Olenko kohtuuton?

• Viestiketjun aloittaja "Ellie"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras ap"
Höperöitä vastaajia!

Minulla on samanlainen elämäntilanne ja raksamies, joka ei kulje työpäivän jälkeen muualla kuin omaa kotia rakentamaan ja sitten rientää perheensä luo. eillä ole aikaa muuhun. Minä en käy missään. Mies ei käy missään. Se on tämän elämänvaiheen motto.

"Ellie"
[QUOTE="vieras";24500560]Enpä ole tainnut tehdä viimeisen 2 vuoden aikaan mitään ilman lapsia míehen kanssa kahden. Ehkä olen kerran tai kaksi ollut ulkona syömässä todella pikaiseen. Olen kyllä kahden miehen kanssa ollessani gradua kirjoittanut miehen katsoessa leffaa samalla kuin minä kirjoitan. Lapsi on ollut hoidossa silloin. Viimeksi oltiin kahden vapaalla kun lapsi ei ollut vielä tarhassa. Siitä on aikaa. Ei haittaa,me ollaan nyt perhe, enkä raaskisi viettää vähäistä vapaa- aikaa ilman koko perhettä. Saataisiin kyllä hoitaja + yhteistä aikaa, jos vain haluttaisiin.

Yhdessäolo perheen kesken on sitä, että enemmän tai vähemmän mies miettii/ hoitaa työasioita tai on koneella. Tai sitten ollaan jomman kumman vanhempien seurassa. Ollaan oltu perheenä ulkomailla viimeisen 2 vuoden aikana yhteensä 3 viikkoa. Mutta toisaalta tilanteemme on ollut tämä yli 2,5 vuotta.

Laskutoimituksesta; viikossa on 7 päivää, joissa kussakin 24 tuntia.[/QUOTE]

Minulle riittäisi se pikainen ulkonasyöminen tai vaikka elokuva kotisohvalla yötä vasten, ns. kunnon keskustelu tai pelkkä kysymys mieheltä: mitä sinulle kuuluu? Ja mekin olemme perhe, jolla ei ole sitä vähäistäkään vapaa-aikaa. Siksi puhuin siitä kahdesta tunnista, jonka voisi vaikka nipistää kavereiden kahdeksasta tunnista.

Laskutoimituksessa meni ohi se, että miten nuo tunnit ajattelit? 24 x 6 + 16 x 1 (plus se 8 vapaatuntia).

"jebulis"
[QUOTE="jep";24500302]Anteeksi nyt, mutta on pakko kysyä tätä:eikä se riitä, että mies panostaa viikon 24 x 6
+ 16 x 1 tyntia perheeseen? Miksi hänellä ei ole oikeutta 8 vapaatuntiin?

Kokeilepa itse rakentaa työpäivän päälle edes 2 viikkoa, sinun olemisesi lapsien kanssa kotona ei todellakaan ole yhtä raskasta kuin se rakentaminen! Naiset ovat tyhmiä kun eivät arvosta miestensä panosta tarpeeksi, vaan valittavat ja kitisevät jotain laatuaikaa kaiken kukkuraksi niska limassa ja hiki hatussa raatavilta miehiltä.

Se mies vieraantuu sinusta ja lähtee kokonaan kävelemään, jos valitat hänelle noista vapaatunneista ystävien kanssa.

Mulla on kovaa työtä tekevä mies, ja itsekin teen vaativaa täyspäivätyötä + opiskelen samalla. Hoidan yksin lapset ja kodin. Enkä valita. Enkä ymmärrä naisia, jotka vinkuvat jostain parin vuoden "rankasta" ajanjaksosta. Kun pitää olla koko perheen kanssa aina. MIksi sitä taloa piti alkaa tapauksessanne ylipäätään rakentamaan ja lapsia hankkimaan? Ihanko oikeasti meinasit, että se mies vielä viihdyttää sinua sirkustempuilla siinä samalla?[/QUOTE]

Pokaali tulee postissa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"Vierailija"
Et ole kohtuuton.

Teillä on raskas elämänvaihe, ja kumpikin joutuu uurastamaan ja venymään enemmän, kuin on hyväksi. Sitä suuremmalla syyllä katson, että ne vähäiset rentoutumishetket vietetään YHDESSÄ eikä ulkopuolisten kanssa.

