Luotan siihen tietoon minkä sain kun soitin asiasta terratologiseen palveluun.
Otan rokotteen.
Otan rokotteen.
? Kyllähän sen voi myöhemmässäkin raskauden vaiheessa ottaa. En tiedä ymmärsinkö oikein tuon aikavälijutun mutta voi sen ottaa.Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Ei ole. Rokote pitää ottaa tietyllä aikavälillä, jotta siitä olisi hyötyä.Alkuperäinen kirjoittaja s:Niin ymmärsin että rokotusjärjestys on kaiken a ja o. Eli et voi noin vain mennä sanomaan että haluat rokotteen milloin sulle huvittaa.
Mites jos nyt ei ota rokotetta ja on raskaana niin onko silloin riskiryhmässä kun on mahis ottaa se rokote kuitenkin myöhemmässä raskauden vaiheessa?
Minä myös soitin ja suosittelivat rokotetta riippumatta siitä mikä raskauden vaih on kyseessä..Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:Luotan siihen tietoon minkä sain kun soitin asiasta terratologiseen palveluun.
Otan rokotteen.
Voisitko kysyä lääkäriltäsi asiantuntevaa apua tähän asiaan.Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva kaksosten äippä:Juttelin neuvolassa kätilö/th:n kanssa, kysyin hänen suoraa mielipidetään aiheesta. Ei kuulemma saa sanoa mitä mieltä itse on
Kysyin sitten että niin, teistä henkilökunnasta varmaan suurin osa ottaa rokotteen sitten ensimmäisten joukossa. Hän vastasi että kuka ottaa, kuka ei
Olen itse siis tuota rokotetta vastaan. Odotan kaksosia rv20, taudin huipun odotetaan kuulemma nyt tulevan tuossa helmikuun paikkeilla. Meidän vauvat varmaan ovat jo syntyneetkin silloin. Th:n kanssa puhuttiin myös siitä, että rokotteen ottamalla altistat itsesi ja syntymättömän vauvasi virukselle. Mutta jos rokotetta et ota, on suuri mahdollisuus että et edes tautia saa. Tuon moni tuntuu unohtavan kokonaan. Samainen lääkeyhtiö on myös taannoin, vuosia sitten, vetänyt jonkun rokotteen pois markkinoilta, koska aiheutti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Onneksi meillä on viisas ja ihana th, joka kyllä rivien välistä kertoi oman mielipiteensä asiaan..
Jotenkin haiskahtaa vaan taas kerran rahastukselta tämäkin "hysteria" sikainfluenssan tiimoilta. Kukaan ei muista että "tavalliseen kausi-influenssaan" kuolee Suomessakin yli tuhat ihmistä vuodessa, miksi nämä ei ole lööpeissä?
Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta kannattaa tutkia ja tuumailla. Esim. brittimediassa on kohistu tästä rokotteesta ja sen jälkiseurauksista paljonkin.
Huippu on vasta tulossa. Miten aiot selvitä siitä? Ja ihme kun et pelkää tamifluuta joka sentään on todistettavasti raskauskielteinen lääke. Sitähän joudut syömään jotta et saa jälkitauteja itsellesi.Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva kaksosten äippä:Juttelin neuvolassa kätilö/th:n kanssa, kysyin hänen suoraa mielipidetään aiheesta. Ei kuulemma saa sanoa mitä mieltä itse on
Kysyin sitten että niin, teistä henkilökunnasta varmaan suurin osa ottaa rokotteen sitten ensimmäisten joukossa. Hän vastasi että kuka ottaa, kuka ei
Olen itse siis tuota rokotetta vastaan. Odotan kaksosia rv20, taudin huipun odotetaan kuulemma nyt tulevan tuossa helmikuun paikkeilla. Meidän vauvat varmaan ovat jo syntyneetkin silloin. Th:n kanssa puhuttiin myös siitä, että rokotteen ottamalla altistat itsesi ja syntymättömän vauvasi virukselle. Mutta jos rokotetta et ota, on suuri mahdollisuus että et edes tautia saa. Tuon moni tuntuu unohtavan kokonaan. Samainen lääkeyhtiö on myös taannoin, vuosia sitten, vetänyt jonkun rokotteen pois markkinoilta, koska aiheutti enemmän haittaa kuin hyötyä.
Onneksi meillä on viisas ja ihana th, joka kyllä rivien välistä kertoi oman mielipiteensä asiaan..
Jotenkin haiskahtaa vaan taas kerran rahastukselta tämäkin "hysteria" sikainfluenssan tiimoilta. Kukaan ei muista että "tavalliseen kausi-influenssaan" kuolee Suomessakin yli tuhat ihmistä vuodessa, miksi nämä ei ole lööpeissä?
Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta kannattaa tutkia ja tuumailla. Esim. brittimediassa on kohistu tästä rokotteesta ja sen jälkiseurauksista paljonkin.
Et oikein ole lukenut ilmeisesti. Tuo neurologinen syndrooma voi tulla muistakin rokotteista mutta ennen kaikkea se on vain yhdessä kymmenistä tutkimuksista pystytty yhdistämään löyhästi rokotteen ottamiseen yleensä. Eli tuo jos mikä on asioiden hysterisointia.Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva kaksosten äippä:Niin ja todellakin olen ottanut asiasta selvää, lukenut eri tietolähteitä niin netissä kuin muussa mediassa.
Guillain-Barren oireyhtymästähän on puhuttu paljon, Briteissähän pääsi vahingossa julkisuuteen memo jonka mukaan lääkäreiden pitäisi olla varuillaan taudin lisääntymisen suhteen, liittyen siis juurikin tähän sikainfluenssarokotukseen..
Samanlainen "memo" on täällä ihan julkinen Eli teoriassa tuon syndrooman lisääntymistä voidaan odottaa koska aletaan rokottaa suuria ihmismääriä. Ja tämä syndrooma ei liity vain sikarokotteeseen vaan yleensä rokotuksiin. Suomen neurologian ylilääkäri sanoi että Suomen kaikista rokotettavista 100 saa oireyhtymäsän joista 15% saa oireyhtymästä vakavia oireita. Riski on minimaalinen ja lähes teoreettinen.Alkuperäinen kirjoittaja Tuleva kaksosten äippä:Niin ja todellakin olen ottanut asiasta selvää, lukenut eri tietolähteitä niin netissä kuin muussa mediassa.
Guillain-Barren oireyhtymästähän on puhuttu paljon, Briteissähän pääsi vahingossa julkisuuteen memo jonka mukaan lääkäreiden pitäisi olla varuillaan taudin lisääntymisen suhteen, liittyen siis juurikin tähän sikainfluenssarokotukseen..
Se rokote alkaa kuulemma vaikuttaa vasta muutaman viikon kuluttua rokottamisesta, joten pahimmassa tapauksessa ehtii saamaan molemmat pahat, jos kovin vetkuttelee. Ja joidenkin lähteiden mukaan suoja tulee vasta sen tokan rokotuksen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:Mä päätin, että otan sen rokotteen vain, jos se alkaa tosissaan jylläämään täällä meidän kylällä.
Kai sen nyt voi ottaa myöhemminkin, jos katsoo tarpeelliseksi.
Mulla oli tänään neuvola eikä mainittu sanallakaan koko rokotteesta tai influenssasta. En kyllä kysynytkään.
Minkä tokan rokotuksen?Alkuperäinen kirjoittaja Perri:Se rokote alkaa kuulemma vaikuttaa vasta muutaman viikon kuluttua rokottamisesta, joten pahimmassa tapauksessa ehtii saamaan molemmat pahat, jos kovin vetkuttelee. Ja joidenkin lähteiden mukaan suoja tulee vasta sen tokan rokotuksen jälkeen.Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:Mä päätin, että otan sen rokotteen vain, jos se alkaa tosissaan jylläämään täällä meidän kylällä.
Kai sen nyt voi ottaa myöhemminkin, jos katsoo tarpeelliseksi.
Mulla oli tänään neuvola eikä mainittu sanallakaan koko rokotteesta tai influenssasta. En kyllä kysynytkään.
Aiemmin oli puhetta, että ensi vuoden puolella saadaan se toka annos jakoon.Alkuperäinen kirjoittaja q:Tokan rokotuksen? Nyt on ollut puhetta lehdissä vain yhdestä kerrasta.
Missä oli puhetta? Olen tarkkaan seurannut uutisointia enkä ole löytänyt tällaista tietoa. Nyt kyllä mietityttää jos kaksi kertaa pitää pistää raskausaikana itseään.Alkuperäinen kirjoittaja Perri:Aiemmin oli puhetta, että ensi vuoden puolella saadaan se toka annos jakoon.Alkuperäinen kirjoittaja q:Tokan rokotuksen? Nyt on ollut puhetta lehdissä vain yhdestä kerrasta.
Toka annos jo rokotetuille, vai toka lasti rokotetta niille joita ei ole vielä rokotettu?Alkuperäinen kirjoittaja Perri:Aiemmin oli puhetta, että ensi vuoden puolella saadaan se toka annos jakoon.Alkuperäinen kirjoittaja q:Tokan rokotuksen? Nyt on ollut puhetta lehdissä vain yhdestä kerrasta.