Sikapiikillä ja keskenmenoilla yhteys?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Selvä todiste yhteydestä/yhteydettömyydestä löytyy tilastoista. Jos keskenmenotilastot eivät muutu sikainfluenssarokotekampanjasta huolimatta, niin silloin yhteyttä ei ole.
Aivan mutta asian tilastolliseen tutkimiseen ei riitä 3 tapausta vaan olisi tutkittava suurempaa otantaa. Jo tällä THL blokkaa täysin tämän tutkimuksen luotettavuuden.
 
Ei siinä voi olla yhteyttä koska henkilöille x, z ja y ei tullut sikapiikin jälkeen keskenmenoa tai kohtukuolemaa vaan vauva voi hyvin. :kieh: P:n, M:n ja A:n keskenmenot ja kohtukuolemat heti tai pian rokotteen jälkeen on pelkkää sattumaa, ei missään nimessä rokotereaktio. :kieh:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
minkä takia te ette osaa keskustella mistään sivistyneesti?

minkä takia se herne pitää olla niin syvällä että persvaosta vilkkuu? miksei osata keskustella ihan asiatasolla menemättä henkilökohtasuuksiin? ja miksi helvetissä tästä piti tehä jo kolomas ketju?????
Täh, eihän tässä ketjussa ole mitään henkilökohtaisuuksia mihinkään suuntaan.
Tästä huomaa, kuinka porukka käy ylikierroksilla asian suhteen!:attn:
Sairasta tämä on, juu.
 
tavallinen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
jos sillä sikapiikillä olis ollu osaa ja arpaa km:ssa niin eiks niitä pitäs olla huomattavan paljon enemmän..
Peesi. Luulisi että siinä tapauksessa, mikäli yhteys noilla kahdella olisi, kaikki tai ainakin suurin osa raskaana olevista olisi saanut keskenmenon, ei vain muutama.
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Selvä todiste yhteydestä/yhteydettömyydestä löytyy tilastoista. Jos keskenmenotilastot eivät muutu sikainfluenssarokotekampanjasta huolimatta, niin silloin yhteyttä ei ole.
Aivan mutta asian tilastolliseen tutkimiseen ei riitä 3 tapausta vaan olisi tutkittava suurempaa otantaa. Jo tällä THL blokkaa täysin tämän tutkimuksen luotettavuuden.
Jos Suomessa vuosittain 3-5% (huomatuista) raskauksista päättyy keskenmenoon ja sikainfluenssarokotuskampanjan jälkeen 6%, niin asiaa pitää tutkia. Muuten se tutkimus on laajamittaisena ihan turha juttu.

Noi luvut on sitten ihan päästä heitettyjä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Selvä todiste yhteydestä/yhteydettömyydestä löytyy tilastoista. Jos keskenmenotilastot eivät muutu sikainfluenssarokotekampanjasta huolimatta, niin silloin yhteyttä ei ole.
Mun käsittääkseni mitään piikkiä ei ole havaittu keskenmenotilastoissa maailmalla. Odottajathan on saaneet sikapiikkiä jo heinäkuusta lähtien eli tuossa olisi jo mukana mahdolliset lisääntyneet keskenmenot. Nimenomaan pitäisi tulla selitystä vailla oleva poikkeava lisääntyminen keskenmenoissa piikin ilmestymisen jälkeen.

Itse mietin sitä että jos piikki aiheuttaisi keskenmenon, miksi se sattuisi vain joillekin odottajille eikä kaikille jotka ovat piikin ottaneet?

Itse en oikein jaksa uskoa että piikillä ja keskenmenolla olisi yhteyttä mutta enhän voi sitä 100% tietää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
jos sillä sikapiikillä olis ollu osaa ja arpaa km:ssa niin eiks niitä pitäs olla huomattavan paljon enemmän..
mut mistä sen tietää mikä se lopullinen saldo on, jos niitä ei eteenpäin ilmoiteta...
Näinpä!
Ja voihan olla, että jos rokotteessa olisikin km:ja aiheuttava ainesosa, niin suurella osalla voi olla resistenssi tälle aineelle. Ei se ole niin yksinkertaista.