Ainakin meillä niin olisi. Toisaalta sekä minä että puolisonikin olemme tylsää toisissamme riippuvaa ja kotona nysväävää sakkia. :)

"Vierailija"
[QUOTE="jep";24500302]
Mulla on kovaa työtä tekevä mies, ja itsekin teen vaativaa täyspäivätyötä + opiskelen samalla. Hoidan yksin lapset ja kodin. Enkä valita. Enkä ymmärrä naisia, jotka vinkuvat jostain parin vuoden "rankasta" ajanjaksosta. Kun pitää olla koko perheen kanssa aina. MIksi sitä taloa piti alkaa tapauksessanne ylipäätään rakentamaan ja lapsia hankkimaan? Ihanko oikeasti meinasit, että se mies vielä viihdyttää sinua sirkustempuilla siinä samalla?[/QUOTE]

Valitathan. Et ehkä miehellesi, mutta ilmi selvästi vingut ja purat turhautumiasi sitten täällä.

Toki hyvä niin, jos tuo auttaa teidän (ei niin toimivan kuuloista) parisuhdettanne pysymään kasassa. :)

• Tykkää
"jep"
[QUOTE="Vierailija";24500851]Valitathan. Et ehkä miehellesi, mutta ilmi selvästi vingut ja purat turhautumiasi sitten täällä.

Toki hyvä niin, jos tuo auttaa teidän (ei niin toimivan kuuloista) parisuhdettanne pysymään kasassa. :)[/QUOTE]

No tuota... Läheiseni jätti samassa tilanteessa vaimonsa. Joka ei älynnyt arvostaa miestään ja miehen panosta. Syy kirjoitukselleni ei siis löydy omasta, vaan ihan muiden parisuhteesta. Olen tyytyväinen omaan elämääni ja järjestelyihimme. Onko siinä jotain pahaa, jos molemmat vanhemmat ovat tekijätyyppejä??

Jos sillä äijällä on kuitenkin ihan vapaata-vapaata yli tunti päivässä, niin en kyllä saa mahtumaan päähäni, miksei edes yhtä viikossa voi viettää perheen kanssa. Kyllä nyt helvetti luulisi itsekin haluavan. Tuskinpa ap on miestä väkipakolla laittanut sinne hommia tekemään, eiköhän tuo äijä ihan omasta halustaan niitä tee. Elämä on valintoja täynnä ja tämä mies on valinnut elää elämää, johon muu perhe ei juuri kuulu.

• Tykkää
Reactions: zenn
Juuri tämän takia me ostettiin valmis talo. Ei saatu just ihan täydellistä, mutta riittävän hyvä meille ja alue on erinomainen. Kyllä jokainen varmaan sen arvaa mitä rakennusaika on ellei ota työmiehiä tekemään kaikkea. Toinen tai molemmat on koko ajan rakentamassa, stressiä pukkaa joka suunnasta töissäkin pitäisi käydä.

Tuossapa juuri naapureitten avioliitto päättyi vastaavaan projektiin. : / Ensin rakennetaan unelmien talo, ja kun kaikki on saatu valmiiksi tulee vuoden sisällä ero. Onko se oikeasti sen arvoista?

"mie"
[QUOTE="jep";24500905]No tuota... Läheiseni jätti samassa tilanteessa vaimonsa. Joka ei älynnyt arvostaa miestään ja miehen panosta. Syy kirjoitukselleni ei siis löydy omasta, vaan ihan muiden parisuhteesta. Olen tyytyväinen omaan elämääni ja järjestelyihimme. Onko siinä jotain pahaa, jos molemmat vanhemmat ovat tekijätyyppejä??[/QUOTE]

Onko siinä jotain pahaa jos halua kesken raksaprojektinkin tunnin yhteistä aikaa miehen/perheen kanssa silloin-tällöin? Ja oletko muuten itse rakentanut? Raksaamista on erillaista, kun myös parisuhteita.....
Me rakensimme (teimme pitkästä), onneksi ei edes ollut lapsia vielä silloin. Muutimme 2vuoden raksaamisen jälkeen ja esikoinen syntyi kuukautta muuton jälkeen. Arvostin kovasti miestäni ja hänen panosta raksalla, mutta älysin vaatia myös sitä yhteistä aikaa (harvoin, mutta kuitenkin; jotain muuta kun yhdessä raksalla). Tässä me onnellisesti ollaan, 6vuotta sen raksaamisen jälkeen, samassa talossa keraan kolme lapsen :)

Juuri tämän takia me ostettiin valmis talo. Ei saatu just ihan täydellistä, mutta riittävän hyvä meille ja alue on erinomainen. Kyllä jokainen varmaan sen arvaa mitä rakennusaika on ellei ota työmiehiä tekemään kaikkea. Toinen tai molemmat on koko ajan rakentamassa, stressiä pukkaa joka suunnasta töissäkin pitäisi käydä.

