Sijaisperheessä piiskataan..

Status
Viestiketju on suljettu.
vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Mm :'( Mun veli on 9v.asunut tossa perheessä kolmisen vuotta,alkuun tuntu et kaikki oli ok,ikävä vain kova.. Mut nyt pidempään ollut jo jotenki outoa touhua.. Äiti osti pojalleen oman kännykän ja prepaid-liittymän joululahjaksi,jotta voivat pitää yhteyttä. Puhelin otettiin pois. Veli saa sen käyttöönsä perjantaisin klo:16-17!!Tuon tunnin aikana,äiti ja me kolme siskoa soitetaan hälle.Jokainen kysyy kuulumiset ym.varmaan aika samoja asioita.. Syy tohon puhelintuntiin on kuulema se,että heidän perheen ohjelmat menee sekaisin jos yks lässyttää puhelimessa mielin määrin. Sosku hyväksyi tämän. Sijaisperheen äiti haukkuu veljelleni meidän äitiä jatkuvasti. "höpöhöpö sillä varaa mihinkään ole"ja kerran:"se missään palvelutalolla voi töissä olla,korkeintaan siivoojana,se on valehdellut sulle"jne jne.. :( Äitin ostamat vaatteet se akka haukkuu. Tietyistä asioista sanovat veljelleni et jos kerrot tästä et koskaan enää näe äitiäs jne..Näitä asioita on esitetty soskussa ja se ämmä vaan kiertelee ja kaartelee:no eihän nyt noin sais sanoo ym. Viime pe kun soitin veljelle se itki puhelimessa et "Leena"ei anna mulle laturia ja akku loppuu ihan just,ei me voida puhua jne..lopulta puhelu katkesi..Soitin äidille ja pyysin häntä soittamaan "Leenalle".Äiti oli kysynyt vain että mihin aikaan me voidaan sitten soittaa Tommylle,jos nyt ei voi puhua?"Leena oli huutanut puhelimeen:-Tossahan se laturi on nyt pöydällä!Ja lyönyt äidille luurin korvaan. Tänään veli oli vihainen mulle asiasta,koska sijaisvanhemmat olivat suuttuneet hälle tapahtuneesta ja kumpikin huutaneet kurkkusuorana. Äidiltä kuulin piiskaamisesta... :'( :'( :'(
:'( Eipä tuommoisessa paikassa olisi kiva olla.Eikö sossusta voida mitenkään puuttua jos siellä puhuu mitä tietää?Tai jos poikakin puhuisi/kirjottaisi paperille?
Kaikki aiemmat tapahtumat oon näyttänyt soskussa,siis kun kirjoitan kaiken ylös. Eipä oo kannanottoa tullut :/ Eiköhän tää asia oikeuteen lähde,jos ei muulla poikaa kotiin saada. Soskua ei taida kiinnostaa.. :(
Kyllä jonkun jotain pitäisi pystyä tekemään :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
En tiedä, miten asiaa muuttaa tai auttaa tms. jos kerron sinulle paikan (tiedäthän sen itsekin). Minulla on eri näkemys ja tieto asioista kuin sinulla. Voit toki soittaa veljesi sos. työntekijälle ja puhua huolestasi. Tai miten tapaamiset? Olet perheellinen ja asut omillasi, voisiko veljesi tulla teille vähän lomalle sijaiskodista?
Se auttaa asiaa sen verran että tietäisin ettet puhu potaskaa vain ilkeilläksesi vieraana(niin kuin monet)..Sos.työntekijälle vaikea puhua,kun hän ei kuuntele,puhuu tai oikeastaan "huutaa"aina päälle.Voisin toki ottaa veljeäni tänne,jos saisin. Mut tapaamiset on sovittu n.kerran kuussa v-loppu äidin luona(luulisi että tiedät tämänkin),eikä enempää tapaamisia saa.

vieras myös
yrittäisin silti rauhallisesti ja asiallisesti viedä asiaa sinne sos. työntekijöille. Asiat on monesti niin kimurantteja näissä tapauksissa.
Et sitten voi kertoa mistä paikasta itse puhut?