Vrt. Pähkinäallergikko voi kuolla jos saa murusenkin pähkinää ja läheskään kaikki eivät ole allergisia pähkinöille. Sama koskee muitakin allergioita ja yliherkkyyksiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
jos sillä sikapiikillä olis ollu osaa ja arpaa km:ssa niin eiks niitä pitäs olla huomattavan paljon enemmän..
mut mistä sen tietää mikä se lopullinen saldo on, jos niitä ei eteenpäin ilmoiteta...
Näinpä!
Ja voihan olla, että jos rokotteessa olisikin km:ja aiheuttava ainesosa, niin suurella osalla voi olla resistenssi tälle aineelle. Ei se ole niin yksinkertaista.
Mutta koska piikin on saaneet kymmenet miljoonat odottajat maailmassa ja kun muistetaan kuinka paljon tätä piikkiä on vastustettu (oletusarvo on että rokotekriittiset nimenomaan kaivaisivat näitä oletettuja piikistä johtuvia keskenmenotapauksia esille ja medialle) niin minusta olisi todennäköistä että asiasta olisi uutisoitu eri maailmankolkista jos piikki olisi aiheuttanut poikkeavia tuloksia odottajien kohdalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
jos sillä sikapiikillä olis ollu osaa ja arpaa km:ssa niin eiks niitä pitäs olla huomattavan paljon enemmän..
mut mistä sen tietää mikä se lopullinen saldo on, jos niitä ei eteenpäin ilmoiteta...
mut mistä katsotaan onko ollu rokote syynä keskenmenoon?

Mietin kovasti et jos kotona saat vaikka km ja anteeks "tavarat" päätyy pönttöön.

näkeekö esim. veriarvoista tms. et se rokote on ollu se syy. Yleensä ja suuri osa nin varhaisista ja myöhäisistä km tapahtuu ilman syytä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Selvä todiste yhteydestä/yhteydettömyydestä löytyy tilastoista. Jos keskenmenotilastot eivät muutu sikainfluenssarokotekampanjasta huolimatta, niin silloin yhteyttä ei ole.
Mun käsittääkseni mitään piikkiä ei ole havaittu keskenmenotilastoissa maailmalla. Odottajathan on saaneet sikapiikkiä jo heinäkuusta lähtien eli tuossa olisi jo mukana mahdolliset lisääntyneet keskenmenot. Nimenomaan pitäisi tulla selitystä vailla oleva poikkeava lisääntyminen keskenmenoissa piikin ilmestymisen jälkeen.

Itse mietin sitä että jos piikki aiheuttaisi keskenmenon, miksi se sattuisi vain joillekin odottajille eikä kaikille jotka ovat piikin ottaneet?

Itse en oikein jaksa uskoa että piikillä ja keskenmenolla olisi yhteyttä mutta enhän voi sitä 100% tietää.
Ei kaikki tupakoitsijatkaan keuhkosyöpää saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naw2012:
Alkuperäinen kirjoittaja Sapfo:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Selvä todiste yhteydestä/yhteydettömyydestä löytyy tilastoista. Jos keskenmenotilastot eivät muutu sikainfluenssarokotekampanjasta huolimatta, niin silloin yhteyttä ei ole.
Mun käsittääkseni mitään piikkiä ei ole havaittu keskenmenotilastoissa maailmalla. Odottajathan on saaneet sikapiikkiä jo heinäkuusta lähtien eli tuossa olisi jo mukana mahdolliset lisääntyneet keskenmenot. Nimenomaan pitäisi tulla selitystä vailla oleva poikkeava lisääntyminen keskenmenoissa piikin ilmestymisen jälkeen.

Itse mietin sitä että jos piikki aiheuttaisi keskenmenon, miksi se sattuisi vain joillekin odottajille eikä kaikille jotka ovat piikin ottaneet?

Itse en oikein jaksa uskoa että piikillä ja keskenmenolla olisi yhteyttä mutta enhän voi sitä 100% tietää.
Ei kaikki tupakoitsijatkaan keuhkosyöpää saa.
Ei saa ei. Mutta näitä keskenmenoja pitäisi olla todella lukuisia koska niin moni odottaja on saanut piikin. Jos heistä vain murto-osa on saanut keskenmenon niin voiko sen ajatella johtuvan piikistä? Emmehän me ennen sikapiikkiäkään ole tienneet tarkalleen mistä keskenmenot johtuvat aina.
 
Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
kyllä mä oon sitte niin onnellinen ja tyytyväinen ettei kumpikaan meistä, minusta tai lapsesta ottanut tota piikkiä. eikä moni muukaan tuttu.
No mä taas olen ihan tyytyväinen että otin piikin ja raskaana olen nyt rv 29. Lapset saivat myös ja mies aikoo hakea kun piikit vapautuu kaikille.

