Silja vai Viking ?

Olemme aina matkustaneet Helsingista Tukholmaan Siljalla, mutta olen kuullut, etta sen siirryttya Tallinkille taso on laskenut. Sita vastoin Vikingin kerrotaan parantaneen palveluaan. Oletteko matkustaneet askettain ko. laivoilla ? Kumpi meidan kannattaisi ensi kesana valita lasten kanssa ?
 
Mä olin lasten kanssa siljalla noin kuukausi sitten. En huomannu, että se varsinaisesti olis aiempaa huonommaksi muuttunu. Tosin Wiikingillä en ole ollu aikoihin, kun on Siljan kanta-asiakas kortti.
Tosin vessan lattialla oli tupakan tuhkaa, mutta kun menin hyttiemännälle asiasta sanomaan, se siivottiin heti pois. sattu viellä hyttiemäntä olemaan kaveri, jota en ole nähny 17 vuoteen :D
 
pääsiäisenä käytiin siljalla Tukholmassa, ja mun mielestä kaikki oli ihan ok, kun taas vastoittain kävin galaxyllä Tallinnassa, siellä oli palvelu jonkin verran tympeen oloista :/
vikingillä en ole käynyt pitkään aikaan, mut muuten mitä muistelen niin itse laivat aika ankeita
 
Mielestäni viking line on paljon parempi kuin Tallink Silja. Vikingin asiakaspalvelu on ihan huippuluokkaa toisin kuin kilpailijansa. Lisäksi se on suomalainen, vaikka pyykkinsä pesettääkin Virossa.
 
Olen käynyt Siljalla sen Tallinkille siirtymisen jälkeen useita kertoja niin perheellä kuin aikuisporukallakin, eikä mikään olennainen ole muuttunut. Ehkä vähän enemmän on venäläisiä matkustajia, mutta etenkin Helsingin laivoilla on aina ollut aika kansainvälistä matkustajakuntaa, ja venäläiset menevät siinä mukana eikä heidän olemisensa muista poikkea. Muuten asiakaspalvelu, siisteys ja yleinen risteilyfiilis ovat ihan ennallaan. Älä usko näitä, jotka periaatteesta väittävät toista, vaikkeivat olisi ko. laivoilla käyneetkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:
Lisäksi Silja on selvästi tasokkaampi laivana, tuntuu että Vikingillä on enemmän ryyppykansaakin.

JOhtuu hinnasta; ryyppäjäisiin lähtevät lähtee halvimmalla mahdollisella ja se yleensä on Wiikingi. Halvempi hinta Wiikingillä taas tietty johtuu pienemmistä/vanhemmista laivoista.
 
Olimme juuri viime viikolla vikingillä. Ja oli tosi ihana reissu!! Palvelu oli todella hyvää ja paljon parempaa kun siljalla. Siljalla kun ei saa edes hymyä työntekijöiltä :( En kyllä nähnyt niitä känniläisiäkään siellä vikingillä...
 
Siljalla kun ei saa edes hymyä työntekijöiltä
Viikolla olimme Europalla, ja hyvää palvelua iloisen hymyn kanssa saimme, kuten aina kaikilla Siljan laivoilla olemme saaneet. Hassua, että ihmisillä voi olla näin erilaisia kokemuksia! Minä kun en todellakaan halua matkustaa, jos palvelu on huonoa, jotan kyllä laivayhtiö vaihtuisi, jos tähän asiaan tulisi muutosta. Eipä onneksi ole tarvinnut harkita =)
 
on totta että vikingin turun laivat kerää aika paljon ryyppyporukkaa ja tuntuu siten jotenkin hieman suttasemmilta kuin siljan laivat. MUTTA tulimme juuri pari päivää sitten vikingillä tukholmasta hesaan ja meno oli kansainvälistä, mukavaa ja laiva tuntui isolta, siistiltä ja monipuoliselta. laiva oli gabriella. ja mikä ihaninta, meillä oli B4L hytti, joka on isompi kuin tavallinen hytti ja siinä on parisänky. oli ihanaa kun hytissä oli tilaa, vaikka siellä oli koira, pieni lapsi, kaksi aikuista, vauvan sänky ja rattaat.
suosittelen siis viikkaria jos kuljette tukholma-hesa väliä.

meillä on vikinglinen kanta-asiakaskortti (joka on ilmainen!), ja sillä saa todella hyviä alennuksia!!!!
hinnoissa nimittäin on huimia eroja siljan ja viikkarin välillä.....
 
viikonloppuna. Etukäteen olin kuullut, että Silja olisi mennyt kovasti alaspäin. Senpä vuoksi olimmekin tosi iloisesti yllättyneitä, koska reissu oli mielestäni paras tähän mennessä tehdyistä. Ohjelma oli sopiva perheellemme eikä muutenkaan ollut valittamista. Osansa matkan mukavuuteen vaikutti sekin, että lapset ovat nyt aikaisempaa isompia ja vaivattomia. Meillä oli väliovelliset hytit, joten lapset saivat olla toisessa hytissä ja me vanhemmat toisessa.
Vikingistä nykyisin en voi sanoa mitään, kosa Vikingillä olemme olleet vain kerran ja siitäkin on aikaa jo ehkä 7 vuotta. Silloin meilläkin oli tuo B4L hytti. Mahduttiin hyvin, vaikka meitä on 5 henkeä. Vikingillä tykkäsin rennosta meiningistä.
 
Kerron tänne kokemuksen Siljalta, tämä on tapahtunut jo vuonna 1998.

Neitokainen oli alle vuoden, olimme risteilyllä Helsinki-Tukholma-Helsinki. Neitokaiselle tuli iltapuuron aika, kysyimme Bon Vivant (kirjoitetaankohan noin???) ravintolan tarjoilijalta että saisiko jostain kaurapuuroa? Ette usko....tarjoilija meni kysymään ravintolan kokilta asiasta, kokki oli sanonut että tottakai hän yhdet kaurapuurot pienelle keittää...

Niin sitten istuimme hienossa ravintolassa ja neidille tarjoiltiin kaurapuuro oikein hienolta lautaselta kauniisti katettuna. Maito tuotiin pienessä kannussa pöytään. Kokki oli kehoittanut tulemaan seuraavana iltana uudelleen mikäli tarvetta olisi. Ja tottahan me menimme, neiti oli kuulemma illan tärkein asiakas!! :D

Jäi todella hyvä mieli mahtavasta palvelusta ja kiitosta laitoimmekin silloin menemään....
 
Päädyimme edelleen Siljaan ja täällä sitä parhaillaan istutaan Silja Serenaden tietokoneen ääressä :wave: Kivasti on ilta sujunut ; ruoka oli hyvää, henkilökunta erittäin ystävällistä ja pari julkkistakin olen bongannut :) Voin suositella !
 

Yhteistyössä