Siis voi veetu tuon kelan ja phks:n kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
Haen siis nuorimmille jatkoa vammaistukeen ja ensin minulle sanotaan lastenneurolla, että kyllä, ne edelliset C-lausunnot kelpaavat, ei tarvitse kuin viimeisimmät epikriisit lähettää kelan hakemuksen yhteydessä.
No männä viikolla tuli kelasta, että tarvitsee uudet c-lausunnot. Minä soitan lastenneurolle ja pyydän näitä c-lausuntoja, jotta saan ne sinne kelaan.
Tänään tuli lääkäriltä kirje ja jälleen kerran sama teksti; c-lausuntoa ei tarvitse, koska laadittu koulun alkamiseen asti. Ja tämä taas ei käy kelalle, koska lausunto ei saa olla yli 6kk vanha!! |O |O

Nyt ne sitten käyttää minua sananviejänä, että mitä tarvitsee ja mitä vaaditaan ja toinen osapuoli ei sitä suostu toimittamaan. Voi vittu näin suoraan sanoen :kieh:

Sanoin jo osken phks, että sosiaalityöntekijä saa hoitaa nämä sananviemiset, mä en osaa tehdä enempiä... EI VOI OLLA NÄIN VAIKEATA!!! |O

Miten hemmetissä mä mihkään koulutukseen kerkiän, kun viikolla hoidettavana kolmelle eri lapselle; labroja, lääkärikäyntejä, terapioita (toiminta-ja puheterapia), vanhempaintapaamisia, -vartteja,soita sinne, soita tänne, varaa aika, peru aika (kun päällekkäin toisen ajan kanssa), yritä hoitaa omat asiat, työkkärissä pitäisi käydä, laskut pitäs muistaa maksaa, kotiakin välillä hoitaa ja lapsetkin jossain vaiheessa päivää hakea hoidosta. Mulla on päivät niin täynnä, että tunnit loppuu kohta kesken!!!!!!! |O |O

Anteeksi purkaus, mutta kohta loppuu järki :snotty:

Yks tuttuni saa "avautua" kelassa ihan samojen asioiden takia, ja se kuulemma kuuluu! Koittakaahan silti jaksaa, teette sitä arvokkainta työtä, huolehditte!Kelalle suuri miinus.Sillä tämähän toistuu joka vuosi, eikä ole yksittäistapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yks tuttuni saa "avautua" kelassa ihan samojen asioiden takia, ja se kuulemma kuuluu! Koittakaahan silti jaksaa, teette sitä arvokkainta työtä, huolehditte!Kelalle suuri miinus.Sillä tämähän toistuu joka vuosi, eikä ole yksittäistapaus.

No näinpä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tietysti uuden tariiv, ei samalla lausunnolla montaa vuotta tukea saa

No kyllähän minä sen ymmärrän, mutta ymmärtääkö phks? |O

Ovat kuulemma tehneet jonkin sopimuksen (?) ettei tarvitse joka vuosi uusia lausontoja tehdä...? :o
Olen nyt tässä vääntänyt toista viikkoa niiden kanssa... pitääkö mun pakottaa se lääkäri kirjoittamaan se lausunto?

Meillä oli sama juttu nuoremman astmalausuntojen kanssa,mutta kun soitin sinne lääkäriin ja kilhin puhelimessa että vit.. saat... jos KELA sanoo,että se todistus ei käy,vaikka olisi kirjoitettu täysiikäiseksi asti,että on oltava alle 6kk todistu,että nyt meneette ja otatte kopion todistuksesta ja uusi päiväys ja lääkärin allekirjoitus,niin avot!
Alko meneen perille.Näitä asioita on jo tahkottu kelan kanssa jo vuosia ja tuon vanhimman erityisen joka vuotisia hakemuksia täytellessä vuodesta toiseen uudestaa...HERMO PALAA!

Mitenköhän käy nyt uusimman hakemuksen kanssa,kun lääkäri olikin kirjoittanut B-todistuksen vaan.Lääkekorvattavauus tuli heti,mutta hoitotuki päätöstä' ei vielä ole tullut.Soitin kyllä kelaan ja kysin,että käykö tuo B-lausunto,kun lääkäri ei C:tä kirjoittanut,niin väitti työntekijä että käy,mutta kelan tuntien yksi sanoo yhtä ja toinen toista...=(

Yhteistyössä