Silmälasien omistajat!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liina

Vieras
Jääkö teille jäljet laseista nenään? Entä tuntuuko lasit "ahdistavalta"? Minä sain lasit eilen ja tuntuu että päätä särkee ja että pää "ahdistuisi", semmonen "paine" koko ajan. Tämmösenkö kanssa nyt joutuu elämään :o

Jep jäähän noista. On sitte mallista ja painosta kiinni miten paljo. Jotku voi olla paremman malliset ja kevyemmät, niin et ei juuri jää... Saattaa olla tosin et säätämällä paranis vielä, kannattaa käydä optikolla josta ostit. Yleensä säätävät samaan hintaan :)

ei minulla tollasta ole. ovat ihan huomaamattomat vrt rintsikat ei niiden olemassa oloakaan huomaa tai vaatteita yleensäkään. sit jos ovat vääntyneet jostain syystä niin huomaa et ei ole kaikki kohallaan mut kun käy liikkeessä suoristamassa niin taas pelittää.

Kyl jonkinlaiset jäljet jää nenän varteen. Joskus saattaa uudet lasit tuntua alkuun oudoilta, pää tulla kipeäksi jne. Jos kuitenkin vielä esim. vkon päästä päätä särkee, niin kantsii käydä valittamassa siellä mistä lasit hankit. Jos lasit oikeanlaiset niin ei niiden pitäis kauan tuntua oudoilta!

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Ajan kanssa siihen tottuu. Olet ilmeisesti vasta saanu lasit?

Juu eilen, vaikka tarvetta olis ollut jo aiemminkin.

Eli siis koitan tottua. Laseja kyllä säädettiin liikkeessä, en tiedä vaan että kuuluuko tälläinen "paine" kuvaan =)

Kiitti.

Joo joskus jää joskus ei. Ja joskus nenätyynyt jopa sattuu uusissa laseissa, mutta vaiva on korjaantunu vaihtamalla nenätyynyt toisesta materiaalista valmistettuihin. Oiskohan kahdesti käynyt näin, että oon joutunut vaihtamaan.

Mä en ikinä tottunut. Silmälääkäri sanoi, että mun näkö on sellainen, ettei sitä saada laseilla niin hyvin korjattua, kuin leikkauksella. olen nyt ollut leikkaukseen tosi tyytyväinen, se paine päästä on poissa.

Voi mennä jonkun aikaa tottuessa. Itse sain uudet lasit keväällä ja joudun pari kertaa käymään liikkeessä säädättämässä niitä ja sit lopuks vaihdettiin ne nenätyynyt vai mitkä ne nyt onkaan sellaisiin pehmeisiin. Heti pysyivät päässä napakasti eikä sen jälkeen ole ongelmia muutenkaan ollut :)

Alkuperäinen kirjoittaja tiipeli:
Joo joskus jää joskus ei. Ja joskus nenätyynyt jopa sattuu uusissa laseissa, mutta vaiva on korjaantunu vaihtamalla nenätyynyt toisesta materiaalista valmistettuihin. Oiskohan kahdesti käynyt näin, että oon joutunut vaihtamaan.

Kauankohan tarttee katsella että tietää tarviiko vaihtaa? Etten nyt heti mene vinkumaan jos tämä "paine" kuuluu asiaan.

Ainahan kaikki uusi vaatii totuttelua, ja jos lasit ovat ensimmäiset, paineen tuntu on hyvin todennäköistä. Vaikka liikkeessä silmälasit taivutellaan, ei asiakas yleensä osaa heti sanoa tuntuvatko lasit hyviltä, kun ne vaativat totuttelua. Sanonkin aina asiakkailleni, että taivutellaan aisat ja asetellaan nenätyynyt mahdollisimman tarkasti korvien ja nenän mukaisesti, mutta vasta muutaman päivän päästä lasit alkavat asettua omalle kohdalleen. Sitten neuvon tulemaan uudelleen, kun on ensin hetki totuteltu ja osaa sanoa mistä lasit painavat yms.

Toiset haluavat, että silmälasit pysyvät tiukasti päässä, toiset toivovat keveyttä. Uusien lasien omistajan täytyy tunnustella millaisiksi lasit haluaa. Taivuttelemme niitä uudelleen ihan mielellämme, että tervetuloa vaan! Ja kun liikkeeseen tulee positiivisella asenteella, vaikka vähän lasit painavatkin, saa varmasti hyvää palvelua ja tämmöinen säätö kuuluu lasien hintaan.

Päivä, pari totuttelua ja rohkeasti takaisin optikolle! :)

Yhteistyössä