Silja line vai Viking line???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laivarotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silja...siellä se meno on jotenkin vaan rauhallisempaa ja toki se minkä hytin otatte niin vaikuttaa laivalla kuin laivalla asiaan. Siljalla on lapsille mun mielestä aina enemmän ohjattua ohjelmaa ja varsinkin syyslomalla on aivan sata varmasti jotain touhua taas laivayhtiön puolesta tiedossa.

Ollaan aiemmin oltu aina Siljalla liikkeelä kun on ajateltu, että ovat siistimpiä ja rauhallisempia laivoja. No Siljan tylyyn asiakaspalveluun kyllääntyneinä, käytiinkin Vikingillä viime talvena. Ja voin kyllä sanoa että mennään seuraavallakin kerralla. Oli nimittäin niiiin paljon parempi palvelu. Todella pelasi. Eli suosittelen Vikingiä!

viking kylläkin halvempi ja paljon,mut ihan räkälä verrattuna siljaan!
eihän siellä ole edes sitä leveetä katua siinä keskellä joka tuo sellaista ylellisyyttä ja tilaa koko matkalle!
vikingillä dokataan ja nuoriso mellastaa, näin karrikoiden.
tosiasia on että silja on perhelaiva :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ollaan aiemmin oltu aina Siljalla liikkeelä kun on ajateltu, että ovat siistimpiä ja rauhallisempia laivoja. No Siljan tylyyn asiakaspalveluun kyllääntyneinä, käytiinkin Vikingillä viime talvena. Ja voin kyllä sanoa että mennään seuraavallakin kerralla. Oli nimittäin niiiin paljon parempi palvelu. Todella pelasi. Eli suosittelen Vikingiä!

Täysi peesi tälle. Oltiin todella tyytyväisiä Vikingiin =)

siljan palvelu on kyllä huonontunut tallinkin tulon jälkeen, mutta kuten sanottua viikkarilla on niin vanhat laivat ja se räkälämaininki ettei jotenkin kiehdo ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:

Juu, ei se Silja enää tänäpäivänä takaa mitään.
Meilläkin toissareissulla tuli hytin vaihto, kun ei jaksanut kuunnella toisten suunsoittoa. Tosin on sanottava että vaihto onnistui ilman muuta ja tarjoutuivat myös kantamaan meidän kaikki tavarat.

Viikkarissa on se kivaa, että se menee sinne kaupungin "sykkeeseen", eikä tarvitse yleisillä kulkea, toisin kuin siljalla.

Me kun oltiin kk sitte niin ei siellä näkyny ketään örveltämässä :D Meil oli Viikkarin risteily Turusta. Ehkä pieni paatti mutta passas hyvin meille kun oltii kahden alle 2 vuotiaan kanssa matkassa :) Ja sitä paitsi safkat on tosi paljo paremmat Vikingillä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:

Meilläkin toissareissulla tuli hytin vaihto, kun ei jaksanut kuunnella toisten suunsoittoa. Tosin on sanottava että vaihto onnistui ilman muuta ja tarjoutuivat myös kantamaan meidän kaikki tavarat.

Viikkarissa on se kivaa, että se menee sinne kaupungin "sykkeeseen", eikä tarvitse yleisillä kulkea, toisin kuin siljalla.

Niin, ei se ns laadukkaampi hyttiluokkakaan aina takaa sitä rauhaa...commadoressakin voi saada riehakkaan venäläisparin naapurikseen ja nautippa siinä sitten rauhasta.

Anno: olen sun kanssa samaa mieltä tosta ruoka-hommasta...Viikkarilla on mun mieleen noi ruuat.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri:

Niin, ei se ns laadukkaampi hyttiluokkakaan aina takaa sitä rauhaa...commadoressakin voi saada riehakkaan venäläisparin naapurikseen ja nautippa siinä sitten rauhasta.

Juu tai niin ku meillä oli sviitti Siljassa mikä oli tosi pölynen että jätkä sai kamalat allergiat. Viikingin vaatimattomammassa taas oli tosi hyvä reissu =)

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Silja on halvempi.

