin isän työnantajalle. Toisaalta kulujen maksamisjärjestelmän voisi uudistaa siten, että kulut maksetaan joka tapauksessa puoliksi riippumatta siitä, miten kauan kukakin on vanhempainvapaalla.
11. yliopiston lukukausimaksut
EU- ja pohjoismaiden ulkopuolisten maiden kansalaisille ehdottoman kannatettavia, suomalaiset veronmaksajat eivät voi maksaa koko maailman kouluttautumista, kuten eivät myöskään koko maailman sosiaalitukia. Suomalaisille taas erittäin huono juttu, kaikkien ammattien hankkimisen pitäisi olla lähtökohtaisesti ilmaista.
12. vastikkeellinen sosiaaliturva
Tätä on syytä harkita hyvin tarkkaan. Ihmisiä ei ole syytä passivoida pitkäksi aikaa, mutta ei toisaalta myöskään luoda palkkatyön korvaavia ilmaistyömarkkinoita ainakaan nykyistä isommissa määrin.
13. eläinten oikeudet
Varsinkaan isompia eläimiä ei ole syytä aiheetta rääkätä. Toisaalta ns. kettutytöillä ja vastaavilla on aiheesta vinoutunut ja todellisuuspakoinen/idealistinen kuva.
 
vierailija
Millaisia muita arvoja sinulla on? Mitä mieltä olet seuraavista:

1. tasa-arvoinen avioliittolaki
2. äitiyslaki
3. sukupuolen moninaisuus
4. sukupuolisensitiivinen kasvatus
5. feminismi
6. kasvissyönti/veganismi
7. polyamoria
8. koulutusleikkaukset
9. subjektiivinen päivähoito-oikeus
10. vanhempainvapaiden jakaminen tasan kummankin vanhemman kesken
11. yliopiston lukukausimaksut
12. vastikkeellinen sosiaaliturva
13. eläinten oikeudet

(Ja tarkoitan nyt tuolla maahanmuuttovastaisella nimenomaan sitä, että vastustaa kaikenlaista monikulttuurisuutta ja maahanmuuttoa yleensä, esim. Rajat kiinni -porukkaa - en tarkoita sellaista, että näkee nykytilanteessa ongelmia ja toivoisi maahanmuuton olevan järjestetty vähän eri tavoin.)
1. kannatan
2. kannatan, koska se on lapsen etu
3. en usko
4. en kannata, David Reimerin tapaus on opettanut, että sukupuoli on vahvasti sisäsyntyinen ominaisuus
5. jokaisen pitää pärjätä omillaan sukupuolestaan riippumatta
6. jokainen saa syödä mitä haluaa tai ei halua ilman, että paikalle tarvitaan poliisipartiota
7. en usko
8. en kannata
9. kokonaan poistettava ja oikeus päivähoitoon vain työssäkäyville ja opiskeleville vanhemmille
10. perheiden pitää itse saada päättää vapaista
11. kannatan ulkomaalaisille, sillä Suomessa korkeakoulun käyneet jäävät harvoin Suomeen töihin ja veronmaksajiksi
12. sosiaaliturvaa pitää karsia reilusti vastikkeellisuuden sijaan
13. hyväksyn lihansyönnin ja turkikset, mutta eettistä kasvatusta tulisi kannattaa
 
Tässä mennään nyassiin siitä, että mitä tarkoitetaan termillä oikeus. Se on esim. tasa-arvoa että naiset ja homot saa kulkea vapaasti kadulla, ajaa autoa ja kulkea peittämättä itseään. Feminismi ei aja tasa-arvoa, senhän sanoo sen nimikin. Muuten se voisi maskulismi :) yhtälailla. Tasa-arvoa ei myöskään ole miehen naida miestä. Koska ei hetromieskään niin voi tehdä. Tasa-arvoisia siis jo olemme.
Hmm, miksi ei muka heteromies voisi naida miestä? (n)
Eri asia, jos ei halua - ja se on toki ihan ok, ei tarvitse haluta - mutta ei mikään kyllä estäkään.
 
vierailija
Kiva, että jotkut ovat vastailleet kysymyksiinkin (ja asiallisesti ;) )
Kiitos! Vastailkaa vaan lisää, jos jaksatte.
Oletko tajunnut, että kaltaisesi suvaitsevaiset ovat niitä, jotka haluavat rasisteja maahan? Lisäksi olette myös niitä, jotka todellisuudessa vaikeutatte Suomessa homoparien elämää. Kaiken lisäksi pilaatte tasa-arvon Suomessa. Olet keppihevonen!

Aivan sama mitä vastaat, tämä on todellisuus.
 
Oletko tajunnut, että kaltaisesi suvaitsevaiset ovat niitä, jotka haluavat rasisteja maahan? Lisäksi olette myös niitä, jotka todellisuudessa vaikeutatte Suomessa homoparien elämää. Kaiken lisäksi pilaatte tasa-arvon Suomessa. Olet keppihevonen!

Aivan sama mitä vastaat, tämä on todellisuus.
En koe olevani erityisen suvaitsevainen ihminen, joten outoa että tätä adjektiivia jatkuvasti yhdistetään minuun palstalla.
 

Yhteistyössä