SIISTII!

sehän on ku rahaa laittas säästöön, ku pitää veroprosentin korkeana. näin saa aina takas. mää saan nyt 242 ja jotain ja ens vuonna tiän, että saan aika paljon, ku edelleen sama vero% ku töissä vaikka oon mamalomalla. säästäminen on mukavaa.

Mäpä saan takas 800 egee :) On joulu pelastettu ku täs aika tiukila ollaan... Tosin viimevuonna ois päässy helpommalla ku ois älynny käyä pienentää veroprosenttia, mutta tyhmä mikä tyhmä kun ei älyä! Mutta toisaalta kiva summa tuo kerralla on saaha...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mäpä saan takas 800 egee :) On joulu pelastettu ku täs aika tiukila ollaan... Tosin viimevuonna ois päässy helpommalla ku ois älynny käyä pienentää veroprosenttia, mutta tyhmä mikä tyhmä kun ei älyä! Mutta toisaalta kiva summa tuo kerralla on saaha...

Kivat sullekin :D Mä oon NIIIN ylionnellinen tuosta 200:sta. On mulle tosiaan iso raha.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
sehän on ku rahaa laittas säästöön, ku pitää veroprosentin korkeana. näin saa aina takas. mää saan nyt 242 ja jotain ja ens vuonna tiän, että saan aika paljon, ku edelleen sama vero% ku töissä vaikka oon mamalomalla. säästäminen on mukavaa.

1. Jos veroprosentti on liian korkea, se voi johtaa myös mätkyihin. Syy siihen on se, että sun lasketaan silloin maksavan enemmän sellaisia maksuja, joista sulle puolestaan lasketaan veroihin vähennyksiä, mutta jos et olekaan tienannut riitävästi, et silloin olekaan maksanut noita maksuja niin paljon kuin sillä veroprosentilla on laskettu ja et tietenkään ole oikeutettu yhtä suuriin vähennyksiin. Tällöin voi hyvinkin käydä niin, että liian suuri veroprosentti johtaakin vielä lisämaksutarpeeseen eli mätkyihin. Toki veroprosentti saa olla hieman liian suuri, mutta ei liian paljoa.

2. Kyseenalaistan myös tuon säästämisen. Valtion maksama korko on aivan älyttömän pieni (lähes olematon). Jos laittaisit joka kuukausi saman summan hyväkorkoiselle säästötilille, tienaisit jo enemmän kuin tuolla liiallisella veronmaksulla. Saatikka, jos sijoittaisit valtiolle pantiksi antamasi rahat järkevästi: rahastoon, osakkeisiin, voisit tienata samalla summalla reippaasti enemmän kuin lainaamalla rahaa valtiolle ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mulle tuli n 3000e mätkyt.

Hups... Kuin silleen?

Yrittäjä on kiva olla :whistle: tai ainakin verottaja tykkää

Höpsis, jos yrittäjä maksaa liian vähän veroja ei se ole verottajan vika vaan yrittäjän.

No eiköhän se verottaj tykkää kun saa rahaa? Mä ainakin tykkäisin. Ja voittoo tuli ennakoitua enemmän tälle vuodelle joten maksettiin liian vähän ennakoita.
Joten höpsis vaan sullekin, en o verottajaa nyt syyttäny mistään.

meillä kanssa tuli ihan kivasti veronpalautusta, miehen kanssa yhteensä vähän yli 3000 euroa. Jes, tuo raha tuntuu ihan melkein niinkuin "ilmaiselta" kun se on ollut pakkosäästössä valtiolla. Oli tosi iloinen yllätys =)

Yhteistyössä