Meitä on moneen junaan =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
minkä takia te ette osaa keskustella mistään sivistyneesti?

minkä takia se herne pitää olla niin syvällä että persvaosta vilkkuu? miksei osata keskustella ihan asiatasolla menemättä henkilökohtasuuksiin? ja miksi helvetissä tästä piti tehä jo kolomas ketju?????
Suurempi ongelma taitaa olla, että mikä sinuakin vaivaa, kun ei kestä asiasta puhua?
voi kuule, ei ole mitään ongelmaa miulla keskustella tästäki asiasta. mutta keskustelkaa hyvät ihimiset asiatasolla. siinä yhessä ketjussa ei tosiaankaan oltu kovin asiatasolla sen mitä siittä ehin lukia ennenku se poistu.

ja tottakai näistä asioista saapi puhua, olen mie itekki keskenmenon kokenu ja vaikka se helevetin kipiää teki ja vieläki välillä sitä mietin niin kyllä mie siittä silti voin puhua. mutta syyllistämisiä mie en tajua, en sitten mitenkään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
minkä takia te ette osaa keskustella mistään sivistyneesti?

minkä takia se herne pitää olla niin syvällä että persvaosta vilkkuu? miksei osata keskustella ihan asiatasolla menemättä henkilökohtasuuksiin? ja miksi helvetissä tästä piti tehä jo kolomas ketju?????
Täh, eihän tässä ketjussa ole mitään henkilökohtaisuuksia mihinkään suuntaan.
mie viittasin tällä siihen aiempaan, jo poistettuun ketjuun. siinä mentiin ihan reippaasti henkilökohtasuuksiin ja syyllistettiin.

 
Helekutti
Kyllä huomaa että looginen päättely ei ole palstalaisten vahvin puoli. Se että rokote ei aiheuta 100 %:lle sen ottajista keskenmenoa, ei siis ole vaarallinen. Hoh hoijaa.

Tästä pitäisi ehdottomasti tehdä laajaa tilastollista tutkimusta jossa selvitettäisiin onko keskenmeno lisääntyneet ensimmäistä lastaan odottavilla, alle 20-vuotiailla, varttuneemmilla äideillä, diabeetikoilla, tummaihoisilla jne jne. Ei siten että otetaan 3 tapausta ja toivotaan että taustalta löytyy jokin rakenteellinen vika jonka piikkiin km laitetaan. Koska sitähän THL juuri nyt tekee. Tutkii erillistapauksia joista ei mitenkään voida päätellä rokotteesta mitään.
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Kyllä huomaa että looginen päättely ei ole palstalaisten vahvin puoli. Se että rokote ei aiheuta 100 %:lle sen ottajista keskenmenoa, ei siis ole vaarallinen. Hoh hoijaa.

Tästä pitäisi ehdottomasti tehdä laajaa tilastollista tutkimusta jossa selvitettäisiin onko keskenmeno lisääntyneet ensimmäistä lastaan odottavilla, alle 20-vuotiailla, varttuneemmilla äideillä, diabeetikoilla, tummaihoisilla jne jne. Ei siten että otetaan 3 tapausta ja toivotaan että taustalta löytyy jokin rakenteellinen vika jonka piikkiin km laitetaan. Koska sitähän THL juuri nyt tekee. Tutkii erillistapauksia joista ei mitenkään voida päätellä rokotteesta mitään.
Sitä tilastollista tutkimustahan on tehty jo kuukausitolkulla! Mutta pitää ne yksittäistapaukset siltikin tutkia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Kyllä huomaa että looginen päättely ei ole palstalaisten vahvin puoli. Se että rokote ei aiheuta 100 %:lle sen ottajista keskenmenoa, ei siis ole vaarallinen. Hoh hoijaa.

Tästä pitäisi ehdottomasti tehdä laajaa tilastollista tutkimusta jossa selvitettäisiin onko keskenmeno lisääntyneet ensimmäistä lastaan odottavilla, alle 20-vuotiailla, varttuneemmilla äideillä, diabeetikoilla, tummaihoisilla jne jne. Ei siten että otetaan 3 tapausta ja toivotaan että taustalta löytyy jokin rakenteellinen vika jonka piikkiin km laitetaan. Koska sitähän THL juuri nyt tekee. Tutkii erillistapauksia joista ei mitenkään voida päätellä rokotteesta mitään.
Kyllä mun mielestä rokote on vaarallinen vasta kun se todistettavasti aiheuttaa keskenmenoja useille ihmisille. Kuinka vaarallisena pidetään e-pillereitä jotka kuitenkin aiheuttavat joillekin harvoille laskimoveritulpan?
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Sitä tilastollista tutkimustahan on tehty jo kuukausitolkulla! Mutta pitää ne yksittäistapaukset siltikin tutkia.
Ai on vai? Missäs näin seisoo? Kun ei tapauksia edes ilmoiteta THL:lle niin miten niitä voisi muka tutkia? Laitas vähän lisää infoa asiasta.
 

Yhteistyössä