Sikapiikillä ja keskenmenoilla yhteys?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
EI näy vielä yhtään viittausta kotimaiseen tai kansainväliseen tutkimukseen, joka muuta todistaisi.
Tässä on lyhyt artikkeli http://www.laakarilehti.fi/index.html?opcode=show/news_id=8124/type=7
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Sitä tilastollista tutkimustahan on tehty jo kuukausitolkulla! Mutta pitää ne yksittäistapaukset siltikin tutkia.
Ai on vai? Missäs näin seisoo? Kun ei tapauksia edes ilmoiteta THL:lle niin miten niitä voisi muka tutkia? Laitas vähän lisää infoa asiasta.
Tutkimuksia tehdään kyllä. Esim Tampereella ainakin on joku tutkimus meneillään, mihin otettiin ihmisiä mukaan. Kaikenlaisia, ilman ja piikillä. Ihan lehti-ilmoituksella haettiin osallistujia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Sitä tilastollista tutkimustahan on tehty jo kuukausitolkulla! Mutta pitää ne yksittäistapaukset siltikin tutkia.
Ai on vai? Missäs näin seisoo? Kun ei tapauksia edes ilmoiteta THL:lle niin miten niitä voisi muka tutkia? Laitas vähän lisää infoa asiasta.
Eikö tuollaiset seurantatutkimukset ole pakollisia jokaisen uuden lääkkeen, rokotteen tms. lanseerauksen jälkeen?
 
lääk. tiet. fyysikon heila
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Eikö teillä tieteilijöillä ole omat julkaisunne tieteellisten tutkimustenne levittämiseksi? Vai olettekos te sittenkin pelkkiä mutuilijoita niin kuin me kaikki muutkin?
Ei niitä kukaan tutki kun ei ketään palkata tutkimaan. Luuletko että tutkijoilla on niinku kotona laitteet ja resurssit yksinään alkaa tutkimaan ihan niinkuin omaks iloksi ilman palkkaa jne...
 
minä harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Miten sitä edes voisi olla tutkittu, koska rokotteita on annettu vasta muutama kuukausi? Kyllä siinä tutkimisessa menee enemmän kuin se tunti, mikä CSI-tutkijoilta.

Aina tutkitaan keskenmenon syy, mutta voi olla vaikeaa tai mahdotonta sanoa että se johtui just rokotteesta, kun läheskään aina selvää syytä ei löydy eli se voi johtua rokotteesta tai mistä vain.
Ruumiille tehdään aina ruumiinavaus.
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Sitä tilastollista tutkimustahan on tehty jo kuukausitolkulla! Mutta pitää ne yksittäistapaukset siltikin tutkia.
Ai on vai? Missäs näin seisoo? Kun ei tapauksia edes ilmoiteta THL:lle niin miten niitä voisi muka tutkia? Laitas vähän lisää infoa asiasta.
Raskaudet - keskenmenot

Jos keskenmenojen prosentuaalinen osuus nousee, niin ryhdytään etsimään syytä. Nyt niitä on seurattu erityisen tarkasti H1N1-rokotteen takia.
 
Aina tutkitaan
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Olen kokenut pari keskenmenoa (ennen sikainf. paniikkia ja piikkejä) Toinen alle rv 10 ja toinen rv 15+. Syytä ei sen kummemmin tutkittu. :(
Kyllä tutkitaan. Sinun pitää vaan osata vaatia niitä itsellesi. Minä sain viisi keskenmenoa ja kun mitään syytä ei löytynyt sikiöistä alettiin tutkimaan minua.
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
EI näy vielä yhtään viittausta kotimaiseen tai kansainväliseen tutkimukseen, joka muuta todistaisi.
Tässä on lyhyt artikkeli http://www.laakarilehti.fi/index.html?opcode=show/news_id=8124/type=7
Tämän pohjaltako pitäisi epäillä salaliittoa :)
Sori, meni väärinpäin...
 
Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Sitä tilastollista tutkimustahan on tehty jo kuukausitolkulla! Mutta pitää ne yksittäistapaukset siltikin tutkia.
Ai on vai? Missäs näin seisoo? Kun ei tapauksia edes ilmoiteta THL:lle niin miten niitä voisi muka tutkia? Laitas vähän lisää infoa asiasta.
Raskaudet - keskenmenot

Jos keskenmenojen prosentuaalinen osuus nousee, niin ryhdytään etsimään syytä. Nyt niitä on seurattu erityisen tarkasti H1N1-rokotteen takia.
Siis joo niin mitä? Sinä sanoit että tilastollista tutkimusta on tehty jo kuukausitolkulla. Onko siis kuukausitolkulla jo keskemenojen prosentuaalinen osuus ollut nousussa???
 
apua-papua
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Sitä tilastollista tutkimustahan on tehty jo kuukausitolkulla! Mutta pitää ne yksittäistapaukset siltikin tutkia.
Ai on vai? Missäs näin seisoo? Kun ei tapauksia edes ilmoiteta THL:lle niin miten niitä voisi muka tutkia? Laitas vähän lisää infoa asiasta.
Raskaudet - keskenmenot

Jos keskenmenojen prosentuaalinen osuus nousee, niin ryhdytään etsimään syytä. Nyt niitä on seurattu erityisen tarkasti H1N1-rokotteen takia.
Siis joo niin mitä? Sinä sanoit että tilastollista tutkimusta on tehty jo kuukausitolkulla. Onko siis kuukausitolkulla jo keskemenojen prosentuaalinen osuus ollut nousussa???
Ei ole. Ja kuten yllä linkitin, sikainfluenssaa vastaan rokotetuilla raskaanaolevilla keskenmenoja on vähemmän kuin ei-rokotetuilla.
 
Helekutti
Eikun sinä sanoit että tilastollista tutkimusta on tehty jo kuukausia. Mua ei kiinnosta mitä muualla on tehty vaan Suomessa, suomalaisista tapauksista.

Taiwan CDC et oo tosissas :LOL:

Ihan sama, et tuu mitään löytämään koska mitään ei ole (vielä) löydettävissä. Ei ennenkuin on tutkittu ja kohta saadaan lukea lehdistä kuinka näillä 3:lla tapauksessa ei ole mitään yhteyttä sikainfluenssaan. Aika yllättävää sinänsä kun näin pienellä otannalla sellaista yhteyttä ei voisi edes löytää ellei sitten se prosentti olisi 100% luokkaa.
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja minä harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Miten sitä edes voisi olla tutkittu, koska rokotteita on annettu vasta muutama kuukausi? Kyllä siinä tutkimisessa menee enemmän kuin se tunti, mikä CSI-tutkijoilta.

Aina tutkitaan keskenmenon syy, mutta voi olla vaikeaa tai mahdotonta sanoa että se johtui just rokotteesta, kun läheskään aina selvää syytä ei löydy eli se voi johtua rokotteesta tai mistä vain.
Ruumiille tehdään aina ruumiinavaus.
Ei aina...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Aina tutkitaan:
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Olen kokenut pari keskenmenoa (ennen sikainf. paniikkia ja piikkejä) Toinen alle rv 10 ja toinen rv 15+. Syytä ei sen kummemmin tutkittu. :(
Kyllä tutkitaan. Sinun pitää vaan osata vaatia niitä itsellesi. Minä sain viisi keskenmenoa ja kun mitään syytä ei löytynyt sikiöistä alettiin tutkimaan minua.
Jos on useampia yhtä tai kahta ei aleta tutkia. Ne on niin jokapäiväisiä lääkäreille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Eikun sinä sanoit että tilastollista tutkimusta on tehty jo kuukausia. Mua ei kiinnosta mitä muualla on tehty vaan Suomessa, suomalaisista tapauksista.
.

Jännä huomata, että mielestäsi tämän maapallon muut maat eivät kykene tekemään pätevää tutkimusta. Vain suomalainen kelpaa ja täälläkin se tehdään päin p:tä.......
 
Elona
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja apua-papua:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Taiwan CDC et oo tosissas :LOL:
Centers for Disease Control
Kyllä kyllä, tiedän ihan tarkalleen mikä se on. Mutta luotto Taiwanin CDC:hen on kyllä ihan nolla. Kas kun ei Korean :LOL:
Mikset itse pyri rokotustutkimusalalle, kun olet niin varma, että jokin niissä mättää. Ovatko kaikki nykyiset tieteentekijät jotenkin vinoutuneita ja kehittävät vaarallisia lääkkeitä ihan vain pahuuttaan. Lääketeollisuus on vahdituin ala tässä maailmassa.
 

Yhteistyössä