Myooma epäilys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Kuten yllä oleva otsikkokin kertoo, minulla on myooma epäilys.
Olen 25 vuotias. Minulla on 2 lasta ja ehkäisynä toimii ehkäisykapseli, mikä on ollut jo 2v. Vuosi sitten kuukautiset muuttui todella runsaiksi ja epäsäännölliseiksi. Kuukautiset tulee suurinpiirtein 3 viikon välein, kestää kaksi viikkoa. Sitten tulee viikon tauko ja taas viikon kestävät runsaat kuukautiset uudestaan. Vuodon seassa todella isoja hyytymiä. Kaksi päivää kuukautisten alusta alavatsa on ihan super kipee, välillä pitää mennä makoilemaan kippuraan. Kuukautisten ajan alapäätä särkee koko ajan todella paljon ja tuntuu et koko toosa tippuu, kun tulee kova "paine" alapäähän.
Kävin tänään neuvolassa, neuvolatäti sanoi heti että saattaa olla myooma. Sain heti ajan gyne-ultraan joka on 16pv. Nyt kauhun sekaisin tuntein odotan tuota päivää :( Omistan liiankin vilkkaan mielikuvituksen ja kun tämä netin maailma on niin ihmeellinen olen jo lukenut kaikki kamalat kohdun poistot sun muut..
Löytyykö täältä kohtalo tovereita?
Mikä sai teidät epäilemään myoomaa?
Voiko niiden myoomien kanssa elää?
Entä poisto? Pitääkö koko kohtu poistaa?

Kahdesti on poistettu, ensimmäinen ennen lasten saantia avoleikkauksella eli bikiniviilto löytyy, oli jättikokoinen ja sijaitsi kohdun ulkopinnalla. Kolme lasta olen sen jälkeen synnyttänyt, toisen kerran poistettiin sitten alakautta pienempi myooma. Leikkaukseen mennessä leikkaava lääkäri varoitteli, että jos kaikki ei mene hyvin, niin voivat joutua poistamaan kohdun, mutta kaikki meni ongelmitta ja saivat irrotettua pelkän myooman pois ja pääsin jopa samana päivänä takaisin kotiin.

Gynekologisia vaivoja tutkiessa gyne on nuo todennut, ensimmäisellä kerralla oireet eivät olleet mitään tyypillisiä. Silloin oli kuukautisten aikaan järkyttäviä hetkellisiä kipuja, oli pakko pysähtyä kävellessä, kun pistävä kipu iski.

Miten teillä on oireillu/huomattu?
Myoomat ei siis vissiin ole kuiten vaarallisia?
Nää kuukautisten aikaset kivut ovat ihan hirveitä ja vuotoa ei piättele muu kuin paksut yönsiteet jotka pitää vaihtaa parin tunnin välein. Ensimmäisinä päivinä pitää myös öisin noussa vaihtamaan side, ettei valskaa yli. Tamppooneja en voi käyttää ollenkaan kipujen takia, pahenevat vain.
Nettiä kun selaillu en oikein keksi muuta syytä näihin oireisiin...

Mulla kolme myoomas kohdun lähellä. Seuroissa ne huomattiin. Oireilee vaan runsaana kk vuotoja ja painavat virtsarakkoa että on yleensäkin erittäin aktiivinen rakko.

Ei kuulemma tehdä mitään.
Siellä ne edelleen ovat eivätkä ole tätä toista raskautta haitanneet

Yhteistyössä