Itse menisin laivalla puolaan. Alle seittemän kymppiä ja varmaan se pahin biletys puuttuu.

mikä menee puolaan ja minne sinne? alkoi kiinnostamaan.

Finnlines.

Itse olen noita kelluvia juottoloita nähnyt tarpeeksi ja jos laivalle menisin, niin menisin tonne.

Siljasta ja viikkarista kinasteleminen on hieman samaa, kun kinastelisi suomalaisista oluista. Suunnilleen samaa ne on. Ruotsista tullessa otan yleensä lautan Turkuun, sillä se on matkana yleensä ihan ok. Minua ei tosin kiinnosta kännääminen, kristalllikruunut ja satunnaisen hoidon päälle oksentaminen.

Oltiin perjantaina Silja Europalla ja 9.kerroksessa riittii suomalaisnuorten tappelua ja juhlintaa. Kaiken kruunas aamulla käytävälle kantautunut paskankäry ja kaks naapurihyttiä piti ottaa pois myynnistä et huoneet saadaan desinfioitua. Ruoka jos mikä oli aivan mahtavaa!! Ja laivalla oli kivoja tarjouksia. Sit siel esiintyi iltaohjelmana sambashow.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oltiin perjantaina Silja Europalla ja 9.kerroksessa riittii suomalaisnuorten tappelua ja juhlintaa. Kaiken kruunas aamulla käytävälle kantautunut paskankäry ja kaks naapurihyttiä piti ottaa pois myynnistä et huoneet saadaan desinfioitua. Ruoka jos mikä oli aivan mahtavaa!! Ja laivalla oli kivoja tarjouksia. Sit siel esiintyi iltaohjelmana sambashow.

Jos oli jotain huonoa niin ilmeisesti oli jotain hyvääkin =)

Viikkari.
Se menee sinne keskustaan, siellä on paremmat ruuat ja se on PALJON halvempi kun Silja. Mun sisko ollu siljalla töissä ja sanoi, että on ihan ylihinnoiteltua kaikki siinä lafkassa.
Me oltiin pari viikkoa sitten viikkarilla sellaisessa isossa hytissä (parivuode+kerrossänky), oli tosi mukava reissata. Ja Gabriella on kiva laiva muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mae harmaana:
Viikkari.
Se menee sinne keskustaan, siellä on paremmat ruuat ja se on PALJON halvempi kun Silja. Mun sisko ollu siljalla töissä ja sanoi, että on ihan ylihinnoiteltua kaikki siinä lafkassa.
Me oltiin pari viikkoa sitten viikkarilla sellaisessa isossa hytissä (parivuode+kerrossänky), oli tosi mukava reissata. Ja Gabriella on kiva laiva muutenkin.

Viikkarin terminaalista on hyvällä säällä mukava kävellä keskustaan. Siljan terminaalista pääsee ihan kätevästi bussilla tai tunnelbanalla keskustaan.
Hyteistä...just tultiin Siljan commadoressa ja kyllä se vaan oli meistä mukavempi tapa matkustaa...tai ainakin meille se sopivin. Muksujen kanssa saatiin istuskella loungessa virvokkeita nauttien ihan rauhassa ja katsella maisemia ilman että kukaan tönii tai huutaa korvan juuressa.

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Silja on halvempi.

Itse menisin laivalla puolaan. Alle seittemän kymppiä ja varmaan se pahin biletys puuttuu.

Ei muuten ole, Vikingi halvempi.

Riippuu tietysti, mitä kysyy. Viime viikolla auto+perhe+koira tukholma-hki silja oli melkein satasen viikinkiä halvempi, jos vertasi vastaavia hyttejä. Siljalla olisi ollut tosin halvempaakin hyttiä tarjolla, mutta silti hintaero jäi jonnekin seittemäänkymppiin.

Ei kai se laivasta oo kiinni missä örvelletään korvan juuressa :D No meijän Vikingin risteilyllä ei oo örvelletty korvan juuressa viimeisten reissujen aikana, Siljan risteilyllä taas on :D Mut on mun korvan juuressa örvelletty taksissa ja VR:ssäki :D