silmien laserleikkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vm-85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vm-85

Vieras
Heips kaikki äipät! Onko kellään kokemuksia silmien laserleikkauksesta? Onko riskiä, kannattiko...jnejnejne? Kertokaa kaikki kokemuksenne. Olen miettinyt asiaa, mutta minua pelottaa ajatus silmien leikkaamisesta. Silmien leikkaaminen lauseessa kuulostaa jotenkin niin oudolta, kun silmä on kuitenkin herkkä paikka. Olisi se kuitenkin mahtavaa, kun ei enää tarttis leikkiä kaksilla aurinkolaseilla, laseilla ja piilareilla! Huh...

Ja niin, olen ymmärtänyt, ettei ihan ennen raskautta kantsi leikkaukseen lähteä, mutta onko jojo-painosta mitään haittaa? (suuri tavoite ois tässä nyt samalla laiduttaa)

Mulla leikkaus tehty noin 6 vuotta sitten ja erittäin tyytyväinen olen. Mutta onhan kyseessä leikkaus, jossa on omat riskinsä. Erityisesti kannattaa leikkauksen jälkeen hoitaa silmät huolella ohjeiden mukaan. Kannattaa myös valita laadukas paikka, joka tehnyt leikkauksia jo pidempään eikä sitä halvinta. Muistaakseni raskautta ei suositella vuoteen leikkauksesta.

Kertokaa/suositelkaa hyvää paikkaa ja silmäkirurgia pääkaupunkiseudulla. Tuntuu ettei hinnoissa ole suuriakaan eroja, mutta mitenköhän on laadun laita?

Ystäväni kävi viime vuonna laserleikkauksessa ja on ollut todella tyytyväinen lopputulokseen. Hinnat tuntuvat olevan aika vakiintuneeti, mutta melko usein on ainakin Helsingin klinikoihin todella edullisia tarjouksia, eikä tarvitse laadusta tinkiä.

mun leikkaus meni hyvin, ei jäänyt mitään kuivuutta. Alkukesästä tosin oli paljon valonarkuutta, kun paistoi aurinko, ekana kesänä en moista huomannut. Leikkauksesta nyt 1,5 vuotta. -6 oli silmien lähtötilanne ja nyt toinen on tasan nolla ja toisessa ihan vähän miinusta, mut hyvin näkee ilman laseja pitkällekin.

Kertokaa/suositelkaa hyvää paikkaa ja silmäkirurgia pääkaupunkiseudulla. Tuntuu ettei hinnoissa ole suuriakaan eroja, mutta mitenköhän on laadun laita?

Ympyrätalon Mehiläisessä on käynyt todella paljon tuttuja, siellä leikkautin omatkin silmät 1,5 vuotta sitten. Ei mitään ongelmia, ei valonarkuutta eikä muutakaan haittaa. Voin kyllä suositella lämpimästi.

Mun operaatiosta tulee joulukuussa jo 7 vuotta. Aivan loistava juttu! Lähtökohdat oli melkein -6 per silmä ja hurja hajataitto. Nyt on muistaakseni 1.2 ja 1.0, eli tulos on mielettömän hyvä.

Sen verran vinkkaan, että jokainen vastuunsa tunteva silmäkirurgi EI leikkaa molempia silmiä kerralla, vaan pitää mieluusti viikon tauon leikkausten välillä. Eli mikäli tulee jokin komplikaatio tms., ainakin toinen silmä on leikkaamatta. Minun silmät leikkasi professori Timo Tervo Helsingissä.

Toipuminen oli nopeaa, kunhan vaan muistaa laittaa niitä tippoja säännöllisesti sen ensimmäisen 6 kk ja suojata silmät auringolta. Mutta jo 10 minuuttia leikkauksen jälkeen näöntarkkuus oli 0.4 - huikeaa!

Suosittelen lämpimästi, kunhan on tarkkana mihin menee operaatioon ja muistaa huolehtia jälkihoidosta!

Mun on leikattu jo vuonna 1999 Turussa ja vielä vanhalla tekniikalla. Tosi onnistunut leikkaus, parani hyvin, nyt näen täysin ilman laseja, ennen leikkausta -3,75 ja -4,25 ja vähän hajataittoo. Pikkusen hämäränäkö huononi, haluan helposti sytytellä valoja ennen muita, muuta en oo huomannu. Oon niin tyytyväinen, että leikkautin silmäni!!!

[QUOTE="minni";24469796]Mun operaatiosta tulee joulukuussa jo 7 vuotta. Aivan loistava juttu! Lähtökohdat oli melkein -6 per silmä ja hurja hajataitto. Nyt on muistaakseni 1.2 ja 1.0, eli tulos on mielettömän hyvä.

Sen verran vinkkaan, että jokainen vastuunsa tunteva silmäkirurgi EI leikkaa molempia silmiä kerralla, vaan pitää mieluusti viikon tauon leikkausten välillä. Eli mikäli tulee jokin komplikaatio tms., ainakin toinen silmä on leikkaamatta. Minun silmät leikkasi professori Timo Tervo Helsingissä.

Toipuminen oli nopeaa, kunhan vaan muistaa laittaa niitä tippoja säännöllisesti sen ensimmäisen 6 kk ja suojata silmät auringolta. Mutta jo 10 minuuttia leikkauksen jälkeen näöntarkkuus oli 0.4 - huikeaa!

Suosittelen lämpimästi, kunhan on tarkkana mihin menee operaatioon ja muistaa huolehtia jälkihoidosta![/QUOTE]

Jännä kun kaikki Suomen johtavat silmäkirurgit ovat nykyään vastuuttomia koska kaikissa paikoissa leikataan molemmat silmät samalla kertaa :D
Ehkä ajat ovat muuttuneet siitä kun sinä kävit ja komplikaatioiden riskit ovat pienemmät?

[QUOTE="minni";24469796]Toipuminen oli nopeaa, kunhan vaan muistaa laittaa niitä tippoja säännöllisesti sen ensimmäisen 6 kk ja suojata silmät auringolta. ![/QUOTE]

Enää ei ohjeisteta näinkään eli ei ole tarpeen silmien suojaus. Lähdin leikkauksesta viikon kuluttua reissuun etelään eikä ollut tällaisesta mitään ohjeistusta.
Enkä käyttänyt niitä tippojakaan kuin kuukauden.

Yhteistyössä