Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
uusimman tutkimuksen mukaan vain 15% väestöstä kieltäytyy rokotteesta ja melkein 50% on sen ottamassa ja loput eivät ole vielä varmoja. Taitaa tuo 15% kuuluvia olla paljon näissä palstamammoissa, jotka täällä hysterisoivat toisiaan asialla kuin asialla. Juuri eilen olin yksityisellä lääkärillä ja keskusteltiin asiasta monelta kantilta. Hän sanoi, että jokainen varsinkin riskiryhmään kuuluva voi miettiä kumpi on parempi, ottaa heikennettyjä taudinauheuttajia samanlaisessa kokoonpanossa kuin aikaisemmatkin influenssarokotteet vai koko taudin, nimenomaan riskiryhmillä voi olla kohtalokasta. Raskaana oleville suositteli piikitystä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Kyllä se sitten ääni monella muuttuu kellossa, jos tauti alkaa jylläämään ja tulee ikävää jälkeä. Ystäväni täysin terve hyväkuntoinen nuori nainen sairastui pari viikkoa sitten ja on edelleen sairaslomalla ja on ollut huonossa kunnossa. En välttämättä riskiryhmään kuuluvana halua sitä käydä läpi, koska tiedän että olisin vielä huonommassa kunnossa. Ja te, jotka ette rokotetta aio ottaa, älkää please syyllistäkö niitä, jotka sen tekevät, sillä siten juuri hillitään ja estetään taudin leviäminen, olkaa päinvastoin kiitollisia.
Lainaan edel.kirjoittajaa: "Juuri eilen olin yksityisellä lääkärillä ja keskusteltiin asiasta monelta kantilta. Hän sanoi, että jokainen varsinkin riskiryhmään kuuluva voi miettiä kumpi on parempi, ottaa heikennettyjä taudinauheuttajia samanlaisessa kokoonpanossa kuin aikaisemmatkin influenssarokotteet vai koko taudin, nimenomaan riskiryhmillä voi olla kohtalokasta"
PAITSI, ETTÄ TÄMÄ ROKOTEHAN EI LUPAUKSISTA HUOLIMATTA OLE SAMANLAINEN KUIN TURVALLISEMPI KAUSI-INFLUENSSAROKOTE! SITÄ EI OLE VALMISTETTU SAMOIN VAAN SE ON TEHTY KÄYTTÄEN MALLINA LINTUINFLUENSSAN VIRUSROKOTETTA (Lähde: http://ec.europa.eu/enterprise/pharmaceuticals/register/2008/2008052043489/anx_43489_fi.pdf) JA SEN SISÄLTÄMIÄ HAITALLISIA? AINEITA EI OLE INFLUENSSAROKOTTEISSA (AINAKAAN INFLUVACISSA TAI VAXIGRIPISSÄ)
Olin itse jo varmistunut siitä, että otan ehdottomasti nyt raskaana ollessani 15rv rokotteen, koska itse tauti ja sen jälikitaudit ovat varsin hankalia ja aiheuttavat jo itsenään riskin sikiölle.
MUTTA LUETTUANI SUOMEEN TULLEESTA ROKOTTEESTA PANDEMRIX:IN (GSK:N TUOTE) VALMISTEYHTEENVEDON PÄÄTIN EHDOTTOMASTI JÄTTÄÄ VÄLIIN. ROKOTEHAN SISÄLTÄÄ MUUTAMIA EPÄILYKSIÄ HERÄTTÄVIÄ AINEITA: (VARO SEURAAVA TEKSTI SISÄLTÄÄ FAKTAA!) TIOMERSAALIA (elohopeayhdiste), ADJUVANTTIA ( AS03 kohtalaisen uusi, tuntematon rokotteen vaikutuksen tehostaja) ja FORMALDEHYDIÄ (= karsinogeeninen aine, myrkky. Käytetty inaktivoimaan elävä virus, jolloin on saatu rokotteeseen inaktivoitu virus--> ei siis aiheuta itse tautia)
Suorat lainaukset, jotka laittavat miettimään: "Pandemrixia ei saa antaa potilaille, jotka ovat saaneet anafylaktisen reaktion (vakava allerginen reaktio) jostakin rokotteen komponentista tai jostakin rokotteen hyvin pieninä määrinä sisältämistä aineosista, kuten kananmuna- tai kanaproteiinista, ovalbumiinista (kanamunan valkuaisen proteiini), formaldehydista, gentamysiinisulfaatista (eräs antibiootti) ja natriumdeoksikolaatista. Pandemian aikana näille potilaille voi kuitenkin olla tarkoituksenmukaista antaa rokotetta, kunhan elvytysvälineet ovat saatavilla."
"Pandemrixiä valmistava yhtiö kerää tietoja rokotteen turvallisuudesta sen käytön aikana. Tähän sisältyvät tiedot sen sivuvaikutuksista ja turvallisuudesta vanhuksilla, raskaana olevilla naisilla, vakavasti sairailla potilailla ja ihmisillä, joiden puolustusjärjestelmässä on ongelmia."
"Pandemrixia ei ole tutkittu lapsilla eikä yli 60-vuotiailla aikuisilla.Pandemrixia ei ole tutkittu raskaana olevilla naisilla. Tiedot puuttuvat myös adjuvantin AS03 käytöstä
raskaana olevilla naisilla."
Edel.lähde: ec.europa.eu (sama kuin ensimmäinen lähde koko tässä tekstissäni)
Pistää väkisinkin miettimään, miksei THL (jota olen terveydenhoitajana/sairaanhoitajana pitänyt aina luotettavana tahona) anna kunnon lausuntoja ihmisten huolista, nyt kun on vielä varmistunut,että rokote sisältääkin haitallisia aineita (sitähän ei voi tietää kuinka haitallisia, mutta ennen kuin toisin todistetaan..)???
Miksi Kanada on ostanut raskaana olevalle väestölleen tämän rokotteen lisäksi myös vähemmän haitallisia aineita sisältävän rokotteen? Miksei Suomi? Jotenkin tulee mieleeni raha,raha,raha. Halvemmaksihan se tulee ostaa edullisimmin tarjoavalta lääkefirmalta joku rokote vain. En epäile etteikö rokote olisi muille ihan ok valinta kun taudin haitatkin ovat niin suuret, mutta raskaana olevia kehotan kyllä miettimään kahdesti...
"Kanadan valtio on tilannut 50.4 miljoonaa annosta rokotetta. Rokotteista suurin osa sisältää adjuvanttia - ainetta, joka parantaa rokotteen tehoa. Raskaana oleville naisille on Kanadassa tilattu 1.2 miljoonaa annosta rokotteita ilman tätä adjuvanttia, sillä adjuvanttien haittavaikutuksista on hyvin vähän tietoa. "
Ed. lähde (huom. teksti on suomennus CBS NEWS:lta) : www.bebesinfo.fi/sivu.php?artikkeli_id=317