Sijaisperheessä piiskataan..

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja haloo :
viranomaisialla on kieroilla? Tiedättekö kuinka paljon yksi huostaanotto maksaa? SENKÄÄN valossa kuulkaa ei yhtään turhaa tehdä. Ja toiseksi viranomaisia vastaan voi nostaa kanteen jos kokee väärinkohdelluksi, se on jokaisen oikeus. Suomessa ihmisoikeuksia kuitenkin kunnioitetaan, toista se on suuremmassa osassa palloa..
No tuota, kunta säästää paljon rahaa, kun perustaa lasten sijaiskoteja ja ottaa lapsia huostaan, nin valtio kustantaa heidät.

tuike
Minusta toi puhelinaika kuulostaa oudolle! En kyllä tunne yhtään sijaisperheiden toimintaa, olen vain kuvitellut että siellä toimitaan niinkuin perheessä yleensäkin ja kuinka monen lapsella, joilla on puhelin, on oikeasti vain tunti viikossa puhelin käytössä?? Tästä tietäväisemmät vois vähän valaista...

Ap:lle paljon voimia, että saatte pojan asiat kuntoon!!!

Ja pst... Olikohan se nikki Näin on... Se miltä perhe ulkopuolisesta vaikuttaa, ei kerro välttämättä yhtään siitä mitä siellä oikeasti tapahtuu! En minäkään tiennyt siskoni exän sitoneen siskoani sänkyyn kiinni, ettei vaan pääse minnekään lähtemään, vaan kulissit oli kunnossa.

jensku
Alkuperäinen kirjoittaja helppo syyttää yhteiskuntaa:
mitä ap:n äiti aikoo tehdä? Sijaisperheiksi ei päästä tuosta noin vain, ja niiden toimintaa kyllä valvotaan.
Kyllä sijaisperheeksi pääsee yllättävän helpolla. Ja kuten sanottu niin toimintaa valvotaan ensimmäisen parin vuoden ajan hieman tarkemmin.
Tosi harmillista, että taas muutaman mädän perheen takia koko systeemi saa kuraa niskaan.

vieras
Voimia ap:lle ja toivottavasti saatte veljesi kotiin. Mikäli äitisi on todella muuttunut.
Ihmetytti että miten se joku tässä ketjussa ois voinu muka tietää tapauksen, onhan näitä niin paljon, et tuntuu kyllä aika mahdottomalle. Et ihan turha minusta luottaa jos joku sanoo että siellä on asiat hyvin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
tiedän myöskin tapauksen jossa luettiin päiväkirjat,kirjeet,kavereille ei saanut soittaa tai muutenkaan olla missään yhteyksissä,eristettiin tai ainakin yrittivät..sossut ei uskoneet väitti nuoren valehtelevan...
Tähän törmäsin itsekkin ollessani lapsi ja sijaiskodissa. Sossut oli niitä viimeisiä ihmisiä kenelle kertoa yhtään mitään. He vaan ajtteli minun valehtelevan ja kertoivat sitten perheelle, että ei ole x:n asiat tolalla, kun noin valehtelee. No perhehän kiristi otettaan. Minä voin sanoa vihaavani kaikkia sossuja juuri sen takia, mitä ne teki elämäni aikana, kun olin ns. yhteiskunnan elätti. Muistan rukoilleeni niiltä erään kerran apua siskoni puolesta, joka oli suoranaisessa hengenvaarassa. Mitä he tekivät, eivät ainakaan uskonut.

ota yhteyttä kunnan sosiaali asiamieheen sen kuuntelee asioista mielellään ja neuvoo asioissa eteenpäin sekä kun sossu ei oo kiinnittäny asiaan huomioo ja jos se käy ilmi jossain ni siit tulee sossulle sanktiot... mulla on itelläni lapset sijaisperheessä ja olen tyytyväinen heidän perheeseen ikävää et tollasta tapahtuu... olen itsekin asioinut sos.asiamiehellä sossun tekemistä virheistä lapsiini liittyen jne... kyl se neuvoo...

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
sairasta! lapsen pitäis olla kotonaan,miksi ei muka 2 vuoden kuivana olo riitä? mielestöni vuodenkin jo! jestas mitä porukkaa. ja vaikka olis hyväkin paikka ni jo pojan pitäis kotio päästä.
munkin mielesta kasittamatonta etta muka 2-v ei riita, huostaanotto mun mielesta ei ole sama asia kun adoptio jossa lapsi jaa pysyvasti sijaisperheeseen. mun mielesta myos toi 1t/viikko soittoaika on ihan kasittamatonta. etteko te muka haluais etta lapsenne voi olla teihin yhteydessa aina kun niin haluaa jos han olis pitemman aikaa pois kotoa? on jotain vinossa jos useat valitukset sossussa ei ole menny lapi...

http://www.vartu.fi/ asianajaja kannattaa hommata tosiaan. Ei kaikkia oikeuksiaan voi tietää ja soskussahan niistä ei kerrota jos ei tiedä kysyä. Nykyiseen lastensuojelulakiin on kirjattu etttä tavoitteena tulee olla parheen yhdistäminen. Avoimuus pitäisi olla myös, muuta ei monestikaan onnistu.
Asiakassuunnitelmaan kirjataan ne olosuhteet ja asiat, joihin pyritään vaikuttamaan, lapsen ja hänen perheensä tuen tarve, palvelut ja muut tukitoimet, joilla tuen tarpeeseen pyritään vastaamaan, sekä arvioitu aika, jonka kuluessa tavoitteet pyritään toteuttamaan.
Asiakassuunnitelmaan on kirjattava myös asianomaisten eriävät näkemykset tuen tarpeesta ja palvelujen sekä muiden tukitoimien järjestämisestä. Asiakassuunnitelma on tarkistettava tarvittaessa, kuitenkin vähintään kerran vuodessa. (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20070417#a417-2007).

Voi kiitos teille ihanaisille välittämisestä :hug:

Juu mä pyydän äitiä ottamaan yhteyden sosiaaliasiamieheen tai otan itse,Jossei sitä henkilöä kiinnosta,hommataan asianajaja.. Te ette tiedä,kuinka paljon voimaa sain teiltä lukiessani tätä ketjua,kun soskut vaan vähättelevät ja väittävät että me liioitellaan."Hyvä perhe se on"sanoo akka joka käy siellä vierailulla ehkä kerran vuodessa.. :headwall: Mutta kiitos,mä sain tästä paljon voimaa ja uskoa! :hug:

realismi
sun äidin täytyy olla se aktiivi jos poika meinaa kotiin päästä. Sinä toki voit ajaa veljesi asiaa, mutta et kotiin pääsyä. Tsemppiä kovasti!

tiedän mistä puhun
sosiaalimiestä ehdotan ja että haette huostaanoton purkua oikeusteitse.
tarvitsette asianajajan, olisi hyvä jos vastaava sosiaaliviranomainen kuulisi veljeltäsi itse mitä on tapahtunut.
Myös rikosilmoituksen tekeminen sijaisperheestä ei ole kielettyä jos tarve vaatii.
Äitisi täytyy olla todella vahva tässä nyt ja asiallisesti ilman tunnepurkauksia esittää asiansa viranomaisille.
Hankkikaa lääkärinlausonto tai vastaava äitisi parantumisesta ja papereita jotka tukevat puhettanne perheen tilanteesta.
Vaatikaa päästä avohoidon puolelle huostaan oton sijasta ja olkaa vastaanottavaisia avopuolen hoidoille vaikka se ei aina miellyttäisi.
Pääsee poika ainakin kotiin, vaatikaa myös tietää millä ajalla huostaanotto aiotaan purkaa.
Vaatikaa että kotiinpalu neuvottelut ja avohoito aloitetaan.
Vahva pitää olla ja hermot kun rautaa.

jatkan vaikka eri tyyppi
siis se, että on vihan tunteita sijaisperhettä kohtaan on ymmärrettävää, mutta se pitää unohtaa. Muutenkin kaikki tunteilla pelailu tai "se sano ja teki sitä" ei ole hedelmällistä. Ottaisin heti yhteyttä lakimieheen ja alkaisin selvittämään tilannetta.

nuo on niin vaikeita asioita. Yksikään sossu ei nauti kenenkään kärsimyksistä, se on varmaa! Kun asiat on yleensä menneet jo aika pieleen ennenkuin huostaanottoon lähdetään. sossujen on joskus tosi vaikea ajatella ja päättää, että missä lapsen on parempi olla, epävakaassa kodissa vai hieman tunnekylmässä sijaisperheessä.

Se on selvää, että äidillä tulee olla tieto siitä mitä häneltä odotetaan, jotta hän saa lapsen huoltajuuden itselleen takaisin. Toivon ap:n äidille voimia siis lähinnä äidille koska hän on tässä se asianomainen, voimia ja sitkeyttä. Hyviä neuvoja onkin tuossa tullut. Oikeusapua jne, Parempaa huomista!

Tunteettomat sossut
Alkuperäinen kirjoittaja Shes so unusual:
nuo on niin vaikeita asioita. Yksikään sossu ei nauti kenenkään kärsimyksistä, se on varmaa! Kun asiat on yleensä menneet jo aika pieleen ennenkuin huostaanottoon lähdetään. sossujen on joskus tosi vaikea ajatella ja päättää, että missä lapsen on parempi olla, epävakaassa kodissa vai hieman tunnekylmässä sijaisperheessä.

Se on selvää, että äidillä tulee olla tieto siitä mitä häneltä odotetaan, jotta hän saa lapsen huoltajuuden itselleen takaisin. Toivon ap:n äidille voimia siis lähinnä äidille koska hän on tässä se asianomainen, voimia ja sitkeyttä. Hyviä neuvoja onkin tuossa tullut. Oikeusapua jne, Parempaa huomista!
Olen ollut niin paljon sossujen kanssa tekemisissä, eetä voin sanoa: hyvin harva on inhimillinen ihminen!

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä