V
vaimoooo
Vieras
Olen itse työtön ja mies tekee pitkää päivää töissä. Elättää meidät pääsääntöisesti. Siivous aiheuttaa meillä jatkuvaa skismaa. Vaikka olenkin kotona, en koe olevani 100% vastuussa kaikesta siivouksesta, mutta mies ei vaan tee enää mitään. Ennen siivosi oma-aloitteisesti ja oli (mieheksi) jopa suhteellisen ahkera siivoamaan. Nykyisin hän ei siis yhtään, yhtään mitään; ei laita sukkiaan pyykkikoriin, vie tiskejään keittiöön, kerää roskiaan, ei mitään. Jättää kaiken leväälleen ja nalkutuksen saattelemana siivoa ne pois "vähän sinne päin". Esimerkki: keräsi tölkkinsä komennuksen jälkeen keittiön tiskipöydälle, mutta ei voinut laittaa sitä suoraan pullokassiin vaan oletti minun hoitavan sen loppuun.
Voin ehdottomasti siivota nyt työttömänä ollessani 90% kotimme ja muutenkin hoitaa lähes kaikki kotityöt, mutta mielestäni on epäreilua se, että joudun siivoamaan miehen jälkiä jatkuvasti, koska hän ei siivoa lainkaan edes omia jälkiään. Kuitenkin mies on ennen siivonnut, ja se on ollut ihan meidän yhteinen tehtävä.
Olenko kohtuuton?
Voin ehdottomasti siivota nyt työttömänä ollessani 90% kotimme ja muutenkin hoitaa lähes kaikki kotityöt, mutta mielestäni on epäreilua se, että joudun siivoamaan miehen jälkiä jatkuvasti, koska hän ei siivoa lainkaan edes omia jälkiään. Kuitenkin mies on ennen siivonnut, ja se on ollut ihan meidän yhteinen tehtävä.
Olenko kohtuuton?