Näin mä vähän arvelinkin että yksikään vieras ei sitten tiennytkään tapausta. Se on kiva että saitte viihdettä itsellenne,mutta vois sen kyllä repiä jostain muualta. Mä en jaksa uskoa että mun veli valehtelee niistä kaikista lukuisista asioista. Ei pienen mieli niin vilkas ole..

ikävää
Kuulostaa kyllä siltä et mäkin suosittelen asianajajaa.
Onko sossu sanonu kuinka kauan äitisi pitäisi olla kuivilla että näyttö riittää? Onko veljesi minkä ikäinen?

vieras myös
Näin mä vähän arvelinkin että yksikään vieras ei sitten tiennytkään tapausta. Se on kiva että saitte viihdettä itsellenne,mutta vois sen kyllä repiä jostain muualta. Mä en jaksa uskoa että mun veli valehtelee niistä kaikista lukuisista asioista. Ei pienen mieli niin vilkas ole..
Ei kyllä kauhean kivalta tunnu.Kiusata nyt toista :hug:

näin on
ei tullut mieleen etten ehkä edes VOI kertoa sitä? Totean vain, on ymmärrettävää, että tunteet on pinnassa, mutta kuten jo sanoin, ajakaa asiaa asiallisesti ja rauhallisesti ja on erittäin hyvä idea hakea juridista apua jos kokee sitä tarvitsevansa. Voimia!

vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja ikävää:
Kuulostaa kyllä siltä et mäkin suosittelen asianajajaa.
Onko sossu sanonu kuinka kauan äitisi pitäisi olla kuivilla että näyttö riittää? Onko veljesi minkä ikäinen?
Taisi olla 9v.

vieras myös
ei tullut mieleen etten ehkä edes VOI kertoa sitä? Totean vain, on ymmärrettävää, että tunteet on pinnassa, mutta kuten jo sanoin, ajakaa asiaa asiallisesti ja rauhallisesti ja on erittäin hyvä idea hakea juridista apua jos kokee sitä tarvitsevansa. Voimia!
Varmaan paikkakunta/lääni talon väri tms riittäisi?

näin on
en tarkoita vaitiolovelvollisuutta, mutta en ole asianomainen asiassa. Halusin vaan oikeasti tukea ap:ta, kertomalla, ettei asiat ole mielestäni sijaisperheessä kovin huonosti. Ja neuvoin ajamaan asiaa sos. työntekijän suuntaan ja hakemaan juridista apua jne. Mutta en, en voi kertoa tästä sijaisperheestä muuta, enkä edes halua, koska se ei ole nyt se pointti. Vaan veljesi tilanteen kohentuminen? Eikö?

Ei oo soskusta sanottu mitään aikaa,kysytty on. Sanovat vaan että katotaan vaan nyt päiväkerrallaan..Kait ne kaikki odottaa et äiti retkahtaa..mut sepä on aikasta vahva mimmi =)Juu ja veli on 9v..

Näin on: No eipä tullut mieleen,eikä tuu oikein vieläkään. Vaikka mistä syystä tietäisit tapauksen niin en usko että se mitenkään voi olla mahdotonta sanoa että tämä sijaisperhe on esim.Nivalassa,jos se olisi Nivalassa..tai muutoin jos jo keskustelet asiasta kanssani ja kerrot minulle tietäväsi tapauksen,niin onko väärin sitten kertoa jokin pieni vihje minulle josta tiedän että tiedät tapauksen?

vieras myös
suo siellä, vetelä täällä. Ei huostaanotettujen lasten elämä ole ruusuista missään. Ap, taidan tietää tämän tapauksen, enkä nyt ihan kaikkea uskoisi, osan kuitenkin.
Kai tämmöisestä nyt mielenkiinto herää?

vieras myös
Talon väriä en tiedä itse,koska me ei olla koskaan saatu käydä katsomassa missä veli asustaa. :/
Tuo oli vain esimerkki.Mutta luulisi että "näin on" jonkun vinkin pystyisi antamaan.

näin on
myöhemmin, että puheliaika on totta, mutta se on mielestäni aika perusteltua, muttei niin ehdoton käsittääkseni kun annat ymmärtää. ap, todella hankkikaa oikeusapua, minusta sinulla on totta kai oikeus tapaamisiin myös. Ja en, en ole sinua kiusannut!! Neuvoa olen yrittänyt. Mutta en, en voi vastata kysymykseesi, mutten tee sitä kiusallani, usko pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras myös:
Talon väriä en tiedä itse,koska me ei olla koskaan saatu käydä katsomassa missä veli asustaa. :/
Tuo oli vain esimerkki.Mutta luulisi että "näin on" jonkun vinkin pystyisi antamaan.
Juu tätä mäkin tarkoitin,esim.paikkakunta,sijaisäidin etunimen alkukirjain,joku juttu mistä hän on kuullut tai mitä vaan. Mut ihan sama mulle,en mä usko sen tietävän..Ei edes kommentoi kun kerron et veli saa käydä äidillä kerran kuussa ja sanon et luulis hänen sit tietävän tänkin..