Tuossapa juuri naapureitten avioliitto päättyi vastaavaan projektiin. : / Ensin rakennetaan unelmien talo, ja kun kaikki on saatu valmiiksi tulee vuoden sisällä ero. Onko se oikeasti sen arvoista?
Niinpä. Ja näin ap:n tilanteen kannalta... Henkilökohtaisesti tuskin haluaisin muuttaa valmiiseen taloon miehen kanssa, joka ei ole kolmeen vuoteen tehnyt mitään yhdessä perheenä tai kaksistaan minun kanssani. Miksi ihmeessä? Vaikka on kuinka rankkaa niin pitää sitä nyt silti huolehtia parisuhteesta, eikä se todellakaan tarkoita mitään jakamatonta huomiota tai timanttisormuksia, vaan ihan vaan sitä, että joskus oikeasti vaan on läsnä.

kolmen lapsen kotiäiti
2,5 vuotta on kyllä pitkä aika rakentaa taloa. Linnaako te teette?
No tätä mietin minäkin...
Me aloitimme rakentaa toukokuulla; kaivinkone tuli pellolle ja tammikuussa muutimme.
Ulkoseinäelementit tuli valmiina ja kesällä oli muutaman kuukauden yks kirvesmies mieheni ja isäni ja miehen isän kaverina. Tietenkin sähkö- putki yms. miehet olivat tekemässä hommansa. Ja silloin meillä ei tehty ku käytiin töissä ja rakennettiin, mutta miten siihen saa käytettyä 2,5 vuotta??

"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen lapsen kotiäiti;24501062:
No tätä mietin minäkin...
Me aloitimme rakentaa toukokuulla; kaivinkone tuli pellolle ja tammikuussa muutimme.
Ulkoseinäelementit tuli valmiina ja kesällä oli muutaman kuukauden yks kirvesmies mieheni ja isäni ja miehen isän kaverina. Tietenkin sähkö- putki yms. miehet olivat tekemässä hommansa. Ja silloin meillä ei tehty ku käytiin töissä ja rakennettiin, mutta miten siihen saa käytettyä 2,5 vuotta??
Rakentamistakin on monenlaista. Toisten mielestä on "itse" rakennettu talo sekin, missä omiksi hommiksi on jäänyt listojen laitto ja ulkovuorauksen maalaus (pohjamaali on jo tehtaan puolesta)....... Toiset taas tarkoittavat itse rakentamalla pitkästä tekemistä, jolloin on kymmeniä aikaavieviä työvaiheita lisää. Ja paljon tekee sekin, paljon sitä palkattua tai talkoo työvoimaa on siellä raksalla pyörimässä.

Me rakensimme pitkästä vajaa 200m2 puolitoistakerroksisen puutalon, aikaa meni kaiken kaikkiaan varmaan n. 2,5-3vuotta. Oman työn osuus (lähinnä siis mieheni työn osuus) oli pikälti yli 90%. Palkallisena oli ainoastaan konekuski, säkäri ja tasoitusmies muutamassa paikassa, talkoovoimaa jonkun verran.

"essi"
Mua taas ärsyttää, että tälläsissä "mies raksalla"-keskusteluissa aina muistetaan mainita, että mies rakentaa vaimolle ja lapsille. Siis eikö itselleen lainkaan?! Ihan pyyteettömästi vaan sille vaimolle ja lapsille, joille sitten varmaan suosiolla jättääkin sen talon, kun ero tulee etääntymisen takia.
juupa juu.
ja ap, et tosiaan vaadi paljon. ymmärrät miehen panostuksen, osallistut itsekin jne. Ei olis paha tikki mieheltä edes kerran parissa kk olla lasten ja sun kanssa.

• Tykkää

Yhteistyössä