Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap:lla on liikaa pelkoja ja huolia (hankala raskaus) ja mies ei välitä.
Jos kaikki olisikin hyvin, tuskin ap panisi pahakseen yhtä risteilyä?

Ja muuten,miiten voitte olla miehen puolella, ja haukkua ap;ta ?

Selvästikään tässä koko tapauksessa ei ole kyse siitä risteilystä vaan paljon isommasta ongelmasta.. Mun mielestä se risteilylle menon kieltäminen on kohtuutonta ja aika epätodennäköistä että just parin päivän aikana mitään kamalaa sattuis.. Mutta mies ei itse ymmärrä/halua ymmärtää tilannetta ja vaimonsa väsymystä. Jos ymmärtäis niin ei tartteis mitään menoja kieltää, kun tuskin mies olisi silloin haluamassakaan reissuun. Kannattaa ottaa aikaa ja tosissaan puhua miehen kanssa siitä miltä tuntuu, mitä pelkää, toivois.. Vois olla parempi lopputulos kun sillä menojenlkieltämisellä jolla saadaan aikaan vaan se tilanne että toinen jää väkisin kotiin mököttämään, eikä sillä "kieltäjälläkään"ole kivaa.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja Sintu74
Voi hyvänen aika.

Ap:lle ensinnäkin :hug:. Suosittelisin pikaista käyntiä neuvolassa ja ihan kunnolla keskustelemaan omasta voinnista, väsymyksestä, parisuhteen tilasta ja laadusta sekä raskauden kulkuun kuuluvista peloista, mitkä painavat mieltäsi. Mikäli sieltä eivät jostain syystä näe syytä antaa asiaa eteenpäin perhetyöntekijälle, niin pyytäisin sieltä sitten itse apua. Ja jatkoa ajatellen aktivoitusiin jos suinkin mahdollista verkostoitumaan, hankkimaan niitä ystäviä, tuttavia, joihin tukeutua silloin, kun mies ei ole saatavilla. Kaikki kun on mahdollista, se yksinjääminenkin.

Toisekseen itse kysymykseesi. Kysyit oletko kohtuuton kieltäessäsi miestäsi osallistumasta työpaikkaristeilylle. Mielestäni olet. Raskaus tässä nyt tuskin on se pohjimmainen syy, mutta sen tuoma valttikortti toki on hyvä vetää tilanteessa kuin tilanteessa esiin - näemmä. Selvittäkää asianne kahden kesken ja huolehdi itsestäsi.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Voimia ap:lle! Et ole kohtuuton. Olin sitä mieltä jo ennen viimeistä pitkää viestiäsi.
Lohdutukseksi haluaisin sanoa saman kuin joku toinenkin, eli ainakin itselläni elämä on nyt helpompaa kahden pienen lapsen kanssa (2v4kk ja 3 kk) kuin raskaana ollessa yhden lapsen kanssa. Olo on nyt niin paljon parempi ja energisempi kun kaikki raskausvaivat on poissa, vaikka onkin kaksi vähän nukkuvaa lasta.
Toivottavasti miehesi olisi jatkossa enemmän tukenasi!

Tää on niin surullinen ketju. Täällä lyödään lyötyä ja vielä kerran lyödään. Kaikki on ap:n omaa syytä ja ihan kohtuuttomaksi pirttihirmuksi haukuttu. Onneton raasu kun on itsensä tuohon jamaan laittanut. Kaiken lisäksi vielä ihan kykenemätön äidiksikin.

Voisko olla, että yritys parempaan olisi jo se, että se mies nyt kerrankin jättäisi omat menot menemättä ja kuuntelisi ap:tä. Voisiko se olla edes askel oikeaan suuntaan? Mutta ei, joidenkin mielestä se risteily ei ole pointti (niin ku se ei perkele vieköön olekaan) mutta voisiko edes siinä olla pientä jouston paikkaa miehellä? Jäädä kotiin ja avittaa puolikuntoista vaimoaan. Mutta ei, näiden haahkojen mielestä miehen pitää silti saada mennä.

Oikein oksettaa kun lukee tätä ketjua.

[QUOTE="vieras";25906289]Mies voisi kyllä pitää munansa housuissa kunnes lapsi on syntynyt. Kyllä se tiedetään mitä noilla risteilyillä touhutaan.[/QUOTE]

Ilmeisesti suurimmalle osalle naisista asia on ok. En nimittäin usko, että on näin paljon sinisilmäisiä äitiolentoja. "Ai risteilylle? Mene vaan kulta! Muista kondomi!"

Ap ei ole lainkaan kohtuuton. Irmeli, sinulla on tuossa tilassa täysi oikeus kertoa miehellesi, mitä ajattelet. Varsinkin, jos miehesi on muutenkin paljon työreissuilla. Onhan hän itse valinnut perhe-elämän biletyksen sijaan (vai onko?) Eikö isälläkin ole velvollisuus viettää aikaa perheensä kanssa? Älä keksi tekosyitä, minusta ei ole mitään väärää sanoa, että haluaa olla viikonlopun miehen kanssa, ilman pelkoa siitä, minkä "tuliaisen" mies reissuiltaan tuo.

[QUOTE="vieras";25910029]Ap:lla on liikaa pelkoja ja huolia (hankala raskaus) ja mies ei välitä.
Jos kaikki olisikin hyvin, tuskin ap panisi pahakseen yhtä risteilyä?

Ja muuten,miiten voitte olla miehen puolella, ja haukkua ap;ta ?[/QUOTE]

Joo samaa mietin minäkin, ja kuten joku tuossa edellä sanoi, oksettaa nuo typerät haahkat jotka puolustelee ap:n miestä. Luuletteko todella, että miehet pysyvät uskollisina siten, että päästätte heidät joka saatanan kissanristiäisiin? Ei hemmetti, näitähän on nähty niin paljon, että tilaisuus tekee varkaan. Ja jos mies on sellainen tuhkamuna, ettei osaa asettaa väsynyttä, raskaana olevaa, taaperoa hoitavaa vaimoaan jonkun v***n risteilyn edelle, niin itse laittasin tuon eunukin mittaamaan matkaa lähimpään hostelliin tai muuhun yöpymismestaan ja sieltä ihan-sama-minne.

Itselleni ei todellakaan tullut sellainen olo, että ap on lukinnut miehensä kotiin, eristänyt kavereista ja kaikesta sosiaalisesta elämästä,kuten näiden idioottimammojen viesteistä voisi luulla.

[QUOTE="vieras";25906671]minusta olet säälittävä ja mieheni on suurimman osan vuodesta pois kotoa ihan työn takia. ja ei en todellakaan ole mustasukkainen ja luotan mieheeni. ja meillä on 3 alle 4 vuotiasta lasta ja olen raskaana.[/QUOTE]

No tämähän on pakko olla trolli! Muussa tapauksessa miehesi on siis suurimman osan vuodesta vieraissa sängyissä.

Joo samaa mietin minäkin, ja kuten joku tuossa edellä sanoi, oksettaa nuo typerät haahkat jotka puolustelee ap:n miestä. Luuletteko todella, että miehet pysyvät uskollisina siten, että päästätte heidät joka saatanan kissanristiäisiin? Ei hemmetti, näitähän on nähty niin paljon, että tilaisuus tekee varkaan. Ja jos mies on sellainen tuhkamuna, ettei osaa asettaa väsynyttä, raskaana olevaa, taaperoa hoitavaa vaimoaan jonkun v***n risteilyn edelle, niin itse laittasin tuon eunukin mittaamaan matkaa lähimpään hostelliin tai muuhun yöpymismestaan ja sieltä ihan-sama-minne.

Itselleni ei todellakaan tullut sellainen olo, että ap on lukinnut miehensä kotiin, eristänyt kavereista ja kaikesta sosiaalisesta elämästä,kuten näiden idioottimammojen viesteistä voisi luulla.

oksennat. Anna palaa.

[QUOTE="vieras";25906732]Ei kun mulla on ystäviä ja sukulaisia, tiiätkö semmosia kivoja ihmisiä elämässä :D! Ja auto ja ajokortti, sekä sairaalaan kyllä ihan matkaa. Täällä meillä on myös takseja sekä ambulansseja. Sekä ilmeisesti hieman oma-aloitteisempi ote elämään kuin sinulla. Ja kyllä, viimeinen raskaus oli ihan älyttömän väsyttävä. Enkä kuollut niiden miehen harrastusviikonloppujen aikana :).[/QUOTE]

Juuri sinunlaistesi ihmisten paljouden takia luulen, että ihmiskunnan tuho on aika lähellä. Kyllä on jumaliste empatiakyky 0. Toivon sulle oikein paskamaisia asioita elämääsi! Mitä pidemmälle tätä ketjua lukee, sitä enemmän alkaa inhota näitä KaksPlus-mammoja. Taidan lopettaa ennenkuin ihan oikeasti tulee oksennus.

Juuri sinunlaistesi ihmisten paljouden takia luulen, että ihmiskunnan tuho on aika lähellä. Kyllä on jumaliste empatiakyky 0. Toivon sulle oikein paskamaisia asioita elämääsi! Mitä pidemmälle tätä ketjua lukee, sitä enemmän alkaa inhota näitä KaksPlus-mammoja. Taidan lopettaa ennenkuin ihan oikeasti tulee oksennus.

täällä ei sun kaltaisia tunnevammasia paskankatkeria tyyppejä tarvita :wave:

[QUOTE="Vieras";25912019]täällä ei sun kaltaisia tunnevammasia paskankatkeria tyyppejä tarvita :wave:[/QUOTE]

Mikäs se vieraan persettä kaivattaa?

Irmelille tsempit. Minusta et ole kohtuuton.

[QUOTE="Vieras";25912019]täällä ei sun kaltaisia tunnevammasia paskankatkeria tyyppejä tarvita :wave:[/QUOTE]

Tunnevammaisia, nimenomaan kaivataan tällä palstalla. Irmelille toivotan hyvää jatkoa. Sori tämä purkaus, mutta alkoi niin korpeamaan ap:n puolesta. Siis, toivottavasti saat elämäsi raiteilleen, älä välitä tämän palstan riepottelusta. Toivon todella, että miehesi ymmärtää tilanteenne. Jos ei, niin kannattaa todella miettiä, miten jatkossa jaksat kahden pienen lapsen kanssa jos mieheltä ei heru lainkaan sympatiaa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Minustakin olet kohtuuton. Päästä ukko laivalle :) Jos sulla olisi +10vk enemmän olisi se ok.

Mun mies on paljon pois,työmatka yhteensuuntaan 2h ,olen raskaana ja kyllä jos miehen työ aikana lähtö tulee (tekee kolmi vuoro työtä) niin saattaa pieni paniikki iskeä mulla ei oo ketään sukulaista,tuttua tm lähellä ja lapsia 4kpl jotka pitäisi johonkin saada.

[QUOTE="vieras";25909532]No niin, nyt on jo helpompi vastata, kun kirjoitat vähän selkeämmin!
Ensinnääkin; sinulla on tod.näk raskaudenajan lievää masennusta. Muistathan että apua kannattaa hakea ajoissa. Masennus voi syventyä aivan yhtäkkiä, kun hormonitasot laskevat vauvan syntymän jälkeen, ja olo voi olla aivan kamala. Ja sitähän ei kukaan läheinenkään ehkä tajua, vaikka kuinka selittäisit olevasi väsynyt( ja jopa itsetuhoinen!)!

Toiseksi; itse sanoit että miehesi on "muuten ihana". Minä en kyllä ihanaksi sanoisi, jos on jättänyt sinut täysin yksin raskauden kanssa, jossa on ollut verenvuotoja yms., eikä edes omaa lastaan voi tulla hoitamaan kun sinä menet lääkärille. Eli sinuna avaisin kyllä silmäni miehen suhteen! Jos mies ei ota nyt vakavasti vaivojasi, miten hän ottaa tulevaisuudessakaan sinut huomioon?
Mitä jos sairastut synnytyksenjälkeiseen masennukseen? Hän kuulostaa mieheltä joka ei halua tajuta, eikä tajua. Siinä vaiheessa on elintärkeää että läheiset tukevat sinua, jotta jaksat hoitaa vastasyntynyttä!

Minusta näitä asioita kannattaisi käsitellä jo nyt, koska tilanteesi on jo nyt tuollainen! Ei voi olla mukavaa olla jumissa jossain korvessa,eikä edes autolla pääse liikkumaan! Ottaisin neuvolaan yhteyttä ja selittäisin vähän tilannetta.
Tarvitset varmasti jotain apua kun vauva syntyy, jos ei lähellä ole puistoja tai kerhoja tai mitään,millä pystyisit viihdyttämään esikoistasi! Nukkuvaa vauvaa on helppo hoitaa, mutta esikoinen tulee vetämään mehut sinusta, jos jo nyt olet niin väsynyt ettet kestä viikonloppua ilman miestäsi/lepoa.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja keskustele miehesi kanssa vakavasti näistä asioista.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Nyt sai tilanteesta paremman kuvan.

Ongelma ei tosiaan taida olla tämä yksi risteily.. Mies ei tosiaan tunnu tajuavan.