Possutaudista jäi vakavia oireita!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA, OLEN PELOISSANI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Tuli muuten mieleen että kai sekin jotain kertoo kun mulla on normaali lämpö36.4-36.6 ja nyt lämmöt 37-37.2. Eikä siis enää räkäisyyttä ym. flunssan oireita. Vain päänsärky, huimaus ja nää ed. mainitsemani oireet.

Lämpöily voi johtua myös stressistä, ihan oikeesti. Varsinkin jos olet kovin huolissasi tilanteestasi, niin elimistösi stressaa ja se vaikuttaa vaikka mihin.

Stressi, huoli ja paniikki voi vaikka viedä näkökyvyn hetkeksi (sumeus, hämärtyminen), tai aiheuttaa tunnottomuutta jäsenissä.

Mulla oli näitä kaikkia silloin, kun luulin saaneeni jonkin kuolemantaudin. Nyt niitä ei ole, vain lievemmät yleisoireet joita aiemmin mainitsin.

Ap varaa huomenna neurologille aika ja pyydä aivo kuvaa sekä muita neurologisia testejä en halua säikyttää mutta esim pieni aivohalvaus voi ilmaantua tuollein(kuitenkin menevät yleensä ohi tunnissa) Miksi et ole aikaisemmin mennyt lääkäriin?

Alkuperäinen kirjoittaja APUA:
Mulla todettiin sikainflunessa kaksi viikkoa sitten. Kaikkiaan sairastin neljä viikkoa, ja vasta pari viikkoa sitten siis otettiin testit. Kuume ei noussut missään vaiheessa yli 37.5. Pari viikkoa sitten olin vielä todella räkäinen ja nenä tukossa ja painetta onteloissa. Sain vaivoihin antibioottia.
Samoihin aikoihin kun tämä tukkoisuus ja paine särky päässä alkoi, alkoi myös paha unettomuus ja rajut keskittymisvaikeudet. Valvoin pari yötä läpeensä, kunnes oli pakko turvautua nukahtamislääkkeisiin. Mutta siitä asti siis kun unettomuus alkoi, alkoi myös keskittymisvaikeudet, hajamielisyys, muistivaikeudet, poissaoleva tunne päässä ja huimaus. Poskiontelot nyt kuvattu, ja olivat puhtaat. Nukun kuitenkin väh, 6 tuntia yössä.
Keskittymisvaikeudet ovat niin rajuja, etten pysty katsomaan telkkaria, enkä lukemaan. En jotenkin ole läsnä kehossani. Päätä särkee myös koko ajan. Saatan istua sohvalla ja katsoa muka telkkaria, mutten "näe" siinä mitään. Kun YRITÄN laittaa lapselle iltapalaa, niin asiat menee ihan sekaisin keittiössä. Avaan jääkaapin ja etsin katseellani mehua joka on siinä nenäni edessä..Mutta minä en näe sitä, sillä en ole ajatuksellani läsnä siinä mitä teen. Tekeminen ja ajatus ei siis kulje käsi kädessä.Itken vähän väliä ja vuodatan puolisolleni tätä oloa, kun pelkään mikä minulla on. Jotain outoa aivoissani on tapahtunut. sitten jos puhun puhelimessa, niin kesken kaiken kun vastapuoli juttelee, niin saatan havahtua siihen etten ole kuunnellut ollenkaan, vaan olen ihan muissa maailmoissa. Pää tuntuu koko ajan jotenkin sumuiselta.
En ole koskaan elämässäni kokenut mitään tällaista..tämä on ihan helvettiä!!!

Mihin mun kannattaisi huomenna soittaa??? Varata neurologille aika?? olen yrittänyt etsi netistä tietoa, että voisiko sikainfluenssa virus aiheuttaa jotakin aivojen toiminnan väliaikaisia tai pysyviä häiriötiä..mutta mitään en ole löytänyt.
Jos tällainen olo jää pysyväksi, niin elämäni on pilalla. en pysty hoitamaan 3 vuotiasta lastani ilman miehen läsnä oloa, enkä olla työelämässä, enkä käydä kylässä, kaupoilla, ajaa autoa...en siis mitään.

minkä ikäinen lapsi sulla on? mulla oli juuri samanlaisia oireita tasan kaksi vuotta sitten, sairastuin pitkäkestoiseen flunssaan joka kesti varmaan 4viikkoa, lämpöilyä jatkuvasti, räkää,kurkku kipeä ja väsytti. flunsssan loppuessa, tuli näköoireita,huimausta, päänsärkyä, ja kuvailemaasi ulkopuolisen olon tunnetta. kaiken kaikkiaan nämä kaikki oireet kesti 3kk, kunnes eräs lääkäri sanoi minulle että paniikkihäiriö. sain myös öisin paniikkikohtauksia, heräsin säpsähäten kun tunsin että sydämeni ei lyö, henkeä rupesi hadistamaan ja päässä humisi, olin ihan varma että kuolen. sitten sain työpaikan ja muuta ajateltavaa, oireetkin hävisivät pikkuhiljaa ja nyt 2vuotta myöhemmin en kärsi enään kuin huimauksesta, joka taas johtuu niskoijen jumittumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kiitos vastauksista...taidan uskoa eniten just tuohon teoriaan että tää on paniikki/ahdistuneisuushäiriö :(

Kantsii käydä lekurissa. Itsellä on paniikki-/ahdistuneisuushäiriö, enkä kyllä noin hukassa ole. No kohtauksen hetkellä tietysti on vähän hukassa.Muuten pystyn kyllä keskittymään telkkaan ja lukemiseen ym.

sain sikainfluenssapiikin maanantaina ja olin todella kipeä perjantaihin saakka, kuumetta, paikat särki, käsi turvonnut ja punainen ja kipeä ja aaltomaista rajua pahoinvointia johon liittyi horkkamaiset vilunväristykset. Kovat oireet ovat harvinaisia. Mutta torstaista lähtien ja vielä eilenkin olo oli aivan sumuinen, sanat eivät tahtoneet löytyä, sanoin mm. muksuille kun lattialla oli leluja, että haravoin nämä ensin ja tulen sitten. Ym. Ym. samoin selviä ajatuskatkoja jatkuvasti, en muistanutkaan mitä olen tekemässä, mitä piti hakea ym. Tällaista oloa ei ole ennen ollut, itse kyllä liitän sen tuohon piikkiin, nyt on jo hiukan parempi olo ja huomenna pitäisi jo mennä opettamaan, joten ei saisi puhua läpiä päähänsä. Minä nukuin ihan hyvin särkylääkkeen voimin, joten väsymyksestä ei ollut kysymys.

Univajetta ja luulotautia. Mikään oireista ei ole sen kaltainen, etteikö esiintyisi varmaan 90 prosentilla pienten lasten äideistä aina silloin tällöin :). Hanki muutama lapsi lisää, niin tiedät.

Yleensä (melkein sanoisin, että aina) kun kuvataan poskionteloita, otetaan ns. sivuontelokuva, missä näkyvät myös otsaontelot. Kyllä knk-lääkäri tajuaa katsoa tuommoisilla oireilla myös otsaonteloiden tilanteen, jos on kuvattu. Tai sitten on todellä käsi lekuri.

Yhteistyössä