myöhemmin, että puheliaika on totta, mutta se on mielestäni aika perusteltua, muttei niin ehdoton käsittääkseni kun annat ymmärtää. ap, todella hankkikaa oikeusapua, minusta sinulla on totta kai oikeus tapaamisiin myös. Ja en, en ole sinua kiusannut!! Neuvoa olen yrittänyt. Mutta en, en voi vastata kysymykseesi, mutten tee sitä kiusallani, usko pois.
Puhelinaika on mielestäni ehdoton. Minä tapaan veljeä äidin luona,koska en halua riistää heiltä sitä ainutta aikaa.Onneksi kesällä saatiin nähdä myös viikon verran..Eivät he suostu ajelemaan tänne kuin kerran kuussa tuomaan ja hakemaan veljeä..

näin on
että käytät energiaa hieman nyt väärin.. Tiedän perheen jossa veljesi on aika suurella todennäköisyydellä, en sattuneesta syystä veljesi asioita (tapaamisia yksityiskohtaisesti jne). Tiesit kai, että sijaisperhe ON vaitiolovelvollinen? Minusta perhe vaikuttaa ihan kunnolliselta. Kurja, että veljesi ei ole siellä onnellinen. Toivottavasti asiat kohenee.
ps. vinkki vähän vanhemmalta ihmiseltä, ei kannata epäillä aina ihmisistä huonointa. En sinua kiusata olisi voinut, kun en sellaiseen kykene. Harmi, että asian noin koit. Voimia sinulle ja perheellesi!

että käytät energiaa hieman nyt väärin.. Tiedän perheen jossa veljesi on aika suurella todennäköisyydellä, en sattuneesta syystä veljesi asioita (tapaamisia yksityiskohtaisesti jne). Tiesit kai, että sijaisperhe ON vaitiolovelvollinen? Minusta perhe vaikuttaa ihan kunnolliselta. Kurja, että veljesi ei ole siellä onnellinen. Toivottavasti asiat kohenee.
ps. vinkki vähän vanhemmalta ihmiseltä, ei kannata epäillä aina ihmisistä huonointa. En sinua kiusata olisi voinut, kun en sellaiseen kykene. Harmi, että asian noin koit. Voimia sinulle ja perheellesi!
Ei mulla energiaa tässä kulu =) Sä siis vihjaat olevasi perhettä,kun kysyt tiednkö että sijaisperheellä on vaitiolovelvollisuus..? Kyllähän mä sen tiedän,mutten ymmärrä miten se liittyy asiaan,jos et ole perhettä. Enkä mä todella epäile ihmisistä aina pahinta. Olen hyvinkin ennakkoluuloton,mutta se on vähän eri täällä palstalla kirjoitella harmaan kanssa.

näin on
oikein. En ole perhettä, tiedän tämän sijaisperheen melko varmuudella. Kysyin sen takia, että tiedätkö sijaisperheellä olevan vaitiolovelvollisuuden: että tämä perhe, ei saa kertoa tutuilleen jne. mitään kovin yksityiskohtaista veljesi taustoista tai omaisista jne. Tällä viittasin siihen, että en, en tiennyt ettet saa tavata veljeäsi. Näin.. Ja olen kuten jo sanoin hieman iäkkäämpi ja vasta löytänyt tämän paikan, en ole tutustunut esim. miten lainataan tai muututaan mustaksi jne. Anteeksi. Se ei poista sitä, että ihan aidosti vain yritin auttaa ja lohduttaa, että minusta tämä perhe vaikuttaa ihan kunnolliselta.

oikein. En ole perhettä, tiedän tämän sijaisperheen melko varmuudella. Kysyin sen takia, että tiedätkö sijaisperheellä olevan vaitiolovelvollisuuden: että tämä perhe, ei saa kertoa tutuilleen jne. mitään kovin yksityiskohtaista veljesi taustoista tai omaisista jne. Tällä viittasin siihen, että en, en tiennyt ettet saa tavata veljeäsi. Näin.. Ja olen kuten jo sanoin hieman iäkkäämpi ja vasta löytänyt tämän paikan, en ole tutustunut esim. miten lainataan tai muututaan mustaksi jne. Anteeksi. Se ei poista sitä, että ihan aidosti vain yritin auttaa ja lohduttaa, että minusta tämä perhe vaikuttaa ihan kunnolliselta.
Ahaa,no silti olisi vaan hauska tietää ihan varmaksi että puhutko samasta perheestä vai et,mikä sai sinut uskomaan että tiedät varmasti tapauksen?

näin on
kohta pitää mennä petiin.. Minulla on vahva tunne, että puhumme samasta pojasta. Kuitenkin kiltti ap, se ei ole nyt tärkeää vaan se, että veljesi elämäntilanne kohentuu ja hän tulee onnelliseksi. Lupaa, että yrität auttaa häntä ja ajaa hänen asiaansa. Hyvää yötä.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä